Ogłoszenie o zamówieniu Nr 251552 - 2008; z dnia 27.11.2008 Świadczenie usług w zakresie telefonii komórkowej dla Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wraz z dostawą aparatów telefonicznych

Białystok: Świadczenie usług w zakresie telefonii komórkowej dla Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wraz z dostawą aparatów telefonicznych
Numer ogłoszenia: 251552 - 2008; data zamieszczenia: 27.11.2008

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na:

świadczenie usług w zakresie telefonii komórkowej dla Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wraz z dostawą aparatów telefonicznych

zakończone zostało wyborem oferty firmy

POLKOMTEL S. A. Mazowiecki Region Sprzedaży 15-113 Białystok, ul. Generała Andersa 38.

Wybrano ofertę najkorzystniejszą cenowo spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 
W postępowaniu przetargowym brali udział następujący wykonawcy:
  •  POLKOMTEL S. A. Mazowiecki Region Sprzedaży 15-113 Białystok, ul. Generała Andersa 38 (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – oferta uzyskała 81,61 pkt.),
  • „Polska Telefonia Komórkowa – CENTERTEL” Sp. z o. o. 15-371 Białystok, ul. Cieszyńska 3A lok. 215 (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – oferta uzyskała 44,47 pkt.).

Białystok, dn. 16.12.2008r.

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

  
W związku zapytaniem jednego z potencjalnych Wykonawców dotyczącym Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na ww. zadanie o następującej treści:
 
  1. Czy Zamawiający dopuszcza naliczanie opłat abonamentowych „z góry”, czyli na początku miesiąca (cyklu rozliczeniowego)?
  2. Czy Zamawiający dopuszcza, aby dostarczony sprzęt był objęty gwarancją producenta sprzętu przy obsłudze logistycznej zapewnionej przez operatora?
  3. Czy Zamawiający dopuszcza dostarczenie telefonów z blokadą sim-lock i bezpłatne jej zdjęcie na koniec kontraktu?
  4. Czy Zamawiający dopuszcza zmianę aktualnie używanych numerów?
  5. Co Zamawiający miał na myśli pisząc, że „Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu sprzętu (aparatów telefonicznych) wyspecyfikowanego w pełnej ofercie handlowej Wykonawcy.” Na jakich warunkach Zamawiający chciałby kupować sprzęt inny niż wskazany w ofercie Wykonawcy?
  6. W związku z faktem, iż procedury reklamacyjne stosowane przez producentów sprzętu nie przewidują wymiany sprzętu na nowy w terminie 2 dni oraz w związku z faktem, iż Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć sprzęt zastępczy na okres naprawy czy Zamawiający dopuszcza aby reklamacje były rozpatrywane zgodnie z procedurą reklamacyjną zamieszczoną w karcie gwarancyjnej danego sprzętu?
 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia, co następuje oraz wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 
 
Ad. 1. Zamawiający dopuszcza naliczanie opłat abonamentowych na początku okresu rozliczeniowego.
  • pkt 2 ppkt 2.6.6 Instrukcji dla Wykonawców, otrzymuje brzmienie:
„2.6.6 Wysokość abonamentu nie może być wyższa niż:
dla 2 numerów – 120 zł brutto (abonament nr 1);
dla 32 numerów – 60 zł brutto (abonament nr 2);
dla 29 numerów – 30 zł brutto (abonament nr 3).
Kwota abonamentu zostanie w całości rozliczona w wykonanych rozmowach zgodnie z taryfikatorem. Dopuszcza się naliczanie opłat abonamentowych na początku cyklu rozliczeniowego.”.
  •  § 3 ust 5 projektu umowy otrzymuje brzmienie:

„§ 3 ust 5 Kwota abonamentu zostanie w całości rozliczona w wykonanych rozmowach zgodnie z taryfikatorem. Dopuszcza się naliczanie opłat abonamentowych na początku cyklu rozliczeniowego.”.

Ad. 2. Zamawiający dopuszcza, aby sprzęt określony w zamówieniu był objęty gwarancją producenta sprzętu przy obsłudze logistycznej zapewnionej przez operatora.
  • pkt 2 ppkt 2.5.1 Instrukcji dla Wykonawców otrzymuje brzmienie:
„2.5.1 Zamawiający dopuszcza, aby sprzęt określony w zamówieniu był objęty gwarancją producenta sprzętu przy obsłudze logistycznej zapewnionej przez operatora.
Do dostarczonego towaru objętego gwarancją wykonawca obowiązany jest załączyć wszelkie niezbędne dokumenty gwarancyjne.”.
Ad. 3. Zamawiający nie dopuszcza dostarczenia telefonów z blokadą sim-lock, zgodnie z zamieszczonym zapisem w § 5 ust. 2 projektu umowy.
  • w pkt 2 ppkt 2.3.2 Instrukcji dla Wykonawców, dodaje się zapis o następującej treści:
„- brak blokady sim-lock.”.
 Ad. 4. Zamawiający nie dopuszcza zmiany aktualnie używanych numerów.
  • pkt 2 ppkt 2.2.4 Instrukcji dla Wykonawców otrzymuje brzmienie:
„2.2.4 Zachowanie aktualnie używanych numerów.”.
  • w § 5 ust 4 projektu umowy skreśla się pkt 4.
 
Ad. 5. Zakup aparatów telefonicznych nastąpi wraz z przejęciem kolejnego numeru telefonu zgodnie z harmonogramem zamieszczonym w SIWZ. Zamawiający ma prawo wybrać telefon z oferty promocyjnej Wykonawcy obowiązującej w dniu przejmowania danego numeru dla abonamentu wynikającego z umowy.
  • pkt 2 ppkt 2.4 Instrukcji dla Wykonawców otrzymuje brzmienie:

„2.4 Zakup aparatów telefonicznych nastąpi wraz z przejęciem kolejnego numeru telefonu zgodnie z harmonogramem zamieszczonym w SIWZ. Zamawiający ma prawo wybrać telefon z            oferty promocyjnej Wykonawcy obowiązującej w dniu przejmowania danego numeru dla abonamentu wynikającego z umowy.”.

  
Ad. 6. Zamawiający dopuszcza rozpatrywanie reklamacji zgodnie z procedurą reklamacyjną zamieszczoną w karcie gwarancyjnej pod warunkiem dostarczenia przez Wykonawcę na czas naprawy sprzętu zastępczego o podobnych parametrach technicznych.
  • w § 5 projektu umowy:
    • skreśla się ust 5 i 7,
    • ust 6 otrzymuje brzmienie:
§ 5 ust 6 Zamawiający dopuszcza rozpatrywanie reklamacji zgodnie z procedurą reklamacyjną zamieszczoną w karcie gwarancyjnej pod warunkiem dostarczenia przez Wykonawcę na czas naprawy sprzętu zastępczego o podobnych parametrach technicznych. Zgłoszenie reklamacji odbywa się w drodze pisemnej, ewentualnie powiadomienie o stwierdzonych wadach i usterkach nastąpi przez dostarczenie wadliwego aparatu do wykonawcy.”.
W związku z wprowadzonymi zmianami Zamawiający przedłuża termin składania ofert.
  • pkt 21 oraz pkt 22 Instrukcji dla Wykonawców otrzymują brzmienie:
„21. Ofertę należy złożyć wPodlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 1130 dnia 8.12.2008 r.
Wszystkie oferty otrzymane przez zamawiającego po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone wykonawcom nie otwarte po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
22. Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w pkt. 21 o godz. 1200 – sala konferencyjna.”.
 
 
3.12.2008
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 66436-30, (-31, -70, -71), faks 085 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usług w zakresie telefonii komórkowej dla Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wraz z dostawą aparatów telefonicznych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Zamówienie obejmuje: świadczenie usług w zakresie telefonii komórkowej dla Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wraz z dostawą aparatów telefonicznych.

Informacje dla Wykonawców:

  1. Ilość numerów u operatora obecnie świadczącego usługi w zakresie telefonii komórkowej dla PZDW, objętych zamówieniem - 49 szt.,
  2. Zamawiający przewiduje uruchomienie dodatkowych 14 numerów telefonicznych,
  3. Zamawiający przewiduje w trakcie realizacji zamówienia sukcesywną wymianę 49 sztuk aparatów telefonicznych dla przenoszonych numerów.

Wymagania dotyczące usługi telefonii komórkowej:

  1. Bezpłatne taryfikowanie rozmów co sekundę od początku trwania połączenia,
  2. Bezpłatne załączenie usługi roaming,
  3. Bezpłatne zakładanie limitu rozmów dla wybranych numerów telefonicznych,
  4. Zachowanie aktualnie używanych numerów, bądź ich zmiana bez ponoszenia dodatkowych opłat,
  5. Identyfikacja numerów przychodzących,
  6. Tańsze połączenia w ramach (sieci firmowej) PZDW,
  7. Darmowa poczta głosowa,
  8. Przechodzenie niewykorzystanych minut na kolejne 3 miesiące,
  9. Usługa SMS,
  10. Usługa MMS,
  11. Stawki roamingu oraz innych usług nie wyższe niż obowiązujące w aktualnej (na dzień wykonania rozmowy) ofercie dla klientów biznesowych,
  12. Zarządzanie usługami dostępnymi w ramach umowy poprzez sieć Internet, w szczególności wgląd w bilingi, sprawdzanie limitu połączeń,
  13. Dostęp do Internetu po cenach nie wyższych od obowiązujących w cenniku Wykonawcy w dniu zawierania umowy dla abonamentu Nr 1.

Wymagania dotyczące aparatów telefonicznych:

  1. Cena dostarczanych aparatów komórkowych nie może przekroczyć 1 zł netto.
  2. Wymagane minimalne parametry techniczne dostarczanych aparatów komórkowych: 
  • Praca w zakresach częstotliwości EGSM900/ GSM1800/1900,
  • Czas rozmowy bez ponownego ładowania baterii min. 300 min.,
  • Czas czuwania bez ponownego ładowania baterii min. 300 godz.,
  • Obudowa o podwyższonej odporności na czynniki zewnętrzne,
  • Antena wewnętrzna,
  • Kolorowy wyświetlacz,
  • Alarm wibracyjny,
  • Funkcja blokady klawiatury,
  • Funkcja blokady telefonu,
  • Wbudowana funkcja umożliwiająca tworzenie profili użytkownika,
  • Wbudowana książka telefoniczna,
  • Możliwość przypisania dzwonków do grupy osób,
  • Instrukcja obsługi, ładowarka standardowa, telefon z baterią - w zestawie,
  • Możliwość podłączenia telefonu do komputera PC kablem USB,
  • Możliwość podłączenia aparatu telefonicznego do zestawu głośnomówiącego,
  • Obsługa technologii Bluetooth ver. 1.2,
  • Słuchawka przewodowa,
  • Obsługa technologii IrDA (dotyczy abonamentu 120),
  • Wbudowany aparat cyfrowy (dotyczy abonamentu 120),
  • Słuchawka Bluetooth (dotyczy abonamentu 120).

Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu sprzętu (aparatów telefonicznych) wyspecyfikowanego w pełnej ofercie handlowej Wykonawcy.

Świadczenie usług gwarancyjnych i serwisowych:

  1. Wykonawca winien udzielić gwarancji na dostarczone aparaty telefoniczne wraz z akcesoriami na ogólnych warunkach określonych przez producentów. Do dostarczonego towaru objętego gwarancją wykonawca obowiązany jest załączyć wszelkie niezbędne dokumenty gwarancyjne.
  2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na czas naprawy aparat zamienny o podobnych parametrach.

Wymagania dotyczące realizacji zamówienia:

Wykonawca przejmie sukcesywnie kolejne numery telefonów wg następującego harmonogramu:

Nowe numery:

  •  od 16.01.2009 do 15.01.2011 -14 abonamentów;(13x30 zł, 1x60 zł);

Numery do przeniesienia:

  • od 16.01.2009 do 15.01.2011 - 18 abonamentów ( 7x30 zł, 11x60 zł);
  • od 30.01.2009 do 15.01.2011 - 4 abonamenty (1x30 zł ,3x60 zł);
  • od 20.04.2009 do 15.01.2011 - 1 abonament (1x60 zł);
  • od 14.05.2009 do 15.01.2011 - 1 abonament (1x60 zł);
  • od 13.08.2009 do 15.01.2011 - 2 abonamenty (2x60 zł);
  • od 1.09.2009 do 15.01.2011 - 1 abonament (1x30 zł);
  • od 16.10.2009 do 15.01.2011 - 2 abonamenty (2x60 zł);
  • od 17.10.2009 do 15.01.2011 - 1 abonament (1x30 zł)
  • od 2.11.2009 do 15.01.2011 - 1 abonament (1x30 zł)
  • od 7.11.2009 do 15.01.2011 - 7 abonamentów (1x30 zł , 6x60 zł);
  • od 8.11.2009 do 15.01.2011 - 1 abonament (1x30 zł);
  • od 23.11.2009 do 15.01.2011 - 3 abonamenty (1x30 zł ,2x60 zł);
  • od 11.12.2009 do 15.01.2011 - 7 abonamentów (2x30 zł, 3x60 zł, 2x120 zł).

Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany będzie do zachowania (przejęcia) obecnie używanych numerów telefonicznych bądź ich zmiany bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Oferowane aparaty komórkowe muszą być fabrycznie nowe, w cenie nie wyższej niż 1 zł netto/1 szt. Wykaz takich aparatów wraz z opisem technicznym należy załączyć do oferty.

Termin dostarczenia Zamawiającemu aparatów telefonicznych określa się najpóźniej na dzień przed uruchomieniem usługi. Z chwilą przekazania, aparaty stają się własnością Zamawiającego.

Aktywacja numeru w sieci nie może być wyższa niż 1 zł netto/numer.

Wysokość abonamentu nie może być wyższa niż:

  • dla 2 numerów - 120 zł brutto (abonament nr 1);
  • dla 32 numerów - 60 zł brutto (abonament nr 2);
  • dla 29 numerów - 30 zł brutto (abonament nr 3). Przy czym kwoty te zostaną w całości rozliczone w wykonanych rozmowach zgodnie z taryfikatorem i oferowanymi stawkami. Podstawą miesięcznego rozliczenia będą faktycznie wykonane połączenia (w rozliczeniu sekundowym).

Rozliczenie z jednostką zamawiającą nastąpi po zakończeniu każdorazowego okresu rozliczeniowego oraz realizacji dostawy do jej siedziby i dokonaniu odbioru ilościowego i jakościowego.

Należności za wykonanie usługi Zamawiający będzie regulował przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 21 dni od dnia otrzymania faktury zbiorczej wraz z wyszczególnieniem wszystkich numerów oraz wydrukami bilingów.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.21.20.00-5, 32.25.00.00-0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.01.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
  3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
  4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu..

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć następujące dokumenty i oświadczenia:

  • Formularz oferty, - Wykaz oferowanych aparatów komórkowych wraz z opisem technicznym,
  • Dane dotyczące wiarygodności prawnej, ekonomicznej i technicznej Wykonawcy:
  1. oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 i spełnia warunki art. 22 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177),
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert lub potwierdzenie aktualności przez organ wydający wypis),
  3. koncesja na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem - prowadzenie usług telefonii komórkowej.
  4. dokumenty regulujące współpracę podmiotów występujących wspólnie.

Wyżej wymienione oświadczenia i dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. Powyższe dokumenty oraz załączniki powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy wykonawcy, wpisuje on - nie dotyczy. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione (nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert) w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w pkt. 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające zakres upoważnienia, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z dokumentem rejestracyjnym ewidencyjnym Wykonawcy). Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub uwierzytelnionej notarialnie kopii.

W przypadku, złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta powinna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w pkt 1 i 2 dla każdego z Wykonawców z osobna, pozostałe zaś składane są wspólnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
 
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
 
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, pokój 203..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2008 godzina 09:30, miejsce: miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Tomkiel Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2008-11-27

Data modyfikacji: 2008-12-16

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2008-11-27