Ogłoszenie o zamówieniu Nr 75975-2013 z dnia 14.05.2013 r. Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, zakończone zostało wyborem oferty: Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą cenowo, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok, (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 4 841 861,18 zł.);
- Konsorcjum firm: B.K.TRAS Roboty Drogowe, Borsukiewicz Sp.J., Hryniewicze 66, 15-378 Białystok – Lider Konsorcjum, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego TRE-DROM Sp. z o.o., ul. Aleja Solidarności 16, 21-500 Biała Podlaska – Partner Konsorcjum (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 6 567 726,04 zł.).
Białystok, dnia 07.06.2013r.
UWAGA ! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 03.06.2013 ROKU GODZ. 09:30
UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, w wyniku odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy uzupełnia SIWZ dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl o schemat ogrodzenia i schemat stojaka na rowery.
W/w dokument udostępnia się w załączniku poniżej.
Białystok, dnia 28.05.2013r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytania potencjalnych Wykonawców dotyczące przetargu nieograniczonego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, wyjaśnia co następuje:
Zestaw pytań i odpowiedzi 1:
Zapytanie nr 1
Czy Zamawiający dopuszcza zamianę rur GRP w zakresie średnic od DN300 mm do DN400 mm, na rury PCV lite klasy S o średnicy 315mm i średnicy 400 mm?
Odpowiedź nr 1
W opracowaniu projektowym zostały przyjęte (jako przewody główne) rury z żywic poliestrowych GRP, a także zostały dokonane obliczenia hydrauliczne w oparciu o ten materiał. Nie widzimy uzasadnionej technologicznie potrzeby zamiany materiału na PVC.
Zapytanie nr 2
Czy istnieje możliwość wykonania wykopem otwartym nowo projektowany kanał przebiegający w chodnikach, na odcinku od studni D2 do studni D7 o średnicy 400 mm i długości L=279,50 m?
Odpowiedź nr 2
Od studni D2 do D7 przyjęto ułożenie przewodu przewiertem mając na uwadze duże zagłębienie przewodu (względy ekonomiczne, a także skrócony czas wykonania). Technologia została uzgodniona z Zamawiającym. Wykop otwarty na tym odcinku jest rozwiązaniem niekorzystnym.
Zapytanie nr 3
Prosimy o uściślenie jaka średnica rury jest na odcinkach od studni D11 do studni D13 o długości L=41,00 m, ponieważ na mapie sytuacyjnej jest rura o średnicy 400 mm, natomiast na profilu jest rura o średnicy 300 mm.
Odpowiedź nr 3
Od studni D11 do D13 zaprojektowano średnicę D400 co jest jednoznacznie pokazane zarówno na mapie jak i na profilu.
Zapytanie nr 4
Czy odmulenie i oczyszczenie rowu na długości 100 mb i głębokości 40cm wchodzi w zakres zadania, ponieważ w kosztorysie nie ma pozycji dotyczącej udrożnienia istniejącego rowu.
Odpowiedź nr 4
Należy uwzględnić odmulenie i oczyszczenie rowu na długości 100m i głębokości 40 cm, poniżej miejsca zrzutu wód opadowych. Prace powyższe należy uwzględnić w cenie ofertowej ryczałtowej.
Zapytanie nr 5
Czy udrożnienie dwóch istniejących przepustów wchodzi w zakres zadania? Co Zamawiający rozumie pod pojęciem wyremontowanie istniejących przepustów, nowe obrukowanie skarp czy też wymiana przepustu? Prosimy uściślić jakie średnice mają istniejące przepusty.
Odpowiedź nr 5
W celu zapewnienia prawidłowego odbioru wód deszczowych, należy wykonać udrożnienie dwóch przepustów znajdujących się poniżej projektowanego zrzutu ścieków. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.
Zestaw pytań i odpowiedzi 2:
Zapytanie nr 1
W opisie technicznym robót drogowych -pkt 7.0 podano, że w miejscach wyznaczonych na planie zagospodarowania zostaną założone zieleńce. W przedmiarze nie występują te roboty. Czy te roboty są objęte przedmiotem zamówienia?
Odpowiedź nr 1
Roboty ujęte w opisie technicznym w pkt. 7.0 zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym w pozycji 51 – Wykonanie trawników dywanowych. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.
Zapytanie nr 2
W opisie technicznym robót drogowych -pkt 10 i 11 -ogólnikowo podano. że materiały z rozbiórki nadające się do wykorzystania należy przekazać Inwestorowi. Prosimy o jednoznaczne podanie, które materiały z rozbiórek, w tym z wycinki drzew oraz nadmiar zdjętego humusu trzeba będzie przekazać inwestorowi i na jaką odległość trzeba będzie je odwieźć.
Odpowiedź nr 2
Wykaz materiałów do przekazania Zamawiającemu wskazany został w SIWZ cz. III pkt. 5.
Zapytanie nr 3
W tym samym punkcie opisu opisowo podano jakie roboty trzeba będzie wykonać przy zabezpieczeniu drzew po zmianie poziomu gruntu:
• oczyszczenie terenu pod koroną oraz spulchnienie gleby.
• uformowanie nasypu w nieckę,
• zbudować wokół pnia studnię,
• utworzyć strefy napowietrzania ze żwiru lub tłucznia,
• ułożyć rurki drenarskie
• rozłożyć ziemię urodzajną między strefami napowietrzania,
• zasilić drzewo nawozem
Robót tych nie uwzględniono w przedmiarze, prosimy o szkic z niezbędnym opisem oraz uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź nr 3
Prace prowadzić należy zgodnie z SST 01.02.01 przy założeniu podniesienia terenu ponad 0,5m. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.
Zapytanie nr 4
W poz. 52 przedmiaru robót drogowych uwzględniono sadzenie 42 sztuk drzew. W dokumentacji nie odnajdujemy wykazu drzew do sadzenia Jeżeli są one objęte przedmiotem zamówienia prosimy o wykaz drzew.
Odpowiedź nr 4
Nasadzenia drzew objęte są przedmiotem zamówienia. Należy przyjąć sadzonki o wysokości około 2,5 m z gatunków drzew liściastych wolnorosnących (klon kulisty 50%, głóg ozdobny 50%).
Zapytanie nr 5
W poz. 45 przedmiaru robót drogowych uwzględniono ogrodzenie ze zdobionych przęseł stalowych; w ST D.07.06.01 opisano je jako systemowe parcelowe oraz podano, że szczegółowy kształt i wzór paneli do uzgodnienia z inwestorem -prosimy o schemat ogrodzenia.
Odpowiedź nr 5
Załączamy schemat ogrodzenia. ZAŁĄCZNIK DO POBRANIA PONIŻEJ
Zapytanie nr 6
W poz. 45 przedmiaru robót drogowych uwzględniono ogrodzenie -170 m; na planie zagospodarowania nie podano długości poszczególnych odcinków ale przyjmując ze skali jest tego ogrodzenia 185 m. Jaką długość ogrodzenia przyjąć w cenie ofertowej?
Odpowiedź nr 6
W cenie ofertowej należy przyjąć długość ogrodzenia podaną w kosztorysie ofertowym – 170m. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że ilość i asortyment robót które wg. oferenta są niezbędne do wykonania zadania, a nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym, oferent powinien ująć w ofertowej cenie ryczałtowej. O ostatecznej formie kosztorysu ofertowego decyduje oferent po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia.
Zapytanie nr 7
Na planie zagospodarowania przy przystanku przy ul Piłsudskiego jest 10 szt. stojaków na rowery: w przedmiarze nie są one uwzględnione. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru i podanie charakterystyki stojaków ?
Odpowiedź nr 7
Załączamy schemat stojaka dla rowerów. Zgodnie z projektem należy wykonać stojak z 10 elementów. ZAŁĄCZNIK DO POBRANIA PONIŻEJ
Zapytanie nr 8
Na przekroju normalnym przyjęto nawierzchnię zieloną 5 cm wypełnioną żyzną ziemią na podsypce humusowo-piaskowej 7 cm; w ST D.05.03.26b podano grubości płyt z tworzyw sztucznych 5,4 i 3 cm. Jaką grubość płyt przyjąć w cenie ofertowej?
Odpowiedź nr 8
W cenie ofertowej należy przyjąć płyt z tworzyw sztucznych grubości 5 cm.
Zapytanie nr 9
W ST D.07.01.01 nie podano jednoznacznie typu elementu odblaskowego (poz. 43 przedmiaru): czy może to być PEO EKO Refiex ?
Odpowiedź nr 9
Należy stosować punktowe elementy odblaskowe montowane w krawężnikach o wielokierunkowym odbiciu światła (360 stopni).
