Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2013-106081 z dnia 02.08.2013r. Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: "Budową i rozbudową dr. woj. nr 690 ... na odcinku Ostrożany – Siemiatycze".

 


 

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA 

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z: „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany – Siemiatycze”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

Przetarg nieograniczony na roboty budowlane związane z: „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany – Siemiatycze”, został unieważniony w dniu 04.12.2013 roku, na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ oferta z najniższą ceną tj. 66 182 057,43 zł., przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 46 172 220,00 zł.

W związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem możliwości pozyskania dodatkowych środków w celu zwiększenia ich do wysokości najniższej oferty na roboty budowlane, nadzór inwestorski na ww. zadaniu nie może być wykonywany, tym samym podpisanie umowy na nadzór nad inwestycją i wydatkowanie w jej wyniku środków finansowych godziłoby w interes publiczny, którym Zamawiający jest zobowiązany się kierować.

O istotnej zmianie okoliczności dotyczących prowadzonego postępowania przesądzają przyczyny, które w kontekście potrzeb Zamawiającego oraz jego nowej sytuacji finansowej tj. brak możliwości pozyskania dodatkowych środków na roboty budowlane, tym samym wydatkowanie środków na wcześniej opisany cel, czynią go bezprzedmiotowym.

Mając na uwadze powyższe, zaciąganie przez Zamawiającego zobowiązań, z których na dzień ich podjęcia nie mógłby się wywiązać przeczy interesowi publicznemu.

Białystok, dnia 04.12.2013r.

 


 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewodzkich w Białymstoku udostępnia wyniki z otwarcia ofert - do pobrania w załączniku poniżej.

 


UWAGA ! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 08.10.2013 ROKU GODZ. 09:30


 

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: "Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany –Siemiatycze”:

dotyczące wzoru umowy.

Wzór umowy po zmianach do pobrania ze strony internetowej Zamawiajacego w załączniku poniżej (umowa wzór po zmianach 11.09.2013).

Zmiany zostały naniesione czerwoną czcionką.

Białystok, dnia 11.09.2013 r.

 


ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniami potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: "Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany –Siemiatycze” w załączniku poniżej zamieszcza pytania i odpowiedzi (pytania i odpowiedzi 11.09.2013).

Białystok, dnia 11.09.2013 r.

 


ZMIANA OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do ogłoszenia o zamówieniu na:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: "Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wrazz drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany –Siemiatycze”:

Zmiany dotyczące ogłoszenia o zamówieniu:

1) część IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

08.10.2013 – 09:30

2) część IV.3.8) Warunki otwarcia ofert, poniższy ustęp otrzymuje brzmienie:

Data: 08.10.2013 – 10:30

Białystok, 10.09.2013 r.

 


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: "Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wrazz drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany –Siemiatycze”:

SIWZ po zmianach do pobrania ze strony internetowej Zamawiajacego w zakładce poniżej (zmiany i uzupełnienia SIWZ 10.09.2013)

Zmiany w SIWZ zostały naniesione czerwoną czcionką.

Białystok, 10.09.2013 r.

 


Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1/10
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:265105-2013:TEXT:PL:HTML
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 152-265105
 

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
 

Sekcja I: Instytucja zamawiająca
 

I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstokuul. Elewatorska 6Punkt kontaktowy: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz15-620 BiałystokPOLSKATel.: +48 856767139E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.plFaks: +48 856767153
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Inny: Zarządzanie drogami wojewódzkimi
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
 

Sekcja II: Przedmiot zamówienia
 

II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego zwiazanego z: "Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wrazz drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany –Siemiatycze”
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Usługi
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2/10
Kategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługiurbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługibadań i analiz technicznych
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Drogawojewódzka Nr 690 na odcinku Ostrożany – Siemiatycze.
Kod NUTS PL34
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Zamówienie obejmuje: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowejna: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędnąinfrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany – Siemiatycze”.
1. Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 16,10 km.
2. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:
1) nadzór nad robotami drogowymi,
2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,
3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,
4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,
5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,
6) nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
71247000
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
Zakres robót budowlanych na rozbudowywanym odcinku drogi od km 41+650 do km 57+752,67 obejmujem.in:
1) Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni drogi wojewódzkiej Nr 690 do szerokości 7,0m (2 pasy ruchu po3,5 m i pobocza o szerokości po 1,5 m).
2) Wykonanie ciągu pieszo – rowerowego o nawierzchni bitumicznej szerokości 3,0m na całym odcinku.
3) Budowa i przebudowa drogowych obiektów inżynierskich:
a) Mostów - szt. 1,
b) Przepustów - szt. 16.
4) Budowa i przebudowa zatok autobusowych.
5) Budowa stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów.
6) Budowa kanału technologicznego.
7) Budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej.
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3/10
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 16.12.2013. Zakończenie 31.7.2015
 

