Ogłoszenie o zamówieniu Nr 288038 - 2013 z dnia 23.07.2013 Remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża - granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200.

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/


ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski – Hajnówka – Białowieża – granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200, zakończone zostało wyborem oferty Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „MAKSBUD” Sp. z o. o., ul. Mickiewicza 183, 17-100 Bielsk Podlaski.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. UNIBEP S. A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski MAKBUD Oddział UNIBEP S. A. w Łomży ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 4 737 718,21 zł.);
  2. STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 5 096 678,01 zł);
  3. Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowego „MAKSBUD” Sp. z o. o., ul. Mickiewicza 183,17-100 Bielsk Podlaski (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 4 667 556,74 zł). 

Białystok, dn. 2013.08.21



 Odpowiedź na zapytanie

W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy, PZDW wyjaśnia jak niżej:

Pyt. 1:

Zwracamy się do Zamawiającego o określenie jakie materiały z rozbiórki stają się własnością Zamawiającego a jakie Wykonawcy. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie dokładnego miejsca i odległości odwozu tych materiałów, które należy odwieźć Zamawiającemu po wykonanej rozbiórce.

Odp.: Materiały z rozbiórki przechodzą na własność wykonawcy.

Pyt. 2:

Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem czy na przedmiotowym Zadaniu należy wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzeniem mapy powykonawczej.

Odp.: Należy wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzeniem mapy powykonawczej.

Pyt. 3:

Przekroje normalne mówią o wykonaniu warstwy odsączającej z piasku, natomiast wymagania dla kruszyw określone w SST D-04.02.01. punkt 2.3 wskazują, iż piasek nie spełni wymagań w/w SST. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie, jaki materiał należy przyjąć do wykonania w-wy odsączającej piasek czy kruszywo zgodnie z SST.

Odp.: Zgodnie z SST D-04.02.01 pkt  2.2 dopuszcza się piasek.

Pyt. 4:

Czy Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT-2 – 2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych.

Odp.: Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze, aktualne wytyczne techniczne WT-2 – 2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych

Pyt. 5:

Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji tabeli robót ziemnych.

Odp.: Zamawiający nie posiada tabeli robót ziemnych.

Pyt. 6:

Kto jest właścicielem nadmiaru gruntu pochodzącego z wykopu Zamawiający czy Wykonawca. Jeśli właścicielem jest Zamawiający to zwracamy się o określenie dokładnego miejsca odwozu gruntu pochodzącego z wykopu.

Odp.: Właścicielem nadmiaru gruntu pochodzącego z wykopu staje się Wykonawca robót.

Pyt. 7:

Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem kto jest właścicielem humusu pozostałego po humusowaniu Zamawiający czy Wykonawca. Jeśli właścicielem jest Zamawiający to zwracamy się o określenie dokładnego miejsca odwozu humusu.

Odp.: Właścicielem nadmiaru humusu staje się Wykonawca robót.

Pyt. 8:

SST D.01.02.02 punkt 9.2 mówi: „Cena 1 m2 wykonania robót obejmuje:  

- zdjęcie humusu wraz z hałdowaniem w pryzmy wzdłuż drogi lub odwiezieniem na odkład,

- zdjęcie darniny z ewentualnym odwiezieniem i składowaniem jej w regularnych pryzmach.” 

Zwracamy się do Zamawiającego o określenie czy zamawiający przewiduje wykonanie humusowania na przedmiotowym zadaniu. Jeżeli tak to zwracamy się o uzupełnienie kosztorysu ofertowego o pozycję dotyczącą wykonania humusowania.

Odp.: Zamawiający nie przewiduje wykonanie humusowania na przedmiotowym zadaniu.

Pyt. 9:

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający posiada prawomocny ZRID na przedmiotowe Zadanie.

Odp.: Przedmiotowe zadanie remontowe realizowane będzie w istniejących granicach pasa drogowego.. Decyzja ZRID nie jest wymagana.

Pyt. 10:

Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji, tabeli wykonania poszerzeń.

Odp.: Zamawiający nie posiada tabeli wykonania poszerzeń.

Pyt. 11:

Zwracamy się do Zamawiającego o wykonanie projektu organizacji ruchu na przedmiotowym zadaniu.

Odp.: Stała organizacja ruchu zostanie przekazana wykonawcy robót. Zakresy dot. oznakowania poziomego i pionowego zostały określone w przedmiarze robót załączonym do SIWZ. Projekt czasowej organizacji robót sporządzi wykonawca.

Pyt. 12:

Zwracamy się o potwierdzenie, iż Zamawiający w postępowaniu przy formułowaniu warunku posiadania wiedzy i doświadczenia punkt VIII.2 SIWZ, nie żąda wykazu wszystkich (czy też najważniejszych) wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych, a jedynie tych, służących ocenie warunku postawionego przez Zamawiającego.

Odp.: Zamawiający nie wymaga wykazu wszystkich najważniejszych robót. Należy wykazać  minimum jedno zadanie odpowiadające przedmiotowi zamówienia.

Pyt. 13:

Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji tabeli zdjęcia humusu.

Odp.: Zamawiający nie posiada tabeli zdjęcia humusu.

Pyt. 14:

Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy Zamawiający rozliczy warstwę wiążąco-wyrównawczą proporcjonalnie do grubości przyjętej w pozycji nr 6.3 kosztorysu ofertowego w przypadku, gdy w celu zachowania płynności niwelety oraz właściwych spadków poprzecznych zaistnieje potrzeba wykonania warstwy wiążąco-wyrównawczej o średniej grubości większej od 4cm.

Odp.: Zamawiający nie rozliczy warstwy wiążąco-wyrównawczej przy średniej grubości większej od 4cm.

Pyt. 15:

Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji przekrojów poprzecznych.

Odp.: Zamawiający nie posiada przekrojów poprzecznych.

Pyt. 16:

Czy Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT1 – 2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych.

Odp.: Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze, aktualne wytyczne techniczne WT1 – 2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych.

Pyt. 17:

Zwracamy się o podanie wielkości tablic dla znaków drogowych oraz wskazanie generacji znaków.

Odp.: Tablice dla znaków drogowych powinny być drugiej generacji (plastry miodu), wielkość średnia.

 dnia 02.08.2013

 


Numer ogłoszenia: 288038 - 2013; data zamieszczenia: 23.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża - granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża - granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200.

Zamówienie obejmuje:

- roboty pomiarowe- 10,2 km,

- karczowanie zagajników - 2,04 ha

- usunięcie humusu grubości 10 cm - 30 600 m2

- roboty rozbiórkowe

- roboty ziemne - 5238,8m3

- profilowanie i zagęszczanie podłoża - 13097 m2

- warstwa odsączająca gr. 10 cm na poboczach - 13097 m2

- dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm - pobocza - 13097 m2

- górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr. 10 cm - pobocza - 13097 m2

- oczyszczenie i skropienie mechaniczne warstw bitumicznych - 107985,5 m2

- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - asfaltowej grubości 4 cm - 53794,5 m2

- wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowej grubości 4 cm - 53356 m2,

- wykonanie koryta na zjazdach głębokości 20 cm - 810 m2

- dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 25 cm - 262 m2

- nawierzchnia żwirowa na zjazdach gr. 20 cm - 548 m2

- ręczne wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno - asfaltową - 32,47 t - wywóz ziemi - 162 m3

- oznakowanie pionowe - 78 szt.

- oznakowanie poziome - 1980 m2

- słupki prowadzące U - 1a - 254 szt.

- uzupełnienie poboczy - 29392,5 m2

- opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Nie dotyczy

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/ drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100Mg/h, (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: Kierownik robót, winien posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie

wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/ drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie);

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). 3) W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.08.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2013-07-23

Data modyfikacji: 2013-08-21

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-07-23