Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2013 - 103678 z dn. 30.07.2013 Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z: "Budową i rozbudową dr. woj. Nr 653 wraz z drog. obiekt. inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Nadzór inwestorski związany z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”, zakończone zostało wyborem oferty firmy

Egis Poland Sp. z o. o., ul. Puławska 182, 02-670 Warszawa.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. NBQ Sp. z o. o., ul. Gdańska 3c, 70-660 Szczecin (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 607 620,00 zł.) – oferta została odrzucona;
  2. Zamojska Dyrekcja Inwestycji „ZDI” Sp. z o. o., ul. Jana Kiepury 6, 22-400 Zamość (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 553 500,00 zł – oferta została odrzucona;
  3. Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S. A., ul. Jagiellońska 88, B. 51 BC, lok. 36, 03-215 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 578 100,00 zł.) – oferta została odrzucona;  
  4. Egis Poland Sp. z o. o., ul. Puławska 182, 02-670 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 491 273,40 zł.); 
  5. Biuro Usług Inwestycyjnych Ciechański & Haładaj Sp. J., ul. Wodna 47, 90-046 Łódź (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 627 300,00 zł.),
  6. Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej „PIK” Krzysztof Bronisław Leniec, Maldanin 18 A, 12-200 Pisz (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 602 085,00 zł.),
  7. Projektowanie i Nadzory Renata Stankiewicz, ul. Ełcka 23, 16-400 Suwałki (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 534 804,00 zł.).
  8. DDG Sp. z o. o. Spółka Komandytowa, ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 669 021,60 zł.) – oferta została odrzucona; 
  9. PM Pilarski Miśkiewicz Sp. z o. o., Al. Piłsudskiego 135 lok. 127, 92-318 Łódź (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 848 700,00 zł.) – oferta została odrzucona. 

Białystok. 2014.01.15


Podlaski Zarząd Dróg Wojewodzkich w Białymstoku udostępnia wyniki z otwarcia ofert - do pobrania w załączniku poniżej.


ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT - SKŁADANIE OFERT DO DNIA 30.09.2013 – 09:30


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie 2 – nadzór inwestorski na zadaniu „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”

Umowa - wzór po zmianach z dn. 09.09.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiajacego w zakładce poniżej.

Zmiany w umowie zostały naniesione czerwoną czcionką.

09.09.2013 r.


 

07/09/2013    S174    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi

2013/S 174-300557

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok15-620, POLSKA. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2.8.2013, 2013/S 149-259323)

Przedmiot zamówienia:
CPV:71247000

Nadzór nad robotami budowlanymi

Zamiast: 

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu:

Zamówienie obejmuje: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:

„Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb”.

2. Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej – 14 872 km.

3. Zakres robót obejmuje odcinek od km 35 + 548 do km 50 + 420.

1) Zamówieniem będzie objęty nadzór inwestorski na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót w zakresie, obejmującym m.in.:

2) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

3) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

4) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2.0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0.5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0 m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

4) W ramach niniejszego zamówienia obsługa laboratoryjna obejmuje:

a) branżę drogową,

b) branżę inżynieryjną (dot. drogowych obiektów inżynierskich),

c) branżę sanitarną,

d) wykonanie i rozliczanie wykonanych badań, opiniowanie badań sprawdzających wykonanych przez wykonawcę robót zgodnie z zaleceniem Nadzoru inwestorskiego lub Zamawiającego,

e) badania kontrolne i sprawdzające według Szczegółowych Specyfikacji Technicznych,

f) analizę dokumentacji i SST,

g) czynny udział w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych w okresie gwarancyjnym obowiązującym dla wykonanych robót,

h) pomoc w sporządzaniu opinii technologicznej przez Nadzór Inwestorski,

i) wszystkie badania zlecone przez Nadzór Inwestorski.

4. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:

1) nadzór nad robotami drogowymi,

2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi i budową

ekranów akustycznych,

3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,

4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,

5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,

6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach.

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: 4 Inne dokumenty:

e) w przypadku spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 – dokumenty określone w ust. 1 pkt 6, oraz umowę lub oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia.

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

12.09.2013 (09:30)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

12.09.2013 (10:30)

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej:

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

Powinno być: 

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu:

1. Zamówienie obejmuje: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb”.

2. Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej – 14 872 km.

3. Zakres robót obejmuje odcinek od km 35 + 548 do km 50 + 420.

1) Zamówieniem będzie objęty nadzór inwestorski na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót w zakresie, obejmującym m.in.:

2) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

3) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

— most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

— most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu

tymczasowego,

— most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

4) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2,0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0,5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,0 m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

4. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:

1) nadzór nad robotami drogowymi,

2) nadzór nad robotami związanymi

z drogowymi obiektami inżynierskimi,

3) nadzór nad robotami związanymi

z branżą telekomunikacyjną,

4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,

5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,

6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach,

7) nadzór nad robotami związanymi wykonaniem kanału technologicznego wzdłuż rozbudowwywanej drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku Suwałki-Sejny od km 35 + 548,00 do km 60 + 848,50.

