Ogłoszenie o zamówieniu Nr 255612 - 2013 z dnia 02.07.2013 Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl


 

          INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zakończone zostało wyborem oferty: Przedsiębiorstwo Robót  Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą cenowo, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięła udział następująca firma:

  1. Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok, (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 5 888 994,00 zł.);

 

Białystok, dnia 30.07.2013r.


 

UWAGA ! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 23.07.2013 ROKU GODZ. 09:30

 


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy z dnia 10.07.2013r. (pytania w załączniku poniżej) dotyczące przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl wyjaśnia co następuje:

Odpowiedź na pytanie Nr 1

W projekcie posłużono się wykonaniem kanalizacji deszczowej za pomocą technologii bezwykopowej. Do wykonania zadania wybrano wiertnicę WAMET. Wiertnicą tą wykonuje się przecisk z wierceniem pilotowym oraz z transportem urobku. Z informacji zasięgniętych od producenta, wykop startowy ma wymiary (dla wiertnicy przyjętej w projekcie oraz długości rur przyjętych w projekcie L=1m) 3x3,7xh (szer.x dł.x wys. zmienna).  Wykop odbiorczy może mieć zaś wymiar 2x2xh (szer.x dł.x wys. zmienna), w projekcie przyjęto 3x3xh.  Na odcinku między studniami D2-D3 należy przyjąć pas  jezdni do rozbiórki i odbudowy szerokości ok.1,0m i długości L=4+1=5m (wykop dla D2 i D3). Dla takich wymiarów wykopów startowych i odbiorczych nie występuje konieczność przebudowy słupa energetycznego. Dla odcinka D3- D4 rozbiórka i odbudowa pasa jezdni j.w. L=4m (dla wykopu pod D4). D4-D5- rozbiórka i odbudowa pasa jezdni j.w. L=5m (dla wykopu pod D5). D5-D6 rozbiórka i odbudowa pasa jezdni szer. 2,5m i długości L=5m (dla wykopu pod D6). Wykop startowy dla studni D6  może spowodować konieczność podwieszenia kabla teletechnicznego tA, a także zabezpieczenia istniejącego ogrodzenia oraz rozbiórki i odbudowy chodnika z płyt betonowych 2,5 x 4,5m.

Na odc. D6-D7 – budowa komory odbiorczej przy studni D7 może spowodować konieczność podwieszenia kabla teletechnicznego tA, a także zabezpieczenia istniejącego ogrodzenia.  Budowa wykopu odbiorczego wymaga rozbiórki i odbudowy  nawierzchni jezdni  o szer. 2m i  długości 4m, oraz rozbiórki i odbudowy chodnika z płyt betonowych 2,5 x 3,5m.

Nie widzimy potrzeby przedstawiania „projektów” rozbiórki i odbudowy fragmentów jezdni oraz chodników. Sposób zabezpieczenia kabli teletechnicznych przedstawia rys. „C” projektu wykonawczego.

Odpowiedź na pytanie Nr 2

Powyższe  rodzaje i ilości robót zostały ujęte w części kosztowej.

Odpowiedź na pytanie Nr 3

Powyższe  rodzaje i ilości robót zostały ujęte w części kosztowej.

Odpowiedź na pytanie Nr 4

Budowa komór startowych i odbiorczych  dla urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej  nie wymagają wycinki drzew.

Odpowiedź na pytanie Nr 5

Na odcinku od  wylotu W1 do studni D4  roboty ziemne oraz instalacyjne prowadzone będą w bliskiej odległości od linii oświetleniowej. Wszelkie roboty wykonywane pod napowietrznymi liniami lub w bliskiej odległości należy przeprowadzać przy wyłączeniu linii spod napięcia. Roboty prowadzić zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami BHP i pod nadzorem eksploatującego sieć, po jej wyłączeniu na czas robót.

Konstrukcja komory (wg zaleceń producenta wiertnicy) powinna być tak wykonana, by posiadała odpowiednią wytrzymałość na przeniesienie sił wciskających wiertnicy. Zaleca się stosowanie zunifikowanych stalowych obudów wielokrotnego użytku. W projekcie  przyjęto takie rozwiązanie tzn. zastosowanie gotowej komory do przewiertów oraz do komory odbiorczej. Takie rozwiązania posiada  np. firma  „Kopras”.  Przy zastosowaniu gotowych obudów wykopów, potrzebny jest sprzęt m. in. taki jak dźwig i koparka, które po wyłączeniu sieci energetycznej spod napięcia, zachowując należytą ostrożność, mogą pracować w zaistniałych warunkach.

Dopuszcza się  również wykonanie komór ze ścianek szczelnych lub płyt betonowych. Wykonanie jednak komór ze ścianek szczelnych może wymagać większej ostrożności  i stwarzać większe trudności niż  zastosowanie gotowych obudów.

Podłoża komór mogą być wykonane z betonu, płyt betonowych , belek stalowych . Ważne by podczas przecisku podłoże było stabilne. Zaleca się bezwzględnie wykonać niezależny  fundament do przytwierdzenia stojaka teodolitu. W narożnikach studni przewidzieć studnie odwadniającą.  Wszystkie komory przeciskowe powinny być tak wykonane, by spełniały warunki wytrzymałościowe, gwarantowały stabilność wiertnicy oraz spełniały warunki BHP.

Odpowiedź na pytanie Nr 6

Wykonawca robót powinien uwzględnić w cenie ofertowej konieczność wyłączenia odcinka sieci energetycznej spod napięcia lub przeniesienia linii energetycznej na czas robót wraz z uzyskaniem wymaganych zezwoleń i projektów. Zakres prac powinien być dostosowany do przyjętej przez wykonawcę technologii robót.

Odpowiedź na pytanie Nr 7

Do warstwy wiążącej i ścieralnej należy stosować kruszywa jak wskazano w SST 05.03.05.

Odpowiedź na pytanie Nr 8

Odległość odwozu materiałów z rozbiórki została określona w SIWZ i umożliwia prawidłową wycenę.

Odpowiedź na pytanie Nr 9

Dopuszcza się zastosowanie dowolnych producentów systemów w obrębie jednak tego samego materiału. Materiał stosowany zamiennie musi posiadać parametry nie niższe niż podano w dokumentacji i  posiadać nie gorsze rozwiązania technologiczne, tzn musi być równoważne.

Odpowiedź na pytanie Nr 10

Podczas wykonywania wykopów w obrębie istniejących budowli, budynków, należy stosować obudowy posiadające atest, których głębienie następuje przez używanie sprzętu niepowodującego drgań, naprężeń itp. W projekcie założono użycie zunifikowanych obudów wielokrotnego użytku tzn. np. liniowe obudowy wykopów. 

Odpowiedź na pytanie Nr 11

Zamawiający nie widzi możliwości wydłużenia terminu realizacji zadania.

Odpowiedź na pytanie Nr 12

Przy opracowaniu dokumentacji projektowej uwzględniane zostały wymagania stawiane kruszywom do mieszanek mineralno-asfaltowych wymieniane w WT1-2010.

Odpowiedź na pytanie Nr 13

Na wskazanym w zapytaniu odcinku (D1-D7) jedynie na odcinku między studniami D3-D5 kanał znajdzie się na skraju jezdni. Poza rozbiórką i odbudową jezdni, której zakres wyjaśniono w p. 1 odpowiedzi, na etapie wykonywania przewiertu, zachowując wszelkie wymogi i zasady wykonywania kanałów metodą bezwykopową przyjętą w dokumentacji projektowej, nie powinno wystąpić uszkodzenie jezdni. Metoda przecisku za pomocą wiertnicy z transportem urobku ślimakiem, nie powoduje uszkodzeń obiektów w obrębie, których jest stosowana. Urabianie gruntu wiertłem ślimakowym, z jednoczesnym przeciskiem hydraulicznym rur oraz bez użycia płuczki wiertniczej nie powoduje naruszenia struktury gruntu na powierzchni terenu podczas budowy rurociągu. Minimalna wartość wysokości przykrycia rury gruntem przyjmowana jest, jako równa 2 średnicom zewnętrznym rurociągu (czyli ok. 1m w tym wypadku). Warunek ten jest spełniony zarówno dla budynku sąsiadującego jak i dla jezdni, pod którą układany jest przewód.

Jednocześnie Zamawiający potwierdza, iż za szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia odpowiada potencjalny wykonawca zadania.

Odpowiedź na pytanie Nr 14

W załączeniu przedkładamy profil geologiczny badania podłoża gruntowego głębokości 7,0m licząc od krawędzi istniejącej korony drogi, co odpowiada zagłębieniu projektowanego kanału deszczowego.

Załącznik – otwór nr 1.

