Ogłoszenie o zamówieniu Nr 18182 - 2013 z dnia 14.01.2013 Dostawa znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w roku 2013.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w roku 2013 zakończone zostało wyborem oferty firmy „GIERA” Znaki Drogowe Michał Giera, Krystyna Giera Spółka Jawna, ul. Lipowa 49a, 11-042 Jonkowo k/Olsztyna.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- „GIERA” Znaki Drogowe Michał Giera, Krystyna Giera Spółka Jawna, ul. Lipowa 49a, 11-042 Jonkowo k/Olsztyna (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 537 487,86 zł.);
- TIOMAN Sp. z o. o. Sp. K, ul. Świętopełka 15/23, 87-100 Toruń (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 635 966,58 zł.);
- Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowo – Handlowe „ERPLAST” Zakład Pracy Chronionej ul. Witebska 27, 85-778 Bydgoszcz (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 580 202,07 zł.) – oferta została odrzucona;
- Czmuda Sp. z o. o. ul. Instytutowa 1. 03-302 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 789 830,88 zł.) – oferta została odrzucona;
- J.D. Inżynieria Ruchu Dominik Jerzy ul. Sienkiewicza 45, 05-220 Zielonka (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 640 672,56 zł.);
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S. A. ul. Krańcowa 7, 21-100 Lubartów (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 769 978,29 zł.) – oferta została odrzucona.
dnia 11.02.2013 roku
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W związku z zapytaniami potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na Dostawę znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w roku 2013, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1:
Wniosek o dopuszczenie rozwiązania równoważnego zgodnego z OST na inne materiały do znaków i tablic do 1 m2
Znaki i tablice z płyty warstwowej.
Tarcza takiego znaku i tablicy zbudowana jest z dwóch blach stalowych o grubości min. 0,5 mm każda, z powłoką cynkową co najmniej 225/m2, pokrytych od strony zewnętrznej ochronną powloką lakierniczą o grubości min. 25 µm oraz płyty styropianowej w gatunku min. EPS 150 0 grubości min. 22 mm, połączonych ze sobą trwale warstwami kleju. Krawędzie boczne tarcz zabezpieczone są ranką stalową. Na tylnej powierzchni tarcz zamontowane są profile montażowe, ocynkowane. Wyrób posiada Certyfikat Zgodności WE nr 2219 – CPD – 0023.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne i jednocześnie zmienia treść Szczegółowych Specyfikacji Technicznych (SST) w następującym zakresie:
Istniejący zapis:
„1.4.2. Tarcza znaku - element konstrukcyjny, na powierzchni którego umieszczona jest treść znaku. Tarcza powinna być wykonana z blachy ocynkowanej z podwójnie giętą krawędzią o grubości co najmniej 1,25 mm lub aluminiowej z podwójnie giętą krawędzią o grubości co najmniej 2,0 mm.”
Zastępuje się następującym:
„1.4.2. Tarcza znaku - element konstrukcyjny, na powierzchni którego umieszczona jest treść znaku. Tarcza powinna być wykonana z blachy ocynkowanej z podwójnie giętą krawędzią o grubości co najmniej 1,25 mm lub aluminiowej z podwójnie giętą krawędzią o grubości co najmniej 2,0 mm. Dopuszcza się zastosowanie tarcz znaków wykonanych z innych materiałów np. tworzyw syntetycznych lub w innej technologii, pod warunkiem uzyskania od producenta aprobaty technicznej lub certyfikatu wydanego przez odpowiednie jednostki certyfikujące.”
oraz dodaje się punkt:
„2.2.4a Tarcza znaku z innego materiału
Zastosowanie wyrobu z materiału o parametrach innych niż wskazane w pkt 2.2.3 i 2.2.4 dopuszcza się pod warunkiem uzyskania od producenta aprobaty technicznej lub certyfikatu wydanego przez odpowiednie jednostki certyfikujące.”
Pytanie 2:
Zamawiający zawarł w kosztorysie ofertowym w pozycji 35 „Wygrodzenie sztywne”. Wykonawca zwraca się z pytaniem co Zamawiający miał na myśli ?
Odpowiedź:
Zamawiający „Wygrodzeniem sztywnym” określa barierki wygrodzeniowe, stosowane w celu wyeliminowania lub ograniczenia niebezpieczeństw (upadek z wysokości, wkroczenie na jezdnię w miejscu niedozwolonym) na jakie narażony jest pieszy lub rowerzysta korzystający z drogi. Wygrodzenie jest elementem modułowym wykonywanym ze stalowych rur zabezpieczonych antykorozyjnie oraz pomalowany proszkowo.
Białystok, dn. 2013.01.18
Numer ogłoszenia: 18182 - 2013; data zamieszczenia: 14.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w roku 2013..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Dostawa znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu w roku 2013.
Zamówienie obejmuje dostawę znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w roku 2013:
1) wielkość zamówienia przedstawia załącznik Nr 1 do oferty,
2) ceny ofertowe przedstawione w ww. załączniku winny uwzględniać cenę znaku wraz z uchwytami oraz koszty transportu do siedzib Rejonów Dróg Wojewódzkich PZDW w: Białymstoku, Łomży, Siemiatyczach, Sokółce oraz do siedziby Obwodu Drogowego w Sejnach,
3) dostawę znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu Zamawiający będzie zlecał sucesywnie w miarę potrzeb, zgłaszanych przez Rejony Dróg Wojewódzkich,
4) orientacyjna ilość dostaw do każdego RDW - 4 razy w czasie realizacji zamówienia,
5) dostawy znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu winny być każdorazowo zrealizowane przez Dostawcę zamówienia, zwanym dalej Wykonawcą w miejsce wskazane przez Zamawiającego,
6) termin każdorazowej dostawy - w ciągu 21 dni od daty złożenia zamówienia,
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu dostaw.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.99.22.00-9, 34.99.60.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 3 zamówienia na dostawę znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, każde o wartości nie mniejszej niż 200 000 PLN (brutto) z załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest: wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 400 000 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.01.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony