Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2013-148357 z dnia 31.10.2013 Nadzór inwestorski na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”
ZMIANA ZAWIADOMIENIA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Nadzór inwestorski na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”, zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm:
Zakład Budownictwa Inżynieryjnego Karol Szymański, ul. Gen. Stefana Kosseckiego 2/22, 18-300 Zambrów – Lider i Usługi Inżynieryjne i Doradcze „DROGEST” Lidia Kasprzak, ul. Łagodna 1 lok. 6, 15-757 Białystok – Partner .
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- INVESTCOM Sp. z o. o., ul. Pokoju 33, 21-500 Biała Podlaska (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 178 350,00 zł.);
- Grontmij Polska Sp. z o. o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 221 400,00 zł;
- Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S. A., ul. Jagiellońska 88, B. 51 BC, lok. 36, 03-215 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 295 015,50 zł.);
- Lafrentz – Polska Sp. z o. o., ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 498 702,49 zł.);
- BUD – INVENT Sp. z o. o., ul. Odkryta 36A, 03-140 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 267 771,00 zł.) – oferta została odrzucona,
- DDG Sp. z o. o. Sp. Komandytowa, ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 288 435,00 zł.),
- Konsorcjum firm: Zakład Budownictwa Inżynieryjnego Karol Szymański, ul. Gen. Stefana Kosseckiego 2/22, 18-300 Zambrów – Lider Konsorcjum i Usługi Inżynieryjne i Doradcze „DROGEST” Lidia Kasprzak, ul. Łagodna 1 lok. 6, 15-757 Białystok – Partner (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 133 332,00 zł.).
Białystok, dn. 2014.01.20
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Nadzór inwestorski na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”, zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: Zakład Budownictwa Inżynieryjnego Karol Szymański, ul. Gen. Stefana Kosseckiego 2/22, 18-300 Zambrów – Lider i Usługi Inżynieryjne i Doradcze „DROGEST” Lidia Kasprzak, ul. Łagodna 1 lok. 6, 15-757 Białystok – Partner .
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
1. INVESTCOM Sp. z o. o., ul. Pokoju 33, 21-500 Biała Podlaska (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 178 350,00 zł.);
2. Grontmij Polska Sp. z o. o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 221 400,00 zł;
3. Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S. A., ul. Jagiellońska 88, B. 51 BC, lok. 36, 03-215 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 295 015,50 zł.);
4. Lafrentz – Polska Sp. z o. o., ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 498 702,49 zł.);
5. BUD – INVENT Sp. z o. o., ul. Odkryta 36A, 03-140 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 267 771,00 zł.),
6. DDG Sp. z o. o. Sp. Komandytowa, ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 288 435,00 zł.),
7. Konsorcjum firm: Zakład Budownictwa Inżynieryjnego Karol Szymański, ul. Gen. Stefana Kosseckiego 2/22, 18-300 Zambrów – Lider Konsorcjum i Usługi Inżynieryjne i Doradcze „DROGEST” Lidia Kasprzak, ul. Łagodna 1 lok. 6, 15-757 Białystok – Partner (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 133 332,00 zł.).
17.01.2014r.
Zbiorcze zestawienie ofert - dostępne w załączniku poniżej.
UWAGA ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 23.12.2013 R. GODZ. 09:30
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie nr 1.
Zwracamy się do Zamawiającego o sprecyzowanie zapisu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pkt 4.1. ppkt 2) o treści ... zgodnie z wymogami Prawo budowlane ...” – co obejmuje powyższe określenie?
Odpowiedź na pytanie nr 1.
Zapis pkt 4.1. ppkt 2) oznacza, że zaproponowany kierownik zespołu nadzorującego – inspektor nadzoru robót drogowych powinien wykazać min. 12 miesięcy pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, co oznacza złożenie i przyjęcie przez organ nadzoru budowlanego, obowiązującego zgodnie z Prawem budowlanym, oświadczenia o podjęciu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego robót drogowych. Osoba taka powinna wykazać się doświadczeniem potwierdzającym wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru bodowlanego, w tym m.in. wpis do dziennika budowy poz. D „inspektorzy nadzoru inwestorskiego”, dokonywanie wpisów w dzienniku budowy w trakcie realizacji robót.
