Ogłoszenie o zamówieniu Nr 188226 - 2013 z dnia 14.05.2013 Budowa odcinka chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 677 w miejscowości Konarzyce wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Budowę odcinka chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 677 w miejscowości Konarzyce wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, zakończone zostało wyborem oferty firmy BIK – PROJEKT Sp. z o. o., ul. Poligonowa 32, 18-400 Łomża.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o. o., ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 580 054,81 zł);
  2. BIK – PROJEKT Sp. z o. o. ul. Poligonowa 32, 18-400 Łomża (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 549 983,09 zł).  

Białystok, dn. 2013.06.07


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na Budowę odcinka chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 677 w miejscowości Konarzyce wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:

Zapytanie nr 1

W SIWZ rozdz.VII pkt 4.3 zapisano:

„GEODETA winien:

Posiadać uprawnienia w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycyjnej

Geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,

Rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celow prawnych

Czy Zamawiający dopuszcza wskazanie w ofercie np. 3 geodetów, z których każdy posiada uprawnienia jednym lub dwóch z wyżej wymienionych zakresów.

Odpowiedź nr 1

Zamawiający nie dopuszcza wykazania w ofercie więcej niż jednego Geodety. Wskazany Geodeta powinien posiadać wszystkie wymagane przez Zamawiającego uprawnienia.  

Zapytanie nr 2

W kosztorysie ofertowym poz,.25 „warstwa podbudowy z kruszyw łamanych gr.20cm” w ilości 104 m2 nie została warstwa podbudowy na poszerzeniu. Prosimy o określenie prawidłowych ilości robót.

Odpowiedź nr 2

Kosztorys ofertowy dołączony do niniejszej SIWZ jest wyłącznie dokumentem pomocniczym, z którego Wykonawca może skorzystać, ale nie ma takiego obowiązku. Ilość i asortyment robót, które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia

Zapytanie nr 3

W kosztorysie ofertowym poz.5 „roboty remontowe – frezowanie nawierzchni bitumicznej o śr. gr. 8 cm” prosimy o określenie zakresu robót na wjeździe ul. Owocowej (brak zaznaczonych robót na sytuacji). Jednocześnie prosimy o określenie zakresu i rodzaju robót naprawczych..

Odpowiedź nr 3

Zakres robót obejmuje wlot ul. Owocowej znajdujący się w pasie drogowym drogi wojewódzkiej. tj. wykonanie: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego. ustawieni krawężnika betonowego na ławie betonowej.

Zakres robót obejmuje frezowanie nawierzchni bitumicznej gr. śr. 8cm w ilości podanej w kosztorysie ofertowym. Przedmiotowe roboty maja na celu dostosowanie rzędnych istniejącej nawierzchni ul. Owocowej z nowo projektowaną niweletą drogi wojewódzkiej.

Zapytanie nr 4

W kosztorysie ofertowym poz. 37 „oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznych za pomocą mas termoplastycznych” w ilości 139,9 m2 nie zostało ujęte oznakowanie poziome na krawędzi jezdni po przeciwnej stronie poszerzenia oraz na zjeździe ul. Leśnej (na sytuacji SOR oznaczono kolorem zielonym jako istniejące) Prosimy o dokładne określenie powierzchni oznakowania poziomego.

Odpowiedź nr 4

Oznakowanie poziome należy wykonać, jako nowe na całości zadania, w zakresie objętym dokumentacją projektową.

Zapytanie nr 5

W opisie technicznym pkt. 6.1. przekroje konstrukcyjne opisano nawierzchnię ramp dla pieszych – płytki o fakturze rozpoznawalnej przez niewidomych gr.5cm. nie zostało to ujęte w kosztorysie. Prosimy o określenie zakresu i miejsca tych robót.

Odpowiedź nr 5

Nawierzchnia ramp dla pieszych została ujęta w pozycji 46 "Chodniki z kostki betonowej  grubości 60 mm  na podsypce piaskowej grubości 50 mm z wypełnieniem spoin piaskiem - rampy dla pieszych"

Zakres robót obejmuje wykonanie 3+3+3+8(azyl)=17 m2 ramp dla pieszych przy projektowanych przejściach przez jezdnię.

w pozycji 46 "Chodniki z kostki betonowej  grubości 60 mm  na podsypce piaskowej grubości 50 mm z wypełnieniem spoin piaskiem - rampy dla pieszych" kosztorysu ofertowego należy przyjąć do wykonania 710-17=693 m2 chodnika z kostki betonowej gr 6 cm.

Potencjalny wykonawca winien ujęć nawierzchnię ramp dla pieszych – płytki o fakturze rozpoznawalnej przez niewidomych gr.5cm  w cenie ofertowej ryczałtowej. Płytki te powinny zostać wbudowane na przejściach dla pieszych, w lokalizacji wynikającej z dokumentacji projektowej.

Zapytanie nr 6

W opisie do projektu zagospodarowania terenu pkt. 3.0 zapisano „Istniejący kabel telekomunikacyjne MNI Telekom S.A pod projektowanym chodnikiem należy zabezpieczyć rurą dwudzielną AROT 11” Nie zostało to ujęte w kosztorysie. Prosimy o określenie zakresu i miejsca tych robót.

Odpowiedź nr 6

Pozycja 75 kosztorysu ofertowego " Ułożenie rur osłonowych z PCW o śr. do 110 mm - przepust pod chodnikiem rura dwudzielna Arot A110 PS zabezpieczenie kabli teletechnicznych/ " - 12 m. Lokalizacja zgodnie z PZT (rejon wlotu ul. Owocowej)

W kalkulacji ceny ofertowej ryczałtowej oferent winien ująć ilości zgodne z dokumentacja projektową, zapisami SIWZ oraz wynikające z warunków technicznych wydanych przez gestorów sieci.

Białystok, dn. 2013.05.28


Numer ogłoszenia: 188226 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa odcinka chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 677 w miejscowości Konarzyce wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Budowa odcinka chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 677 w miejscowości Konarzyce wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.

Zakres robót budowlanych obejmuje:

- budowę chodnika pasie drogowym drogi wojewódzkiej Nr 677 w miejscowości Konarzyce w na odcinku długości ok. 230 m, szerokości 2,5 -3,5 m,

- budowę przepustów pod chodnikiem,

- przebudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego przez wykonanie rowów przydrożnych, rowów odparowujących,

- zabezpieczenie sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym,

- budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych,

- poprawę bezpieczeństwa ruchu samochodowego i pieszego,

- budowę rowu krytego o długości 78,5 m,

- wykonanie nawierzchni przejazdu poprzez ułożenie płyt małogabarytowych,

- wykonanie nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 677,

- wykonanie wyspy azylu dla pieszych,

-zabezpieczenie sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym.

Roboty będą wykonywane w granicach pasa drogowego oraz na ternie zamkniętym (kolejowym) w oparciu o: pozwolenie na budowę.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1, 45.23.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Nie dotyczy

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100 Mg/h (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku wymagany jest:

KIEROWNIK BUDOWY winien:

1) posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,

2) wykazać pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. jednym zadaniu dot. przebudowy/ rozbudowy /budowy drogi publicznej klasy min Z.

KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.

GEODETA winien:

1) posiadać uprawnienia w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji,

2) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,

3) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie

wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie).;

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). 3) W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - wzór umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2013-05-14

Data modyfikacji: 2013-06-07

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-05-14