Ogłoszenie o zamówieniu 118580 - 2015 z dnia 20.05.2015 Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną

 

  

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną, zakończone zostało wyborem oferty firmy: KOMI - Zdzisław Kozikowski, ul. Waszyngtona 24  lok. 415, 15-274 Białystok.

Wybrano ofertę z największą ilością punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Konsorcjum firm - Lider: Arkas Projekt Sp. z o. o. Sp. k., ul. Piłsudskiego 75A bud. B, 10-460 Olsztyn, Partner - Pracownie Inżynierskie SOCHA Sp. z o. o., ul. Jana Karola Chodkiewicza 15, 85-065 Bydgoszcz – oferta uzyskała w kryterium:  cena –  70,64 pkt.;  termin płatności faktury  -   1 pkt., razem –   71,64 pkt.
  2. Biuro Usług Projektowych Sp. z o. o. „Drogprojekt”,  ul. Bursaki 19, 20-150 Lublin – oferta uzyskała w kryterium:  cena –  64,07 pkt.;  termin płatności faktury  -   1 pkt., razem – 65,07 pkt.
  3. KOMI - Zdzisław Kozikowski, ul. Waszyngtona 24 lok. 415, 15-274 Białystok – oferta uzyskała w kryterium:  cena –  99,00 pkt.;  termin płatności faktury  -   1 pkt., razem – 100,00 pkt.

 09.06.2015r.

 


kwota jaką dysponuje Zamawiający: 500 000

 

Zbiorcze zestawienie ofert/ofert wstępnych*

 

 

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Termin płatności faktury

30 dni/14 dni

1

Konsorcjum firm: Lider: Arkas Projekt Sp. z o. o. Sp. k. ul. Piłsudskiego 75A bud. B 10-460 Olsztyn, Partner: Pracownie Inżynierskie SOCHA Sp. z o. o. ul. Jana Karola Chodkiewicza 15, 85-065 Bydgoszcz

   682 650,00

30 dni

2

Biuro Usług Projektowych Sp. z o. o. „Drogprojekt”  ul. Bursaki 19, 20-150 Lublin

752 612,40

30 dni

3

KOMI - Zdzisław Kozikowski ul. Waszyngtona 24                   lok. 415, 15-274 Białystok

487 080,00

30 dni

 

 

 

UWAGA! Termin składania ofert: 29.05.2015 godzina 09:30, otwarcie ofert: 10:00

 


 

ZMIANA SPECYFIKACJI  ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z udzielonymi odpowiedziami na zapytania potencjalnych wykonawców wprowadza zmiany w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną, tj.: 

  1. W SIWZ - część V pkt 4 zapisy o treści:

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w:

  • pkt. 1 i 3 – autor projektów na budowę obiektu mostowego i rozbudowę rozwiązań drogowych
  • pkt. 2 i 4 – sprawdzający projekt branży mostowej i rozwiązań drogowych
  • pkt. 5 i 7 – autor projektu branży telekomunikacyjnej i energetycznej
  • pkt. 6 i 8 – sprawdzający projekt branży telekomunikacyjnej i energetycznej

zastępuje się treścią:

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w:

  • pkt. 1 i 3 – autor projektów na budowę obiektu mostowego i rozbudowę rozwiązań drogowych
  • pkt. 2 i 4 – sprawdzający projekt branży mostowej i rozwiązań drogowych
  • pkt. 5 i 7 – autor projektu branży telekomunikacyjnej i energetycznej
  • pkt. 6 i 8 – sprawdzający projekt branży telekomunikacyjnej i energetycznej
  • pkt. 9 i 11 – autor projektu branży sanitarnej i gazowej
  • pkt. 10 i 12 – sprawdzający projekt branży sanitarnej i gazowej

oraz sprawowanie ich   przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania.

 

  1. W SIWZ - część XV pkt 2 i 6 otrzymują brzmienie:

„2.Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 29.05.2015r..”.

„6.Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 10:00 – w siedzibie zamawiającego - sala konferencyjna.”.

 

  1. We wzorze umowy na Zadanie B - § 12 ust. 1 pkt 1, otrzymuje brzmienie:

„1) w przypadku odstąpienia od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca – w wysokości 10% wynagrodzenia umownego netto, określonego w § 3 ust. 1 pkt 3 niniejszej umowy,”.

SIWZ po zmianie - dostępne poniżej w załączniku.

26.05.2015 r.