Białystok, dn. 2013.12.13
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie nr 1.
Zgodnie z zapisem części V ust. 4 pkt 4.3. SIWZ w ofercie należy wskazać osobę na stanowisko Inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych. Tymczasem w Załączniku nr 2 – Formularz cenowy nie wpisano takiego stanowiska. Prosimy zatem o wyjaśnienie, w której z pozycji Formularza cenowego należy uwzględnić koszt pracy Inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych, bądź dodanie w Formularzu cenowym nowej pozycji.
Odpowiedź na pytanie nr 1.
Koszt pracy Inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych należy uwzględnić w poz. 8 formularza cenowego - Nadzór nad robotami związanymi z budową kanału technologicznego.
dnia, 05.12.2013r.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
03/12/2013 S234 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 234-406078
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok15-620, POLSKA. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail:
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 5.11.2013, 2013/S 214-372665)
Przedmiot zamówienia:
CPV:71247000
Nadzór nad robotami budowlanymi
Zamiast:
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Dokumenty innych podmiotów.
1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
(Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ)
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy.
2) Poleganie na zdolności finansowej innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolności finansowej innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:
a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Dokument ten musi wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie wymaganego zasobu, wskazywać jasno jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów finansowych innego podmiotu,
b) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy polega na zdolnościach finansowej innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający żąda oświadczenia o solidarnej odpowiedzialności tych podmiotów z wykonawcą. Z pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego powinno wynikać zobowiązanie tego podmiotu do przyjęcia odpowiedzialności solidarnej do kwoty nie mniejszej niż 150 000 PLN z tytułu realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
17.11.2013 (09:30)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
17.11.2013 (10:30)
Powinno być:
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.
4. Dokumenty innych podmiotów.
1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
(Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ)
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust. 1 ustawy.
2) Poleganie na zdolności finansowej innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolności finansowej innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:
a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Dokument ten musi wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie wymaganego zasobu, wskazywać jasno jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów finansowych innego podmiotu,
b) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
23.12.2013 (09:30)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
23.12.2013 (10:30)
Inne dodatkowe informacje
Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
ZMIANY SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:
Nadzór inwestorski na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” SIWZ po zmianach oraz umowa wzór po zmianach z dn. 29.11.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego.
Zmiany w SIWZ i umowie zostały naniesiona czerwoną czcionką (do pobrania w załączniku poniżej).
29.11.2013 r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie nr 1.
W nawiązaniu do pkt 4.4.2 „Prowadzenie kontrolnych pomiarów geodezyjnych” prosimy o wskazanie ich częstotliwości. Czy intencją Zamawiającego jest przeprowadzenie pewnej procentowej ilości pomiarów kontrolnych czy dokonanie kontroli wszystkich pomiarów i prac geodezyjnych objętych SIWZ i SST Wykonawcy robót. W wypadku procentowej ilości pomiarów prosimy o wskazanie ich ilości (%) – dla każdej z prac geodezyjnych. W wypadku konieczności wykonywania kontrolnych pomiarów wszystkich czynności geodezyjnych prosimy o modyfikacje zapisów SST i SIWZ Wykonawcy robót o wydłużenie terminów konieczne do ich wykonania.
Odpowiedź na pytanie nr 1.
W ramach nadzoru geodezyjnego należy dokonać sprawdzenia wszystkich pomiarów i prac geodezyjnych objętych SIWZ i SST. Zamawiający nie przewiduje możliwości wydłużenia terminów na ich wykonanie.
Pytanie nr 2.
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość połączenia funkcji Kierownika zespołu nadzorującego – Inspektora nadzoru robót drogowych oraz Inspektora nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich w przypadku posiadania przez tę osobę niezbędnego doświadczenia potwierdzającego spełnienie warunków udziału?
Odpowiedź na pytanie nr 2.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości połączenia funkcji Kierownika zespołu nadzorującego – Inspektora nadzoru robót drogowych z funkcją Inspektora nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich.
dnia, 20.11.2013r.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmianę do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:
Nadzór inwestorski na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”
SIWZ po zmianach z dn. 12.11.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego.
Zmianę w SIWZ została naniesiona czerwoną czcionką.
12.11.2013 r.
05/11/2013 S214 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 214-372665
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz
15-620 Białystok
POLSKA
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Inny: zarządzanie drogami wojewódzkimi
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Nadzór inwestorski na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługi badań i analiz technicznych
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Droga wojewódzka Nr 671 na odcinku Tykocin - Jeżewo Stare
Kod NUTS PL343
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia są usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”
Zamówienie obejmuje:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na w/w zadaniu.
Parametry charakterystyczne inwestycji:
- długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 6,41 km.
Zamówieniem usługi – pełnieniem nadzoru inwestorskiego - objęte zostaną roboty budowlane na rozbudowywanym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 671 oraz roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 671 przewidziane do wykonania zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i obejmujące swoim zakresem m.in.:
1. Poszerzenie jezdni do 7,0m, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR4, korektę łuków poziomych i pionowych,
2. Rozbudowę skrzyżowań z drogami bocznymi w km: 65+800,39 (droga gminna nr 105496B) – strona prawa, 66+709,45 (droga gminna nr 105504B) – strona prawa, 67+237,77 (droga gminna nr 105494B) – strona lewa, 67+949,66 (droga powiatowa nr 1378B) – strona prawa, 68+439,54 (droga gminna nr 105502B) – strona lewa, 69+133,22 (droga gminna nr 105516B) – strona lewa, 69+465,00 (droga powiatowa nr 1379B) – strona prawa, 70+026,88 (droga gminna nr 105517B) – strona lewa, 70+121,99 (droga gminna nr 105484B) – strona lewa, 70+882,56 (droga gminna nr 105513B) – strona prawa,
Budowę chodników dla pieszych o szerokości 2,0m,
Budowę ciągu pieszo – rowerowego szer. 2,5m,
Budowę zatok autobusowych wraz z peronami w km: 66+216,98 SL, 66+292,72 SP, 67+895,28 SL, 67+993,47 SP, 68+559,12 SL, 68+634,85 SP, 68+942,26 SL, 69+040,01 SP, 69+975,76 SL, 70+067,42 SP, 70+832,89 SL, 70+929,63 SP
Rozbiórkę istniejących przepustów pod koroną drogi w km 67+497,09, 69+099,16, 69+561,02, 70+142,66, 70+671,00 oraz budowę nowych drogowych obiektów inżynierskich pod koroną drogi wojewódzkiej Nr 671 (5 przepustów: P1 w km 67+496,15; P2 w km 68+171,95 z funkcją przejścia dla płazów; P3 w km 69+597,44; P4 w km 70+142,40; P5 w km 70+665,88 z funkcją przejścia dla płazów)
3. Budowę przepustów pod zjazdami,
4. Budowę zjazdów (indywidualnych i publicznych),
5. Budowę i przebudowę istniejącego odwodnienia drogi wojewódzkiej, w tym budowę zbiornika retencyjno – odparowującego w km 65+275 (SL), rowu retencyjno – odparowującego (od km 68+132 do km 68+208), budowę przepompowni w km 68+208, budowę po obu stronach na całej długości drogi wojewódzkiej Nr 671 rowów trapezowych otwartych oraz budowę odcinków rowów krytych wraz ze studniami rewizyjnymi i wpustowymi w rejonie zatok autobusowych oraz skrzyżowań z drogami podporządkowanymi,
6. Zabezpieczenie istniejących urządzeń infrastruktury technicznej: zabezpieczenie sieci wodociągowej i sieci teletechnicznej,
7. Rozbiórkę i budowę sieci wodociągowej, zabezpieczenie sieci wodociągowej,
8. Budowę oświetlenia chodnika,
9. Budowę kanału technologicznego na całym odcinku,
10. Wykonanie innych robót związanych z realizacją zadania.
W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:
1) nadzór nad robotami drogowymi,
2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,
3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,
4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,
5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,
6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika
7) nadzór nad robotami związanymi z budową kanału technologicznego.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
71247000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
II.2.3)Informacje o wznowieniach
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 20.2.2014. Zakończenie 31.10.2014
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Ustala się wadium w wysokości – 4 000 PLN.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Zamawiający jest zobowiązany do zapłacenia Wykonawcy kwoty faktury w ciągu 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907z późn. zmianami).
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane. Wykonawca usług musi zapewnić wykonanie usług zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest:
wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – minimum 2 zamówień realizowanych przez Wykonawcę przez okres co najmniej 12 miesięcy (każde), które zostały wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniach związanych z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z, każde o wartości robót min. 15 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w SIWZ.
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wskazanie:
4.1. Kierownik zespołu nadzorującego - Inspektor nadzoru robót drogowych winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać min. 12 miesięcy pełnienia samodzielnej funkcji technicznej zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane na stanowisku inspektora nadzoru robót drogowych / kierownika budowy / kierownika robót drogowych na 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum Z o wartości min. 15 000 000 PLN (brutto).
4.2. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowego obiektu inżynierskiego.
4.3. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z branżą telekomunikacyjną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.4. Inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z branżą elektroenergetyczną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.5. Inspektor nadzoru robót sanitarnych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z branżą sanitarną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.6. Geodeta winien posiadać uprawnienia w zakresie:
1) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
2) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych,
3) geodezyjnej obsługi inwestycji.
4.7. Asystent ds. rozliczeń winien:
wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym min. 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
4.8. Osoba sprawująca nadzór przyrodniczy winna:
1) posiadać wykształcenie wyższe przyrodnicze,
2) wykazać pełnienie nadzoru przyrodniczego na co najmniej 1 zadaniu odpowiadającym przedmiotowemu zamówieniu.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150 000 PLN.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
7. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy,
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dowodów* czy zostały wy wykonane należycie,
* Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będzie również oświadczenie Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 10 i 11 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
2.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dot. niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
2.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o którym mowa:
a) w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert
b) w ust. 2 pkt 5, 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
2.3 Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawione z odpowiednia datą wymagana dla tych dokumentów.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, należy przedłożyć:
1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
4. Dokumenty innych podmiotów.
1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
(Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ)
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy.
2) Poleganie na zdolności finansowej innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolności finansowej innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:
a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Dokument ten musi wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie wymaganego zasobu, wskazywać jasno jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów finansowych innego podmiotu,
b) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy polega na zdolnościach finansowej innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający żąda oświadczenia o solidarnej odpowiedzialności tych podmiotów z wykonawcą. Z pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego powinno wynikać zobowiązanie tego podmiotu do przyjęcia odpowiedzialności solidarnej do kwoty nie mniejszej niż 150 000 PLN z tytułu realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku finansowego, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy.
Uwaga:
Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca).
4. Dokumenty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo).
a) Oferta wspólna powinna zawierać:
1. oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt. 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
2. dokumenty wymienione w ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5, składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
3. oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt. 1 i ust. 3 pkt. 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt. 2 - 7, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
b) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
4. Informacje dodatkowe
W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust.1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III. 2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III. 2.1).
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III. 2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III. 2.1).
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
17.12.2013 - 09:30
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 17.12.2013 - 10:30
Miejscowość:
Siedziba Zamawiającego ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, Polska.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
VI.3)Informacje dodatkowe
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.
2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.
5. Zamawiający udziela zamówienia w 3 częściach w ramach jednego projektu pod nazwą: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”:
1) roboty budowlane,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
6. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy pełnienia nadzoru inwestorskiego związanego z: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”.”
7. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednej części tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Przes Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
2. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
31.10.2013
Metryka strony