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: 4 Inne dokumenty:

e) w przypadku spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 – dokumenty określone w ust. 1 pkt 5, oraz umowę lub oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia.

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

30.09.2013 (09:30)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

30.09.2013 (10:30)

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej:

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

Inne dodatkowe informacje

Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.

Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.


  

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie 2 – nadzór inwestorski na zadaniu „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”

SIWZ po zmianach do pobrania ze strony internetowej Zamawiajacego w zakładce poniżej (zmiany i uzupełnienia 5.09.2013).

Zmiany w SIWZ zostały naniesione czerwoną czcionką.

 

05.09.2013 r.


 

ZMIANA OGŁOSZENIA O ZAMOWIENIU

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do  ogłoszenia o zamówieniu na:

Zadanie 2 – nadzór inwestorski na zadaniu „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”

 Zmiany dotyczące ogłoszenia o zamówieniu:

 1) część II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

1. Zamówienie obejmuje: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb”.

2. Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej – 14 872 km.

3. Zakres robót obejmuje odcinek od km 35 + 548 do km 50 + 420.

1) Zamówieniem będzie objęty nadzór inwestorski na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót w zakresie, obejmującym m.in.:

2) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

3) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

- most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

- most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

- most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

4) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2.0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0.5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0 m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

4. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:

1) nadzór nad robotami drogowymi,

2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,

3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną, 4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,

5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,

6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach,

7) nadzór nad robotami związanymi wykonaniem kanału technologicznego wzdłuż rozbudowwywanej drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku Suwałki - Sejny od km 35+548,00 do km 60+848,50.

2) część III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.

ust. 4 Inne dokumenty 1) a), poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 - dokumenty określone w ust. 1 pkt 5.

3) część IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

30.9.2013 – 09:30

4) część IV.3.8) Warunki otwarcia ofert, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

Data: 30.9.2013 – 10:30

 

Ogłoszenie o zamówieniu po zmianie dostępne na stronie internetowej Zamawiajacego w Załączniku.

05.09.2013 r.

 


ZMIANA SPECYFIKACJI  ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zadanie 2 – Nadzór inwestorski na zadaniu „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”:

W części III SIWZ oraz w części II.1.5) ogłoszenia o zamówieniu poniższe punkty otrzymują brzmienie:

W RAMACH  NINIEJSZEGO  ZAMÓWIENIA  NADZÓR  INWESTORSKI OBEJMUJE:

  1. nadzór nad robotami drogowymi,
  2. nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,
  3. nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,
  4. nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,
  5. nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,
  6. stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach. 

W części V SIWZ oraz w części III.2.1) ogłoszenia o zamówieniu, poniższe punkty otrzymują brzmienie:

  1. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich winien:

1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,

2) wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowego obiektu mostowego o długości minimum 20 m (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., Nr 67, poz. 582).

W załączniku Nr 4 do SIWZ – Wykaz osób, Zamawiający usuwa Inspektora nadzoru robót branży konstrukcyjnej.

W części VI SIWZ oraz w części III.2.1) ogłoszenia o zamówieniu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

4. Inne dokumenty:

  1. Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał) oraz dokumenty dotyczące:

     a)  zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,

b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,

     c)  charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,

     d)  zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

e) w przypadku spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 - dokumenty określone w ust. 1 pkt 6, oraz umowę lub oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia.

W związku z powyższymi zmianami, Zamawiający modyfikuje SIWZ oraz Załącznik Nr 4 i Nr 4a – dostępne poniżej do pobrania.

Zamawiający zmienia treść ogłoszenia o zamówieniu w poniższym zakresie:

W części II.1.5) ogłoszenie o zamówieniu otrzymuje brzmienie:

1. Zamówienie obejmuje: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb”.

2. Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej – 14 872 km.

3. Zakres robót obejmuje odcinek od km 35 + 548 do km 50 + 420.

1) Zamówieniem będzie objęty nadzór inwestorski na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót w zakresie, obejmującym m.in.:

2) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

3) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

- most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

- most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

- most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

4) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2.0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0.5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0 m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

4. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:

1) nadzór nad robotami drogowymi,

2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,

3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,

4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,

5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,

6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

Białystok, dnia 06.08.2013 r.

 


02/08/2013    S149    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi

2013/S 149-259323

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz
15-620 Białystok
POLSKA
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Inny: zarządzanie drogami wojewódzkimi

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50+ 420”.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi
Kategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługi badań i analiz technicznych
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Droga wojewódzka Nr 653 na odcinku Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50 + 420.