Odpowiedź na pytanie Nr 15

Jak już opisano to w p. 1, na komory startowe i odbiorcze w projekcie przyjęto zastosowania obudów zunifikowanych, wielokrotnego użytku, posiadających atest! Wymiary ich również zostały ustalone. Nie widzimy potrzeby ich projektowania. Natomiast proponuje się następujący sposób wykonania zadania:

  • komora startowa  przy studni D3 w kierunku studni D2 i wykonanie kanału metodą przewiertu, wybudowanie studni D2  po uprzednim wykonaniu komory odbiorczej
  • komora startowa  przy studni D3 – zabudowana ponownie( w kierunku studni D4 i wykonanie kanału metodą przewiertu, wybudowanie studni D5  po uprzednim wykonaniu komory odbiorczej,
  • wykonanie studni D3,
  • komora startowa przy studni D5 i analogiczne czynności jak dla budowy komory startowej przy D3, budowa komory  startowej/odbiorczej dla D6, wykonanie przewiertów.
  • budowa studni D5,
  • budowa komory odbiorczej D7,
  •  przewiert  z komory D6 w kierunku komory odbiorczej D7,
  • budowa studni D6, D7.

Nie zależnie od powyższego przyjęta technologia wykonania zadania winna spełniać wymagania warunków technicznych i przepisów BHP.

Odpowiedź na pytanie Nr 16

Odmulenie i oczyszczenie rowu należy przewidzieć na długości 100m i głębokości 40 cm, poniżej miejsca zrzutu wód opadowych. Prace powyższe wykonawca powinien ująć w cenie ofertowej.

Odpowiedź na pytanie Nr 17

W celu zapewnienia prawidłowego odbioru wód deszczowych, należy wykonać udrożnienie  (oczyszczenie) dwóch przepustów znajdujących się poniżej projektowanego zrzutu ścieków.  Prace te należy uwzględnić w cenie ofertowej. Obecnie nie da się stwierdzić stanu technicznego przepustów gdyż są one zamulone i zasypane prawie w całym świetle przepływu. Z w/w powodów należy przyjąć że przepust ma średnicę 0,6m.  Jeśli w trakcie udrożniania przepustów ich stan techniczny okaże się niezadowalający, Zamawiający podejmie decyzję co do ich remontu, wymiany, itp.  Prace związane z poprawą stanu technicznego przepustów nie wchodzą w zakres niniejszego opracowania.

Przepusty znajdują się w odległości ok. 25m i 85m poniżej projektowanego wylotu. Nie są objęte decyzją ZRID. Udrożnienie (oczyszczenie) przepustu nie wymaga uzyskania żadnej decyzji administracyjnej.

Odpowiedź na pytanie Nr 18

Odpowiedzi na powyższe pytanie udzielono jak na pytanie Nr 17.

Odpowiedź na pytanie Nr 19

W dokumentacji projektowej, SST zostały zastosowane rozwiązania materiałowe i technologie przykładowe, w celu dokonania obliczeń hydraulicznych, które to pozwalają określić spadki i średnice przewodów. Zmiana rodzaju materiału przewodu może spowodować rozbieżności, co do tych parametrów. Materiał wskazany w dokumentacji projektowej nie powinien być zmieniany, natomiast producent został podany przykładowo, co podkreślono w dokumentacji projektowej. Przy doborze urządzeń podczyszczających kierowano się efektywnością oczyszczania ścieków jak i nowoczesnymi technologiami, pozwalającymi zaoszczędzić miejsce wbudowania urządzeń(brak dostatecznej powierzchni terenu).

Ponadto również w dokumentacji znalazł się zapis w p. 5.4. „Zamiennie zastosowane mogą być urządzenia innych firm o nie niższych parametrach techniczny i nie gorszych rozwiązaniach technologicznych”.

Aby podkreślić fakt, iż nie jest celem niniejszego opracowania utrudnianie uczciwej konkurencji, stwierdzamy, iż istnieje możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych tzn. takich, które umożliwią uzyskanie założonego w dokumentacji projektowej efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych.

Odpowiedź na pytanie Nr 20

W projekcie przewidziano budowę kanału deszczowego z rur PVC dla średnic D250 i niższych.

 Nie widzimy potrzeby zamiany pozostałych średnic rur na rury z PP.

Odpowiedź na pytanie Nr 21

W projekcie przyjęto zastosowanie zunifikowanych stalowych obudów wielokrotnego użytku tzn. zastosowanie gotowej obudowy słupowej. Jak już wspomniano w odpowiedzi na p. 5, na rynku dostępne są gotowe rozwiązania firm, umożliwiające umocnienie wykopów o wymaganej w projekcie głębokości, szerokości, wysokości.

Odpowiedź na pytanie Nr 22

Umocnienie komór zostało ujęte w części kosztowej.

Odpowiedź na pytanie Nr 23

Umocnienie wykopów pod urządzenia zostało ujęte w części kosztowej.

