Ogloszenie o zamówieniu Nr 246344 - 2012 z dnia 11.07.2012 Remont nawierzchni dr. woj. Nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - gr. państwa w Dąbrowie Biał., odc. I w km 52+265 - 52+475 i odc. II w km 52+550 - 53+000 oraz chodnika

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: remont nawierzchni drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec – Suchowola – Dąbrowa Białostocka – Nowy Dwór – granica państwa w Dąbrowie Białostockiej, odcinek I w km 52+265 – 52+475 i odcinek II w km 52+550 – 53+000; oraz chodnika odcinek I w km 52+265 – 52+475 str. P ; odcinek II w km 52+550 – 52+973 strona prawa,zakończone zostało wyborem oferty firmy P. U. H. KAMPOL Barbara Szymczyk ul. Małyszówka Kolonia 33, 16-200 Dąbrowa Białostocka.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
  1. Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o. o., ul. Produkcyjna 102, 15-680 Białystok (przy jedynym kryterium oceny „najniższa cena” - z ceną ofertową  987 899,01 zł.);
  2. Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG” Sp. z o. o., ul. Robotnicza 4, 19-203 Grajewo (przy jedynym kryterium oceny „najniższa cena” - z ceną ofertową 860 867,26 zł.);
  3. STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny „najniższa cena” - z ceną ofertową 834 596,43 zł.);
  4. P. U. H. KAMPOL Barbara Szymczyk ul. Małyszówka Kolonia 33, 16-200 Dąbrowa Białostocka (przy jedynym kryterium oceny „najniższa cena” - z ceną ofertową 722 235,23 zł.).
 
Białystok, dn. 2012.07.30


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE i ZMIANA SIWZ

 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, w odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy dotyczące zapisów w SIWZ na ww zadanie, wyjaśnia co następuje:
 
Pytanie 1:
Prosimy o informację, jaki kilometraż obejmuje remont drogi - w nazwie zadania odcinek I zaczyna się w km 52+265, zgodnie z planem sytuacyjnym PPT jest w km 52+335. Prosimy również o zmiany w przedmiarze w razie gdyby odcinek drogi do remontu był dłuższy.
Odpowiedź:
Remont drogi jest zlokalizowany w kilometrażu podanym w nazwie zadania. Inny jest kilometraż dla remontu nawierzchni jezdni, a inny dla remontu chodnika. W zamieszczonym planie sytuacyjnym podany jest odrębny kilometraż dla każdego zadania.
 
Pytanie 2:
Zgodnie z planem sytuacyjnym chodnik na całej długości obudowany jest obrzeżem betonowym 30x8 cm, w przedmiarze natomiast obrzeżem 20x6 cm, a obrzeże   30x8 cm ustawić należy tylko wokół zjazdu w km 52+608. Prosimy o wyjaśnienie i ewentualną zmianę przedmiaru.
Odpowiedź:
Załączony plan sytuacyjny przedstawia lokalizację przewidzianych do wykonania robót bez istotnych szczegółów technicznych. Przy opracowaniu kosztorysu ofertowego należy korzystać z zapisów zawartych w przedmiarze robót. Ilość i rodzaj obrzeży betonowych podano w pozycji 1.7.2 i 1.7.5
 
Pytanie 3:
Zgodnie z przedmiarem na przedmiotowym odcinku drogi w km 52+362 str. P należy wykonać zjazd bitumiczny o pow. 75,45 m2 – na planie sytuacyjnym nie zaznaczono żadnych zjazdów o nawierzchni bitumicznej – czy zatem to nie pomyłka? Prosimy o wyjaśnienie i ewentualne zmiany przedmiaru.
Odpowiedź:
Zjazd bitumiczny w km 52+362 str. P należy wykonać zgodnie z przedmiarem robót.
 
Pytanie 4:
Prosimy o potwierdzenie, że pozycja 1.8.1 kosztorysu dotyczy ułożenia jednego przepustu o długości 28,00 m pod zjazdem, gdyż na planie sytuacyjnym nie wrysowano ani przepustu ani zjazdu.
Odpowiedź:
Pozycja 1.8.1 w przedmiarze robót dotyczy ułożenia jednego przepustu pod zjazdem w km 52+996,40 strona prawa.
 
