Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2013 - 103643 z dnia 30.07.2013 Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową dr. woj. Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420

 

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), ponieważ oferta z najniższą ceną tj. 77 921 500,73 zł., przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 48 632 859,00 zł..

Białystok, dn. 2013.10.03


ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT - SKŁADANIE OFERT DO DNIA   30.09.2013 – 09:30

 

Odpowiedź na zapytania

W związku z zapytaniami potencjalnych Wykonawców, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1:

W specyfikacji projektowej zaprojektowano separatory koalescencyjne wyposażony w dodatkowy ,,pakiet sorbcyjny”. Zastosowane separatory powinny należeć do tzw. Oddzielaczy klasy I. Powinny umożliwić uzyskanie zawartości substancji ropopochodnych na wlocie poniżej 5 mg/dm3.

Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie separatorów koalescencyjnych z wkładem koalescencyjnym z auto-zamknięciem odpływu, które uzyskują zawartość substancji ropopochodnych na wylocie dużo poniżej 5 mg/dm3 bez dodatkowego „pakietu sorpcyjnego”?

Jeśli nie to jakie dokumenty dopuszczające zamawiający będzie honorował do separatorów wyposażonych w dodatkowy „ pakiet sorpcyjny”

ODPOWIEDŹ :

Nie dopuszcza się zastosowania separatorów koalescencyjnych z wkładem koalescencyjnym z autozamknięciem odpływu, które uzyskują zawartość substancji ropopochodnych na wylocie poniżej 5 mg/dm3 bez dodatkowego „pakietu sorpcyjnego”.

Dopuszczone do zastosowania są separatory koalescencyjne klasy I z pakietem sorpcyjnym, który pełni funkcję doczyszczania ścieków oczyszczonych do poziomu poniżej 5 mg/dm3.

Dopuszcza się separatory koalescencyjne klasy I z pakietem sorpcyjnym posiadające deklarację właściwości użytkowych CE zgodnie z normą PN-EN 858.

PYTANIE 2:

W związku z tym, iż na zamieszczonym przez Zamawiającego  Projekcie Stałej organizacji ruchu brak jest oznaczenia w jakim kilometrze mają być ustawiane bariery linowe, Wykonawca nie jest w stanie prawidłowo wycenić kosztu ich wykonania.

Bariera linowa musi posiadać betonowe bloki kotwiące na początku i końcu każdego odcinka, które mają znaczny wpływ na końcową cenę mb bariery ( koszty bloków kotwiących w danym odcinku rozkładają się na długość całego odcinka- im krótszy odcinek tym cena bariery linowej rośnie ).

Dla prawidłowej oceny kosztów montażu barier  musi być znana ilość odcinków.

Prosimy o jak najszybsze uzupełnienie projektu Stałej Organizacji Ruchu o kilometraż początkowy i końcowy każdego odcinka ustawianych barier linowych.

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający i Projektant mają świadomość tego,  iż minimalna długość  przebadanego odcinka  barier linowych drogowych dla wymaganych SST parametrów tj: H1, W4, (max. W5), A -   wynosi 69 mb i na taką minimalną długość bariera jest certyfikowana, krótsze  odcinki nie będą posiadały certyfikatu bezpieczeństwa  gwarantowanego przez producenta barier.

ODPOWIEDŹ:

W projekcie branży drogowej również przedstawiono lokalizację barier ochronnych. Na podstawie kilometraża drogi przedstawionego na planie sytuacyjnym, prowadzonego w osi z dokładnością do 10m, Wykonawca jest w stanie określić zarówno długość odcinków barier oraz ilość bloków kotwiących na początku i końcu każdego odcinka. Również w przedmiarze robót oprócz samej długości barier określono ilość kompletów odcinków początkowych i końcowych.

Jednocześnie podkreślamy, że bariery należy przyjąć o następujących minimalnych parametrach:

poziom powstrzymywania – N2,

szerokość pracująca – W5 (w miejscach gdzie w przestrzeni pracującej bariery o szerokości 1.70 m znajdują się przeszkody oraz na obiektach mostowych – W2),

poziom intensywności zderzenia – A.

Pytanie 3:

W uzupełnionej dokumentacji technicznej z dn. 05.09.2013 występują następujące rozbieżności:

W zamieszczonym przez Zamawiającego Kosztorysie Ofertowym na budowę kanału technologicznego w poz. Nr 2 jest mowa o budowie studni typu SKR-2, natomiast w zamieszczonej dokumentacji projektowej oraz SST dot. Budowy kanału technologicznego jest mowa o budowie studni typ SK-2. Jaki typ studni należy przyjąć do wyceny?