Kod NUTS PL345

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

1. Zamówienie obejmuje: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:
„Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb”.
2. Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej – 14 872 km.
3. Zakres robót obejmuje odcinek od km 35 + 548 do km 50 + 420.
1) Zamówieniem będzie objęty nadzór inwestorski na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót w zakresie, obejmującym m.in.:
2) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;
3) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:
a) mostów:
most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,
most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,
most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,
b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.
4) Rozbudowa drogi obejmuje również:
a) budowę chodników o szerokości 2.0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0.5 m.;
b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0 m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;
c) budowę ścieżki rowerowej;
d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;
e) przebudowa infrastruktury technicznej.
4) W ramach niniejszego zamówienia obsługa laboratoryjna obejmuje:
a) branżę drogową,
b) branżę inżynieryjną (dot. drogowych obiektów inżynierskich),
c) branżę sanitarną,
d) wykonanie i rozliczanie wykonanych badań, opiniowanie badań sprawdzających wykonanych przez wykonawcę robót zgodnie z zaleceniem Nadzoru inwestorskiego lub Zamawiającego,
e) badania kontrolne i sprawdzające według Szczegółowych Specyfikacji Technicznych,
f) analizę dokumentacji i SST,
g) czynny udział w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych w okresie gwarancyjnym obowiązującym dla wykonanych robót,
h) pomoc w sporządzaniu opinii technologicznej przez Nadzór Inwestorski,
i) wszystkie badania zlecone przez Nadzór Inwestorski.
4. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:
1) nadzór nad robotami drogowymi,
2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi i budową
ekranów akustycznych,
3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,
4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,
5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,
6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

71247000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

II.2.2)Informacje o opcjach

II.2.3)Informacje o wznowieniach

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Rozpoczęcie 16.12.2013. Zakończenie 31.7.2015

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

Ustala się wadium w wysokości – 10 000 PLN.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Zamawiający jest zobowiązany do zapłacenia Wykonawcy kwoty faktury w ciągu 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmianami).

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane. Wykonawca usług musi zapewnić wykonanie usług zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest:
wykonanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – minimum 2 zamówienia realizowane przez Wykonawcę co najmniej 12 miesięcy (każde), wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniach związanych z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z, każde o wartości robót min. 20 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy.
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wskazanie:
4.1. Kierownik zespołu nadzorującego - Inspektor nadzoru robót drogowych winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać min. 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót drogowych na 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimun Z o wartości min. 20 000 000 PLN (brutto).
4.2. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowego obiektu mostowego o długości minimum 20 m (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., Nr 67, poz. 582) i wartości robót min. 3 000 000,00 PLN (brutto)
4.3. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z branżą telekomunikacyjną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.4. Inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z branżą elektroenergetyczną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.5. Inspektor nadzoru robót sanitarnych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z branżą sanitarną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.6. Geodeta winien posiadać uprawnienia w zakresie:
1) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
2) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych,
3) geodezyjnej obsługi inwestycji
4.7. Asystent ds. rozliczeń winien:
wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym min. 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
4.8. Osoba sprawująca nadzór przyrodniczy winna:
1) posiadać wykształcenie wyższe przyrodnicze,
2) wykazać pełnienie nadzoru przyrodniczego na co najmniej 1 zadaniu odpowiadającym przedmiotowemu zamówieniu.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
7. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych poniżej.
VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy,
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dowodów* czy zostały wy wykonane należycie,
* Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będzie również oświadczenie Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 10 i 11 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
2.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dot. niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, należy przedłożyć:
1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
4. Inne dokumenty:
1) Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz dokumenty dotyczące:
a) warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 - dokumenty określone w ust. 1 pkt 6,
b) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
c) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy
wykonywaniu zmówienia,
d) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
e) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2) Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia zobowiązany jest przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty określone w ust. 2 pkt. 1-7.
Uwaga:
Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca).
2a) Jeżeli Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie zmuszony do dokonania zmiany podmiotu, na którego potencjale opierał się dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu składając ofertę, to zmiana ta będzie możliwa jedynie pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnienie warunków w takim samym lub większym stopniu i zakresie, co podmiot wskazany w ofercie.
3) W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo).
a) Oferta wspólna powinna zawierać:
- oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt. 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
- dokumenty wymienione w ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5 składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
- oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt. 1 i ust. 3 pkt. 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt. 2 - 7, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
b) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o którym mowa:
a) w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) w ust. 2 pkt 5, 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 5, 6 i 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 3, 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert.
5) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 3, 4, 5, 6, 7 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Dokument zawierający oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla ust. 2 pkt. 2, 5, 6, 7 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, natomiast odpowiednio dla ust. 2 pkt. 3, 4, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
5. Informacje dodatkowe
W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust.1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III. 2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: zostały określone w sekcji III. 2.1).

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
zostały określone w sekcji III. 2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
zostały określone w sekcji III. 2.1).

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

12.9.2013 - 09:30

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 12.9.2013 - 10:30

Miejscowość:

siedziba Zamawiającego ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, Polska.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

VI.3)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający udziela zamówienia w 3 częściach w ramach jednego projektu pod nazwą: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50 + 420":
1) roboty budowlane,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
2. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy pełnienia nadzoru inwestorskiego związanego z: „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50 + 420.”
3. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednej części tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.
4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Przes Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
2. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

30.7.2013

 

Pliki do pobrania (2.08.2013):

SIWZ Nadzór inwestorski.zip

Dokumentacja Nadzor.zip

Zmiany i uzupenienia (5.09.2013)

 


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PRZEKAZANE DO PUBLIKACJI DNIA 30.07.2013r.                                                   - DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU PONIŻEJ

Białystok, dn. 2013.07.30

 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówien Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2013-07-30

Data modyfikacji: 2014-01-15

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-07-30