Ogłoszenie o zamówieniu Nr 196778 - 2012 z dnia 12.06.2012 Rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej Nr 653 Sedranki - Bakałarzewo - Suwałki - Sejny - Poćkuny z ul. Łąkową w miejscowości Sejny wraz z przebudową towarzyszącej infrastruktury technicznej

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

  

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na rozbudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej Nr 653 Sedranki – Bakałarzewo – Suwałki – Sejny – Poćkuny z ul. Łąkową w miejscowości Sejny wraz z przebudową towarzyszącej infrastruktury technicznej, zakończone zostało wyborem oferty Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego S. A., ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
  1. Lider Konsorcjum – BUDBAUM Mosty i Drogi Sp. z o. o. ul. Północna 27A, 16-400 Suwałki i Partner Konsorcjum UAB „Rekista” Geologu 11, LT-02190 Vilnius (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 1 992 843,55 zł.) – oferta została odrzucona;
  2. STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 1 445 533,54 zł.);
  3. Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S. A., ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 1 393 774,25 zł.).
 
Białystok, dn. 2012.07.10

 


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
 
W związku z zapytaniami potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na rozbudowę skrzyżowania drogi wojewódzkiej Nr 653 Sedranki – Bakałarzewo – Suwałki – Sejny – Poćkuny z ul. Łąkową w miejscowości Sejny wraz z przebudową towarzyszącej infrastruktury technicznej o następującej treści:
  1. „Umowa § 5 ust. 5 „Strony nie przewidują możliwość wystawiania faktur częściowych” wnosimy o zmianę treści zapisu na: „Strony przewidują możliwość wystawiania faktur częściowych”
  2. Umowa § 8 ust 1 Wykonawca prosi o wyjaśnienie zasadności żądania Zamawiającego od Wykonawcy 5 lat gwarancji.
  3. SIWZ punkt XXVI pkt. f) mówi: „Warstwę ścieralną należy wykonywać całą szerokością jezdni. Zmiana sposobu wykonania warstwy ścieralnej podlega opinii Nadzoru inwestorskiego i zatwierdzeniu przez zamawiającego”. Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem czy w związku powyższymi zapisami Zamawiający zatwierdzi projekt tymczasowej organizacji ruchu uwzględniającej całkowite lub częściowe zamknięcie drogi na czas wykonywania warstwy ścieralnej ?
  4. W związku z ogłoszonym przetargiem ................................., po przeanalizowaniu SIWZ, Dokumentacji Technicznej oraz SST informuje, że wg naszych spostrzeżeń przedmiar na roboty teletechniczne różni się od robót wg projektu oraz Ne jest zgodny ze schematem sieci telekomunikacyjnych. W związku z powyższym załączamy wg nas właściwie sporządzony przedmiar. Czy w związku z powyższym roboty z branży telekomunikacyjnej należy wyliczyć wg naszego przedmiaru?
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
 

Ad. 1 Zamawiający nie przewiduje zmiany treści zapisu § 5 ust. 5 umowy.

Ad. 2 Z uwagi na planowaną w latach 2012-2013 przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 653 na odcinku Suwałki – Sejny, która będzie stanowić dowiązanie do przedmiotowego zadania i objęta będzie 5 – letnim okresem gwarancji zasadne jest żądanie również 5 lat gwarancji na przedmiotowe zadanie. Na oznakowanie poziome cienkowarstwowe zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający wymaga 1 rok gwarancji.

Ad. 3 Zgodnie z zapisami SIWZ punkt VIII Zamawiający dopuszcza wykonanie zadania przy całkowitym zamknięciu skrzyżowania. Zamawiający zatwierdzi projekt tymczasowej organizacji ruchu uwzględniający całkowite zamknięcie drogi, pod warunkiem zapewnienia właściwych objazdów.

Ad. 4 Zgodnie z zapisami SIWZ punkt XXVI ppkt. 7 przedmiar robót, dołączony do SIWZ jest wyłącznie dokumentem pomocniczym, z którego wykonawca może skorzystać, ale nie ma takiego obowiązku. W związku z powyższym, podstawa wyceny przyjęta przez potencjalnego Wykonawcę leży w jego gestii. 

 
Białystok, dn. 2012.06.22

 

 

Zmiana SIWZ      

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmianę w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zmianiając § 20 ust. 6 wzoru umowy;

§ 20 ust. 6 wzoru umowy otrzymuje brzmienie:

"6. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia z podaniem uzasadnienia w terminie 30 dni od  powzięcia informacji dotyczącej przyczyny odstąpienia."

Białystok, dn. 2012.06.15

 


 

Numer ogłoszenia: 196778 - 2012; data zamieszczenia: 12.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej Nr 653 Sedranki - Bakałarzewo - Suwałki - Sejny - Poćkuny z ul. Łąkową w miejscowości Sejny wraz z przebudową towarzyszącej infrastruktury technicznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa skrzyżowania prostego ul. Konarskiego (droga wojewódzka Nr 653) z ul. Łąkową (droga powiatowa Nr 2584B) i ul. Wojska Polskiego (droga gminna) na skrzyżowanie typu rondo z ruchem okrężnym zgodnie z projektem budowlanym

Zakres robót budowlanych obejmuje:

1) Wykonanie ronda jednopasowego z betonu asfaltowego na skrzyżowaniu ulic: Łąkowej (droga powiatowa nr 2584B), Wojska Polskiego (droga gminna nr 102125B), Konarskiego /wlot od centrum/ oraz Konarskiego /wlot od Suwałk/,

2) Wykonanie chodników z kostki brukowej o szerokości 2,50m,

3) Przebudowę istniejących zjazdów,

4) Przebudowę kolizji energetycznych oraz budowę oświetlenia, a) Budowę linii komunalnej i oświetleniowej, b) Budowę linii kablowej,

5) Przebudowę sieci teletechnicznych, a) Przebudowę kabli teletechnicznych, b) Przebudowę kabli światłowodowych,

6) Przebudowę istniejącej sieci wodociągowej,

7) Rozbudowę kanalizacji deszczowej: a) Budowę sieci kanalizacji deszczowej, b) Budowę przykanalików sieci kanalizacji deszczowej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.33.00.00-9, 45.23.14.00-9, 45.23.23.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest: 1) wytwórnia mas bitumicznych, (lokalizacja, wydajność, informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (lokalizacja, informacja o dostępie).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W zakresie spełnienia warunku wymagany jest:

KIEROWNIK BUDOWY winien: posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej - kierownika budowy w zakresie dróg publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min 3 lata doświadczenia z uprawnieniami.

KIEROWNIK ROBÓT DROGOWYCH winien: posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej - kierownika robót w zakresie dróg publicznych do realizacji przedmiotowego zamówienia.

KIEROWNIK ROBÓT TELEKOMUNIKACYJNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji Kierownika robót telekomunikacyjnych i Kierownika robót energetycznych.

KIEROWNIKROBÓT ENERGETYCZNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych i energetycznych.

KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.

GEODETA winien: posiadać uprawnienia w zakresie obsługi inwestycji.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  1. wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  2. wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  3. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  4. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  5. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  3. wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 203..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.06.2012 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2012-06-12

Data modyfikacji: 2012-07-10

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2012-06-12