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
 

III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
Ustala się wadium w wysokości - 10 000 PLN.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
Zamawiający jest zobowiązany do zapłacenia Wykonawcy kwoty faktury w ciągu 30 dni od daty jej wpływu dosiedziby Zamawiającego.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmianami).
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udzialepodwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawobudowlane. Wykonawca usług musi zapewnić wykonanie usług zgodnie z prawem polskim, w szczególnościz przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych wbudownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogąubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładająobowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiuwarunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest:
wykonanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – minimum 2 zamówienia realizowane przez Wykonawcęco najmniej 12 miesięcy (każde), wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniejdo podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4/10
zamówienia, polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniach związanych z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i GospodarkiMorskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne iich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z, każde o wartości robót min. 20000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiuwarunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy.
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wskazanie:
4.1. Kierownik zespołu nadzorującego - Inspektor nadzoru robót drogowych winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru dorealizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami.
2) wykazać min. 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku inspektora nadzoru / kierownikabudowy / kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie /przebudowie dróg publicznych klasy minimun Z o wartości min. 20 000 000 PLN (brutto).
4.2. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji inspektora nadzoru dorealizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na wykonanymi rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowego obiektumostowego o długości minimum 10 m (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia16.02.2005r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów ipromów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., Nr 67, poz.582).
4.3. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcjitechnicznej na robotach związanych z branżą telekomunikacyjną w ramach realizacji przedmiotowegozamówienia.
4.4. Inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcjitechnicznej na robotach związanych z branżą elektroenergetyczną w ramach realizacji przedmiotowegozamówienia.
4.5. Inspektor nadzoru robót sanitarnych winien:
posiadać uprawnienia do nadzorowania / kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcjitechnicznej na robotach związanych z branżą sanitarną w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia.
4.6. Geodeta winien posiadać uprawnienia w zakresie:
1) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
2) rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych,
3) geodezyjnej obsługi inwestycji
4.7. Asystent ds. rozliczeń winien:
wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym min. 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
4.8. Osoba sprawująca nadzór przyrodniczy winna:
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5/10
1) posiadać wykształcenie wyższe przyrodnicze,
2) wykazać pełnienie nadzoru przyrodniczego na co najmniej 1 zadaniu odpowiadającym przedmiotowemuzamówieniu.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonejdziałalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, októrych mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
7. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, októrych mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, woparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych poniżej.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELUPOTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy,
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczeniaw okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniemdowodów* czy zostały wy wykonane należycie,
* Dowodem o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnymcharakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będzie równieżoświadczenie Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazanew wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24ust.1 ustawy,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia woparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca niezalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6/10
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu(wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek naubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwegoorganu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy(wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy(wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
7) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 10 i 11 ustawy(wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
2.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art.24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej, Wykonawcaskłada w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejscazamieszkania, dot. niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy,wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku,gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organemsamorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy,należy przedłożyć:
1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, alboinformację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
4. Inne dokumenty:
1) Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, októrych mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art.26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacjizamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania dodyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia orazdokumenty dotyczące:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
e) w przypadku spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 - dokumenty określone w ust. 1pkt
6, oraz umowę lub oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia.
2) Jeżeli, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, októrych mowa w art. 22 ust.1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia zobowiązany jest przedłożyć wodniesieniu do tych podmiotów dokumenty określone w ust. 2 pkt. 1-7.
Uwaga:
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7/10
Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencjebędzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co dozasady jako podwykonawca).
2a) Jeżeli Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie zmuszony do dokonania zmiany podmiotu, naktórego potencjale opierał się dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu składając ofertę, to zmiana tabędzie możliwa jedynie pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnienie warunków w takim samym lubwiększym stopniu i zakresie, co podmiot wskazany w ofercie.
3) W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, doktórej zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oudzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo).
a) Oferta wspólna powinna zawierać:
- oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt. 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
- dokumenty wymienione w ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5 składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazującyspełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
- oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt. 1 i ust. 3 pkt. 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt. 2 - 7, powinnybyć złożone przez każdego Wykonawcę.
b) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiastdokumentów, o którym mowa:
a) w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejscezamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
b) w ust. 2 pkt 5, 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejscazamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt4-8, 10 i 11 ustawy.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 5, 6 i 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przedupływem terminu składania ofert, dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt. 3, 4 powinny być wystawione niewcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert.
5) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 2, 3, 4, 5, 6, 7 zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,złożone przed, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Dokument zawierający oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla ust. 2 pkt.2, 5, 6, 7 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, natomiastodpowiednio dla ust. 2 pkt. 3, 4, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminuskładania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonymprzez Wykonawcę.
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8/10
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Informacje i formalnościkonieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Minimalny poziom ewentualnie wymaganychstandardów: Zostały określone w sekcji III.2.1).
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcjiIII.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zostały określone w sekcji III.2.1).
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
 

Sekcja IV: Procedura
 

IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
17.9.2013 - 09:30
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 17.9.2013 - 10:30
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9/10
Miejscowość:
siedziba Zamawiającego ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, Polska
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające
 

VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie będzie dofinansowane ześrodków pochodzących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata2007 – 2013.
VI.3)
Informacje dodatkowe
1. Zamawiający udziela zamówienia w 3 częściach w ramach jednego projektu pod nazwą: „Budowa irozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturątechniczną na odcinku Ostrożany – Siemiatycze":
1) roboty budowlane,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
2. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy pełnienia nadzoru inwestorskiegozwiązanego z: „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi iniezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ostrożany – Siemiatycze.”
3. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednej części tj. na roboty budowlane lub nadzórinwestorski lub obsługę laboratoryjną.
4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują zzachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacjefaksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema,iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone wsposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10 %wartości zamówienia podstawowego.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Przes Urzędu Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKATel.: +48 224587701Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a
Dz.U./S S152
07/08/2013
265105-2013-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
10/10
07/08/2013S152
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
10/10
02-676 WarszawaPOLSKATel.: +48 224587701Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.4.2)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jegowniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunkówzamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczeniaSpecyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąćwiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
2. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKATel.: +48 224587701Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
2.8.2013

dnia 07.08.2013

 

Pliki do pobrania:

SIWZ_nadzor inwestorski 07.08.2013.zip

FORMULARZ CENOWY.pdf

projekt budowlany.zip

projekt wykonawczy.zip

specyfikacje techniczne.zip

uzgodnienia.zip

zmiana i uzup SIWZ 10.09.2013 nadzor inw.zip

 


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PRZEKAZANE DO PUBLIKACJI DNIA 02.08.2013r. - DO POBRANIA PONIŻEJ

 

Metryka strony

Udostępniający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data wprowadzenia: 2013-08-02

Data modyfikacji: 2013-12-04

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-08-02