Pytanie 5:
Prosimy o dokładną odległość odwozu materiałów z rozbiórki (frezu, brukowca oraz tłucznia kamiennego).
Odpowiedź:
Gruz (frez – destrukt) z rozbiórki nawierzchni bitumicznej może być odwieziony na wysypisko odpadów i składowany za zgodą właściciela wysypiska, lub też wykonawca robót może przetworzyć odpad we własnym zakresie do dalszego stosowania na własne potrzeby. Dlatego też nie podano odległości odwozu.
Odwiezienie tłucznia kamiennego i brukowca należy przyjąć na odległość 20,0 km.
 
Pytanie 6: Zgodnie z SST D 06.02.01a przepusty pod zjazdami mają być wykonane z rur HDPE (polietylenowe o wysokiej gęstości), zgodnie z przedmiarem z rur PCV. Prosimy o ujednolicenie zapisów oraz w przypadku wskazania rur HDPE o podanie sztywności obwodowej rur.
Odpowiedź:
Przepusty pod zjazdami należy wykonać zgodnie z zapisami w SST z rur o sztywności obwodowej SN 8.
 
Pytanie 7:
Prosimy o informację, jakiej grubości należy wykonać ławę żwirową pod przepusty pod zjazdami.
Odpowiedź:
grubość ławy żwirowej pod przepusty pod zjazdami należy przyjąć 15 cm.
 
Pytanie 8:
Jaki rodzaj podsypki należy zastosować pod kostkę polbruk grubości 8 cm na wjeździe w km 52+608 – według przedmiaru jest to podsypka cementowo-piaskowa, według SST D 05.03.23 podsypka piaskowa.
Odpowiedź:
Pod kostkę betonową na wjeździe w km 52+608 str. P należy zastosować podsypkę cementowo-piaskową grubości 5 cm.
 
 
W związku z  powyższymi odpowiedziami na zapytania Zamawiający wprowadza zmianę do SIWZ dotyczącą Kosztorysu ofertowego i przedmiaru robót.
Kosztorys ofertowy i przedmiar robót po zmianach do pobrania poniżej w załączniku.
 

20.07.2012 r.

 

 

 


 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:



Numer ogłoszenia: 246344 - 2012; data zamieszczenia: 11.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - granica państwa w Dąbrowie Białostockiej , odcinek I w km 52+265 - 52+475 i odcinek II w km 52+550 - 53+000; oraz chodnika odcinek I w km 52+265 - 52+475 str. P ; odcinek II w km 52+550 - 52+973 strona prawa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - granica państwa w Dąbrowie Białostockiej , odcinek I w km 52+265 - 52+475 i odcinek II w km 52+550 - 53+000; oraz chodnika odcinek I w km 52+265 - 52+475 str. P ; odcinek II w km 52+550 - 52+973 strona prawa.

Zamówienie obejmuje wykonanie robót w zakresie:

- Roboty pomiarowe- 0,67 km,

- Roboty rozbiórkowe,

- Zdjęcie humusu - 298,1 m3

- Roboty ziemne: Wykopy - 33,6 m3 Nasypy - 3236,9 m3

- Montaż studzienki deszczowej - 2 szt.

- Profilowanie i zagęszczanie podłoża - 3734,1 m2

- Skropienie mechaniczne warstw bitumicznych - 8367 m2,

- Podbudowa z kruszywa łamanego - 7432,5 m2

- Podbudowa z mieszanki mineralno - asfaltowej - 2426,6 m2

- Podbudowa z kruszywa naturalnego - 595,7 m2

- Wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno - asfaltową - 263,5 t

- Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - asfaltowej gr. 6 cm - 2852,4 m2,

- Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej gr. 4 cm - 4148,3 m2,

- Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm - 42,3 m2,

- Umocnienie skarp brukowcem - 8,8 m2,

- przepusty pod zjazdami - 42 m

- Ustawienie krawężników - 163,1 m

- Ułożenie chodnika z płytek bet. 35x35x5 cm - 881,3 m2

- wykonanie chodników z kostki brukowej - 9,2m2

- Ustawienie obrzeży betonowych 20x6 cm - 1297,7 m

- Plantowanie skarp i dna - 5240,7 m2

- Humusowanie skarp z obsianiem - 3043,6 m2

- Opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu

- Opracowanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 42.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na remoncie/przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (brutto) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest wykazanie: 1) wytwórni mas bitumicznych, (lokalizacja, wydajność, informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (lokalizacja, informacja o dostępie).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: Kierownik robót, który powinien: posiadać uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji kierownika robót do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 203..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.07.2012 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2012-07-11

Data modyfikacji: 2012-07-30

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2012-07-11