Odpowiedź:

Do wyceny należy przyjąć studnie SKR-2.

PYTANIE 4:

Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie: Bariery drogowe wg. specyfikacji technicznej D07.05.01a pkt. 2.2.1 – bariery ochronne 4 linowe o  poziomie powstrzymywania H1, poziom intensywności zderzenia A, przestrzeń robocza W5, natomiast wg punktu 2.2.3 tej samej specyfikacji parametry barier H1, W4, A. w opisie technicznym dotyczącym części drogowej pkt.3.8 podano parametry barier linowych N2, W5, A. Prosimy o sprecyzowanie parametrów, jakie mają spełniać bariery drogowe.

ODPOWIEDŹ :

Należy przyjąć następujące minimalne parametry barier:

poziom powstrzymywania – N2,

szerokość pracująca – W5 (w miejscach gdzie w przestrzeni pracującej bariery o szerokości 1.70 m znajdują się przeszkody oraz na obiektach mostowych – W2),

poziom intensywności zderzenia – A,

Pytanie 5:

Warunkiem dopuszczenia do stosowania ogrodzeń dla pieszych i rowerzystów U-12 (wymienionych w części III SIWZ) określonym przez Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym Dz. U. z 2004 nr 198 poz. 2041, jest uzyskanie przez Producenta:

Aprobaty Technicznej

Krajowego Certyfikatu Zgodności wydanego przez akredytowaną jednostkę.

Czy Zamawiający będzie oczekiwał przedłożenia w/w dokumentów, potwierdzających zgodność ich stosowania z obowiązującym w Polsce prawem?

Odpowiedź:

Zamawiający będzie oczekiwał przedłożenia dokumentów zgodnych z warunkami przetargu i zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym.

Białystok, dn. 2013.09.19


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie 1 - Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420

Umowa - wzór po zmianach z dn. 09.09.2013 r. do pobrania ze strony internetowej Zamawiajacego.

Zmiany w umowie zostały naniesione czerwoną czcionką.

09.09.2013 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

W związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na:

Zadanie 1 - Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku przekazuje odpowiedzi w załącznku poniżej.

09.09.2013


07/09/2013    S174    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2013/S 174-299848

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok15-620, POLSKA. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2.8.2013, 2013/S 149-258383)

Przedmiot zamówienia:
CPV:45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45330000

Roboty w zakresie budowy dróg

Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

Zamiast: 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

—.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu:

Przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane zwiazane z:

„Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50 + 420”.

Zakres robót budowlanych na rozbudowywanym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku: Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50 + 420

(zgodnie z załączonym projektem budowlanym) obejmuje:

1) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

2) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

— most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

— most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

— most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

3) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2,0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0,5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego – Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.2.2013 r. – Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 – mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust.1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

12.09.2013 (09:30)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

12.09.2013 (10:00)

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej:

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej na lata 2007-2013.

Powinno być: 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45232000, 45314000, 32412100

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z:

„Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50 + 420”.

Zakres robót budowlanych na rozbudowywanym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku: Suwałki-Smolany Dąb od km 35 + 548 do km 50+420

obejmuje:

1) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

2) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

— most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43 + 572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

— most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45 + 695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

— most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47 + 371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

3) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2,0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0,5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35 + 963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

4) Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego na drodze wojewódzkiej Nr 653 na odcinku: Suwałki-Sejny od km 35 + 548,00 do km 60 + 848,50.

obejmujące:

— Wykonanie kanału technologicznego wzdłuż rozbudowywanej drogi wojewódzkiej

nr 653 od km 35 + 548,00 do km 60 + 848,50 tj.:

a) w terenie zabudowanym:

— budowa kanalizacji 2-otworowej z rur HDPE 110/3,7 wraz ze studniami.

b) w terenie niezabudowanym:

— budowę rurociągu kablowego 4-rurowego z rur HDPE 40/3,7 wraz ze studniami.

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego – Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.2.2013 r. – Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 – mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

30.09.2013 (09:30)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

30.09.2013 (10:00)

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej:

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

Inne dodatkowe informacje

Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.

Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.


 

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Zadanie 1 - Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”:

SIWZ po zmianach do pobrania ze strony internetowej Zamawiajacego w zakładce poniżej (zmiany i uzupełnienia 5.09.2013)

Zmiany w SIWZ zostały naniesione czerwoną czcionką.

 

05.09.2013 r.

 


 

ZMIANA OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do  ogłoszenia o zamówieniu na:

Zadanie 1 - Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”:

Zmiany dotyczące ogłoszenia o zamówieniu:

 1) część II.1.6) - Wspólny Słownik Zamówień (CPV) dodaje się:

45.23.20.00-2 roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli,

32.41.21.00-5 sieć telekomunikacyjna,

45.31.40.00-1 instalowanie sprzętu telekomunikacyjnego.

2) część II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z:

„Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”.

Zakres robót budowlanych na rozbudowywanym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku: Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420

 obejmuje:

1) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;

2) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:

a) mostów:

- most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43+572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

- most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45+695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

- most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47+371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,

b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.

3) Rozbudowa drogi obejmuje również:

a) budowę chodników o szerokości 2.0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0.5 m.;

b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;

c) budowę ścieżki rowerowej;

d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35+963,23;

e) przebudowa infrastruktury technicznej.

4) Roboty budowlane związane z budową kanału technologicznego na drodze wojewódzkiej Nr 653 na odcinku: Suwałki – Sejny od km 35+548,00 do km 60+848,50.

obejmują:

- Wykonanie kanału technologicznego wzdłuż rozbudowywanej drogi wojewódzkiej

nr 653 od km 35+548,00 do km 60+848,50 tj.:

a) w terenie zabudowanym:

- budowa kanalizacji 2-otworowej z rur HDPE 110/3,7 wraz ze studniami.

b) w terenie niezabudowanym:

- Budowa rurociągu kablowego 4-rurowego z rur HDPE 40/3,7 wraz ze studniami.

3) część III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

7. Informacje dodatkowe:

W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust.1  pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).

4) część IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

30.9.2013 – 09:30

5) część IV.3.8) Warunki otwarcia ofert, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

Data: 30.9.2013 – 10:00

6) VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak

Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013.

 

Ogłoszenie o zamówieniu po zmianie dostępne na stronie internetowej Zamawiajacego w Załączniku.

 

05.09.2013 r.

 


ZMIANA SPECYFIKACJI  ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz do ogłoszenia o zamówieniu na: Zadanie 1 - Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”:

W części III SIWZ - Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV) oraz w części II.1.6) ogłoszenia o zamówieniu - wspólny słownik zamówień (CPV) dodaje się:

45.22.11.11-3 roboty budowlane w zakresie mostów drogowych

W części VI SIWZ oraz w części III.2.1) ogłoszenia o zamówieniu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

4. Inne dokumenty:

  1. Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał) oraz dokumenty dotyczące:

     a)  zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,

b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,

     c)  charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,

     d)  zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

e) w przypadku spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 - dokumenty określone w ust. 1 pkt 6, oraz umowę lub oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia.

W związku z powyższymi zmianami, Zamawiający modyfikuje SIWZ oraz treść ogłoszenia o zamówieniu – dostępne poniżej do pobrania.

Białystok, dnia 06.08.2013 r.


02/08/2013    S149    Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2013/S 149-258383

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz
15-620 Białystok
POLSKA
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Inny: zarządzanie drogami wojewódzkimi
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Roboty budowlane związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Roboty budowlane
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Droga wojewódzka Nr 653 na odcinku Suwałki Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420.

Kod NUTS PL345

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane zwiazane z:
„Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”.
Zakres robót budowlanych na rozbudowywanym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku: Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420
(zgodnie z załączonym projektem budowlanym) obejmuje:
1) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0 m (2 pasy ruchu po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m.;
2) Przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów inżynierskich:
a) mostów:
- most M1 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 43+572,66 w miejscowości Tartak wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,
- most M2 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 45+695,70 w miejscowości Ryżówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,
- most M3 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w km 47+371,10 w miejscowości Żubrówka wraz z obiektem w ciągu objazdu tymczasowego,
b) przepustów drogowych i przejść dla zwierząt szt. 21.
3) Rozbudowa drogi obejmuje również:
a) budowę chodników o szerokości 2.0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0.5 m.;
b) budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych;
c) budowę ścieżki rowerowej;
d) budowę zatoki do ważenia i kontroli pojazdów w km 35+963,23;
e) przebudowa infrastruktury technicznej.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45330000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
II.2.3)Informacje o wznowieniach
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 16.12.2013. Zakończenie 31.7.2015