Białystok, dnia 28.05.2013r.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl”:
- W części VII SIWZ ppkt. 4.2. otrzymuje brzmienie:
KIEROWNIK ROBÓT ELEKTRYCZNYCH winien:
posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót elektrycznych oraz Kierownika robót telekomunikacyjnych.
- W części VII SIWZ dodaje się ppkt. 4.5. o następującym brzmieniu:
KIEROWNIK ROBÓT TELEKOMUNIKACYJNYCH winien:
posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem;
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót telekomunikacyjnych oraz Kierownika robót elektrycznych.
- Ponadto Zamawiający zmienia treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie:
XI. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
jest:
„Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 11:30 dnia 29.05.2013r.”
powinno być:
„Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 03.06.2013r.”
jest:
Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 12:00 – w siedzibie zamawiającego - sala konferencyjna.
powinno być:
Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 10:00 – w siedzibie zamawiającego - sala konferencyjna.
- W § 11 pkt. 1 wzoru umowy dodaje się ppkt. 5) o następującym brzmieniu:
„5) Kierownika robót telekomunikacyjnych ……………………………………..”
W związku z powyższymi zmianami, Zamawiający modyfikuje SIWZ, wzór umowy oraz Załącznik Nr 6 – dostępne poniżej do pobrania.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA Nr: 79361 - 2013; data zamieszczenia: 17.05.2013 - DOSTĘPNE W ZAŁĄCZNIKU poniżej do pobrania.
Białystok, dnia 17.05.2013 r.
UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, uzupełnia SIWZ dotyczącą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl, o niżej wymienione dokumenty:
- Decyzja Starosty Powiatu Białostockiego, Postanowienie Dyrektora RZGW w Warszawie, Postanowienie Ministra Zdrowia, Opinia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Postanowienie i Decyzja Burmistrza Supraśla, Postanowienie Zarządu Województwa Podlaskiego, Postanowienie Zarządu Powiatu Białostockiego;
- Uchwała Rady Miejskiej w Supraślu, Mapa sytuacyjna – aleja drzew nr 328.
W/w dokumenty udostępnia się w załączniku poniżej.
Białystok, dnia 15.05.2013 r.
Białystok: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.
Numer ogłoszenia: 75975 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót na odcinku drogi wojewódzkiej Nr 676 w Supraślu zgodnie z projektem: Roboty budowlane związane z Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 676 - rozbudowa skrzyżowania w miejscowości Supraśl. 1) Zakres robót budowlanych obejmuje: - rozbudowę czterowylotowego skrzyżowania: drogi wojewódzkiej nr 676 na odc. długości ok. 255m, drogi powiatowej nr 2389B na odcinku długości ok. 95m, oraz ul. Klasztornej (dr. powiatowej 1433B) na odc. o długości ok. 35m, - wykonanie małego ronda o średnicy 36m, szerokości jezdni 5,0-5,5m, - wykonanie konstrukcji jezdni odpowiadającej kategorii ruchu KR4, - rozbiórkę istniejących nawierzchni jezdni i chodników, - budowę placu manewrowego z jezdniami manewrowymi i miejscami postojowymi, - zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego, - budowę, rozbudowę zatok autobusowych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 676, - budowę nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego przez wykonanie odcinków kanalizacji deszczowej, - budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych, - budowę, rozbudowę lub przebudowę chodników jedno lub dwustronnych, - budowę, rozbudowę lub przebudowę ścieżki rowerowej, - budowę, rozbudowę i przebudowę linii oświetlenia drogowego, - zabezpieczenie, budowę i przebudowę sieci uzbrojenia technicznego kolidującego z projektowanym układem drogowym oraz innymi sieciami. 2) Roboty będą wykonywane w oparciu o: Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, którą Zamawiający uzyska w ramach złożonego wniosku złożonego w dniu 15.04.2013r.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 5 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 20 000 PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- nie dotyczy
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunków wymagane jest: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100 Mg/h (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: KIEROWNIK BUDOWY winien: 1) posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika budowy do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 2) wykazać pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. jednym zadaniu dot. przebudowy/ rozbudowy /budowy drogi publicznej klasy min G; KIEROWNIK ROBÓT ELEKTRYCZNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem; KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem; GEODETA winien: posiadać uprawnienia: 1) w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji, 2) w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, 3) w zakresie rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie).; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). Uwaga: Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca). W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - wzór umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony