Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2016-120031 z dnia 1909.2016. „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY PO DOKONANIU CZYNNOŚCI PONOWNEJ OCENY OFERT
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, po dokonaniu czynności ponownej oceny ofert zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 05.04.2017 r., zakończone zostało wyborem oferty Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno–Budowlanych EXPORT–PRIBEX Sp. z o.o. ul. Modlińska 310/312, 03–152 Warszawa.
Wybrano ofertę z największą ilością punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
1) Konsorcjum firm: Lider konsorcjum UNIBEP S.A. ul. 3 Maja 19, 17–100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 183, 17–100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo–Mostowych „TRAKT” Sp. z o.o. ul. 1 Maja 8, 18–200 Wysokie Mazowieckie: oferta uzyskała w kryterium: cena – 59,01 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 99,01 pkt.
2) BUDIMEX S.A. ul. Stawki 40, 01–040 Warszawa: oferta uzyskała w kryterium: cena – 55,10 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 95,10 pkt.
3) Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno–Budowlanych EXPORT–PRIBEX Sp. z o.o. ul. Modlińska 310/312, 03–152 Warszawa: oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 100,00 pkt.
4) Konsorcjum firm: Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. Biała Podlaska ul. Sidorska 84–90, 21–500 Biała Podlaska; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego Tre–Drom Sp. z o.o. Biała Podlaska Al. Solidarności 16 D, 21–500 Biała Podlaska; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BUDOMEX Sp. z o.o. Biała Podlaska, ul. Brzeska 156, 21-500 Biała Podlaska: oferta uzyskała w kryterium: cena – 53,54 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 93,54 pkt. – oferta odrzucona.
5) Konsorcjum: Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 28, 05–300 Mińsk Mazowiecki; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie” Sp. z o.o., ul. Brzeska 128, 08-102 Siedlce; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „BITUM” Sp. z o.o., ul. Sitarska 1, 18-300 Zambrów: oferta uzyskała w kryterium: cena – 47,51 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 10,00 pkt., razem – 77,51 pkt. – oferta odrzucona.
6) STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków: oferta uzyskała w kryterium: cena – 55,82 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 95,82 pkt.
Białystok, dnia 25.05.2017 r.
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY I UNIEWAŻNIENIU CZYNNOŚCI OCENY OFERT
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, w związku wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 05.04.2017 r., dokonuje unieważnienia czynności oceny ofert i wyboru oferty Konsorcjum firm: Lider konsorcjum UNIBEP S.A. ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 183, 17-100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „TRAKT” Sp. z o.o. ul. 1 Maja 8, 18-200 Wysokie Mazowieckie, jako najkorzystniejszej.
Białystok, dnia 25.05.2017 r.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: Lider konsorcjum UNIBEP S.A. ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 183, 17-100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „TRAKT” Sp. z o.o. ul. 1 Maja 8, 18-200 Wysokie Mazowieckie.
Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
1) Konsorcjum firm: Lider konsorcjum UNIBEP S.A. ul. 3 Maja 19, 17–100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 183, 17–100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo–Mostowych „TRAKT” Sp. z o.o. ul. 1 Maja 8, 18–200 Wysokie Mazowieckie: oferta uzyskała w kryterium: cena – 59,01 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 99,01 pkt.
2) BUDIMEX S.A. ul. Stawki 40, 01–040 Warszawa: oferta uzyskała w kryterium: cena – 55,10 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 95,10 pkt.
3) Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno–Budowlanych EXPORT–PRIBEX Sp. z o.o. ul. Modlińska 310,312, 03–152 Warszawa: oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 10,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 90,00 pkt.
4) Konsorcjum firm: Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. Biała Podlaska ul. Sidorska 84–90, 21–500 Biała Podlaska; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego Tre–Drom Sp. z o.o. Biała Podlaska Al. Solidarności 16 D, 21–500 Biała Podlaska; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BUDOMEX Sp. z o.o. Biała Podlaska, ul. Brzeska 156, 21-500 Biała Podlaska: oferta uzyskała w kryterium: cena – 53,54 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 93,54 pkt. – oferta odrzucona.
5) Konsorcjum: Lider konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 28, 05–300 Mińsk Mazowiecki; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie” Sp. z o.o., ul. Brzeska 128, 08-102 Siedlce; Partner konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „BITUM” Sp. z o.o., ul. Sitarska 1, 18-300 Zambrów: oferta uzyskała w kryterium: cena – 47,51 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 10,00 pkt., razem – 77,51 pkt. – oferta odrzucona.
6) STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków: oferta uzyskała w kryterium: cena – 55,82 pkt., doświadczenie Kierownika Budowy – 20,00 pkt., okres gwarancji i rękojmi – 20,00 pkt., razem – 95,82 pkt.
Białystok, dnia 07.03.2017 r.
Zbiorcze zestawienie ofert/ofert wstępnych*
kwota jaką dysponuje Zamawiający: 74.446.533,00 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena zł. (brutto) |
Doświadczenie Kierownika Budowy |
Okres gwarancji i rękojmi |
01 |
Konsorcjum firm: |
71 137 114,93 |
3 zadania |
10 lat |
02 |
BUDIMEX S.A. |
76 181 783,07 |
3 zadania |
10 lat |
03 |
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych EXPORT-PRIBEX Sp. z o.o. |
69 965 702,03 |
3 zadania |
10 lat |
04 |
Konsorcjum firm: |
78 408 721,05 |
3 zadania |
10 lat |
05 |
Konsorcjum: |
88 365 553,24 |
3 zadania |
8 lat |
06 |
STRABAG Sp. z o.o. |
75 201 402,62 |
3 zadania |
10 lat |
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej
- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku
Białystok, 29.11.2016 r.
UWAGA! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 29.11.2016 godz. 09:30
12/11/2016 S219 - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2016/S 219-399640
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok 15-620, Polska. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 24.9.2016, 2016/S 185-332382)
Przedmiot zamówienia:
CPV:45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45330000, 45221111
Roboty w zakresie budowy dróg
Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
Zamiast:
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:
—.
—.
Powinno być:
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:
[pkt. I Wykaz oświadczeń, składanych przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, został uzupełniony o zapis następującej treści:]
Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia Części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w Części IV.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 10.11.2016 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, tj.:
- Rozdział IV pkt. I ppkt. 1. został uzupełniony o zapis następującej treści:
„Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia Części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w Części IV.”
- Zmianie ulegają następujące dokumenty:
- kosztorysy ofertowe dotyczące przepustów: P-12, P-13, P-14, P-15 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)
- przedmiary robót dotyczące przepustów: P-12, P-13, P-14, P-15 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)
- kosztorys ofertowy dotyczący mostu M-1 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)
- przedmiar robót dotyczący mostu M-1 (po zmianie z dnia 10.11.2016 r.)
Ww. dokumenty po zmianach z dnia 10.11.2016 r. dostępne do pobrania na stronie internetowej Zamawiającego.
Białystok, 10.11.2016 r.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, tj.:
Zmianie ulegają następujące dokumenty:
- kosztorysy ofertowe dotyczące przepustów: P-12, P-13, P-14, P-15 (po zmianie z dnia 09.11.2016 r.)
- przedmiary robót dotyczące przepustów: P-12, P-13, P-14, P-15 (po zmianie z dnia 09.11.2016 r.)
- kosztorys ofertowy dotyczący mostu M-1 (po zmianie z dnia 09.11.2016 r.)
- przedmiar robót dotyczący mostu M-1 (po zmianie z dnia 09.11.2016 r.)
Ww. dokumenty po zmianach z dnia 09.11.2016 r. dostępne do pobrania na stronie internetowej Zamawiającego.
Białystok, 09.11.2016 r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec ‑ Ostrożany”, wyjaśnia co następuje:
I.
Pytanie 1:
W dokumentacji projektowej rys. P 18 - Przepust P-1 : P-15 Schemat objazdu z tymczasową przeprawą wrysowana jest rura stalowa śr. 1000 mm na czas budowy – brak takiej pozycji w kosztorysach ofertowych - prosimy o podanie ilości mb tej rury i wskazanie, w której pozycji należy doliczyć jej koszt.
Odpowiedź 1:
Koszt wykonania tymczasowego przepustu pod objazdem w czasie trwania budowy ujęto w pozycji M 29.17.01. Przełożenie cieku na czas budowy przepustu
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że ilości podane poniżej z kosztorysów ofertowych są prawidłowe pozycje M.29.17.01Wykonanie i zasypanie kanału obiegowego dla przepustów.
P12 – 338,8m3
P13 – 377,3m3
P14 – 609,9m3
P15 – 618,2 m3
Odpowiedź 2:
Prawidłowe ilości wykonania i zasypania kanału obiegowego wynoszą:
P12- 86,9m3; P13-91,7m3; P14-94,9m3; P15-88,2m3
Zostały zamieszczone poprawione kosztorysy ofertowe dla ww. przepustów
Pytanie 3:
Prosimy o uzupełnienie umieszczonych przez Zamawiającego w dniu 24/10/2016r. zmienionych kosztorysów i przedmiarów dla przepustów o brakujący przepust P5, bądź o potwierdzenie, że pierwotna jego wersja jest obowiązującą i należy ją dołączyć do zamieszczonej reszty kosztorysów.
Odpowiedź 3:
Tak przepust P-5 należy wycenić zgodnie z zamieszczonym kosztorysem.
Pytanie 4:
Dokumentacja projektowa mostu zakłada wykonanie ław fundamentowych w ściankach szczelnych tymczasowych opis techniczny i rysunek nr 4 - przekrój poprzeczny. Prosimy o uzupełnienie kosztorysu ofertowego o pozycje dotyczącą zabicia i wyciągnięcia ścianek szczelnych z podaniem konkretnych ilości i długości grodzic stalowych.
Odpowiedź 4:
Ścianka szczelna tymczasowa jest ujęta w M 21.53.02 wykopy otwarte bez zabezpieczeń jako „utrzymanie zwierciadła wody na odpowiednim poziomie”.
Pytanie 5:
Poz. 9 łożyska elastomerowe – zakup łożysk szt. 12 – montaż łożysk szt. 10 – prosimy o zmianę ilości łożysk, które należy zamontować na obiekcie.
Odpowiedź 5:
Należy zamontować 12 szt. łożysk zgodnie z poprawionym kosztorysem ofertowym. Zostały zamieszczony poprawiony kosztorys ofertowy i przedmiar robót.
II.
Pytanie 1:
Prosimy o weryfikacje czy pozycje z kosztorysu drogowego dotyczące wycinki drzew i krzewów (poz. nr.5 z kosztorysu drogowego) nie są zdublowane z pozycjami 2-10 (z kosztorysu gospodarka zielenią). Jeśli pozycje te dotyczą wycinki tych samych drzew zwracamy się z prośbą o wykreślenie pozycji z jednego z kosztorysów.
Odpowiedź 1:
Zgodnie z zapisami umowy i SIWZ zapłata wynagrodzenia nastąpi za rzeczywiście wykonane prace.
Pytanie 2:
Zgodnie z zamieszczonymi odpowiedziami z dnia 24.10.2016 zostały zamieszczone nowe kosztorysy w zakresie przepustów: P-1 do P-6 i P-7 do P-15. Prosimy o potwierdzenie, że tylko przepust P-5 należy wycenić zgodnie z wcześniej zamieszczonym kosztorysem.
Odpowiedź 2:
Tak przepust P-5 należy wycenić zgodnie z zamieszczonym kosztorysem.
III.
Pytanie 1:
W związku z brakiem możliwości od dnia 29.10.2016 pobrania dokumentów wyjaśnień i zmian do SIWZ z Państwa strony internetowej, zwracamy się z prośbą przesunięcia terminu składania ofert o czas niezbędny do przeanalizowania oraz kalkulacji wg. nowego przedmiaru i kosztorysu, od dnia naprawy serwera.