 


 

Numer ogłoszenia: 124796 - 2015; data zamieszczenia: 26.05.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 118580 - 2015 data 20.05.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, fax. 85 67 67 153.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.4).
  • W ogłoszeniu jest: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w: - pkt. 1 i 3 - autor projektów na budowę obiektu mostowego i rozbudowę rozwiązań drogowych - pkt. 2 i 4 - sprawdzający projekt branży mostowej i rozwiązań drogowych - pkt. 5 i 7 - autor projektu branży telekomunikacyjnej i energetycznej - pkt. 6 i 8 - sprawdzający projekt branży telekomunikacyjnej i energetycznej oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania..
  • W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w: - pkt. 1 i 3 - autor projektów na budowę obiektu mostowego i rozbudowę rozwiązań drogowych - pkt. 2 i 4 - sprawdzający projekt branży mostowej i rozwiązań drogowych - pkt. 5 i 7 - autor projektu branży telekomunikacyjnej i energetycznej - pkt. 6 i 8 - sprawdzający projekt branży telekomunikacyjnej i energetycznej - pkt. 9 i 11 - autor projektu branży sanitarnej i gazowej - pkt. 10 i 12 - sprawdzający projekt branży sanitarnej i gazowej oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania..

 

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2015 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2015 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..

 


 

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

 Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z poniższymi zapytaniami potencjalnych Wykonawców dotyczących przetargu nieograniczonego na: opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną, wyjaśnia co następuje:

 I.

Pytanie 1:

Pyt. 1 – Pkt. V.4 SIWZ – prosimy o dopuszczenie możliwości łączenia funkcji projektanta branży sanitarnej i gazowej (9 i 11) oraz  sprawdzającego branży sanitarnej i gazowej (10 i 12). Zwracamy uwagę, że aktualnie są wydawane uprawnienia projektowe w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Uprawnienia te obejmują zarówno sieci sanitarne jak gazowe.

Odpowiedź na pytanie 1:

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w rozdz. V pkt. 4, ppkt. 9 i 11 tj. autor projektu branży sanitarnej i autor projektu branży gazowej oraz  ppkt 10 i 12 tj. sprawdzający projekt branży sanitarnej i sprawdzający projekt branży gazowej oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania.

 

Pytanie 2:

W związku z potrzebą przeanalizowania długości odcinka drogi wojewódzkiej i dróg sąsiadujących z przewidzianych do przebudowy, co pozwoli na prawidłową wycenę zadania, prosimy o wyjaśnienie poniższych kwestii:

  1. Czy z uwagi na gęstą zabudowę w obrębie projektowanej inwestycji Zamawiający nie analizował możliwość wykonania tunelu pod torami kolejowymi?
  2. Czy Zamawiający jest w posiadaniu koncepcji orientacyjnego nowego przebiegu odcinka drogi wojewódzkiej w obrębie torów kolejowych?
  3. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wyburzeń budynków kolidujących z rozwiązaniami projektowymi?
  4. W związku ze zmianą przebiegu drogi wojewódzkiej w obrębie torów (przejścia nad lub pod) wystąpi konieczność przebudowy ulic sąsiadujących z torami kolejowymi w celu zapewnienia dostępu do drogi publicznej. Czy Zamawiający będzie wymagał spełnienia wymagań DZ. U. nr 43 w zakresie odległości między skrzyżowaniami czy dopuści  możliwość uzyskania odstępstwa od warunków technicznych?

Odpowiedź na pytanie 2:

  1. Zamawiający nie analizował możliwości wykonania tunelu pod torami kolejowymi.
  2. Zamawiający nie posiada koncepcji orientacyjnego przebiegu nowego przebiegu odcinka drogi wojewódzkiej w obrębie torów kolejowych.
  3. W razie konieczności wynikającej z przyjętych rozwiązań projektowych, Zamawiający dopuszcza możliwość wyburzeń budynków kolidujących z rozwiązaniami projektowymi.
  4. W związku ze zmianą przebiegu drogi wojewódzkiej w obrębie torów oraz koniecznością przebudowy ulic sąsiadujących z torami kolejowymi w celu zapewnienia dostępu do drogi publicznej, Zamawiający dopuści możliwość uzyskania odstępstwa od warunków technicznych.

 

  1.  

Pytanie 1:

Czy Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w p. 9 i 11 oraz 10 i 12 rozdz. V SIWZ oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie inne stawiane wymagania?

 Odpowiedź na pytanie 1:

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w rozdz. V pkt. 4, ppkt. 9 i 11 tj. autor projektu branży sanitarnej i autor projektu branży gazowej oraz ppkt 10 i 12 tj. sprawdzający projekt branży sanitarnej i sprawdzający projekt branży gazowej oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania.

  

  1.  

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. W związku z powyższym „ARKAS - PROJEKT” Sp. z o.o. Sp. k. zwraca się z prośbą o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie:
Pytanie 1:

Czy dla obszaru objętego zamówieniem wydany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego? 

Odpowiedź na pytanie 1:

Zamawiający nie posiadania informacji na temat obowiązującego miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru objętego zamówieniem. 

 

Pytanie 2:

Czy termin zamówienia uwzględnia wszystkie terminy administracyjne? Jeżeli Zamawiający odpowie, że tak prosimy o przedstawienie przyjętych założeń terminowych. 
Odpowiedź na pytanie 2:

Termin zamówienia uwzględnia wszystkie terminy administracyjne. 

 

Pytanie 3:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić sieci elektroenergetyczne wysokiego napięcia do przebudowy? 
Odpowiedź na pytanie 3:

W cenie oferty należy uwzględnić wykonanie dokumentacji na przebudowę lub budowę sieci elektroenergetycznej wysokiego napięcia w przypadku gdy zajdzie taka konieczność. Ponadto, w przypadku występowania na terenie objętym przedmiotem zamówienia urządzeń obcych (w tym nie zinwentaryzowanych) należy opracować dokumentację związaną z usunięciem kolizji.

W tym celu Wykonawca zapewni:

  1. autorów projektów poszczególnych branż posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej danej branży, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  2. sprawdzających projekty branżowe posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej danej branży, min 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

 

Pytanie 4:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić sieci gazowe wysokiego ciśnienia do przebudowy? 
Odpowiedź na pytanie 4:

W cenie oferty należy uwzględnić wykonanie dokumentacji na przebudowę lub budowę sieci gazowej wysokiego ciśnienia w przypadku gdy zajdzie taka konieczność. Ponadto, w przypadku występowania na terenie objętym przedmiotem zamówienia urządzeń obcych (w tym nie zinwentaryzowanych) należy opracować dokumentację związaną z usunięciem kolizji.

W tym celu Wykonawca zapewni:

  1. autorów projektów poszczególnych branż posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej danej branży, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  2. sprawdzających projekty branżowe posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej danej branży, min 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

Pytanie 5:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić zaprojektowanie oświetlenia? Jeżeli tak, to na jakiej długości. 
Odpowiedź na pytanie 5:

W cenie oferty należy uwzględnić wykonanie dokumentacji na budowę oświetlenia w przypadku gdy zajdzie taka konieczność. Ponadto, w przypadku występowania na terenie objętym przedmiotem zamówienia urządzeń obcych (w tym nie zinwentaryzowanych) należy opracować dokumentację związaną z usunięciem kolizji.

W tym celu Wykonawca zapewni:

  1. autorów projektów poszczególnych branż posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej danej branży, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  2. sprawdzających projekty branżowe posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej danej branży, min 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

Długość zależeć będzie od przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

 

Pytanie 6:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić zaprojektowanie sieci wodociągowej? Jeżeli tak, to na jakiej długości. 
Odpowiedź na pytanie 6:

W cenie oferty należy uwzględnić wykonanie dokumentacji na przebudowę lub budowę sieci wodociągowej w przypadku gdy zajdzie taka konieczność. Ponadto, w przypadku występowania na terenie objętym przedmiotem zamówienia urządzeń obcych (w tym nie zinwentaryzowanych) należy opracować dokumentację związaną z usunięciem kolizji.

W tym celu Wykonawca zapewni:

  1. autorów projektów poszczególnych branż posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej danej branży, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  2. sprawdzających projekty branżowe posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej danej branży, min 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

Długość zależeć będzie od przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

 

Pytanie 7:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić zaprojektowanie sieci ciepłowniczej? Jeżeli tak, to na jakiej długości. 
Odpowiedź na pytanie 7:

W cenie oferty należy uwzględnić wykonanie dokumentacji na przebudowę lub budowę sieci ciepłowniczej w przypadku gdy zajdzie taka konieczność. Ponadto, w przypadku występowania na terenie objętym przedmiotem zamówienia urządzeń obcych (w tym nie zinwentaryzowanych) należy opracować dokumentację związaną z usunięciem kolizji.

W tym celu Wykonawca zapewni:

  1. autorów projektów poszczególnych branż posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej danej branży, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  2. sprawdzających projekty branżowe posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej danej branży, min 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

Długość zależeć będzie od przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

  

Pytanie 8:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić zaprojektowanie sieci gazowej? Jeżeli tak, to na jakiej długości. 

Odpowiedź na pytanie 8:

W cenie oferty należy uwzględnić wykonanie dokumentacji na przebudowę lub budowę sieci gazowej w przypadku gdy zajdzie taka konieczność. Ponadto, w przypadku występowania na terenie objętym przedmiotem zamówienia urządzeń obcych (w tym nie zinwentaryzowanych) należy opracować dokumentację związaną z usunięciem kolizji.

W tym celu Wykonawca zapewni:

  1. autorów projektów poszczególnych branż posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej danej branży, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami,
  2. sprawdzających projekty branżowe posiadających właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej danej branży, min 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.

Długość zależeć będzie od przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

 

Pytanie 9:

Jaki rodzaj odwodnienia należy przyjąć do wyceny oferty? 
Odpowiedź na pytanie 9:

Rodzaj odwodnienia wynikać będzie z przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

 

Pytanie 10:

Czy Zamawiający przewiduje uzyskanie dodatkowego odstępstwa od projektowanej klasy drogi? 

Odpowiedź na pytanie 10:

Zamawiający przewiduje możliwość uzyskania odstępstwa od projektowanej klasy drogi.

 

Pytanie 11:

Czy Zamawiający dopuszcza osiągnięcie w projekcie minimalnych warunków technicznych dla danej klasy drogi?

Odpowiedź na pytanie 11:

W związku z odpowiedzią na pytanie nr 10, pytanie nr 11 jest bezzasadne.

 

Pytanie 12:

Czy na obszarze objętym inwestycją znajdują się obiekty objęte ochrona konserwatorską? 

Odpowiedź na pytanie 12:

Zamawiający nie posiada informacji na temat obiektów objętych ochroną konserwatorską na obszarze objętym inwestycją. 

 

Pytanie 13:

Prosimy o określenie liczby wizyt na budowie podczas pełnienia nadzoru autorskiego. 

Odpowiedź na pytanie 13:

Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z realizacji robót oraz na każde wezwanie Zamawiającego dokonane telefonicznie lub pisemnie na 2 dni przed wymaganym spotkaniem. Liczba wizyt na budowie zależna będzie od jakości wykonanej dokumentacji technicznej.

 

Pytanie 14:

Prosimy o określenie czasu przez jaki ma trwać nadzór autorski.
Odpowiedź na pytanie 14:

Zgodnie z zapisami SIWZ wykonanie usługi nadzoru autorskiego obejmuje okres od dnia rozpoczęcia realizacji robót budowlanych do dnia odbioru gwarancyjnego robót.

  

Pytanie 15:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zaakceptuje korektę łuków pionowych i poziomych do warunków minimalnych?
Odpowiedź na pytanie 15:

W związku z odpowiedzią na pytanie nr 10, pytanie nr 15 jest bezzasadne.

 

Pytanie 16:

Czy w cenie oferty należy uwzględnić sygnalizację świetlną?  
Odpowiedź na pytanie 16:

Konieczność zastosowania sygnalizacji świetlnej zależeć będzie od przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

 

Pytanie 17:

Ile spotkań z udziałem społeczeństwa i przedstawicielami jednostek Zamawiającego należy przyjąć w cenie oferty? 
Odpowiedź na pytanie 17:

Ilość i terminy spotkań z udziałem społeczeństwa wynikać będzie z podjętych ustaleń, postępu prac projektowych oraz harmonogramu prac.

 

Pytanie 18:

Prosimy o dokładne podanie długości drogi do budowy/ przebudowy.

Odpowiedź na pytanie 18:

Długość odcinka drogi wojewódzkiej do przebudowy/rozbudowy zależeć będzie od przyjętych przez Projektanta rozwiązań projektowych.

 

Pytanie 19:

Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie pod pojęciem "wszystkie koncepcje" o których mowa w punkcie 2.10. SIWZ.

Odpowiedź na pytanie 19:

Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca zobowiązany jest przygotować rozwiązania wariantowo-koncepcyjne w min. 3 wariantach.