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Ustala się wadium w wysokości - 200 000 PLN.
Wyłoniony w postepowaniu Wykonawca przez podpisaniem umowy zobowiazany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca udziela Zamawiajacemu 5 letniej gwarancji jakości na roboty budowlane.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Zamawiający jest zobowiązany do zapłacenia Wykonawcy kwoty faktury w ciągu 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmianami).
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane. Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - min. 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy min. Z o wartości min. 20 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W zakresie spełniania warunków wymagane jest wykazanie:
1) min. 1 szt. - wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych o wydajności min. 100 ton/godz. (należy podać informację o sposobie dysponowania)
2) dostępu do laboratorium drogowego (należy podać informację o sposobie dysponowania).
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
4.1. KIEROWNIK BUDOWY winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu związanym z budową / rozbudową / przebudową dróg publicznych klasy minimum Z o wartości minimum 20 000 000 PLN (brutto).
4.2. KIEROWNIK ROBÓT DROGOWYCH winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zamówienia, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych o długości minimum 5 km.
4.3. KIEROWNIK ROBÓT NA DROGOWYCH OBIEKTACH INŻYNIERSKICH winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót na drogowych obiektach inżynierskich w ciągu dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazać minimum 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowych obiektów mostowych o dł. minimum 20 m. (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., Nr 67, poz. 582).
4.4. KIEROWNIK ROBÓT TELEKOMUNIKACYJNYCH winien posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.5. KIEROWNIK ROBÓT ELEKTROENERGETYCZNYCH winien posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.6. KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.7. GEODETA winien posiadać uprawnienia w zakresie:
1) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
2) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych,
3) geodezyjnej obsługi inwestycji.
4.8. ASYSTENT DS. ROZLICZEŃ winien wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym minimum 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 5 000 000 PLN.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
7. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych poniżej
VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy,
2) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania z załączeniem dowodów* dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.(Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie),
*Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będą również inne dokumenty Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami ,
4) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
5) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
6) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert),
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert),
7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 10 i 11 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
2.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dot. niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, należy przedłożyć:
1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
4. Inne dokumenty:
1) Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał) oraz dokumenty dotyczące:
a) warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 - dokumenty określone w ust. 1 pkt 6,
b) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
c) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy
wykonywaniu zmówienia,
d) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
e) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2) Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia zobowiązany jest przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w ust. 2 pkt. 1- 7.
Uwaga:
Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca).
2a) Jeżeli Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie zmuszony do dokonania zmiany podmiotu, na którego potencjale opierał się dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu składając ofertę, to zmiana ta będzie możliwa jedynie pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnienie warunków w takim samym lub większym stopniu i zakresie, co podmiot wskazany w ofercie.
3) W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo).
a) Oferta wspólna powinna zawierać:
- oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt. 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
- dokumenty wymienione w ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5, składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
- oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt. 1 i ust. 3 pkt. 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt. 2 - 7, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
b) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o którym mowa:
a) w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) w ust. 2 pkt 5, 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 5, 6 i 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 3, 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert.
5) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 3, 4, 5, 6, 7 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Dokument zawierający oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla ust. 2 pkt. 2, 5, 6, 7 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, natomiast odpowiednio dla ust. 2 pkt. 3, 4, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
7. Informacje dodatkowe
W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w ust.1 pkt 2 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust.1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: zostały określone w sekcji III.2.1)
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: zostały określone w sekcji III.2.1)
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
zostały określone w sekcji III.2.1)
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
zostały określone w sekcji III.2.1)
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
12.9.2013 - 09:30
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 12.9.2013 - 10:00

Miejscowość:

siedziba Zamawiajacego ul. Elewatorska 6 15-620 Białystok, Polska

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej na lata 2007-2013.
VI.3)Informacje dodatkowe
1. Zamawiający udziela zamówienia w 3 częściach w ramach jednego projektu pod nazwą: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420":
1) roboty budowlane,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
2. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy robót budowlanych związanych z: „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki - Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”
3. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednej części tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.
4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
30.7.2013
 
 
Plik do pobrania (2.08.2013):
 
 

Dokumentacja Roboty budowlane.zip: [cz.1] [cz.2] [cz.3] [cz.4]

SIWZ Roboty budowlane.zip

Zmiany i uzupełnienia (5.09.2013)


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PRZEKAZANE DO PUBLIKACJI DNIA 30.07.2013r. - DO POBRANIA W ZAŁĄCZNIKU PONIŻEJ

 

 

Białystok, dn. 2013.07.30

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2013-07-30

Data modyfikacji: 2013-10-03

Opublikował: Jerzy Grygoruk

Data publikacji: 2013-07-30