Ogłoszenie o zamówieniu Nr 184628 - 2013 z dnia 10.05.2013 Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 681 na odcinku I Poświętne - Pietkowo od km 17+925 do km 19+177 wraz z zatoką autobusową w km 19 +290 oraz odcinku II od km 24+300 do km 24+968.

 

 ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

 Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 681 na odcinku I Poświętne - Pietkowo od km 17+925 do km 19+177 wraz z zatoką autobusową w km 19 +290 oraz odcinku II od km 24+300 do km 24+968, zakończone zostało wyborem oferty Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych TRAKT Sp. z o. o..

Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięli udział następujący wykonawcy:

  1. STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 513 497,29 zł);
  2. Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz
    ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 110 302,02 zł);
  3. Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe MAKSBUD Sp. z o.o, ul. Mickiewicza 183, 17-100 Bielsk Podlaski (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ -z ceną ofertową 3 053 031,34 zł);
  4. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg "Bitum" Sp. z o.o., ul. Sitarska 1, 18-300 Zambrów (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 772 416,38 zł);
  5. UNIBEP S.A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski MAKBUD Oddział UNIBEP S. A.  w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 343 343,77 zł);
  6. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych TRAKT Sp. z o. o., ul. 1 Maja 8Wysokie Mazowieckie  (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową  2 807 185,29 zł).

 06.06.2013r.


UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, uzupełnia SIWZ dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 681 na odcinku I Poświętne - Pietkowo od km 17+925 do km 19+177 wraz z zatoką autobusową w km 19 +290 oraz odcinku II    od km 24+300 do km 24+968

o następujące SST:

  1. SST D.06.03.01
  2. SST D.08.01.02
  3. SST D.05.03.05a

W/w dokumenty udostępnia się w załączniku poniżej.

 

22.05.2013 r.

 


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytanie dotyczące przetargu nieograniczonego na ww zadanie wyjaśnia co następuje:

 Zapytanie nr 1

Punkt VII.2. SIWZ Zamawiający podaje „Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (…) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone”.

Zwracamy uwagę, że żądanie wykazu wszystkich wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych spełniających w/w warunek wraz z dowodami, w sytuacji gdy ogłoszenie i SIWZ nie przewiduje, że będą one weryfikowane inaczej, niż przez pryzmat warunku z punktu VII.2 SIWZ, jest nie tylko niecelowe, ale również stanowi duże obciążenie dla Wykonawcy mającego duże i wieloletnie doświadczenie na rynku. W konsekwencji, postawienie warunku przedłożenia wykazu obejmującego wykaz wszystkich robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat spełniających podany warunek wraz z dowodami, skutkowałoby koniecznością składania przez takich Wykonawców wielosetstronicowych ofert. W związku z tym zwracamy się z prośbą o zmianę zapisów SIWZ na: „Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (…) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz z załączeniem najważniejszych dowodów dotyczących wymaganych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone”

Odpowiedź 1

Zamawiający w ww postępowaniu nie żąda wykazu wszystkich (czy też najważniejszych) wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych, a jedynie tych, służących ocenie warunku postawionego przez Zamawiającego w SIWZ części VII pkt. 2. tj.: „minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z  (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.”.

Mając na uwadze powyższy wymóg, Zamawiający odpowiednio sformułował zapisy SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu.

W związku z tym, w SIWZ części VIII pkt. 2 dotyczącej dokumentów potwierdzających doświadczenie Wykonawcy, znajdują się zapisy wskazujące dokładnie jakie roboty należy wykazać - minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z  (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (brutto) -  ponadto sprecyzowano, że należy dołączyć dowody wykonania wymaganych robót (więc nie wszystkich czy najważniejszych).

Również w ogłoszeniu o zamówieniu, Zamawiający w Sekcji III.4.1, nie wskazał ogólnego zapisu dotyczącego wymaganego wykazu robót, ale dookreślił ustawowy zapis poprzez zaznaczenie pkt.        o treści: „określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie” i poniżej wskazał jakich robót dotyczy obowiązek wykazania przez wykonawcę, tj. minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z …”.

Zapytanie nr 2

Odcinek nr 1 Pozycja 32 kosztorysu ofertowego mówi o wyrównaniu podbudowy asfaltowej wraz z ułożeniem siatek. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie dokładnej lokalizacji dotyczącej ułożenia siatek do nawierzchni asfaltowych.

Odpowiedz nr 2

Ilości oraz lokalizacja ułożenia siatek (geosyntetyków) wynika z dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie.

Zapytanie nr 3

Zwracamy się do Zamawiającego o określenie, kto jest właścicielem nadmiaru ziemi urodzajnej oraz gruntu pochodzącego z wykopu Zamawiający czy Wykonawca. Jeżeli właścicielem jest Zamawiający to zwracamy się o określenie dokładnego miejsca i odległości transportu. 

Odpowiedz nr 3

Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, wskazane przez Inspektora Nadzoru są własnością Zamawiającego i należy je odwieźć do siedziby Rejonu Dróg wojewódzkich w Łapach na ul. Harcerską 2H. Materiały nienadające się do ponownego wbudowania (są odpadem) i należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zapytanie nr 4

Czy zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT1-2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno – asfaltowych.

Odpowiedz nr 4

Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT1-2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno– asfaltowych.

Zapytanie nr 5

SIWZ punkt III podpunkt 9 mówi: „Materiały z rozbiórki, których przejęcie Zamawiający potwierdzi protokolarnie (stanowiące własność Zamawiającego), należy odwieźć na miejsce uzgodnione przez właściwego Inspektora Nadzoru na odległość do 50 km (…) „. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie dokładnego miejsca i odległości poszczególnych materiałów z rozbiórki, ponieważ w/w zapisy w SIWZ dotyczące odległości do 50km są zbyt ogólne i nie opisują przedmiotu zamówienia w sposób wystarczający.

Odpowiedz nr 5

Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, wskazane przez Inspektora Nadzoru są własnością Zamawiającego i należy je odwieźć do siedziby Rejonu Dróg wojewódzkich w Łapach na ul. Harcerską 2H. Materiały nienadające się do ponownego wbudowania (są odpadem) i należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zapytanie nr 6

Odcinek nr 1 Pozycja 32 kosztorysu ofertowego mówi o wyrównaniu podbudowy asfaltowej wraz z ułożeniem siatek. Zwracamy się do Zamawiającego dodanie dodatkowej pozycji do kosztorysu ofertowego na ułożenie siatek wraz z podaniem dokładnej ilości ułożenia.

Odpowiedz nr 6

Ułożenie geosyntetyków należy uwzględnić w cenie ofertowej ryczałtowej. Ilości geosyntetyków wynikają z dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie. Wymagania dla geosyntetyków są następujące:

Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosyntetyk powlekany asfaltem, spełniającą niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia między-warstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geosyntetyku powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geosyntetyku powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej.

 

 

Zapytanie nr 7

Odcinek nr I Zwracamy się do Zamawiającego o określenie dokładnej ilości wykonania brukowania skarp przepustów pod zjazdami i drogami bocznymi, ponieważ dokumentacja techniczna zamieszczona na stronie Zamawiającego nie precyzuje tego w sposób jednoznaczny.

Odpowiedz nr 7

Brukowanie skarp przepustów pod zjazdami i drogami bocznymi powinno być wykonane od krawędzi pobocza (zjazdu, drogi bocznej) do dna rowu oraz po min. 1m od osi przepustu na obydwie strony.

Zapytanie nr 8

Odcinek nr I. Zwracamy się do Zamawiającego o dołączenie do dokumentacji szczegółu dotyczącego wymienionego w pozycji nr 40 kosztorysu ofertowego połączenia plastikowej rury przepustu pod zjazdem z korytem żelbetowym.

Odpowiedz nr 8

Należy połączyć wylot przepustu z korytem żelbetowym za pomocą brukowania lub wylewki betonowej.

Zapytanie nr 9

Czy Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT2-2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych.

Odpowiedz nr 9

Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT2-2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych.

Zapytanie nr 10

Odcinek nr I. Pozycja kosztorysu ofertowego nr 47 mówi o wykonaniu krawężników kamiennych wtopionych o wymiarach 15x25cm. Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie SST dotyczącego wykonania krawężników kamiennych, ponieważ SST przyporządkowane pozycji 47 dotyczy jedynie krawężników betonowych. Zwracamy się również o podanie wymiarów ławy betonowej lub załączenie szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania krawężników kamiennych.

Odpowiedz nr 10

Zamieszczono SST D 08.01.02 dotyczące krawężników kamiennych.

Zapytanie nr 11

Odcinek nr I Pozycja 32 kosztorysu ofertowego mówi o wyrównaniu podbudowy asfaltowej wraz z ułożeniem siatek. Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie SST dotyczącej ułożenia siatek do nawierzchni asfaltowej.

Odpowiedz nr 11

Ułożenie geosyntetyków należy uwzględnić w cenie ofertowej ryczałtowej. Ilości geosyntetyków wynikają z dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie. Wymagania dla geosyntetyków są następujące:

Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosyntetyk powlekany asfaltem, spełniającą niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia między-warstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geosyntetyku powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geosyntetyku powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej.

Zapytanie nr 12

Zwracamy się o uzupełnienie dokumentacji o SST D.05.03.05 dla betonu asfaltowego, warstwa ścieralna, gr. 4cm, KR1. W załączonym SST na stronie internetowej znajduje się wymagania jedynie dla warstwy ścieralnej o grubości 5cm i KR3.

Odpowiedz nr 12

Zamieszczono SST D.05.03.05a

 

Zapytanie nr 13

Odcinek nr I. Pozycje 51,52 i 53 kosztorysu ofertowego mówią o wykonaniu zjazdów. Zwracamy się do Zamawiającego z określeniem czy w w/w pozycjach należy uwzględnić tylko roboty wynikające z opisu w/w pozycji czy zgodnie z SST D.10.07.01 również roboty ziemne. 

Odpowiedz nr 13

Tak, należy uwzględnić również roboty ziemne zgodnie z SST D.10.07.01. 

Zapytanie nr 14

Zwracamy się o uzupełnienie informacji odnośnie ilości oraz wymagań dla mieszanki mineralno – bitumicznej dla warstwy wiążącej o grubości 5 cm KR1 dla dróg bocznych gminnych, o którym jest mowa w punkcie 4.7.6. opisu technicznego do projektu przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 681 Roszki Wodźki – Łapy – Brańsk – Ciechanowiec odcinek Poświętne Pietkowo od km 14+450 do km 19+177.

Odpowiedz nr 14

Zamieszczono SST D.05.03.05a.

Zapytanie nr 15

Odcinek nr II Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie SST dotyczącej ułożenia geosyntetyku zgodnie ze szczegółami konstrukcyjnymi wykonania nawierzchni.

Odpowiedz nr 15

Ułożenie geosyntetyków należy uwzględnić w cenie ofertowej ryczałtowej. Ilości geosyntetyków wynikają z dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie. Wymagania dla geosyntetyków są następujące:

Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosyntetyk powlekany asfaltem, spełniającą niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia między-warstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geosyntetyku powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geosyntetyku powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej.

Zapytanie nr 16

Odcinek nr II. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie czy w pozycji nr 22.1 kosztorysu ofertowego należy uwzględnić wykonanie obrukowania skarp przepustów pod zjazdami. Jeżeli tak to zwracamy się do Zamawiającego o podanie ilości obrukowań oraz ewentualnie załączenie do dokumentacji przetargowej szczegółów konstrukcyjnych.

Odpowiedz nr 16

Brukowanie skarp należy ująć w cenie ofertowej ryczałtowej. Brukowanie skarp przepustów pod zjazdami i drogami bocznymi powinno być wykonane od krawędzi pobocza (zjazdu, drogi bocznej) do dna rowu oraz po min. 1m od osi przepustu na obie strony.

