Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2016/S 216-393323 Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową dr. woj. nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.

 

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), ponieważ w postępowaniu nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

 

Białystok, dnia 17.08.2017 r.

 


ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I POWTÓRZENIU CZYNNOŚCI BADANIA OFERT

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”,  w związku z  art. 24 ust. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) w wyniku wystąpienia w trakcie postępowania nowych okoliczności powodujących konieczność dokonania powtórnego badania ofert, dokonano unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty firmy Robert Siemieniewski P.H.U. „BAUMARK”, ul. I Armii Wojska Polskiego 106, 07-202 Wyszków.

 

INFORMACJA O WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku zawiadamia, że z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, wykluczono firmę Robert Siemieniewski P.H.U. „BAUMARK”, ul. I Armii Wojska Polskiego 106, 07-202 Wyszków.

Uzasadnienie

Wykonawcę wykluczono na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 w związku z art. 26 ust. 3 oraz zgodnie z art. 24 ust. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), ponieważ Wykonawca pomimo wezwania do uzupełnienia dokumentów nie potwierdził spełnienia warunków udziału w postepowaniu, dotyczących doświadczenia Wykonawcy.

           

INFORMACJA O ODRZUCENIU OFERT

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku zawiadamia, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, odrzucono:

  1. ofertę firmy Robert Siemieniewski P.H.U. „BAUMARK”, ul. I Armii Wojska Polskiego 106, 07-202 Wyszków, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 5 w związku z art. 24 ust. 4 ww. ustawy. Oferta złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia podlega odrzuceniu.
  2. ofertę Konsorcjum firm: Lider konsorcjum EKSAMETR Sp. z o.o., ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa, Partner konsorcjum „Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o.”, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa na podstawie 89 ust. 1 pkt. 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), ponieważ Wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy Pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.

 

Białystok, dnia 17.08.2017 r.

 


INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany, zakończone zostało wyborem oferty: Robert Siemieniewski P.H.U. „BAUMARK”, ul. I Armii Wojska Polskiego 106, 07-202 Wyszków.

Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Konsorcjum firm: Lider konsorcjum EKSAMETR Sp. z o.o., ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa, Partner konsorcjum „Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o.”, Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa – oferta uzyskała w kryterium: cena – 54,59 pkt., doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - 40,00 pkt., razem – 94,59 pkt.;
  2. BICO GROUP Sp. z o.o. Tomasz Przybylski, ul. Staniewicka 1 lok. 2, 03-310 Warszawa. Oferta odrzucona;
  3. ZBM Inwestor Zastępczy S.A., ul. Jagiellońska 88, B.51 BC, lok.36, 03-215 Warszawa. Oferta odrzucona;
  4. Hafke – Biuro Inżynierskie Sp. z o.o., ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa. Oferta odrzucona;
  5. Robert Siemieniewski P.H.U. „BAUMARK”, ul. I Armii Wojska Polskiego 106, 07-202 Wyszków – oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - 40,00 pkt., razem – 100,00 pkt.;
  6. Sweco Consulting Sp. z o.o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań. Oferta odrzucona;
  7. DDG Sp. z o.o. Sp. komandytowa, ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska. Oferta odrzucona.

 

Białystok, dnia 27.04.2017 r.

 


 

Zbiorcze zestawienie ofert

 

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 510.000,- zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków   

 

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru

01

Konsorcjum firm:
Lider konsorcjum

EKSAMETR Sp. z o.o.
ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa

Partner konsorcjum
„Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o.”
Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa

646 180,50

3 zadania

02

BICO GROUP Sp. z o.o. Tomasz Przybylski
ul. Staniewicka 1 lok. 2, 03-310 Warszawa

677 639,31

3 zadania

03

ZBM Inwestor Zastępczy S.A.
ul. Jagiellońska 88, B.51 BC, lok. 36, 03-215 Warszawa

899 000,00

3 zadania

04

Hafke Biuro Inżynierskie Sp. z o.o.
ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa

647 472,00

3 zadania

05

Robert Siemieniewski P.H.U. „BAUMARK”
ul. I Armii Wojska Polskiego 106, 07-202 Wyszków

587 940,00

3 zadania

06

„Sweco Consulting” Sp. z o.o.
ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań

766 290,00

3 zadania

07

DDG Sp. z o.o. Spółka Komandytowa
ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska

1 136 520,00

2 zadania

 

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej

- wzór oświadczenia dostępny poniżej w „załączniku do treści”

Białystok, dn. 2017.01.10


UWAGA! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 10.01.2017 godz. 09:30

07/12/2016    S236    - - Usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi

2016/S 236-430306

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Usługi

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2016/S 216-393323)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi woj. nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.

II.1.2)Główny kod CPV
71247000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

 

Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.

Zamówienie obejmuje:

1) nadzór nad robotami drogowymi,

2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,

3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,

4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,

5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,

6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
05/12/2016
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2016/S 216-393323

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: II.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów. Początek:
Zamiast:
Data: 22/01/2017
Powinno być:
Data: 13/02/2017
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału.
Zamiast:
Data: 20/12/2016
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 10/01/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert.
Zamiast:
Data: 20/12/2016
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 10/01/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 05.12.2016 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany, tj.:

  1. w Rozdziale III SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia” pkt 5 „Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę” otrzymuje brzmienie:

5. OBOWIĄZEK ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ

Zamawiający działając na podstawie z art. 29 ust. 3a ustawy, określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn zm.).

  1. Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia, wykonawca zatrudnił na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) osobę, która będzie wykonywać czynności „Asystenta ds. rozliczeń” na cały okres realizacji zamówienia.
  2. Wykonawca obowiązany jest  udokumentować zatrudnienie osoby, o której mowa w ust. 1. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym w wezwaniu, wykonawca przedłoży zamawiającemu:

a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności o których mowa w ust. 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.

b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopie umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imienia, nazwiska, adresu, nr PESEL pracownika). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.

  1. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w ust. 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze  umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w ust. 1 czynności.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli, w szczególności:
  1.  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
  2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

w celu zweryfikowania faktu czy osoby wykonujące określone w ust. 1 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

 

  1. w Rozdziale IV SIWZ „Termin wykonania zamówienia” pkt 1 otrzymuje brzmienie

1. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania robót budowlanych, w czasie odbiorów robót i przeglądów gwarancyjnych przeprowadzanych w okresie 10 lat od daty odbioru ostatecznego.

 

  1. w Rozdziale XIII SIWZ „Opis sposobu przygotowania ofert” pkt 11 otrzymuje brzmienie:

11. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać:

  1. Potwierdzenie wniesienia wadium,
  2. Formularz ofertowy,
  3. Formularz „Kryterium oceny ofert - Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru”,
  4. Formularz cenowy,
  5. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału określone w SIWZ, a złożone w postaci Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ).

 

  1. Rozdział XIV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 10.01.2017 roku.

 

  1. w Rozdziale XVI SIWZ „Opis kryteriów, którymi będzie się kierował zamawiający przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” dodaje się poniższy zapis:

Informacje na temat potencjału kadrowego ocenianego w kryterium oceny ofert należy złożyć na formularzu „Kryterium oceny ofert – Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru” stanowiącym Załącznik Nr 1 do oferty.

 

  1. w Formularzu ofertowym w ust. 2 dodaje się poniższy zapis:

(Informacje na temat potencjału kadrowego ocenianego w kryterium oceny ofert należy złożyć na formularzu „Kryterium oceny ofert - Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru” stanowiącym Załącznik Nr 1 do oferty.)

 

  1. uzupełnia się Specyfikację istotnych warunków zamówienia o Formularz kryterium oceny ofert - Załącznik Nr 1 do Oferty.

 

  1. we Wzorze umowy w § 2 „Terminy realizacji zamówienia” ust. 4 otrzymują brzmienie:

4. Okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniony będzie nadzór wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad którymi będzie pełniona usługa nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia nadzoru inwestorskiego.

 

  1. we Wzorze umowy w § 4 „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy” ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Zwrot pozostałej części zabezpieczenia w wysokości 30 % nastąpi w terminie nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady, wynoszącym 10 lat.

 

  1. we Wzorze umowy w § 11 „Sprawozdawczość” ust. 2 otrzymuje brzmienie:

2. Dokumentacja, o której mowa wyżej powinna być przechowywana przez okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniony będzie nadzór i który wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego.