Odpowiedź 1:
W związku z tym, iż mogły wystąpić chwilowe utrudnienia ze względów technicznych w pobieraniu SIWZ przez niektórych wykonawców Zamawiający przesunął termin składania ofert na dzień 29.11.2016 r.
Białystok, 09.11.2016 r.
08/11/2016 S215 - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2016/S 215-392010
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok 15-620, Polska. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 24.9.2016, 2016/S 185-332382)
Przedmiot zamówienia:
CPV:45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45330000, 45221111
Roboty w zakresie budowy dróg
Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
Zamiast:
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
Rozpoczęcie 12.12.2016. Zakończenie 28.9.2018.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
9.11.2016 (9:30)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
9.11.2016 (10:00)
Powinno być:
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
Rozpoczęcie 29.12.2016. Zakończenie 28.9.2018.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
29.11.2016 (9:30)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
29.11.2016 (10:00)
Inne dodatkowe informacje
Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Białystok, 08.11.2016 r.
ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, tj.:
- Rozdział XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT ust.2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 29.11.2016 roku.”
W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego, dostępne w załączniku poniżej.
- Zamawiający dokonuje uzupełnienia SIWZ o SST (geomaterac).
Ww. dokumenty po zmianach i uzupełnieniu z dnia 04.11.2016 r. dostępne do pobrania na stronie internetowej Zamawiającego.
Białystok, 04.11.2016 r.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 04.11.2016 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załaczniku poniżej
ODPOWIEDŹI NA ZAPYTANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec ‑ Ostrożany”, wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1:
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie rozbieżności w rodzajach i ilościach geosyntetyków do budowy przepustów stalowych Ø80cm (poz. 13 i 15 branży drogowej). Wg wykazu nr 6.1 przy przepustach należy ułożyć:
- 743m2 geowłókniny,
- 210m2 geotknaniny,
- 105m2 geomembrany,
- 157m2 geosiatki.
SST D-03.01.01 mówi jedynie o ułożeniu geotkaniny 110/110kN/m stosowanej do wzmocnienia i warstwy separacyjnej fundamentów przepustów. SST nie powołuje się na inne geosyntetyki wymienione w wykazie. W przypadku konieczności zastosowania wszystkich geosyntetyków wymienionych w wykazie prosimy o załączenie szczegółu wykonania przepustów drogowych stalowych Ø80cm oraz o uzupełnienie SST o wymagania dla wszystkich rodzajów geosyntetków.
Odpowiedź 1:
Dla przepustów z blachy falistej parametry innych geosyntetyków należy przyjąć zgodnie ze specyfikacją Tom III/1 SPECYFIKACJE TECHNICZNE –DROGOWE OBIEKTY INŻYNIERSKIE dział M.20.05.01. Rysunki szczegółowe przepustów stalowych Ø 80 zawarte są w tomie II - zeszyt 8
Pytanie 2:
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie w jakich lokalizacjach należy ułożyć geowłókninę separacyjną i geomembranę dla ilości 21 479m2 podanej w poz. 15 kosztorysu ofertowego branży drogowej.
Odpowiedź 2:
Lokalizacja wg wykazów 6.1, 6.2, 6.3, 7.3 zawartych w Tomie II zeszyt 1.
Pytanie 3:
Z uwagi na fakt, że nie ma technicznej możliwości wykonania powłoki PCW na siatce stalowej o oczku 5x5mm zwracamy się z prośbą o potwierdzenie możliwości zastosowania jako ogrodzenia dla płazów siatki chromoniklowej o oczku 5x5mm, która ma znacznie większą trwałość od zwykłych siatek stalowych ocynkowanych lub powlekanych.
Odpowiedź 3:
Materiały zastosowane do wbudowania powinny być dopuszczone do stosowania w budownictwie oraz zgodnie z zapisami SIWZ jednocześnie przed wbudowaniem materiał podlega akceptacji Inspektora Nadzoru i Zamawiającego.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego jako chemoutwardzalne?
Odpowiedź 4:
Zamawiający dopuszcza wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego jako chemoutwardzalnego.
