Ogłoszenie o zamówieniu Nr 342860 - 2013 z dnia 26.08.2013 Remont nawierzchni bitumicznej i zjazdów w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 651 na odcinku Szypliszki - Sejny w km 88+750 ÷ 89+930.

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/


ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na remont nawierzchni bitumicznej i zjazdów w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 651 na odcinku Szypliszki – Sejny w km 88+750 ÷ 89+930, zakończone zostało wyborem oferty firmy STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S. A., ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 993 147,95 zł.);
  2. STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 967 951,03 zł).   

Białystok, dn. 2013.09.12



Numer ogłoszenia: 342860 - 2013; data zamieszczenia: 26.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni bitumicznej i zjazdów w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 651 na odcinku Szypliszki - Sejny w km 88+750 ÷ 89+930..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Remont nawierzchni bitumicznej i zjazdów w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 651 na odcinku Szypliszki - Sejny w km 88+750 ÷ 89+930. 1) Zakres robót obejmuje: - Roboty pomiarowe- 1,18 km, - Usunięcie humusu grubości 20 cm - 109,93 m3 - Roboty rozbiórkowe - Karczowanie pni - 23 szt. - Karczowanie zagajników - 0,091 ha - Wywiezienie gruzu - 7,43 m3 - Roboty ziemne (wykopy) - 168,74 m3 - Roboty ziemne (nasypy) - 381,18 m3 - Przepust średnicy 80 cm - ścianki czołowe - 18,32 m3 - Wykonanie koryta - 2176,85 m2 - Warstwa odsączająca grubości 15 cm - 228 m2 - Oczyszczenie i skropienie mechaniczne warstw bitumicznych - 14919,6 m2 - Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15 cm - 772,85 m2 - Dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm - 1408 m2 - Podbudowa z mieszanki mineralno - bitumicznej grubości 7 cm - 1172 m2 - Wyrównanie mieszanką mineralno - bitumiczną - 927,08 t - Wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej - 17,37 m2 - Wykonanie nawierzchni betonowej gr. 12 cm - 18 m2 - Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowo - żwirowej grubości 5 cm - 462,4 m2, - Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowej grubości 4 cm - 7503 m2, - Frezowanie nawierzchni - 110 m2 - Ułożenie geosiatki - 2360 m2 - Humusowanie z obsianiem skarp - 283,7 m2 - Umocnienie skarp brukowcem - 103,5 m2 - Umocnienie skarp płytami ażurowymi - 41,64 m2 - Uzupełnienie poboczy - 278,69 m3 - Przepusty rurowe pod zjazdami PEHD 400 - 148 m - Oczyszczenie rowów z namułu - 2076 m - Oczyszczenie przepustów z namułu - 22,3 m - Oznakowanie poziome - 570 m2 - Bariery stalowe - 120m - Ustawienie krawężników - 146,32 m - Wykonanie chodników z kostki brukowej gr. 6 cm - 132,58 m2 - Wykonanie chodników z kostki brukowej gr. 8 cm - 29,08 m2 - Ustawienie obrzeży o wymiarach 20x6 cm - 154,38 m - Opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu - Opracowanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. 2) Roboty będą wykonywane w istniejących granicach pasa drogowego w oparciu o zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę. 3) W cenie ofertowej należy uwzględnić: poniesienie kosztów ustawienia, utrzymania i likwidacji oznakowania i zabezpieczenia robót oraz opracowania projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót drogowych. Wykonawca zgodnie z wykonanym i zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia robót na czas budowy, dokona zabezpieczenia i oznakowania robót, powiadomi o wszelkich utrudnieniach i ograniczeniach ruchu (z siedmiodniowym wyprzedzeniem) Zamawiającego, organ zarządzający ruchem, odpowiednie jednostki policji, pogotowia ratunkowego, straży pożarnej oraz lokalne media. 4) Przyjęta przez Wykonawcę technologia musi uwzględniać warunki określone w umowie, SST oraz być zgodna z warunkami technicznymi. 5) Zakończenie robót objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca robót ma obowiązek zgłosić w formie pisma złożonego w siedzibie Zamawiającego. 6) Gotowość do odbioru ostatecznego robót następuje po zgłoszeniu przez Wykonawcę robót zakończenia robót i przekazaniu Zamawiającemu kompletu dokumentów remontu potwierdzonych przez inspektora nadzoru: - Dokumenty rozliczeniowe: kosztorys powykonawczy, rozliczenie ostateczne robót, obmiary robót, sprawozdanie techniczne, - Oświadczenie Kierownika robót o wykonaniu robót zgodnie z uproszczoną dokumentacją oraz obowiązującymi przepisami, - Oświadczenie Kierownika robót o wbudowaniu materiałów zgodnych z obowiązującymi przepisami, posiadających znak CE lub B, - Oświadczenia producentów wyrobów budowlanych jednostkowego zastosowania w obiekcie budowlanym, zgodne z obowiązującymi przepisami. - Dokumenty z wynikami badań, pomiarów i sprawdzeń. 7) Zamawiający dopuszcza zastosowanie wyłącznie materiałów lub wyrobów budowlanych, spełniających wymagania określone dokumentacją techniczną, spełniać wymagania ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, posiadać oznakowanie znakiem CE, B lub oświadczenie o wyrobie jednostkowego zastosowania w obiekcie budowlanym stanowiące o dopuszczeniu wyrobu do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami. 8) Ogólne zasady prowadzenia robót drogowych i ich odbiorów określone są w SST oraz warunkach umowy. 2. GWARANCJA JAKOŚCI Zamawiający wymaga udzielenia rocznej gwarancji od daty odbioru ostatecznego na roboty objęte zamówieniem. 3. PODWYKONAWCY 1) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza, w trakcie realizacji zamówienia, zatrudnić podwykonawców, w ofercie należy wskazać części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 2) Konieczność zatrudnienia podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia, wymaga uzyskania zgody Zamawiającego i podpisania aneksu do umowy. 3) Jeżeli Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie zmuszony do dokonania zmiany podmiotu, na którego potencjale opierał się dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu składając ofertę, to zmiana ta będzie możliwa jedynie pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnienie warunków w takim samym lub większym stopniu i zakresie, co podmiot wskazany w ofercie.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Nie dotyczy

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/ drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100Mg/h, (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: Kierownik robót, winien posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie

wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania z załączeniem dowodów* dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.(Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie), *Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą również inne dokumenty Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.;

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). 3) W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówien Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2013-08-26

Data modyfikacji: 2013-09-12

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-08-26