Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2013-148226 z dnia 31.10.2013 Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zadanie A: Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego. Zadanie B: Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”, zakończone zostało wyborem oferty firmy

UNIBEP S. A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski MAKBUD Oddział UNIBEP S. A. w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o. o., ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża – Lider Konsorcjum i Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe w Piszu Sp. z o. o., ul. Czerniewskiego 2, 12-200 Pisz – Partner (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 23 688 319,93 zł.;
  2. Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o. o., ul. Produkcyjna 102, 15-680 Białystok  (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 22 854 959,87 zł;
  3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki – Lider Konsorcjum i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „BITUM” Sp. z o. o., ul. Sitarska 1, 18-300 Zambrów – Partner (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 26 507 780,96 zł.);  
  4. UNIBEP S. A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski MAKBUD Oddział UNIBEP S. A. w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 19 365 571,15 zł.); 
  5. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych TRAKT Sp. z o. o., ul. 1 Maja 8, 18-200 Wysokie Mazowieckie - Lider Konsorcjum i Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok – Partner (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 22 018 817,82 zł.),
  6. STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 20 783 637,14 zł.).

 

Białystok, dn. 2014.01.15

 


Zbiorcze zestawienie ofert -  dostępne w załączniku poniżej.


 UWAGA ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 23.12.2013 R. GODZ. 09:30


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”

W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku wyjaśnia co następuje:

Pytanie nr 1.

W SST D-04.02.01 pkt 1.3 oraz w odpowiedziach udzielonych w dniu 29.11.2013r. odp. Nr 7 pytanie nr 28 podano, że geowłóknina separacyjna powinna być o parametrach:

Wytrzymałość na rozciąganie wzdłuż/wszerz min. 13kN/m (5% wydłużenie), O90=90-120µm. Według informacji otrzymanych od dostawców nie istnieje geowłóknina o wydłużeniu 5%, ale parametr ten wynosi 50%.

Prosimy o doprecyzowanie parametrów geowłókniny.

Odpowiedź na pytanie nr 1.

Podane w SST oraz w odpowiedziach na zapytania parametry geowłókniny pozostają bez zmian, tj. wytrzymałość na rozciąganie wzdłuż/wszerz min. 13kN/m, przy którym występuje minimalne wydłużenie 5%.

Białystok, dn. 2013.12.12


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”

W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku wyjaśnia co następuje:

       Pytanie nr 1.

W Projekcie Wykonawczym branży drogowej (rys. 5.1) w rejonie przejścia dla pieszych zaprojektowano wykonanie chodnika z płytek ostrzegawczych z wypustkami 35x35x5 cm. Prosimy o podanie łącznej powierzchni do wykonania rzeczonych robót i wskazanie, w której pozycji kosztorysu ofertowego dane prace zostały ujęte. Ponadto prosimy o podanie numeru Szczegółowej Specyfikacji Technicznej dotyczącej ww. prac.

Odpowiedź na pytanie nr 1.

Wykonanie chodnika z płyt betonowych z wypustkami 35x35x5 cm zostało uwzględnione w poz. 62 d.9.2 kosztorysu ofertowego branży drogowej. Przedmiotowe roboty należy wykonać zgodnie z SST D.08.02.02. Właściwości fizyczne i mechaniczne płytek powinny być zgodne z normą PN-EN 1339, natomiast wymiary i tolerancje wypustek zgodne z normą DIN 32984.

Szacunkowa powierzchnia chodnika do wykonania z płyt betonowych z wypustkami to 17m2. Jednocześnie przypominamy, że wskazane ilości w kosztorysie udostępnionym przez Zamawiającego są jedynie pomocnicze i to oferent odpowiada ostatecznie za oszacowanie ilości  po przeanalizowaniu dokumentacji projektowej.

       Pytanie nr 2.

Prosimy o określenie, czy w poz. 60 branży drogowej kosztorysu ofertowego należy w cenie jednostkowej wykonania ogrodzenia z siatki metalowej panelowej zawrzeć koszt wykonania bramy wjazdowej?

Jeśli tak, to zwracamy się do Zamawiającego o określenie, w jakiej jednostce będzie rozliczane wykonanie bramy.

Odpowiedź na pytanie nr 2.

Tak, w poz. 60 d.8.1 należy uwzględnić koszt wykonania bramy wjazdowej (1 szt.)

Pytanie nr 3.

Prosimy o jednoznaczne określenie, w jakiej jednostce powinno zostać rozliczone rozebranie wiat przystankowych z uwagi, iż kosztorys ofertowy podaje szt., natomiast SST D.01.02.03.11 wskazuje m3.

W przypadku zmiany jednostki w kosztorysie ofertowym, prosimy o określenie ilości robót do wykonania w m3.

Odpowiedź na pytanie nr 3.

Rozebranie wiat przystankowych należy rozliczyć w szt.

Pytanie nr 4.

Prosimy o potwierdzenie, iż do warstwy wiążącej AC 16 W KR3 i KR4 należy zastosować asfalt 50/70.

Odpowiedź na pytanie nr 4.

Tak, do warstwy wiążącej AC 16 W KR3 i KR4 należy zastosować asfalt 50/70.

      Pytanie nr 5.

Prosimy o potwierdzenie, że drewno z wycinki, w tym dłużyce, przechodzi na własność Wykonawcy.

Odpowiedź na pytanie nr 5.

Drewno uzyskane z wycinki drzew przechodzi na własność Wykonawcy. Kosztorysowa cena ofertowa powinna być pomniejszona o jego wartość.

Białystok, dn. 2013.12.12

 


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku zamieszcza odpowiedź, która jest do pobrania w załączniku poniżej.

Białystok, dn 2013.12.09


 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku zamieszcza odpowiedź, która jest do pobrania w załączniku poniżej.

Białystok, dn 2013.12.04


 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

03/12/2013    S234    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2013/S 234-405279

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok15-620, POLSKA. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 5.11.2013, 2013/S 214-371607)

Przedmiot zamówienia:
CPV:45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45232000, 45330000, 45314000, 32412100

Roboty w zakresie budowy dróg

Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych

Sieć telekomunikacyjna

Zamiast: 

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

4. Dokumenty innych podmiotów.

1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać:

a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,

b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,

c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,

d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

(Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ)

Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy.

2) Poleganie na zdolności finansowej innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolności finansowej innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:

a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Dokument ten musi wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie wymaganego zasobu, wskazywać jasno jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów finansowych innego podmiotu,

b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy polega na zdolnościach finansowej innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający żąda oświadczenia o solidarnej odpowiedzialności tych podmiotów z wykonawcą. Z pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego powinno wynikać zobowiązanie tego podmiotu do przyjęcia odpowiedzialności solidarnej do kwoty nie mniejszej niż 2 000 000 PLN z tytułu realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

17.11.2013 (09:30)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

17.11.2013 (10:00)

Powinno być: 

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.

4. Dokumenty innych podmiotów.

1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać:

a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,

b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,

c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,

d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

(Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ)

Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust. 1 ustawy.

2) Poleganie na zdolności finansowej innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolności finansowej innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:

a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Dokument ten musi wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie wymaganego zasobu, wskazywać jasno jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów finansowych innego podmiotu,

b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

23.12.2013 (09:30)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

23.12.2013 (10:00)

Inne dodatkowe informacje

Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.

Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.


ZMIANY i UZUPEŁNIENIA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany i uzupełnienia do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie A: Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego. Zadanie B: Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”

SIWZ po zmianach na zadanie A i zadanie B z dn. 29.11.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego.

Zmiany w SIWZ zostały naniesiona czerwoną czcionką (do pobrania w załączniku poniżej).

29.11.2013 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

W odpowiedzi na zapytania potencjalnych Wykonawców PZDW w Białymstoku zamieszcza odpowiedzi, które sa do pobrania w załączniku poniżej.

Białystok, dn 2013.11.29


 

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie A: Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego. Zadanie B: Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”

Umowy wzór na zadanie A i zadanie B po zmianach z dn. 27.11.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego.

Zmiany w umowach zostały naniesiona czerwoną czcionką (do pobrania w załączniku poniżej).

27.11.2013 r.


 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

W odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy PZDW w Białymstoku wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1.
Jak należy rozumieć zapis SIWZ rozdziału V dotyczący doświadczenia kierownika budowy i robót, który brzmi:
pkt 4.1 2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy i robót drogowych na minimum 1 zadaniu związanym z budową / rozbudową / przebudową dróg publicznych klasy minimum Z o wartości minimum 15 000 000 PLN (brutto).
pkt 4.2. 2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych o długości minimum 5 km.
pkt 4.3 wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowych obiektów inżynierskich
Czy należy wykazać 12 miesięcy doświadczenia z kilku zadań np. 8 miesięcy na jednym zadaniu i 4 miesiące na drugim zadaniu, czy to ma być 12 miesięcy doświadczenia na jednym zadaniu?

Odpowiedź na pytanie nr 1. 
Należy wykazać co najmniej 12 miesięcy doświadczenia na jednym zadaniu.