 

  1. we Wzorze umowy w § 14 „Kary umowne” w ust. 1 pkt 1) lit. g) oraz lit. h) otrzymują brzmienie:

g) za nieprzedłożenie oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę Asystenta ds. rozliczeń, który będzie realizować wyszczególnione w § 22 ust. 1 usługi w wysokości 500 zł. za każdy przypadek,

h) za odmowę przedłożenia do wglądu lub nieprzedłożenie w terminie poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności określonych w § 22 ust. 1 umowy w wysokości 200 zł za każdy przypadek,

 

  1. we Wzorze umowy ujednolicono numerację paragrafów: od § 20 do § 28.

 

  1. we Wzorze umowy § 22 „Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę” otrzymuje brzmienie:

1. Wykonawca zobowiązuje się, że zatrudni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) osobę, która będzie wykonywać czynności „Asystenta ds. rozliczeń” na cały okres realizacji zamówienia.

  1. Wykonawca obowiązany jest  udokumentować zatrudnienie osoby, o której mowa w ust. 1. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym w wezwaniu, wykonawca przedłoży zamawiającemu:

a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności o których mowa w ust. 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.

b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopie umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imienia, nazwiska, adresu, nr PESEL pracownika). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.

  1. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w ust. 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej § 14. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w ust. 1 czynności.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli, w szczególności:
  1.  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
  2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

w celu zweryfikowania faktu czy osoby wykonujące określone w ust. 1 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

 

SIWZ, Formularz ofertowy, Wzór umowy po zmianie z dnia 05.12.2016 r. oraz Formularz Kryterium oceny ofert - Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Załącznik Nr 1 do Oferty, dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, dn. 05.12.2016

 


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany, wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1:

Z uwagi na brzmienie art. 29 ust. 3a oraz charakter i zakres zadań Kierownika zespołu nadzorującego, w świetle najnowszej opinii Urzędu Zamówień Publicznych dostępnej na stronie urzędu (https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/interpretacja-przepisow/pytania-i-odpowiedzi-dotyczace-nowelizacji-ustawy-prawo-zamowien-publicznych-2/opinia-dotyczaca-art.-29-ust.-3a-ustawy-pzp), uprzejmie prosimy o rezygnację z wymagania w zakresie zatrudnienia na umowę o pracę Kierownika zespołu nadzorującego.

Zgodnie z ww. opinią UZP „czynności wykonywane przez kierowników budowy, kierowników robót i inspektorów nadzoru, tj. osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), zasadniczo nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w tym rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i same te zadania realizują.

Odpowiedź 1:

Zamawiający informuje, że dnia 05.12.2016 r. zmienił SIWZ w powyższym zakresie.

 

Pytanie 2:

Dotyczy SIWZ punkt 5. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.

Z uwagi na brzmienie art. 29 ust. 3a oraz charakter i zakres zadań Kierownika zespołu nadzorującego, w świetle najnowszej opinii Urzędu Zamówień Publicznych dostępnej na stronie urzędu (https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/interpretacja-przepisow/pytania-i-odpowiedzi-dotyczace-nowelizacji-ustawy-prawo-zamowien-publicznych-2/opinia-dotyczaca-art.-29-ust.-3a-ustawy-pzp), uprzejmie prosimy o rezygnację z wymagania w zakresie zatrudnienia na umowę o pracę Kierownika zespołu nadzorującego.

Zgodnie z ww. opinią UZP „czynności wykonywane przez kierowników budowy, kierowników robót i inspektorów nadzoru, tj. osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), zasadniczo nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w tym rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i same te zadania realizują.

Odpowiedź 2:

Zamawiający informuje, że dnia 05.12.2016 r. zmienił SIWZ w powyższym zakresie.

 

Pytanie 3:

Dotyczy SIWZ punkt IV. Termin wykonania zamówienia.

Wnosimy o jasne i precyzyjne określenie terminu wykonywania obowiązków w okresie gwarancji na roboty budowlane, to jest wskazanie, iż Inżynier jest zobowiązany wykonywać swoje obowiązki w ciągu 6 lat.