Zapytanie nr 17

Odcinek nr I. SST D.04.02.02 dotyczące warstwy mrozoochronnej mówi o wzmocnieniu podłoża geosyntetykiem. Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie dodatkowej pozycji do kosztorysu ofertowego wraz z podaniem ilości oraz określenie lokalizacji wzmocnienia podłoża geosyntetykiem. Jest to niezbędne do prawidłowej wyceny zadania.

Odpowiedz nr 17

Wymagania dla geosyntetyku określa SST D.04.02.02. Ilość oraz lokalizacja ułożenia geosyntetyku wynika z dokumentacji przy zachowaniu wymagań stawianych dla geosyntetyku w SST D.04.02.02.

Zapytanie nr 18

Odcienk nr II. Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie do kosztorysu ofertowego pozycji dotyczącej ułożenia geosyntetyku do nawierzchni asfaltowych wraz z podaniem dokładnej ilości zgodnie ze szczegółami konstrukcyjnymi wykonania nawierzchni.

Odpowiedz nr 18

Ułożenie geosyntetyków należy uwzględnić w cenie ofertowej ryczałtowej. Ilości geosyntetyków wynikają z dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie. Wymagania dla geosyntetyków są następujące:

Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosyntetyk powlekany asfaltem, spełniającą niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia między-warstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geosyntetyku powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geosyntetyku powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej.

Zapytanie nr 19

Odcinek nr II. Pozycja nr. 15 kosztorysu ofertowego mówi o kruszywie łamanym, natomiast przyporządkowanie jej SST 04.04.01 o kruszywie naturalnym. Zwracamy się o określenie rodzaju kruszywa i ewentualną zmianę SST bądź opisu pozycji.

Odpowiedz nr 19

Należy zastosować kruszywo naturalne z dodatkiem 20 % kruszywa łamanego wg SST D.04.04.01.

 

22.05.2013

 

 


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytanie  dotyczące przetargu nieograniczonego na ww zadanie wyjaśnia co następuje:

Zapytanie nr 1

Dotyczy poz. nr 5 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o podanie grubości warstwy kruszywa rozbiórki.

Odpowiedź nr 1

W kalkulacji ceny ofertowej ryczałtowej dla poz. 5 KO rozbiórki mechanicznej podbudowy z kruszywa można przyjąć grubość średnią 25 cm.

Zapytanie nr 2

Dotyczy poz. nr 6 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o podanie grubości warstwy nawierzchni z MMA do rozbiórki.

Odpowiedź nr 2

W kalkulacji ceny ofertowej ryczałtowej dla poz. 6 KO rozbiórki mechaniczne nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych można przyjąć grubości średnią 10 cm.

Zapytanie nr 3

Dotyczy poz. nr 5 i 6 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o sprecyzowanie czy materiał z rozbiórki kruszywo i destrukt są własnością Wykonawcy. Jeśli nie prosimy podanie miejsca i odległości na jaką mają być odwiezione materiały z rozbiórki.

Odpowiedź nr 3

Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, wskazane przez Inspektora Nadzoru są własnością Zamawiającego i należy je odwieźć do siedziby Rejonu Dróg wojewódzkich w Łapach na ul. Harcerską 2H. Materiały nienadające się do ponownego wbudowania (są odpadem) i należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Zapytanie nr 4

Dotyczy poz. nr 16 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o zmianę w kosztorysie SST D.03.01.01 jako podstawy wyceny pozycji, na SST o numerze D.06.02.01 (przepusty pod zjazdami).

Odpowiedź nr 4

Potwierdzamy, że należy przyjąć, jako podstawę wyceny oraz wykonania elementów zawartych pozycji nr 16 KO SST o numerze D.06.02.01.

Zapytanie nr 5

Dotyczy poz. nr 18-20 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o potwierdzenie, że w wycenie tej pozycji nie powinny być uwzględnione ułożenie sączków z rur prefabrykowanych i wzmocnienie podłoża geosyntetykiem. Jeśli te elementy powinny być uwzględnione prosimy o podanie ilości (długość sączka oraz ilość geosyntetyku)

Odpowiedź nr 5

Jeśli dokumentacja projektowa na odcinku 17+925 – 19+177 uwzględnia ułożenie sączków oraz wzmocnienie podłoża geosyntetykiem, należy uwzględnić je w cenie ofertowe ryczałtowej w ilościach wynikających z dokumentacji oraz zgodnie z warunkami technicznymi.

Zapytanie nr 6

Dotyczy poz. nr 23 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. 

Prosimy o zamieszczenie brakującej specyfikacji SST 04.04.01 odcinka I.

Odpowiedź nr 6

W pozycji wystąpił błąd pisarski. W związku z tym należy wycenić i wykonać elementy zgodnie z SST 04.04.02.

Zapytanie nr 7

Dotyczy poz. nr 24 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o sprecyzowanie z jakiego rodzaju kruszywa łamanego ma być wykonana warstwa podbudowy. Zgodnie z zapisem SST 04.04.02 (kruszywo powinno zawierać, co najmniej 80% ziaren łamanych), natomiast w Tablicy I podana jest kategoria CNR, – czyli kruszywo nie musi spełniać warunku 80% ziaren łamanych).

Odpowiedź nr 7

Warstwę podbudowy Należy wykonać zgodnie z zapisem SST 04.04.02, kruszywo powinno zawierać, co najmniej 80% ziaren łamanych.

Zapytanie nr 8

Dotyczy poz. nr 31 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I. Prosimy o podanie parametrów i ilości siatki wbudowywanej z warstwą podbudowy z MMA, która ma być uwzględniona przy wycenie pozycji.

Odpowiedź nr 8

Ilości geosyntetyków wynikają z dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie. Wymagania dla geosyntetyków są następujące:

Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosiatkę powlekaną asfaltem, spełniającą niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia między warstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geokompozytu powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geokompozytu powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej.

Zapytanie nr 9

Dotyczy poz. nr 33 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I.

SST D.04.08.01 odnosi się do wykonania wyrównania podbudowy z MMA, w opisie pozycji jest to kruszywo łamane. Prosimy o zmianę SST na prawidłową.

Odpowiedź nr 9

Pozycji wystąpił błąd pisarski należy wycenić i wykonać elementy zgodnie z SST 04.04.02

Zapytanie nr 10

Dotyczy poz. nr 38 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I.

Prosimy o podanie gr. warstwy do frezowania.

Odpowiedź nr 10

W kalkulacji ceny ofertowej ryczałtowej dla poz. 38 KO frezowanie nawierzchni bitumicznych można przyjąć grubości średnią ok. 5 cm.

Zapytanie nr 11

Dotyczy poz. nr 45 kosztorysu odcinek od km 17+925 – 19+177 odcinek I.

Prosimy o sprecyzowanie czy wycena pozycji powinna uwzględniać ustawienie nowych barier, czy przestawienie istniejących

Odpowiedź nr 11

Wycena powinna uwzględniać przestawienie istniejących barier.

Zapytanie nr 12

Dotyczy poz. nr 15 kosztorysu odcinek od km 24+300 – 24+968 odcinek II.

Prosimy o potwierdzenie, że podbudowa z kruszywa stabilizowana mechanicznie powinna zawierać jedynie 20% kruszywa łamanego.

Odpowiedź nr 12

Podbudowa należy wycenić i wykonać zgodnie z SST D.04.04.01

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na Państwa zapytanie Dotyczące przetargu nieograniczonego na ww zadanie wyjaśnia co następuje:

 

Zapytanie nr 1

Dotyczy odcinek II od km 24+300 – 24+968

Zgodnie z zamieszczoną dokumentacją przez Zamawiającego (przekroje konstrukcyjne) na połączeniu starej nawierzchni i poszerzenia powinien być ułożony geosyntetyk pasem szerokości 1m. Prosimy o uzupełnienie kosztorysu o pozycję uwzględniającą wycenę tych robót, oraz dołączenie SST ułożenia geokompozytu.