Pytanie 2.
W SST 05.03.01 pkt 1.3 mówi o wykonaniu zatok z kostki kamiennej nieregularnej, w pkt 2.2 tegoż SST oraz na przekrojach normalnych wskazana jest kostka kamienna regularna o wymiarach 18x18 cm. Prosimy o ujednolicenie i podanie rodzaju kostki kamiennej na wykonanie zatok autobusowych a także ścieków ulicznych.

Odpowiedź na pytanie nr 2.
Należy zastosować kostkę kamienną regularną.

Pytanie 3.
W części opisowej projektu wykonawczego branży drogowej w pkt 4.5.7. Konstrukcja ścieżki rowerowej zapisano: „warstwa ścieralna AC8S 35/50 grubości 4cm (kolor zielony), natomiast w SIWZ i w kosztorysie ofertowym podano „wykonanie nawierzchni AC8S35/50, warstwa ścieralna gr. 4cm, KR 1 (ciąg pieszo – rowerowy – k. czarny)”.
Prosimy o usunięcie rozbieżności.

Odpowiedź na pytanie nr 3.
W ramach zadania należy wykonać czarny ciąg pieszo – rowerowy.

 

Pytanie 4.
Wg kosztorysu ofertowego oznakowanie poziome jezdni należy wykonać materiałami grubowarstwowymi (masy termoplastyczne) natomiast w Projekcie wykonawczym SOR w OT pkt 6.2. Znaki poziome zapisano „Oznakowanie poziome należy wykonać jako grubowarstwowe z masy chemoutwardzalnej”
Prosimy o usunięcie rozbieżności.

Odpowiedź na pytanie 4.
Oznakowanie poziome jezdni należy wykonać z mas termoplastycznych.

 

Pytanie nr 5.
Czyją własność stanowi kruszywo z rozbiórki nawierzchni – poz. 14.d.2.5. kosztorysu ofertowego.

Odpowiedź na pytanie 5.
Sposób postępowania z materiałami z rozbiórki został opisany w punkcie XVI.1.g SIWZ Opis sposobu obliczania ceny. Materiały z rozbiórki nieprzewidziane do ponownego wykorzystania i nie przyjęte protokolarnie przez Zamawiającego są odpadem, który Wykonawca zagospodaruje lub zutylizuje zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uwzględni w kosztach robót rozbiórkowych.

 

Pytanie nr 6.
Czy 5-letni okres gwarancji dotyczy również oznakowania poziomego.

Odpowiedź na pytanie 6.
Określony w SIWZ oraz umowie 5-letni okres gwarancji dotyczy wszystkich robót planowanych do wykonania zgodnie z dokumentacją techniczną, a więc również oznakowania poziomego.

Pytanie nr 7.
W projekcie wykonawczym kanału technologicznego (branża telekomunikacyjna) w Opisie technicznym rozdziale 6. Zestawienie materiałów podano m. in. „4. Uszczelnienie do rur typu TDUX-35” zgodnie z tabelą producenta, natomiast właściwym dla kanalizacji z rur PEHD fi 50 typem uszczelnienia jest TDUX-60.
Prosimy o podanie poprawnego typu uszczelnienia.

Odpowiedź na pytanie nr 7.
Należy zastosować odpowiedni typ uszczelnienia według zaleceń producenta.

dnia, 20.11.2013r.
 


INFORMACJA O WNIESIENIU ODWOŁANIA

Podlaski Zarząd Dróg wojewódzkich w Białymstoku informuje, że dnia 15.11.2013r. zostało wniesione odwołanie od zapisów Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie A: Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego. Zadanie B: Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”

dotyczace wzoru umowy oraz wzywa wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.

Treść odwołania dostępna w załączniku.

18.11.2013r.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmianę do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie A: Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego. Zadanie B: Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”

SIWZ po zmianach z dn. 12.11.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego.

Zmianę w SIWZ została naniesiona czerwoną czcionką.

12.11.2013 r.


Odpowiedź na zapytanie

W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1.

„..... pragnie zwrócić Państwu uwagę, iż zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego na podstawie art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PZP dokumentacja projektowa powinna zawierać między innymi przedmiar robót. Niniejsze dotyczy zarówno robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę jak również dla tych gdzie nie jest wymagane. W związku z powyższym prosimy o zamieszczenie przedmiaru dotyczącego przedmiotowego postępowania przetargowego.”

Odpowiedź

Zgodnie z art. 31. ust. 1. ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych „Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.” Na podstawie Art. 31 ust. 4 powyższej ustawy zostało ogłoszone Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego. Zgodnie z § 4 ust. 3 przedmiotowego rozporządzenia „Jeśli zamówienie na roboty budowlane jest udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki lub w istotnych postanowieniach umowy przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót” Roboty budowlane na zadaniu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędna infrastrukturą na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare będą rozliczane na zasadzie wynagrodzenia ryczałtowego, dlatego też przedmiary robót nie zostały udostępnione.

Białystok, dn. 2013.11.08


06/11/2013    S215    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2013/S 215-373214

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok15-620, POLSKA. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 5.11.2013, 2013/S 214-371607)

Przedmiot zamówienia:
CPV:45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45232000, 45330000, 45314000, 32412100

Roboty w zakresie budowy dróg

Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych

Sieć telekomunikacyjna

Zamiast: 

VI.3) Informacje dodatkowe:

1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.

2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.

4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.

Powinno być: 

VI.3) Informacje dodatkowe:

1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.

2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.

4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.

5. Zamawiający udziela zamówienia w 3 częściach w ramach jednego projektu pod nazwą: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”:

1) roboty budowlane,

2) nadzór inwestorski,

3) obsługa laboratoryjna.

6. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy Robót budowlanych związanych z: „Rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”.”

7. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu w odniesieniu tylko do jednej części tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.


 

05/11/2013    S214    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

I.

II.

III.

IV.

VI.

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2013/S 214-371607

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz
15-620 Białystok
POLSKA
Tel.: +48 856767139
E-mail: mailto:wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl?subject=TED
Faks: +48 856767153

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Inny: zarządzanie drogami wojewódzkimi

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Zadanie A: Roboty budowlane związane z „Rozbudową drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego. Zadanie B: Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.”

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Roboty budowlane
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Droga wojewódzka nr 671 na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare.

Kod NUTS PL343

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane związane z: Zadanie A „Rozbudową drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare” z wyłączeniem kanału technologicznego: Zakres robót obejmuje:
1) Poszerzenie jezdni do 7,0m, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR4, korektę łuków poziomych i pionowych,
2) Rozbudowę skrzyżowań z drogami bocznymi w km: 65+800,39 (droga gminna nr 105496B) – strona prawa, 66+709,45 (droga gminna nr 105504B) – strona prawa, 67+237,77 (droga gminna nr 105494B) – strona lewa, 67+949,66 (droga powiatowa nr 1378B) – strona prawa, 68+439,54 (droga gminna nr 105502B) – strona lewa, 69+133,22 (droga gminna nr 105516B) – strona lewa, 69+465,00 (droga powiatowa nr 1379B) – strona prawa, 70+026,88 (droga gminna nr 105517B) – strona lewa, 70+121,99 (droga gminna nr 105484B) – strona lewa, 70+882,56 (droga gminna nr 105513B) – strona prawa,
3) Budowę chodników dla pieszych,
4) Budowę ciągu pieszo – rowerowego (k. czarny),
5) Budowę zatok autobusowych wraz z peronami w km: 66+216,98 SL, 66+292,72 SP, 67+895,28 SL, 67+993,47 SP, 68+559,12 SL, 68+634,85 SP, 68+942,26 SL, 69+040,01 SP, 69+975,76 SL, 70+067,42 SP, 70+832,89 SL, 70+929,63 SP
6) Rozbiórkę istniejących przepustów pod koroną drogi w km 67+497,09, 69+099,16, 69+561,02, 70+142,66, 70+671,00 oraz budowę nowych drogowych obiektów inżynierskich pod koroną drogi wojewódzkiej Nr 671 (5 przepustów: P1 w km 67+496,15; P2 w km 68+171,95 z funkcją przejścia dla płazów; P3 w km 69+597,44; P4 w km 70+142,40; P5 w km 70+665,88 z funkcją przejścia dla płazów)
7) Budowę przepustów pod zjazdami,
8) Budowę zjazdów (indywidualnych i publicznych),
9) Budowę i przebudowę istniejącego odwodnienia drogi wojewódzkiej, w tym budowę zbiornika retencyjno – odparowującego w km 65+275 (SL), rowu retencyjno – odparowującego (od km 68+132 do km 68+208), budowę przepompowni w km 68+208, budowę po obu stronach na całej długości drogi wojewódzkiej Nr 671 rowów trapezowych otwartych oraz budowę odcinków rowów krytych wraz ze studniami rewizyjnymi i wpustowymi w rejonie zatok autobusowych oraz skrzyżowań z drogami podporządkowanymi,
10) Zabezpieczenie istniejących urządzeń infrastruktury technicznej: zabezpieczenie sieci wodociągowej i sieci teletechnicznej,
11) Rozbiórkę i budowę sieci wodociągowej,
12) Budowę oświetlenia chodnika,
13) Wykonanie innych robót niezbędnych do zrealizowania zadania.
Zadanie B
Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 671 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Tykocin – Jeżewo Stare”.
Zakres robót obejmuje:
Wykonanie kanału technologicznego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 671 zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną:
1) wykonanie kanalizacji 4 – otworowej z rur ochronnych typu HDPE o średnicy min Ø50,
2) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacyjnej mapy powykonawczej – 3 egz. oraz w formie DWG,
3) wykonanie innych robót niezbędnych do zrealizowania zadania.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45232000, 45330000, 45314000, 32412100

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

II.2.2)Informacje o opcjach

II.2.3)Informacje o wznowieniach

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Rozpoczęcie 20.2.2014. Zakończenie 31.10.2014

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

Ustala się wadium w wysokości – 200 000 PLN.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca udziela Zamawiajacemu 5 letniej gwarancji jakości na roboty budowlane.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Zamawiający jest zobowiązany do zapłacenia Wykonawcy kwoty faktury w ciągu 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zmianami).

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane. Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - min. 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy min. Z o wartości min. 15 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W zakresie spełniania warunków wymagane jest wykazanie:
1) min. 1 szt. - wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych o wydajności min. 100 ton/godz. (należy podać informację o sposobie dysponowania)
2) dostępu do laboratorium drogowego (należy podać informację o sposobie dysponowania).
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
4.1. Kierownik budowy winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu związanym z budową / rozbudową / przebudową dróg publicznych klasy minimum Z o wartości minimum 15 000 000 PLN (brutto).
4.2. Kierownik robót drogowych winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zamówienia, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych o długości minimum 5 km.
4.3. Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej-kierownika robót na drogowych obiektach inżynierskich w ciągu dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowych obiektów inżynierskich
4.4. Kierownik robót elektroenergetycznych winien posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.5. Kierownik robót telekomunikacyjnych winien:
1) posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem
2) wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu na związanym z budową / rozbudową / przebudową sieci teletechnicznej o wartości minimum 300 000 PLN (brutto).
4.6. Kierownik robót sanitarnych winien posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.7. geodeta winien posiadać uprawnienia w zakresie:
1) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
2) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych,
3) geodezyjnej obsługi inwestycji.
4.8. Asystent ds. rozliczeń winien wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym minimum 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
Zamawiający dopuszcza łączenie jedynie funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych z funkcją kierownika robót elektroenergetycznych.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000 PLN.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
7. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
2) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania z załączeniem dowodów* dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.(Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie),
*Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą również inne dokumenty Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami,
4) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
5) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
6) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert),
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert),
7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 10 i 11 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
2.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dot. niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
2.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o którym mowa:
a) w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert
b) w ust. 2 pkt 5, 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
2.3 Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawione z odpowiednia datą wymagana dla tych dokumentów.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, należy przedłożyć:
1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
4. Dokumenty innych podmiotów.
1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.
(Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ)
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy.
2) Poleganie na zdolności finansowej innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolności finansowej innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu:
a) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów finansowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Dokument ten musi wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie wymaganego zasobu, wskazywać jasno jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów finansowych innego podmiotu,
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy polega na zdolnościach finansowej innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający żąda oświadczenia o solidarnej odpowiedzialności tych podmiotów z wykonawcą. Z pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego powinno wynikać zobowiązanie tego podmiotu do przyjęcia odpowiedzialności solidarnej do kwoty nie mniejszej niż 2 000 000 PLN z tytułu realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku finansowego, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy.
Uwaga:
Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca).
5. Dokumenty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo).
a) Oferta wspólna powinna zawierać:
— oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt. 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
— dokumenty wymienione w ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5, składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
— oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt. 1 i ust. 3 pkt. 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt. 2-7, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
b) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
6. Informacje dodatkowe.
W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.2.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zostały określone w sekcji III.2.1).

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Zostały określone w sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Zostały określone w sekcji III.2.1).

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

17.12.2013 - 09:30

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 17.12.2013 - 10:00

Miejscowość:

siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, Polska.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007–2013.

VI.3)Informacje dodatkowe

1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.
2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

31.10.2013

 

SIWZ do pobrania (5.11.2013)

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2013-10-31

Data modyfikacji: 2014-01-15

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-10-31