Ogłoszenie Nr 141278 - 2009 z dnia 11.05.2009 Przebudowa dr. woj. Nr 685 na odcinku ul. Białostockiej w Hajnówce

 

Białystok: Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 685 na odcinku ul. Białostockiej w Hajnówce
Numer ogłoszenia: 141278 - 2009; data zamieszczenia: 11.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 685 na odcinku ul. Białostockiej w Hajnówce, zakończone zostało wyborem oferty Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „MAKSBUD” Sp. z o. o. 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 183.
Wybrano ofertę korzystną cenowo spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzieło udział - Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o. o. 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 183, (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – oferta uzyskała 100,00 pkt.).
 
Białystok, dn. 2009.06.09

 

 Zapytanie Wykonawcy.

W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy do zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 685 na odcinku ulicy Białostockiej w Hajnówce:
„…
Poz. 18 kosztorysu ofertowego przewiduje wykonanie warstwy odsączającej grubości 10 cm, natomiast wg przedmiaru robót grubość warstwy odsączającej wynosi od 20 do 42 cm (średnio 35 cm). Prosimy o podanie właściwej grubości warstwy odsączającej.”
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza następującą zmianę:
  •  w poz. 18 kosztorysu ofertowego jest: „Wykonanie warstwy odsączającej gr 10 cm”
powinno być:
„Wykonanie warstwy odsączającej, średnia grubość warstwy 35 cm”
  • w poz. 18 przedmiaru robót jest: „Wykonanie warstwy odsączającej gr 10 cm”
powinno być:
„Wykonanie warstwy odsączającej, średnia grubość warstwy 35 cm”
Pozostałe zapisy poz. 18 pozostają bez zmian.
 
 
dnia 20.05.2009 r.

 

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmianę do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na ww. zadanie, polegającą na:

1. zmianie „projektu umowy”.

2. w Instrukcji dla Wykonawców dodaje się pkt. 37 o następującej treści:

 „Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
-       w pieniądzu,
-       poręczeniach bankowych,
-       gwarancjach bankowych,
-       gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824).
Zabezpieczenie w formie innej niż pieniężna należy wnieść w formie oryginału.
Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę zabezpieczenia należytego wykonania umowy winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty z tytułu nienależytego wykonania umowy, zgodnie z warunkami umowy, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Wniesienie zabezpieczenia w formach określonych w art. 148 ust. 2 ustawy może być wniesione za zgodą Zamawiającego.
Wysokość, sposób i termin wniesienia, zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy określone zostały w projekcie umowy.
Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem należytego wykonania zamówienia, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości.

 Po upływie terminów ustalonych na usunięcie usterek, reklamacji (terminy oferowane) i ponownym jednokrotnym wezwaniu do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, Zamawiający zleci realizację ze środków wniesionych na zabezpieczenie należytego wykonania umowy, zamawiający będzie dochodzić kwot uzupełniających.”

Załącznik „projekt umowy” po zmianie został zamieszczony poniżej w katalogu załaczniki.

Białystok, dn. 2009.05.19

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 66436-30, (-31, -70, -71), faks 085 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 685 na odcinku ul. Białostockiej w Hajnówce.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Zamówienie obejmuje:

- roboty drogowe polegające na odtworzeniu i wzmocnieniu istniejącej jezdni na odcinku dł. 173,5m od km 41+243,5 do km 41+417 poprzez:

- rozebranie istniejącej konstrukcji jezdni,

- wzmocnienie istniejącego podłoża,

- wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa łamanego gr. 20cm,

- wykonanie podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego gr. 7cm,

- wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego KR3 gr. 6cm,

- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego KR3 gr. 5cm na pow. 1225m2 oraz robotach brukarskich na zatoce autobusowej i chodniku

- organizację ruchu na czas prowadzenia robót tj. opracowanie projektu oraz ustawienie, utrzymanie i likwidację oznakowania i zabezpieczenia robót,

- opracowanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej w postaci mapy w 3 egz. oraz w formie elektronicznej w formacie DWG.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

1) doświadczenia Wykonawcy tj. zrealizowanie robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (min. 1 zamówienie na drodze publicznej w postaci przebudowy/budowy drogi o wartości min. 500 000 pln brutto) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie,

2) możliwości pozyskania masy bitumicznej z wytwórni mas bitumicznych - własnej, dzierżawionej, wynajętej lub przedłożenie umowy kupna - sprzedaży masy bitumicznej, wskazanie innego sposobu pozyskania masy (należy podać lokalizację wytwórni mas bitumicznych z której będzie pochodziła masa bitumiczna, przy czym czas transportu mieszanki na budowę od momentu załadunku nie może przekroczyć 2 godzin),

3) sprzętu związanego z układaniem mieszanek bitumicznych tj. rozściełacz o szerokości stołu min. 3,5m (min. 1 szt)., walec statyczny samojezdny o masie min. 10 ton ( min. 1 szt.) - własnego, dzierżawionego, wynajętego lub innego sposobu dostępu,

4) zaplecza laboratoryjnego niezależnego (będącego odrębnym od Wykonawcy podmiotem), zdolnego do wykonania badań i pomiarów wymaganych SST- dzierżawionego, wynajętego lub innego sposobu dostępu,

5) kierownika budowy: posiadającego uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami drogowymi na drogach publicznych, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, (wykazanie pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót - zrealizowane min. jedno zadanie na przebudowę /budowę drogi publicznej), należącego do Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.

6) kierownika robót: posiadającego uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami drogowymi na drogach publicznych, należącego do Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.

7) geodety: posiadającego uprawnienia w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji.

3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest: ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć następujące dokumenty i oświadczenia:

1. oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 i spełnia warunki art. 22 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177) na załączniku Nr 1;

2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert lub potwierdzenie aktualności przez organ wydający wypis);

3. wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania na załączniku Nr 2 - informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt III.2)2. wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie;

4. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca - na załączniku Nr 3 - informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. III.2)2.;

4a. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt. 4, Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował;

5. wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności na załączniku Nr 4 - informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. III.2)2.;

5a. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 5, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował;

6. dokumenty stwierdzające posiadanie właściwych uprawnień przez osoby przewidziane do realizacji zamówienia wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 5 (dotyczy: kierownika budowy, kierownika robót, geodety);

7. zaświadczenie potwierdzające członkostwo w Izbie Inżynierów Budownictwa oraz opłacenie składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej przez osobę przewidzianą do realizacji zamówienia, o której mowa w pkt.5 (dot. kierownika budowy, kierownika robót);

8. polisa, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. III.2)3.;

9. dokumenty regulujące współpracę podmiotów występujących wspólnie.

Wyżej wymienione oświadczenia i dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.

Wykonawca w terminie i miejscu określonym w niniejszym ogłoszeniu złoży wymagane dokumenty i oświadczenia wraz z:

  • Formularzem oferty (zgodnie z załączonym drukiem),
  • Zbiorczym kosztorysem ofertowym,
  • Kosztorysem ofertowym (z cenami jednostkowymi i wartością robót stanowiącą cenę zamówienia),
  • Wskaźnikami czynników cenotwórczych.

Powyższe dokumenty oraz załączniki powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy Wykonawcy, wpisuje on - nie dotyczy.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (dokument o którym mowa w pkt. 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. 2, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające zakres upoważnienia, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z dokumentem rejestracyjnym ewidencyjnym Wykonawcy). Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub uwierzytelnionej notarialnie kopii.

W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w pkt. od 1 do 2 dla każdego z Wykonawców z osobna, pozostałe zaś składane są wspólnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 203.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2009 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
 
 

 

 

 

 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Tomkiel Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2009-05-11

Data modyfikacji: 2009-06-10

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2009-05-11