Odpowiedź nr 1

Należy uwzględnić ułożenie geosyntetyku w cenie ofertowej ryczałtowej. Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosyntetyk, spełniający niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia między warstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geosyntetyku powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geosyntetyku powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej. Oferent powinien wkalkulować w cenę ofertową ryczałtową ilości wynikające z dokumentacji technicznej i warunków technicznych.

Zapytanie nr 2

Dotyczy odcinek II od km 24+300 – 24+968

Zgodnie z zamieszczoną dokumentacją i opisem technicznym, w ramach przebudowy drogi powinny być wykonane pobocza o szerokości 1,5m na całej długości odcinka. Prosimy o uzupełnienie kosztorysu o pozycję uwzględniającą wycenę tych robót oraz dołączenie SST.

Odpowiedź nr 2

Oferent powinien wkalkulować koszt wykonania poboczy w cenie ofertowej ryczałtowej. Dołączamy brakujące SST D.06.03.01.

Zapytanie nr 3

Dotyczy odcinek II od km 24+300 – 24+968

Zgodnie z zamieszczoną dokumentacja (wykaz robót na zjazdach) i opisem technicznym w ramach przebudowy drogi powinny być wykonane zjazdy na przyległe działki. Prosimy o uzupełnienie kosztorysu o pozycje uwzględniającą wycenę wykonania nawierzchni zjazdów i robót ziemnych z tym związanych oraz dołączenie SST.

Odpowiedź nr 3

Oferent powinien ująć koszt wykonania zjazdów i robót z tym związanych w cenie ofertowej ryczałtowej. Wymagania dla nasypów zjazdów winny być takie jak dla nasypów

Zapytanie nr 4

Dotyczy odcinek I od km 19+177 – 19+290

Zgodnie z zamieszczoną dokumentacja i opisem technicznym w ramach przebudowy drogi powinny być wykonane pobocza o szerokości 1,5m na całej długości odcinka. Prosimy o uzupełnienie kosztorysu o pozycję uwzględniającą wycenę tych robót oraz dołączenie SST.

Odpowiedź nr 4

Oferent powinien wkalkulować koszt wykonania poboczy w cenie ryczałtowej. Dołączamy brakujące SST D.06.03.01.

 22.05.2013

 

 

 

 


 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytanie potencjalnego wykonawcy dotyczące przetargu nieograniczonego na ww zadanie wyjaśnia co następuje:

Zapytanie nr 1

Prosimy o określenie grubości podbudowy z kruszywa przeznaczonej do rozbiórki (dotyczy poz. 5 kosztorysu ofertowego odcinek I).

Odpowiedź

Rozbiórka mechaniczna podbudowy z kruszywa grubość średnia  25 cm.

Zapytanie nr 2

Prosimy o określenie grubości nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych przeznaczonej do rozbiórki (dotyczy poz. 6 kosztorysu ofertowego odcinek I).

Odpowiedź

Rozebranie mechaniczne nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych grubości średniej 10 cm.

Zapytanie nr 3

Prosimy o określenie m2 siatki jaką należy wbudować oraz jej parametrów (dotyczy poz. 31 kosztorysu ofertowego odcinek I).

Odpowiedź

Ilości geosyntetyków wynikają z przekrojów normalnych zawartych w dokumentacji projektowej zamieszczonej na stronie. Wymagania dla geosyntetyków są następujące:

Do wzmocnienia nawierzchni należy zastosować geosiatkę powlekaną asfaltem, spełniającą niżej podane wymagania:

  • Wytrzymałość na rozciąganie ≥ 100 kN/m
  • Wydłużenie przy zerwaniu 3%
  • Wielkość oczek siatki 30 mm
  • Szerokość rolki 2,0m.

Zastosowana siatka powinna gwarantować uzyskanie właściwego połączenia międzywarstwowego poprzez kontrolę naprężenia ścinającego między warstwami asfaltowymi a siatką. Wartość tego naprężenia nie powinna być mniejsza niż 1.3 MPa (zasada pomiaru wg zeszytu nr 66 IBDiM). Długość geokompozytu powinna być równa szerokości nawierzchni. Jeżeli dokumentacja projektowa nie podaje inaczej, szerokość geokompozytu powinna wynosić po 1,0m z każdej strony spoiny w warstwie wiążącej.

 20.05.2013r.

 

 


 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Numer ogłoszenia: 184628 - 2013; data zamieszczenia: 10.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 681 na odcinku I Poświętne - Pietkowo od km 17+925 do km 19+177 wraz z zatoką autobusową w km 19 +290 oraz odcinku II od km 24+300 do km 24+968.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

ODCINEK I:

Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 681 na odcinku Poświętne - Pietkowo od km 17+925 do km 19+177 wraz z zatoką autobusową w km 19 +290 a) rozbiórkę istniejących nawierzchni jezdni i chodników, b) poszerzenie istniejącej jezdni do 6, 00m, wykonanie nowej nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, c) wzmocnienie konstrukcji jezdni odpowiadającej kategorii ruchu KR4, d) budowę, rozbudowę zatok autobusowych w km 19+290, e) przebudowę zjazdów i przepustów pod zjazdami, f) budowę nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego przez wykonanie rowów otwartych, g) zabezpieczenie, budowę i przebudowę sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym oraz innymi sieciami, h) przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami publicznymi, i) poprawę bezpieczeństwa ruchu: wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Roboty na odcinku I będą wykonywane w istniejących granicach pasa drogowego w oparciu o: a) Zgłoszenie robót budowlanych znak: WBiD.2220-2/04/06 z dn. 18.11.2006 obejmujące kilometraż 16+135 ÷ 17+100, 17+193 ÷ 17+605, 17+652÷ 18+872, 18+912 ÷ 19+091. b) Pozwolenie na budowę RR.V.WJ.7111-42/06 z dn. 22.01.2007 obejmujące kilometraże 17+100 ÷ 17+193, 17+605 ÷ 17+652, 17+100 ÷ 17+193, 18+872 ÷ 18+912, 19+091 ÷ 19+177,

ODCINEK II:

Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 681 na odcinku od km 24+300 do km 24+968 a) rozbiórkę istniejących nawierzchni jezdni i chodników, b) poszerzenie istniejącej jezdni do 6, 00m, wykonanie nowej nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, c) wzmocnienie konstrukcji jezdni odpowiadającej kategorii ruchu KR4, d) przebudowę zjazdów i przepustów pod zjazdami, e) budowę nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego przez wykonanie rowów otwartych, f) zabezpieczenie, budowę i przebudowę sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym oraz innymi sieciami, g) przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami publicznymi, h) poprawę bezpieczeństwa ruchu: wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Roboty na odcinku II będą wykonywane w istniejących granicach pasa drogowego w oparciu o Pozwolenie na budowę RR.VII/7111-D/PBP-10/3/04 z dn. 29 kwietnia 2004r. od 19+177 ÷ 22+251, 23+188 ÷ 24+668..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 35 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 15 000 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • nie dotyczy
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest:
  • wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest:
  • 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100 Mg/h (wydajność, informacja o dostępie),
  • 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagany jest:
  • KIEROWNIK BUDOWY winien:
  • 1) posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  • 2) wykazać pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. jednym zadaniu dot. przebudowy/ rozbudowy /budowy drogi publicznej klasy min Z.
  • KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
  • GEODETA winien: 1) posiadać uprawnienia w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji,
  • 2) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
  • 3) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie);
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale.

2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo).

3) W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - projekt umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Wydział Zamówień Publicznych Małgorzata Tomkiel

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Tomkiel

Wprowadzający: Małgorzata Tomkiel

Data wprowadzenia: 2013-05-10

Data modyfikacji: 2013-06-06

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-05-10