 

Pytanie 20:

Zgodnie z punktem 2.16. "Zamawiający zastrzega możliwość wstrzymania 50% wartości wykonanych opracowań (netto) na etapie spisania protokołu zdawczo-odbiorczego do czasu sprawdzenia, poprawienia i/lub uzupełnienia opracowań przez Wykonawcę, otrzymania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz wyznaczenia i utrwalenia na gruncie nowych punków granicznych, jednak nie dłużej niż 24 miesiące od dnia podpisania protokołu protokołu zdawczo-odbiorczego." Prosimy o skrócenie wskazanego terminu do 6 miesięcy lub zmianę zapisów tak aby nie zawierały one zapisów dotyczących ZRID. Wykonawca nie ma wpływu na termin wydania decyzji ZRID ani na jej ostateczność. Zatrzymanie pieniędzy przez Zamawiającego na tak długi okres naraża Wykonawcę na straty finansowe.

Odpowiedź na pytanie 20:

Zamawiający podtrzymuje swoje stanowisko odnośnie zapisów SIWZ rozdz. II pkt. 2.16.

 

Pytanie 21:

W punkcie dotyczącym dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, przy sprawdzającym projekt branży mostowej prosimy o dodanie zapisu: lub sprawdzenie lub wykonanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej obejmującej łącznie budowę/przebudowę/rozbudowę drogi publicznej klasy min. Z o długości min. 0,5km wraz z budową/przebudową/rozbudową obiektu mostowego o długości min. 25,00m.Wynika to z faktu, że jeśli Projektant wykonał ww. projekt to projektant sprawdzający posiada doświadczenie w jego sprawdzeniu. 

Odpowiedź na pytanie 21:

Zamawiający podtrzymuje określone w SIWZ wymagania dla sprawdzającego branży mostowej.

  

Pytanie 22:

W punkcie dotyczącym dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji projektantów. Prosimy o dopisanie: 9 i 11 - autor projektu branży sanitarnej i gazowej oraz ppkt 10 i 12 - sprawdzającego projekt branży sanitarnej i gazowej. Wynika to z zakresu uprawnień jakie wydawane są przez Izbę Inżynierów Budownictwa tj. " Uprawnienia projektowe bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych"

Odpowiedź na pytanie 22:

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w cz. V pkt. 4, ppkt. 9 i 11 tj. autor projektu branży sanitarnej i autor projektu branży gazowej oraz 10 i 12 tj. sprawdzający projekt branży sanitarnej i sprawdzający projekt branży gazowej oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania.

 

Pytanie 23:

 Prosimy o zmianę w §12 ust. 1 ppkt 2 wzoru umowy na: „za zwłokę w wykonaniu zamówienia (...) za każdy dzień zwłoki liczony do dnia ...". Zwracamy uwagę, że zwłoki dopuszcza się tylko ten Wykonawca, który nie wykonał umowy w terminie z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność, czyli od niego zależnych. Natomiast opóźnienie następuje wówczas, gdy termin nie zostanie dotrzymany z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.

Odpowiedź na pytanie 23:

Zamawiający nie przewiduje zmian wzoru umowy w powyższym zakresie.

 

Pytanie 24:

Prosimy o dokonanie analogicznych zmian zaproponowanych w punkcie 23 w  §12 ust. 1 ppkt 3 i ppkt 4 wzoru umowy.

Odpowiedź na pytanie 24:

Zamawiający nie przewiduje zmian wzoru umowy w powyższym zakresie.

 

Pytanie 25:

Prosimy o usunięcie początku §12 ust. 1 ppkt 1 wzoru umowy, który brzmi: "Wykonawca zapłaci kary umowne w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego" i pozostawienie zapisu: " Wykonawca zapłaci kary umowne w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z powodu okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca..." Niezrozumiałym jest dla nas dlaczego Wykonawca powinien zapłacić kary umowne gdy wina nie leży po jego stronie.

Prosimy o wyczerpujące odpowiedzi na pytania, ponieważ treść odpowiedzi stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia i powinna być zgodna z art. 29-31 PZP. Zgodnie z wyrokiem KIO/UZP/ 540/08 i KIO/UZP 541/08 "Zamawiający nie może przerzucić na wykonawców obowiązku opracowania czy weryfikacji opisu przedmiotu zamówienia szczególnie w trybie przetargu nieograniczonego. W pewnym zakresie takiej weryfikacji opisu przedmiotu zamówienia dokonali wykonawcy zwracając się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji, zgodnie z art. 38 ust. 1 PZP. Zamawiający udzielając takich wyjaśnień powinien dołożyć należytej staranności, aby treść wyjaśnień była wyczerpująca, ale także aby opracowane i złożone zgodnie z tymi wyjaśnieniami oferty odpowiadały potrzebom zamawiającego (odpowiadały przedmiotowi zamówienia) i były porównywalne.
 

Odpowiedź na pytanie 25:

Zamawiający dokona zmiany wzoru umowy w powyższym zakresie.

  

26.05.2015 r.

  


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości: 10.000,00 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie wykonanego w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1) minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/rozbudowę obiektu mostowego o długości min. 40,00m, z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, lub 2) minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/rozbudowę drogi publicznej klasy min. Z o długości min. 0,5km wraz z budową/przebudową/rozbudową obiektu mostowego o długości min. 25,00m z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: 1) autora projektu na budowę obiektu mostowego: a) posiadającego uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem w specjalności mostowej, min. 3 lata doświadczenia z uprawnieniami, b) wskazanie opracowania co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/rozbudowę obiektu mostowego o długości min. 40,00m, lub wskazanie opracowania co najmniej 1 dokumentacji projektowej obejmującej łącznie budowę/przebudowę/rozbudowę drogi publicznej klasy min. Z o długości min. 0,5km wraz z budową/przebudową/rozbudową obiektu mostowego o długości min. 25,00m; 2) sprawdzającego projekt branży mostowej: a) posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzanie dokumentacji projektowej branży mostowej, objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 3 lata doświadczenia z uprawnieniami, b) sprawdzenie lub wykonanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/rozbudowę obiektu mostowego o długości min. 40,00m. 3) autora projektu na rozbudowę rozwiązań drogowych: a) posiadającego uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem w specjalności drogowej, min. 3 lata doświadczenia z uprawnieniami, b) wskazanie opracowania co najmniej 1 dokumentacji projektowej obejmującej budowę/przebudowę/rozbudowę drogi publicznej klasy min. Z o długości min. 0,5km. 4) sprawdzającego projekt rozwiązań drogowych: a) posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzanie dokumentacji projektowej branży drogowej, objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 3 lata doświadczenia z uprawnieniami, b) sprawdzenie lub wykonanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/rozbudowę drogi publicznej klasy min. Z na dł. min. 0,5km. 5) autora projektu branży telekomunikacyjnej: posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 6) sprawdzającego projekt branży telekomunikacyjnej: posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 7) autora projektu branży energetycznej: posiadającego uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 8) sprawdzającego projekt branży energetycznej: posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 9) autora projektu branży sanitarnej: posiadającego uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 10) sprawdzającego projekt branży sanitarnej: posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 11) autora projektu branży gazowej: posiadającego uprawnienia pozwalające na opracowanie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 12) sprawdzającego projekt branży gazowej: posiadającego właściwe uprawnienia pozwalające na sprawdzenie dokumentacji projektowej objętej przedmiotowym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 13) geodeta posiadający uprawnienia w zakresie: a) geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych (1), b) rozgraniczenia i podziału nieruchomości (gruntów) oraz sporządzania dokumentacji do celów prawych (2). 14) jednostka/osoba dokonująca badań geotechnicznych, geologicznych, konstrukcji jezdni i obiektu i innych niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej; 15) jednostka/osoba opracowująca raport oddziaływania na środowisko. Koordynatorem wszystkich prac będzie autor projektu na budowę obiektu mostowego. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w: - pkt. 1 i 3 - autor projektów na budowę obiektu mostowego i rozbudowę rozwiązań drogowych - pkt. 2 i 4 - sprawdzający projekt branży mostowej i rozwiązań drogowych - pkt. 5 i 7 - autor projektu branży telekomunikacyjnej i energetycznej - pkt. 6 i 8 - sprawdzający projekt branży telekomunikacyjnej i energetycznej oraz sprawowanie ich przez jedną osobę, o ile spełnione będą wszystkie stawiane wymagania.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykazanie wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów* czy zostały wykonane należycie, *Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będzie również oświadczenie Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokumenty innych podmiotów. 1) Poleganie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W sytuacji, gdy Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych art. 26 ust. 2b ustawy zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: - pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał). Z treści dokumentu musi jasno wynikać: a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zmówienia, c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem, d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. (Wzór przykładowego zobowiązania dołączono do SIWZ) Jeżeli, Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia polega na zasobach innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów: - oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzieleni zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy. - aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca). Dokumenty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (pełnomocnictwo).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - Termin płatności faktury - 1

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki ewentualnych zmian określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2015 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Tomkiel Wydział Zamowień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Tomkiel

Wprowadzający: Małgorzata Tomkiel

Data wprowadzenia: 2015-05-20

Data modyfikacji: 2015-06-09

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2015-05-20