Ogłoszenie o zamówieniu Nr 196682 - 2013 z dnia 21.05.2013 Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 676 Białystok - Supraśl - Krynki - Granica Państwa w km od 26+600 do 29+915.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na remont nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 676 Białystok – Supraśl – Krynki – Granica Państwa w km od 26+600 do 29+915, zakończone zostało wyborem oferty firmy MOTA – ENGIL Central Europe S. A. ul. Wadowicka 8 W, 30-415 Kraków.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- Przedsiębiorstwo Budowlano – Drogowe „BIALEKO” W i A. Pietruczuk s. c. ul. Dzikowska 6 Fasty, 15-694 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 297 855,53, po korekcie 2 297 856,62 zł);
- Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego „TRE-DROM” Sp. z o. o. – Lider Konsorcjum i B. K. Tras Roboty Drogowe Borsukiewicz s. j. – Partner Konsorcjum, Hryniewicze 66, 15-378 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 107 560,72, po korekcie 2 107 516,44 zł);
- STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 230 683,11 zł);
- Mota – Engil Central Europe S. A. ul. Wadowicka 8 W, 30-415 Kraków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 1 875 158,89 zł);
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych „TRAKT” Sp. z o. o. ul. 1 Maja 8, 18-200 Wysokie Mazowieckie (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 076 250,81 zł).
Białystok, dn. 2013.06.12
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 676 Białystok – Supraśl – Krynki – Granica Państwa w km od 26+600 do 29+915, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1
Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie do przedmiotowej dokumentacji przekroi normalnych, opisu technicznego oraz planu sytuacyjnego dotyczącego przedmiotowego zamówienia.
Odpowiedź
Niniejszy przetarg dotyczy remontu nawierzchni, na który opracowano uproszczoną dokumentację techniczną nie zawierającą powyższych rysunków i opisu technicznego.
Pytanie 2
Zwracamy się do Zamawiającego o określenie jaki rodzaj oznakowania poziomego należy wykonać na przedmiotowym zadaniu cienkowarstwowe czy grubowarstwowe ponieważ załączone SST- D-07.01.01. opisuje oba oznakowania’
Odpowiedź
Należy wykonać cienkowarstwowe oznakowanie poziome.
Pytanie 3
Zwracamy się do Zamawiającego o określenie przekroju ławy pod krawężnik dla pozycji nr 1.5.1 kosztorysu ofertowego.
Odpowiedź
Ława z oporem pod krawężnik powinna być wykonana zgodnie z Katalogiem Powtarzalnych Elementów Drogowych nr 03.11
Pytanie 4
Zwracamy się o określenie grubości podsypki piaskowej pod chodnik z płytek betonowych oraz obrzeża betonowe.
Odpowiedź
Zużycie materiałów na podsypkę pod chodnik z płytek betonowych powinna być zgodnie z normą w KNNR-6 tab. 0503-01 (poz. 1.5.2 załączonego przedmiaru).
Zużycie materiałów na podsypkę pod obrzeża zgodnie z normą w KNNR-6 tab. 0404-01 (poz.1.5.3.załączonego przedmiaru)
Pytanie 5
Czy Zamawiający potwierdza , że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT1-2010 dla kruszyw i mieszanek mineralno asfaltowych
Odpowiedź
Tak na niniejszym zadaniu. będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT1-2010 dla kruszyw i mieszanek mineralno asfaltowych.
Pytanie 6
Czy Zamawiający potwierdza , że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT2-2010 do projektowania mieszanek mineralno asfaltowych
Odpowiedź
Tak na niniejszym zadaniu. będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT2-2010 do projektowania mieszanek mineralno asfaltowych
Pytanie 7
Czy Zamawiający posiada prawomocny ZRID na przedmiotowe zamówienie.
Odpowiedź
Niniejsze zadanie wykonywane będzie na zgłoszenie w ramach remontu drogi.
Pytanie 8
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający w postępowaniu przy formułowaniu warunku posiadania wiedzy i doświadczenia punkt VII2 SIWZ, nie żąda wykazu wszystkich (czy też najwazniejszycch ) wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych, a jedynie tych, służących ocenie warunku postawionego przez Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający żąda wykazania w dokumentach przetargowych Zgodnie z zapisem w pkt. VII 2 SIWZ robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie żąda wykazu wszystkich robót budowlanych.
Białystok, dn. 2013.06.04
Numer ogłoszenia: 196682 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 676 Białystok - Supraśl - Krynki - Granica Państwa w km od 26+600 do 29+915..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 676 Białystok - Supraśl - Krynki - Granica Państwa w km od 26+600 do 29+915.
Zamówienie obejmuje:
- Roboty pomiarowe- 3,32 km,
- Karczowanie zagajników - 1,04 ha,
- Roboty ziemne - 2277 m3,
- Wykonanie koryta - 1274,8 m2,
- Skropienie mechaniczne warstw bitumicznych - 31099,8 m2,
- Podbudowa z kruszywa naturalnego grubości 25 cm - 913,6 m2,
- Podbudowa z kruszywa naturalnego grubości 10 cm - 889 m2,
- frezowanie nawierzchni - 1335 m2,
- Wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną - 3022 t,
- Wyrównanie podbudowy kruszywem naturalnym - 1726,4 m3,
- Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - asfaltowej grubości 6 cm - 874,3 m2,
- Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowej grubości 4 cm - 20752 m2,
- nawierzchnie żwirowe gr. 15 cm na zjazdach - 323,4 m2,
- nawierzchnie żwirowe grubości 12 cm - 303,6 m2,
- ustawienie krawężników o wymiarach 20x30 - 110 m,
- Ustawienie obrzeży betonowych 20x6 cm - 80,4 m,
- wykonanie nawierzchni chodnika z płyt betonowych 35x35x5 cm - 104,72 m2,
- plantowanie skarp - 14140 m2,
- oczyszczenie rowów z namułu - 2800 m,
- Oznakowanie poziome - 909 m2,
- Opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu,
- Opracowanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100Mg/h, (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: Kierownik robót, winien posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie);
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). 3) W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony