Ogłoszenie o zamówieniu Nr 75975-2013 z dnia 14.05.2013 r. Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/


 

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zakończone zostało wyborem oferty: Przedsiębiorstwo Robót  Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą cenowo, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok, (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 4 841 861,18 zł.);
  2. Konsorcjum firm: B.K.TRAS Roboty Drogowe, Borsukiewicz Sp.J., Hryniewicze 66, 15-378 Białystok – Lider Konsorcjum, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego TRE-DROM Sp. z o.o., ul. Aleja Solidarności 16, 21-500 Biała Podlaska – Partner Konsorcjum (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 6 567 726,04 zł.).  

Białystok, dnia 07.06.2013r.

 


 

UWAGA ! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 03.06.2013 ROKU GODZ. 09:30

 


 

UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, w wyniku odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy uzupełnia SIWZ dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl o schemat ogrodzenia i schemat stojaka na rowery.

W/w dokument udostępnia się w załączniku poniżej.

Białystok, dnia 28.05.2013r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytania potencjalnych Wykonawców dotyczące przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, wyjaśnia co następuje:

Zestaw pytań i odpowiedzi 1:

Zapytanie nr 1

Czy Zamawiający dopuszcza zamianę rur GRP w zakresie średnic od DN300 mm do DN400 mm, na rury PCV lite klasy S o średnicy 315mm i średnicy 400 mm?

Odpowiedź nr 1

W opracowaniu projektowym zostały przyjęte (jako przewody główne) rury z żywic poliestrowych GRP, a także zostały dokonane obliczenia hydrauliczne w oparciu o ten materiał. Nie widzimy uzasadnionej technologicznie  potrzeby  zamiany materiału na PVC. 

Zapytanie nr 2

Czy istnieje możliwość wykonania wykopem otwartym nowo projektowany kanał przebiegający w chodnikach, na odcinku od studni D2 do studni D7 o średnicy 400 mm i długości L=279,50 m?

Odpowiedź nr 2

Od studni D2 do D7 przyjęto ułożenie przewodu przewiertem  mając na uwadze duże zagłębienie przewodu (względy ekonomiczne, a także skrócony czas wykonania). Technologia została uzgodniona z Zamawiającym.  Wykop otwarty na tym odcinku jest rozwiązaniem niekorzystnym.

Zapytanie nr 3

Prosimy o uściślenie jaka średnica rury jest na odcinkach od studni D11 do studni D13 o długości L=41,00 m, ponieważ na mapie sytuacyjnej jest rura o średnicy 400 mm, natomiast na profilu jest rura o średnicy 300 mm.

Odpowiedź nr 3

Od studni D11 do D13 zaprojektowano średnicę D400 co jest jednoznacznie pokazane zarówno na mapie jak i na profilu.

Zapytanie nr 4

Czy odmulenie i oczyszczenie rowu na długości 100 mb i głębokości 40cm wchodzi w zakres zadania, ponieważ w kosztorysie nie ma pozycji dotyczącej udrożnienia istniejącego rowu.

Odpowiedź nr 4

Należy uwzględnić odmulenie i oczyszczenie rowu na długości 100m i głębokości 40 cm, poniżej miejsca zrzutu wód opadowych. Prace powyższe należy uwzględnić w cenie ofertowej ryczałtowej.

Zapytanie nr 5

Czy udrożnienie dwóch istniejących przepustów wchodzi w zakres zadania? Co Zamawiający rozumie pod pojęciem wyremontowanie istniejących przepustów, nowe obrukowanie skarp czy też wymiana przepustu? Prosimy uściślić jakie średnice mają istniejące przepusty.

Odpowiedź nr 5

W celu zapewnienia prawidłowego odbioru wód deszczowych, należy wykonać udrożnienie dwóch przepustów znajdujących się poniżej projektowanego zrzutu ścieków.  Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.

 

Zestaw pytań i odpowiedzi 2:

Zapytanie nr 1

W opisie technicznym robót drogowych -pkt 7.0 podano, że w miejscach wyznaczonych na planie zagospodarowania zostaną założone zieleńce. W przedmiarze nie występują te roboty. Czy te roboty są objęte przedmiotem zamówienia?

Odpowiedź nr 1

Roboty ujęte w opisie technicznym w pkt. 7.0 zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym w pozycji 51 – Wykonanie trawników dywanowych. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia. 

Zapytanie nr 2

W opisie technicznym robót drogowych -pkt 10 i 11 -ogólnikowo podano. że materiały z rozbiórki nadające się do wykorzystania należy przekazać Inwestorowi. Prosimy o jednoznaczne podanie, które materiały z rozbiórek, w tym z wycinki drzew oraz nadmiar zdjętego humusu trzeba będzie przekazać inwestorowi i na jaką odległość trzeba będzie je odwieźć.

Odpowiedź nr 2

Wykaz materiałów do przekazania Zamawiającemu wskazany został w SIWZ cz. III pkt. 5.

Zapytanie nr 3

W tym samym punkcie opisu opisowo podano jakie roboty trzeba będzie wykonać przy zabezpieczeniu drzew po zmianie poziomu gruntu:

•    oczyszczenie terenu pod koroną oraz spulchnienie gleby.

•    uformowanie nasypu w nieckę,

•    zbudować wokół pnia studnię,

•    utworzyć strefy napowietrzania ze żwiru lub tłucznia,

•    ułożyć rurki drenarskie

•    rozłożyć ziemię urodzajną między strefami napowietrzania,

•    zasilić drzewo nawozem

Robót tych nie uwzględniono w przedmiarze, prosimy o szkic z niezbędnym opisem oraz uzupełnienie przedmiaru.

Odpowiedź nr 3

Prace prowadzić należy zgodnie z SST 01.02.01 przy założeniu podniesienia terenu ponad 0,5m. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.

Zapytanie nr 4

W poz. 52 przedmiaru robót drogowych uwzględniono sadzenie 42 sztuk drzew. W dokumentacji nie odnajdujemy wykazu drzew do sadzenia Jeżeli są one objęte przedmiotem zamówienia prosimy o wykaz drzew.

Odpowiedź nr 4

Nasadzenia drzew objęte są przedmiotem zamówienia. Należy przyjąć sadzonki o wysokości około 2,5 m z gatunków drzew liściastych wolnorosnących (klon kulisty 50%, głóg ozdobny 50%).

Zapytanie nr 5

W poz. 45 przedmiaru robót drogowych uwzględniono ogrodzenie ze zdobionych przęseł stalowych; w ST D.07.06.01 opisano je jako systemowe parcelowe oraz podano, że szczegółowy kształt i wzór paneli do uzgodnienia z inwestorem -prosimy o schemat ogrodzenia.

Odpowiedź nr 5

Załączamy schemat ogrodzenia. ZAŁĄCZNIK DO POBRANIA PONIŻEJ

Zapytanie nr 6

W poz. 45 przedmiaru robót drogowych uwzględniono ogrodzenie -170 m; na planie zagospodarowania nie podano długości poszczególnych odcinków ale przyjmując ze skali jest tego ogrodzenia 185 m. Jaką długość ogrodzenia przyjąć w cenie ofertowej?

Odpowiedź nr 6

W cenie ofertowej należy przyjąć długość ogrodzenia podaną w kosztorysie ofertowym – 170m. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.

Zapytanie nr 7

Na planie zagospodarowania przy przystanku przy ul Piłsudskiego jest 10 szt. stojaków na rowery: w przedmiarze nie są one uwzględnione. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru i podanie charakterystyki stojaków ?

Odpowiedź nr 7

Załączamy schemat stojaka dla rowerów. Zgodnie z projektem należy wykonać stojak z 10 elementów. ZAŁĄCZNIK DO POBRANIA PONIŻEJ

Zapytanie nr 8

Na przekroju normalnym przyjęto nawierzchnię zieloną 5 cm wypełnioną żyzną ziemią na podsypce humusowo-piaskowej 7 cm; w ST D.05.03.26b podano grubości płyt z tworzyw sztucznych 5,4 i 3 cm. Jaką grubość płyt przyjąć w cenie ofertowej?

Odpowiedź nr 8

W cenie ofertowej należy przyjąć płyt z tworzyw sztucznych grubości 5 cm.

Zapytanie nr 9

W ST D.07.01.01 nie podano jednoznacznie typu elementu odblaskowego (poz. 43 przedmiaru): czy może to być PEO EKO Refiex ?

Odpowiedź nr 9

Należy stosować punktowe elementy odblaskowe montowane w krawężnikach o wielokierunkowym odbiciu światła (360 stopni).

 

Białystok, dnia 28.05.2013r.

 


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl”:

  1. W części VII SIWZ ppkt. 4.2. otrzymuje brzmienie:

KIEROWNIK ROBÓT ELEKTRYCZNYCH winien:

posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót elektrycznych oraz Kierownika robót telekomunikacyjnych.

  1. W części VII SIWZ dodaje się ppkt. 4.5. o następującym brzmieniu:

KIEROWNIK ROBÓT TELEKOMUNIKACYJNYCH winien:

posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem;

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót telekomunikacyjnych oraz Kierownika robót elektrycznych.

  1. Ponadto Zamawiający zmienia treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie:

XI. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

jest:

„Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 11:30 dnia 29.05.2013r.

powinno być:

„Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 03.06.2013r.

jest:

Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 12:00 – w siedzibie zamawiającego - sala konferencyjna.

powinno być:

Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 10:00 – w siedzibie zamawiającego - sala konferencyjna.

  1. W § 11 pkt. 1 wzoru umowy dodaje się ppkt. 5) o następującym brzmieniu:           

         „5) Kierownika robót telekomunikacyjnych ……………………………………..”

W związku z powyższymi zmianami, Zamawiający modyfikuje SIWZ, wzór umowy oraz Załącznik Nr 6 – dostępne poniżej do pobrania.

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA Nr: 79361 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013 - DOSTĘPNE W ZAŁĄCZNIKU poniżej do pobrania.

 

Białystok, dnia 17.05.2013 r.

 


 

UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA 

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, uzupełnia SIWZ dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, o niżej wymienione dokumenty:

  1. Decyzja Starosty Powiatu Białostockiego, Postanowienie Dyrektora RZGW w Warszawie, Postanowienie Ministra Zdrowia, Opinia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Postanowienie i Decyzja Burmistrza Supraśla, Postanowienie Zarządu Województwa Podlaskiego, Postanowienie Zarządu Powiatu Białostockiego;
  2. Uchwała Rady Miejskiej w Supraślu, Mapa sytuacyjna – aleja drzew nr 328.

W/w dokumenty udostępnia się w załączniku poniżej.

Białystok, dnia 15.05.2013 r.


 

Białystok: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.
Numer ogłoszenia: 75975 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót na odcinku drogi wojewódzkiej Nr 676 w Supraślu zgodnie z projektem: Roboty budowlane związane z Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl. 1) Zakres robót budowlanych obejmuje: - rozbudowę czterowylotowego skrzyżowania: drogi wojewódzkiej nr 676 na odc. długości ok. 255m, drogi powiatowej nr 2389B na odcinku długości ok. 95m, oraz ul. Klasztornej (dr. powiatowej 1433B) na odc. o długości ok. 35m, - wykonanie małego ronda o średnicy 36m, szerokości jezdni 5,0-5,5m, - wykonanie konstrukcji jezdni odpowiadającej kategorii ruchu KR4, - rozbiórkę istniejących nawierzchni jezdni i chodników, - budowę placu manewrowego z jezdniami manewrowymi i miejscami postojowymi, - zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego, - budowę, rozbudowę zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 676, - budowę nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego przez wykonanie odcinków kanalizacji deszczowej, - budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych, - budowę, rozbudowę lub przebudowę chodników jedno lub dwustronnych, - budowę, rozbudowę lub przebudowę ścieżki rowerowej, - budowę, rozbudowę i przebudowę linii oświetlenia drogowego, - zabezpieczenie, budowę i przebudowę sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym oraz innymi sieciami. 2) Roboty będą wykonywane w oparciu o: Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, którą Zamawiający uzyska w ramach złożonego wniosku złożonego w dniu 15.04.2013r.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 5 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 20 000 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • nie dotyczy
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100 Mg/h (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: KIEROWNIK BUDOWY winien: 1) posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 2) wykazać pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. jednym zadaniu dot. przebudowy/ rozbudowy /budowy drogi publicznej klasy min G; KIEROWNIK ROBÓT ELEKTRYCZNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem; KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem; GEODETA winien: posiadać uprawnienia: 1) w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji, 2) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, 3) w zakresie rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie).;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). Uwaga: Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca). W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - wzór umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data wprowadzenia: 2013-05-14

Data modyfikacji: 2013-06-07

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2013-05-14