Odpowiedź na pytanie Nr 24, 25

Technologia budowy kanału została ustalona w dokumentacji projektowej i doprecyzowana w odpowiedziach (p. 1, p.13). W razie obaw wykonawcy o naruszenie fundamentów budynku zlokalizowanego w sąsiedztwie kanalizacji deszczowej, wykonawca we własnym zakresie zleci opracowanie ekspertyzy stwierdzającej konieczność wzmocnienia  fundamentu lub całego budynku. Cena ofertowa powinna uwzględniać koszt wykonania w/w ekspertyzy i koszt ewentualnego wzmocnienia.

Odpowiedź na pytanie Nr 26

Zamawiający nie zmienia warunków SIWZ i zapisów umowy.

Odpowiedź na pytanie Nr 27

Zgodnie z WT-2 2010 dopuszcza się wykonanie podbudowy z zastosowaniem asfaltu 35/50.

Odpowiedź na pytanie Nr 28

Potwierdzamy, że nawierzchnie chodników z mieszanki mineralno-asfaltowej wykonać z AC S w oparciu o WT-1 i WT-2 2010r.

Odpowiedź na pytanie Nr 29

Zamawiający złożył wniosek o ZRID w dniu 24.05.2013r. i oczekuje na przedmiotową decyzję.

Odpowiedź na pytanie Nr 30

Odpowiedzi na powyższe pytanie udzielono jak na pytanie Nr 12.

Odpowiedź na pytanie Nr 31

Nasadzenia drzew objęte są przedmiotem zamówienia. Należy przyjąć sadzonki o wysokości około 2,5 m z gatunków drzew liściastych wolno-rosnących (klon kulisty 50%, głóg ozdobny 50%).

Odpowiedź na pytanie Nr 32

W cenie ofertowej należy ująć koszt ustawienia 10 szt. stojaków rowerowych.

Odpowiedź na pytanie Nr 33

Odpowiedzi na powyższe pytanie udzielono jak na pytanie Nr 29.

 

Białystok, dnia 17.07.2013r.

 


ZMIANA SIWZ 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, w związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zmienia treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie:

XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

jest:

„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 18.07.2013r.”

powinno być:

„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 23.07.2013r.”

 

W związku z powyższym zmieniono treść ogłoszenia o zamówieniu. Zmiana dostępna w załączniku poniżej.

 

Białystok, dnia 16.07.2013r.

 


Białystok: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.
Numer ogłoszenia: 255612 - 2013; data zamieszczenia: 02.07.2013


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót na odcinku drogi wojewódzkiej Nr 676 w Supraślu zgodnie z projektem: Roboty budowlane związane z Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl. 1) Zakres robót budowlanych obejmuje: - rozbudowę czterowylotowego skrzyżowania: drogi wojewódzkiej nr 676 na odc. długości ok. 255m, drogi powiatowej nr 2389B na odcinku długości ok. 95m, oraz ul. Klasztornej (dr. powiatowej 1433B) na odc. o długości ok. 35m, - wykonanie małego ronda o średnicy 36m, szerokości jezdni 5,0-5,5m, - wykonanie konstrukcji jezdni odpowiadającej kategorii ruchu KR4, - rozbiórkę istniejących nawierzchni jezdni i chodników, - budowę placu manewrowego z jezdniami manewrowymi i miejscami postojowymi, - zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego, - budowę, rozbudowę zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 676, - budowę nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego przez wykonanie odcinków kanalizacji deszczowej, - budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych, - budowę, rozbudowę lub przebudowę chodników jedno lub dwustronnych, - budowę, rozbudowę lub przebudowę ścieżki rowerowej, - budowę, rozbudowę i przebudowę linii oświetlenia drogowego, - zabezpieczenie, budowę i przebudowę sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym oraz innymi sieciami. 2) Roboty będą wykonywane w oparciu o: Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, którą Zamawiający uzyska w ramach złożonego wniosku złożonego w dniu 15.04.2013r..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 5 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 105.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 20 000 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • nie dotyczy
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100 Mg/h (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: KIEROWNIK BUDOWY winien: 1) posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 2) wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. jednym zadaniu dot. przebudowy/ rozbudowy /budowy drogi publicznej klasy min G; KIEROWNIK ROBÓT ELEKTRYCZNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót elektrycznych oraz Kierownika robót telekomunikacyjnych. KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem; KIEROWNIK ROBÓT TELEKOMUNIKACYJNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem; Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót telekomunikacyjnych oraz Kierownika robót elektrycznych; GEODETA winien: posiadać uprawnienia: 1) w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji, 2) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, 3) w zakresie rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie);
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). Uwaga: Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca). W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - wzór umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Tomkiel Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data wprowadzenia: 2013-07-02

Data modyfikacji: 2013-07-30

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-07-02