Pytanie 5:
Prosimy o wyjaśnienie czy oznakowanie poziome grubowarstwowe ma być wykonanie jako gładkie czy strukturalne ?
Odpowiedź 5:
W przypadku dopuszczenia przez Zamawiającego oznakowania grubowarstwowego chemoutwardzalnego należy wykonać je jako strukturalne.
Pytanie 6:
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie rozbieżności w ilości geotkaniny i georusztu trójosiowego. W poz. 10 kosztorysu ofertowego podano ilość 144 088m2 wzmocnienia podłoża gruntowego gomateracem z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie, georusztu trójosiowego i geotkaniny separacyjnej. Z wykazu nr 5.1. wynika, że należy ułożyć 144 088m2 geotkaniny oraz 76 239m2 georusztu trójosiowego. Lokalizacje ułożenia geotkaniny i georusztu wg wykazu nr 5.1. różnią się od lokalizacji podanych w tabeli 1 na przekrojach normalnych DW 690.
Odpowiedź 6:
W wykazie 5.1 podane są wielkości całych odcinków. Szczegółowe zestawienia pododcinków wchodzących w skład tych odcinków zgodnie z tabelą nr 1 przedstawioną na rys nr 3.1 ( tom II zeszyt 3).
Pytanie 7:
Prosimy o wskazanie prawidłowych powierzchni i lokalizacji oraz podział poz. 10 na 3 podpozycje:
Poz. 10.1. - Wzmocnienie podłoża gruntowego geomateracem z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mechanicznie gr. 40cm.
Poz. 10.2. - Wzmocnienie podłoża gruntowego za pomocą geotkaniny separacyjnej.
Poz. 10.3. - Wzmocnienie podłoża gruntowego za pomocą georusztu.
Odpowiedź 7:
Pozycje kosztorysu uwzględniają długości odcinków, które zostały podane w tabeli
nr 1, rys nr 3.1 (tom II zeszyt 3).
Pytanie 8:
W wykazie nr 5.1 podano takie same powierzchnie ułożenia geotkaniny jak powierzchnie kruszywa łamanego gr. 40cm. W związku z tym należałoby wnioskować, że geotkanina nie będzie stanowiła materaca, a jedynie warstwę separacyjną na szerokości konstrukcji z kruszywa gr. 40cm. Prosimy potwierdzenie, że geotkanina separacyjna nie powinna być zawijana na warstwę kruszywa lub podanie prawidłowych ilości geotkaniny wraz z niezbędnymi zakładami podłużnymi i poprzecznymi.
Odpowiedź 8:
Geotkanina będzie pełnić rolę separacyjną.
Pytanie 9:
Prosimy o zamieszczenie szczegółu wykonania geomateraca z geotkaniny o georuszu.
Odpowiedź 9:
Ułożenie kruszywa łamanego na geotkaninie separacyjnej i georuszcie trójosiowym przedstawiono na rysunku nr 3.1 Tom II zeszyt 3.
Pytanie 10:
W związku z tym, że SST D-02.03.01B dopuszcza stosownanie georusztów dwuosiowych alternatywnie dla georusztów trójosiowych, prosimy o wykreślenie z opisu georusztu dwuosiowego zdania „Nie dopuszcza się stosowania geosiatek/georusztów o węzłach przeplatanych, zgrzewanych, klejonych itp., gdyż zapis ten w sposób oczywisty wyklucza zastosowanie georusztów dwuosiowych jako rozwiązania alternatywnego. Nie ma rynku geosiatek i georusztów dwuosiowych produkowanych w technologii stosowanej przy produkcji georusztów trójosiowych jedynego na rynku producenta firmy TENSAR.
Odpowiedź 10:
Zostało zamieszczone zmienione SST D-02.03.01B.
Pytanie 11
1). Zamawiający w § 5 ust. 4 wzoru umowy podaje iż „Dokumenty do odbioru ostatecznego (określone w § 7 ust. 6 wzoru umowy) zostaną dostarczone Zespołowi Nadzoru Inwestorskiego na 14 dni po zakończeniu realizacji robót. Jednocześnie w § 9 ust.4 przewiduje kary za opóźnienie w dostarczeniu w/w dokumentów za każdy dzień opóźnienia. W przytoczonym § 7 ust. 6 znajduje się między innymi powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, zarejestrowana w odpowiednim Ośrodku Geodezji i Kartografii (§ 7 ust. 6 ppkt 13 wzoru umowy). Zarejestrowanie powykonawczej inwentaryzacji w w/w Ośrodku trwa min. 1 miesiąc, zatem przy obecnym zapisie w Umowie, Wykonawca będzie musiał ująć w cenie ofertowej wysokość kary umownej związanej z opóźnieniem w dostarczeniu dokumentów do odbioru. Zwracamy się o usunięcie obowiązku 14-dniowego przedłożenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej, zarejestrowanej w odpowiednim Ośrodku Geodezji i Kartografii ze wzoru umowy. W terminie 14 dni możliwe jest jedynie złożenie niezarejestrowanej inwentaryzacji powykonawczej.
Odpowiedź 11
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie 12
2). Zamawiający w § 9 ust. 1 ppkt 2-3 wzoru Umowy podał kary umowne w wysokości 1% za każdy dzień opóźnienia. Według nas w/w kara jest rażąco wygórowana. W związku z tym, zwracamy się o jej zmniejszenie do 0,1% za każdy dzień opóźnienia.
Odpowiedź 12
Zamawiający podtrzymuje zapisy Umowy dotyczące kar umownych.
Pytanie 13
1). Zgodnie z kosztorysem branży drogowej należy wykonać 7.398,00 m2 darniowania (pozycja nr 42) oraz 239.988,00 m2 humusowania (pozycja nr 43). Szacunkowy koszt rocznej pielęgnacji, zgodnie z Rozdziałem III, punkt 12.9. SIWZ, przy założeniu maksymalnego okresu gwarancji tj. 10 lat, poprzez koszenie to 1,00 zł netto/m2 x 247.378,00 m2 x 10 lat = 2.473.780,00 zł netto. Jest on znaczący i podnosi wartość ogólną przedmiotowego Zadania. Zwracamy się o modyfikację warunków SIWZ, poprzez ograniczenie okresu pielęgnacji (koszenia) zieleni z całego okresu gwarancyjnego do okresu 1 roku.
Odpowiedź 13
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ dotyczące okresu pielęgnacji (koszenia) zieleni.
Białystok, 04.11.2016 r.
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2016/S 207-375064
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz, Białystok 15-620, Polska. Tel.: +48 856767139. Faks: +48 856767153. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 24.9.2016, 2016/S 185-332382)
CPV:45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45330000, 45221111
Roboty w zakresie budowy dróg
Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
Zamiast:
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
3.11.2016 (9:30)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
3.11.2016 (10:00)
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
5.12.2016
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:
I. Wykaz oświadczeń, składanych przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:
Powinno być:IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
9.11.2016 (9:30)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
9.11.2016 (10:00)
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
12.12.2016
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:
I. Wykaz oświadczeń, składanych przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: (...)
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.
Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
(wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).
Inne dodatkowe informacje
Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA - UWAGA ZMIANA KOSZTORYSÓW OFERTOWYCH DOT. PRZEPUSTÓW
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”, tj.:
- Rozdział XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT ust.2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 09.11.2016 roku.”
- Rozdział IV pkt. I ppkt. 4. został uzupełniony o zapis następującej treści:
„Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.
Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
(wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)”
- Zamawiający wprowadza zmiany w załącznikach do SIWZ:
- kosztorysy ofertowe dotyczące przepustów (po zmianie z dnia 24.10.2016 r.)
- przedmiary robót dotyczące przepustów (po zmianie z dnia 24.10.2016 r.)
- Zamawiający uzupełnia SIWZ o:
- Dokumentację geologiczną,
- Projekt stałej organizacji ruchu,
- Pozwolenie wodnoprawne,
- Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach,
- Specyfikację techniczną D.10.03.01 – Nawierzchnia z prefabrykowanych żelbetowych pełnych płyt wielkowymiarowych.
W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego, dostępne w załączniku poniżej.
Ww. dokumenty po zmianach i uzupełnieniu z dnia 24.10.2016 r. dostępne do pobrania na stronie internetowej Zamawiającego.
24.10.2016 r.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 24.10.2016 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załaczniku poniżej.
Odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec ‑ Ostrożany”, dostępne poniżej w załączniku - "odpowiedzi na pytania z dnia 24.10.2016 r."
24.10.2016 r.
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2016/S 185-332382
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz
15-620 Białystok
Polska
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Dr. woj. nr 690 na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany.
Kod NUTS PL34
45233120, 45222000, 45232300, 45231400, 45330000, 45221111
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca przez podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca udziela Zamawiającemu minimum 6-letniej
gwarancji jakości na roboty budowlane.
doręczenia zamawiającemu.
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z 29.1.2004 Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. 2015 poz. 2164 z późn. zm.).
Opis szczególnych warunków: Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale
podwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo
budowlane. Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności
z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
1. Nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy.
2. Spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
2) Sytuacji ekonomicznej i finansowej
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
— posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 20 000 000 PLN.
Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.
3) Zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – min. 2 zadań wykonanych (zakończonych), tj. doprowadzonych przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2.3.1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy min. Z o wartości (każde) min. 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.
2) Osób zdolnych do wykonania zamówienia
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
a) Kierownik budowy winien:
— posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami.
— wykazać minimum 12 miesięcy pełnienia samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z 28.4.2006 Dz.U. 2006 nr 83, poz. 578 z późn. zm.) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/przebudowie/rozbudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2.3.1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy min. Z o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.
b) Kierownik robót drogowych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zamówienia, minimum 5 lat doświadczenia
z uprawnieniami.
— wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej o długości minimum 10 km, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.
c) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich winien:
— posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót na drogowych obiektach inżynierskich w ciągu dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum
3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
— wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót mostowych na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogowego obiektu mostowego o dł. minimum 10 m. (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 16.2.2005 w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz.U. 2005 nr 67, poz. 582), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.
d) Kierownik robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
e) Kierownik robót elektroenergetycznych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
Zamawiający dopuszcza łączenie jedynie funkcji Kierownika robót telekomunikacyjnych z funkcją Kierownika robót energetycznych i sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania.
f) Kierownik robót sanitarnych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
g) Geodeta winien:
— posiadać uprawnienia w zakresie:
— geodezyjnych pomiarów sytuacyjno – wysokościowych, realizacyjnych
i inwentaryzacyjnych,
— rozgraniczenia i podziałów nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych,
— geodezyjnej obsługi inwestycji,
— wykazać pełnienie obsługi geodezyjnej na budowie/przebudowie/rozbudowie minimum 1 zadania związanego z budową/rozbudową/przebudową drogi publicznej.
h) Asystent ds. rozliczeń winien:
wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym minimum 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
i) Osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy winna:
posiadać wykształcenie z zakresu nauk przyrodniczych.
3. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiają wraz z ofertą oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
3) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
6) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 1.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
1) W przypadku, o którym mowa powyżej, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu zostaną spełnione, jeżeli:
a) warunek opisany w pkt. 2.3)1), pkt. 2.3)2) i pkt. 2.2) – wystarczające jest, aby dowolny Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie wykazał spełnianie tego warunku;
b) warunki określone w art. 24 ust. 1 ustawy powinien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia samodzielnie;
c) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest złożyć oddzielną listę podmiotów należących do grupy kapitałowej (rozdział dot. wymaganych dokumentów pkt III. 1.10)).
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte
w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. W przypadku nie złożenia wszystkich wymaganych dokumentów, Wykonawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podległaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy
z postępowania.
5. Podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadku niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy. Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia wykonawcy:
1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z 15.5.2015 – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. 2015 poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba, że sąd zarządzi likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z 28.2.2003 – Prawo upadłościowe (Dz.U. 2015 poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844);
2) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
3) jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 ustawy z:
a) zamawiającym,
b) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego,
c) członkami komisji przetargowych,
d) osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a ustawy
— chyba, że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu,
4) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania,
5) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnieni wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3 000 PLN,
6) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt. 5,
7) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3 000 PLN,
8) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy, chyba, że wykonawca dokonał płatności należytych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
3. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy, Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub art. 24 ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. W/w przepisu nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. art. 24 ust. 9 i 10 ustawy stosuje się odpowiednio.
Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia
I. Wykaz oświadczeń, składanych przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:
1. Do oferty, każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne oświadczenie w zakresie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszym ogłoszeniu w którym zawarte jest również oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
Wykonawca składa powyższe oświadczenia w formie Jednolitego Dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ).
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów.
Składa również wraz z ofertą oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wskazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, również składa JEDZ dotyczące podwykonawców.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o udzielenie zamówienia. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
Wskazane dokumenty potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania.
Zamawiający w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W związku z powyższym, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, lecz nie krótszym niż 10 dni, wskazanych poniżej dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, aktualnych na dzień ich złożenia.
Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy Pzp, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Jeżeli wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie, o którym mowa powyżej, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp., oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie, chyba, ze mimo ich uzupełnienia lub poprawienia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym składane są oświadczenia lub dokumenty.
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę
w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:
informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Zamawiający wymaga wykazania tylko zamówień niezbędnych dla spełnienia warunku określonego w niniejszym ogłoszeniu (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania)
III. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem termin składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
5) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
6) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
7) oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego
za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy;
8) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy;
9) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych,
o których mowa w ustawie z 12.1.1991 o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. 2016 poz. 716);
10) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
2. Dokumenty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Zamawiający wymaga przedstawienia od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) dokumentu pełnomocnictwa do reprezentacji Wykonawców. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające zakres upoważnienia, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z dokumentem rejestracyjnym/ewidencyjnym/ Wykonawcy). Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii (pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą).
2) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – oświadczenie składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
3) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i ust. 5 ustawy – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Dokumenty podmiotów trzecich
W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda:
1) przedstawienia oryginału pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą)
2) dokumentów, które określają w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.1. 1)-9).
4. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa:
a) w pkt. III. 1.1), składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy (wystawione nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
b) w pkt. III.1.2) – III.1.4) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie zalega z opłaceniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczeni lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
— nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.1.1) – III.1.4), zastępuje się je dokumentem zwierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawione dla dokumentów odpowiadających pkt. III.1.1) i pkt. III.1.4)- nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a dla dokumentów odpowiadających pkt. III.1.2) – III.1.3)- nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskie, w odniesieniu do osoby, mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskie, której dotyczy dokument wskazany w pkt. III. 1.1), składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Zostały określone w sekcji III.2.1).
Sekcja IV: Procedura
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 60
2. Doświadczenie kierownika budowy. Waga 20
3. Okres gwarancji i rękojmi. Waga 20
Miejscowość:
siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, Polska
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nieSekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): 1. Zamówienie będzie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego
na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Poprawa dostępności transportowej, Działanie 4.1 Mobilność regionalna,
Poddziałanie 4.1.1 Mobilność regionalna.
2. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części
zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1) roboty budowlane,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
2.Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy robót budowlanych związanych z: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 690 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Ciechanowiec – Ostrożany”.
3.Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.
4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z
zachowaniem
formy pisemnej, w formie faksu.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
faksem,
każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż
pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w
sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
02-676 Warszawa
Polska
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
02-676 Warszawa
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest
zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej, podpisane bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub
równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w
taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć
wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,
przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
02-676 Warszawa
Polska
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:19.9.2016
SIWZ
SIWZ - ZMIANA I UZUPELNIENIE 24.10.2016 r
SIWZ - ZMIANA 9.11.2016 r
SIWZ – ZMIANA 10.11.2016 r.
Ogłoszenie o zamówieniu przekazane do Dz. U. U. E. w dniu 19.09.2016 dostępne poniżej w załączniku.
Metryka strony