Projekt umowy z Wykonawcą robót nie określa terminu obowiązywania gwarancji na roboty, pozostawiając to oferentom. W efekcie Wykonawca w ramach niniejszego postępowania nie ma możliwości oszacowania długości, daty zakończenia okresu gwarancji dla realizowanych robót budowlanych. Uniemożliwia to właściwe oszacowanie okresu realizacji usługi Inżyniera Kontraktu, a tym samym przyjęcie adekwatnej ceny za realizację tych usług. Powyższe jest niezgodne z treścią art. 29 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, który nakazuje Zamawiającym opisanie przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, uwzględniający wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Wymaganiem nadmiernym, naruszającym swobodę kontraktowania oraz zapisy ustawy Pzp jest oczekiwanie Zamawiającego, aby podmiot świadczący usługi Inżyniera Kontraktu przewidział jaki okres gwarancji zaproponuje Wykonawca składający ofertę najkorzystniejszą w postępowaniu na roboty i na tej podstawie oszacował wartość swojego wynagrodzenia.

Niewątpliwie w przypadku usług nadzoru i zarządzania budową czas realizacji usługi jest jednym z istotnych czynników determinujących wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.

Jeżeli Zamawiający nie ma możliwości określenia długości okresu gwarancji na etapie składania ofert w niniejszym postępowaniu, proponujemy wprowadzenie do projektów umowy zapisów zwiększających proporcjonalnie wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu w sytuacji wydłużenia okresu gwarancji ponad 6 lat.

Odpowiedź 3:

Wykonawca niniejszego zamówienia będzie wykonywał usługi przez okres trwania robót budowlanych, w czasie odbiorów robót i przeglądów gwarancyjnych przeprowadzanych w okresie 10 lat od daty odbioru ostatecznego.

 

Białystok, 05.12.2016 r.


ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany, tj.:

  1. Rozdział VI pkt. I ppkt. 1. został uzupełniony o zapis następującej treści:

„Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia Części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w Części IV.”

  1. Zmianie ulegają następujące dokumenty:

         1) kosztorysy ofertowe dotyczące przepustów: P-12, P-13, P-14, P-15 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)

         2) przedmiary robót dotyczące przepustów: P-12, P-13, P-14, P-15 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)

         3) kosztorys ofertowy dotyczący mostu M-1 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)

         4) przedmiar robót dotyczący mostu M-1 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)

 

Ww. dokumenty po zmianach z dnia 10.11.2016 r. dostępne do pobrania na stronie internetowej Zamawiającego.

 

Białystok, 10.11.2016 r.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

09/11/2016 S216 - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi

2016/S 216-393323

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi woj. nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.

II.1.2)Główny kod CPV
71247000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego związanego z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.

Zamówienie obejmuje:

1) nadzór nad robotami drogowymi,

2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,

3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,

4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,

5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,

6) stały nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL34
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 690 na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.

II.2.4)Opis zamówienia:

 

Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:

„Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”,

Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 18,95 km.

Zamawiający prowadzi 3 postępowania w ramach jednego projektu pod nazwą: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”:

1) roboty budowlane,

2) nadzór inwestorski,

3) obsługa laboratoryjna.

Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 22/01/2017
Koniec: 28/09/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Przewiduje się dofinansowanie z EFRR w ramach RPO WP na lata2014-2020,Oś Priorytetowa IV Poprawa dostępności transportowej, Działanie 4.1 Mobilność regionalna, Poddziałanie 4.1.1 Mobilność regionalna.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę

w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP (brak podstaw do wykluczenia).

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 PLN.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Okreslony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – minimum 2 zamówienia realizowane przez Wykonawcę co najmniej 12 miesięcy (każde), wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniach związanych z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z, każde o wartości robót min. 25 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.

Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

1. Kierownik Zespołu Nadzoru – Inspektor nadzoru robót drogowych,

2. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich,

3. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych,

4. Inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych,

5. Inspektor nadzoru robót sanitarnych,

6. Geodeta,

7. Asystent ds. rozliczeń,

8. Osoba sprawująca nadzór przyrodniczy,

9. Osoba sprawująca nadzór archeologiczny.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Został okreslony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty.Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 20/12/2016
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 20/12/2016
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna – pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 10 000,- PLN (słownie: dziesieć tysięcy złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %

Doświadczenie Kierownika Nadzoru Inwestorskiego – 40 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegajacych się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postepowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz. U. U. E.

11. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

12. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji,kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcyw celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniuzostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
04/11/2016

 


SIWZ - do pobrania

 

SIWZ - zmiana 10.11.2016 r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Data wytworzenia: 2017-08-17

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data wprowadzenia: 2016-11-09

Data modyfikacji: 2017-08-17

Opublikował: Krzysztof Godlewski

Data publikacji: 2016-11-09