ZADANIE 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I ZADANIE 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna

 

 

Zadanie 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin)
 

Zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:
Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).

 

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6,  

działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zawiadamia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego na:

ZADANIE 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin), 

zgodnie z  art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zostało unieważnione.

 
Uzasadnienie
Bezpośrednio przed otwarciem ofert w postępowaniu na ZADANIE 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin) i ZADANIE 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin), Zamawiający  działając na podstawie art. 86 ust. 3 ww. ustawy - podał kwotę w wysokości 36 829 228,00 zł brutto, informując jednocześnie, iż jest to kwota przewidywana na sfinansowanie zamówienia na dwa zadania łącznie.
 
Cena najkorzystniejszej oferty tj. 3 826 834,15 zł (brutto), złożonej przez firmę Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce, w przedmiotowym postępowaniu dwukrotnie przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj.: 1 749 423,91 zł brutto.
 
Zgodnie z Decyzją nr.UDA-RPPD.02.01.01-2-005/09-00 w sprawie dofinansowania projektu pod nazwą: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 671 na odcinku Krypno – Tykocin – etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rz. Narew w m. Tykocin)” ze środków Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, stanowiąca załącznik Nr 3 do Uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 24 listopada 2009 roku – Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich zabezpieczył na sfinansowanie przedmiotu zamówienia (nadzór inwestorski i obsługę laboratoryjną)  kwotę w wysokości 1 749 423,91 zł brutto, /§ 2 ust. 4 pkt 13-16 Decyzji/.
Uwzględniając powyższe, postanowiono jak na wstępie.
 14.05.2010r.
 
 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zawiadamia, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego na:

ZADANIE 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin), wybrano ofertę firmy Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce, ul. Wspólna 47/49, 00-684 Warszawa.

 
Wybrano ofertę korzystną cenowo spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 
W postępowaniu przetargowym brała udział firma - Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce, ul. Wspólna 47/49, 00-684 Warszawa – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 100,00 pkt.
14.05.2010r.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu ograniczonego na:

Zadanie 1 - przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z przejazdem kolejowym na odcinku Knyszyn – Krypno,

zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o. o, 15-680 Białystok, ul. Produkcyjna 10.– LIDER, TILTRA Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe "Białystok" S. A, 15-516 Białystok, ul. Ciołkowskiego 90– PARTNER oraz Akcine bendrove "Kauno tiltai", LT 52-105 Kaunas Litwa Ateites pl. 46 – PARTNER.

 
Wybrano ofertę najkorzystniejszą cenowo spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 
W postępowaniu przetargowym brali udział następujący wykonawcy:
  1. Konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe S. A., 30-415 Kraków ul. Wadowicka 8W – LIDER, "Sokólskie Przedsiębiorstwo Drogowe" Sp. z o. o., 16-100 Sokółka ul. Wodna 7 – PARTNER, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego TRE-DROM Sp. z o. o, 21-500 Biała Podlaska Aleje Solidarności 18D – PARTNER – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 96,21 pkt.;
  2. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o, 05-300 Mińsk Mazowiecki ul. Kolejowa 28– LIDER oraz PLANETA Sp. z o. o., 03-289 Warszawa ul. Zdziarska 21 – PARTNER – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 83,87 pkt.;
  3. Konsorcjum firm: UNIBEP S. A., 17-100 Bielsk Podlaski, ul. 3 Maja 19 – LIDER oraz  UAB „Siauliy plentas”, Isradejy 11 LT-78149 Siauliai Litwa – PARTNER – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 98,62 pkt.;
  4. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „BITUM” Sp. z o. o. w Zambrowie, 18-300 Zambrów ul. Sitarska 1 – LIDER oraz  Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o. o, 18-400 Łomża ul. Sikorskiego 156 – PARTNER – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 93,84 pkt.;
  5. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o. o., 15-680 Białystok ul. Produkcyjna 102 - LIDER, TILTRA Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe "Białystok" S. A, 15-516 Białystok ul. Ciołkowskiego 90 – PARTNER oraz Akcine bendrove "Kauno tiltai", LT 52-105 Kaunas Litwa Ateites pl. 46 – PARTNER – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 100 pkt.;
  6. STRABAG Sp. z o. o., 03-472 Warszawa ul. B. Brechta 7 – przy jedynym kryterium oceny (najniższa cena) – oferta uzyskała 97,41 pkt.

 

 10.05.2010r.

 

UZUPEŁNIENIE ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA - nr 4 ZMIANA SIWZ

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, uzupełnienia odpowiedzi na zapytania z dnia 27.04.2010r. do Zadania 1 - dotyczące pytania II.2 - Projektu stałej organizacji ruchu.

Projekt stałej organizacji ruchu - dostępny w załączniku. Pliki od 1 do 26 z nazwą – sor.

29.04.2010r.

 

INFORMACJA O PRZEDŁUŻENIU TERMINU SKŁADANIA OFERT

 

Dotyczy przetargu ograniczonego na:
 ZADANIE 1 – Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
ZADANIE 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin)
 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje że w związku ze zmianami treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wprowadzonymi w wyniku odpowiedzi na zapytania potencjalnych Wykonawców, Zamawiający przedłuża termin składania ofert na ww. zadania, tj.:
 

Termin składania ofert                           ― do dnia 05.05.2010 r. godz. 9:30 (sekretariat)
Otwarcie ofert nastąpi                           ― dnia 05.05.2010 r. godz. 10:00 (sala konferencyjna)

27.04.2010

  

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA - nr 4 ZMIANA SIWZ

Treść pytań i odpowiedzi na zapytania wykonawców dot. Zadania 1 i Zadania 2 wraz z odpowiadającymi im załącznikami - dostępne w załączniku.

27.04.2010r.

 

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA - nr 4 oraz ZMIENIONY FORMULARZ KARTY GWARANCYJNEJ

 

Dotyczy: przetargu ograniczonego na: Zadanie 1 – Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).

 

Treść pytań i odpowiedzi na zapytania wykonawców w formacie pdf plik: odpowiedzi_zad. 1_23.04.2010 oraz zmieniony „Formularza karty gwarancyjnej”- dostępne w załączniku.

23.04.2010r.

 

 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE - nr 3

Dotyczy: przetargu ograniczonego na: Zadanie 1 – Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).

 

W związku z zapytaniem potencjalnego wykonawcy dotyczącym ww. postępowania Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1. „ prosimy o przekazanie rysunków i zestawienia materiałów dla ekranów z blachy stalowej wg. poz. kosztorysowej 26.2 – kosztorysu 30.671.most 1 koszt of”
Odpowiedź: Wykonanie i montaż ekranów z blachy stalowej z wyszczególnieniem rodzaju materiału i jego ilości zostało określone w poz. nr 97 przedmiaru. (plik 671 MOST – opis tech. pdf w punkcie 5.4.11), szczegółowe rysunki zostały przekazane oferentom w formie elektronicznej na płycie CD.
Pytanie 2. „prosimy o jednoznaczne określenie parametrów kolektora odwadniającego na moście –d250 CC GPR jak w kosztorysie, d200 PEHD jak na rysunku czy też d 200 PCV jak podano w opisie technicznym oraz o przekazanie właściwej SST?”.
Odpowiedź: Jednoznaczne parametry kolektora odwadniającego, rodzaj rury oraz średnica zostały określone w przedmiarze (plik 671 most 1 przedmiar.pdf w poz. 88). Tam też jak również we właściwej specyfikacji określonej w pliku ST.M.16.01.04_01.pdf podano, że należy przyjąć średnicę rury CC GRP Ø 250 mm. Przedmiotowe pliki znajdują się na przekazanej oferentom płycie CD. Parametry kolektora odwadniającego zostały określone w projekcie kolektora odwonienia mostu z odprowadzeniem wód opadowych, opracowanym przez WYG International jako zmiana do projektu budowlanego opracowanego przez Pana Jerzego Drapę.
Pytanie 3. „Ponieważ Firma Rainer Wolf nie posiada aprobaty technicznej na dylatacje typu Britflekx Bej 80, a w SST M – 18.01.03 brak jest informacji na temat wielkości przesuwów prosimy o podanie wielkości przesuwów dla rozwiązania alternatywnego”
Odpowiedź: Należy przyjąć dylatacje posiadające aprobatę techniczną IBDiM. Wielkości przesuwów dla rozwiązania alternatywnego powinny być takie same jak dla przyjętych rozwiązań projektowych. Szczegóły tych rozwiązań zostały pokazane w pliku 17 przekr. poprz. w przęśle kratowym.dwg , na płycie CD.
Pytanie 4. „Prosimy o podanie rozstawu słupków barier ochronnych na moście – poz. 26.1 kosztorysu ofertowego.”
Odpowiedź: Rozstaw słupków barier ochronnych na moście należy przyjąć zgodnie z rozstawem słupków istniejących. Informacja na ten temat znajduje się w pliku 671 MOST-opis tech.pdf w punkcie 5.4.11 na płycie CD.

21.04.2010r.

 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE - nr 2

Dotyczy ZADANIA 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
 
W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy dotyczącym ww. zadania o następującej treści: „W zakresie Zadania 2 w części „opis przedmiotu zamówienia” wymieniono: „badania kontrolne i sprawdzające według Szczegółowych Specyfikacji Technicznych”.
Czy zakres badań wykonywanych w ramach tego zamówienia obejmuje całość badań wymienionych w SST, czy jedynie dodatkowe badania kontrolne, obejmujące część zakresu badań podstawowych (np. 5% ogólnej ilości badań wymienionych w SST), będące podstawą weryfikacji badań Wykonawcy?”, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
 
Wykonawca realizujący Zadanie 2, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany m.in. do wykonywania badań kontrolnych i sprawdzających według Szczegółowych Specyfikacji Technicznych, będących badaniami weryfikacyjnymi wobec badań Wykonawcy robót. Zakres tych badań zostanie określony w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na drugim etapie postępowania na w/w zadanie.
 

15.01.2010r.

 

SPROSTOWANIE - ogłoszenia o zamówieniu

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że dnia 13.01.2010r. dokonano sprostowania pierwotnego ogłoszenia o zamówieniu - Treść sprostowanego ogłoszenia w formacie PDF w załączniku.

  
15/01/2010    S10    Informacje dodatkowe
PL-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2010/S 10-010979
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, attn: Hanna Sołowianiuk – Kardasz, PL-15-620Białystok. Tel.  +48 856643630. E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl. Fax  +48 856767153.
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 18.12.2009, 2009/S 244-349419)
Przedmiot zamówienia:
CPV: 45233120, 45221111, 45232300, 45231400, 45234115, 71247000, 73111000.
Roboty w zakresie budowy dróg.
Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych.
Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych.
Zamiast: 
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Zadanie 1 – Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
d. Kierownik robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej pozwalającej na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z sieciami zewnętrznymi,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
e. KIerownik robót energetycznych winien
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności energetycznej pozwalającej na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z sieciami zewnętrznymi,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
d. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania / kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie sieci zewnętrznych, minimum 2 letni staż z tymi uprawnieniami,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
e. Inspektor nadzoru robót energetycznych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania / kierowania robotami w specjalności energetycznej w zakresie sieci zewnętrznych, minimum 2 letni staż z tymi uprawnieniami,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
Wykaz wykonanych usług dotyczących obsługi laboratoryjnej w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (należy podać: nazwę zadania – tytuł inwestycji, wartość badań, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa, czy przebudowa drogi, placu parkingu, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa/przebudowa/remont, obiektu mostowego, rodzaj badań, datę wykonania badań, nazwę zleceniodawcy badań) – informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt 4. 1) b) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
Powinno być: 
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Zadanie 1 – przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno–Tykocin etap I (odcinek Krypno–Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn–Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
Zadanie 2 – pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno–Tykocin etap I (odcinek Krypno–Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn–Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
d. Kierownik robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej pozwalającej na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z sieciami zewnętrznymi,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej,
— Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji kierownika robót telekomunikacyjnych i energetycznych.
e. Kierownik robót energetycznych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności energetycznej pozwalającej na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z sieciami zewnętrznymi,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej,
— Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji kierownika robót energetycznych i telekomunikacyjnych.
d. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania/kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie sieci zewnętrznych, minimum 2-letni staż z tymi uprawnieniami,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej,
— Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych i energetycznych.
e. Inspektor nadzoru robót energetycznych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania/kierowania robotami w specjalności energetycznej w zakresie sieci zewnętrznych, minimum 2-letni staż z tymi uprawnieniami,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej,
— Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji inspektora nadzoru robót energetycznych i telekomunikacyjnych.
Wykaz wykonanych usług dotyczących obsługi laboratoryjnej w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (należy podać: nazwę zadania – tytuł inwestycji, wartość badań, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa, czy przebudowa drogi, placu parkingu, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa/przebudowa/remont, obiektu mostowego, rodzaj badań, datę wykonania badań, nazwę zleceniodawcy badań) – informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt 2.1)b) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
 
 
 
 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE - nr 1

Dotyczy  ZADANIA 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na  odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin)
 W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy dotyczącym ww. zadania o następującej treści: „Czy kierownik robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kołowego /powinno być – kolejowego/ ma posiadać uprawnienia do budowy linii, stacji i węzłów kolejowych czy też do sterowania ruchem kolejowym”, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia, co następuje:
  • Kierownik robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego powinien posiadać uprawnienia do kierowania robotami związanymi z wykonaniem urządzeń zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym.

 Dotyczy ZADANIA 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin) 

W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy dotyczącym ww. zadania o następującej treści: „Czy możliwe jest łączenie funkcji inspektora nadzoru robót: telekomunikacyjnych oraz energetycznych?”, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:

  • Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych i energetycznych przez jedną osobę (przy spełnieniu warunków określonych w ogłoszeniu o zamówieniu, odpowiednio dla każdej z funkcji).
 13.01.2010r.

  

OGŁOSZENIE

Treść ogłoszenia o zamówieniu w formacie PDF dostępne w załączniku.

Przykładowe formularze dostępne w załaczniku.

 
I.
II.
III.
IV.
VI.
PL-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2009/S 244-349419
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Roboty budowlane
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, 15-620 Białystok, ul. Elewatorska 6, Do wiadomości Hanna Sołowianiuk - Kardasz, PL-15-620 Białystok. Tel.  +48 856643630. E-mail wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl. Faks  +48 856767153.
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl.
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:
Organ władzy regionalnej lub lokalnej.
Inne: zarządzanie drogami wojewódzkimi.
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Zadanie 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług:
Roboty budowlane.
Wykonanie.
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: droga wojewódzka Nr 671.
Kod NUTS: PL343 .
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego.
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):

Zadanie 1.
Opis przedmiotu zamówienia:
1) Parametry charakterystyczne zamówienia:
— długość przebudowanej drogi: 9,01km,
— liczba wyremontowanych mostów: 1szt,
— liczba przebudowanych przepustów: 8 szt,
— liczba przebudowanych przejazdów kolejowych: 1 szt.
2) zamówienie obejmuje:
— roboty przygotowawcze,
— roboty ziemne,
— podbudowy,
— nawierzchnie bitumiczne,
— budowę chodników i wjazdów,
— budowę zatok autobusowych,
— oznakowanie poziome i pionowe,
— przebudowę 8 przepustów pod koroną drogi wojewódzkiej,
— remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin,
— przebudowę przejazdu kolejowego na odcinku Knyszyn – Krypno,
— budowę 6 przejść ekologicznych,
— rekultywację istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej w rejonie przejazdu kolejowego,
— przebudowę kolidujących urządzeń teletechnicznych,
— wykonanie urządzeń zabezpieczenia i sterowania ruchu kolejowego,
— wykonanie oświetlenia przejazdu kolejowego,
— wykonanie oznakowania aktywnego,
— roboty wykończeniowe.
3) W ramach niniejszego zamówienia należy również uwzględnić:
— koszty ogólne związane z dostosowaniem się do warunków SIWZ, kontraktu i SST,
— koszty związane z czasową organizacją ruchu i zabezpieczenia robót (opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu i zabezpieczenia robót oraz ustawienie, utrzymanie i usunięcie oznakowania, zabezpieczeń i wykonanie wszelkich robót towarzyszących),
— koszty powykonawczych map inwentaryzacyjnych w formie graficznej i elektronicznej.
4) Okres gwarancji na roboty: 3 lata od daty odbioru ostatecznego.

 

Zadanie 2.
Opis przedmiotu zamówienia:
1) Parametry charakterystyczne zamówienia:
— długość przebudowanej drogi: 9,01km,
— liczba wyremontowanych mostów: 1szt,
— liczba przebudowywanych przepustów: 8 szt,
— liczba przebudowanych przejazdów kolejowych: 1 szt.
2) zamówienie obejmuje nadzór i obsługę laboratoryjną nad:
— robotami przygotowawczymi,
— robotami ziemnymi,
— podbudową,
— nawierzchnią bitumiczną,
— budową chodników i wjazdów,
— budową zatok autobusowych,
— oznakowaniem poziomym i pionowym,
— przebudową 8 przepustów pod koroną drogi wojewódzkiej,
— remontem mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin,
— przebudową przejazdu kolejowego na odcinku Knyszyn – Krypno,
— budową 6 przejść ekologicznych,
— rekultywacją istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej w rejonie przejazdu kolejowego,
— przebudową kolidującego urządzeń teletechnicznych,
— wykonaniem urządzeń zabezpieczenia i sterowania ruchu kolejowego,
— wykonaniem oświetlenia przejazdu kolejowego,
— wykonaniem oznakowania aktywnego,
— robotami wykończeniowymi.
3) W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski i obsługa laboratoryjna obejmuje:
— branżę drogową,
— branżę mostową,
— branżę telekomunikacyjną,
— branżę energetyczną,
— branżę w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego,
— prace geodezyjne,
— kosztorysowanie i rozliczanie robót i prac,
— udział w przeglądach gwarancyjnych.
Oraz.
— badania kontrolne i sprawdzające według Szczegółowych Specyfikacji Technicznych,
— analizę dokumentacji SST,
— opinię technologiczną.
4) Okres gwarancji na roboty: 3 lata od daty odbioru ostatecznego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45233120, 45221111, 45232300, 45231400, 45234115, 71247000, 73111000.
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA):
Tak.
II.1.8) Podział na części:
Tak.
Oferty należy składać w odniesieniu do: tylko jednej części.
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych:
Nie.
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2) Opcje:
Nie.
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Okres w miesiącach: 18 (od udzielenia zmówienia).

 

INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI

CZĘŚĆ nr 1 NAZWA: Zadanie 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin)
1) KRÓTKI OPIS:
Zadanie 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
2) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
45233120, 45221111, 45232300, 45231400, 45234115.
3) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES:
4) WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA:
Okres w miesiącach: 18 (od udzielenia zamówienia).
5) INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:
CZĘŚĆ nr 2 NAZWA: Zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna
1) KRÓTKI OPIS:
Zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:
Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
2) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
71247000, 73111000.
3) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES:
4) WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA:
Okres w miesiącach: 18 (od udzielenia zamówienia).
5) INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
Wykonawcy zaproszeni do składania ofert będą zobowiązani do wniesienia wadium w wysokości:
Zadanie 1 - 1 000 000,00 PLN.
Zadanie 2 - 50 000,00 PLN.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca, przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Zamówienie jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku Wykonawców współnie ubiegających sie o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (teks jednolity: Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:
Tak.
Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców.
Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności ustawą Prawo budowlane. Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególnosci z przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.

 

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Zadanie 1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1) doświadczenia Wykonawcy tj. zrealizowanie robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (minimum 1 Zadanie polegające na budowie/przebudowie dróg publicznych klasy min. G o wartości minimum 30 000 000 PLN brutto), wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
2) potencjału technicznego, tj.:
a. minimum 1 szt. - wytwórnia mieszanek mineralno-asfaltowych, sterowana komputerowo o mieszaniu cyklicznym i o wydajności minimum 100 ton/godz.,
b. minimum 1 szt. - rozkładarka/układarka/rozściełacz mieszanek mineralno-asfaltowych o szerokości roboczej minimum 3,5 m z ogrzewaną deską rozkładającą, z listwą wibracyjną, sterowana elektronicznie,
c. minimum 1 szt. - walec statyczny, ogumiony, o masie całkowitej minimum 10 ton,
d. minimum 2 szt. - walce statyczne, stalowe, o masie całkowitej minimum 10 ton.
3) osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.
a. Kierownik budowy winien:
— posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
— wykazanie pełnienia funkcji kierownika budowy na zadaniach związanych z budową / przebudową dróg publicznych (minimum 1 Zadanie polegające na budowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G o wartości minimum 20 000 000 PLN brutto),
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
b. KIEROWNIK ROBÓT DROGOWYCH winien:
— posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót w zakresie dróg publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
— wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / przebudowie dróg publicznych o długości minimum 2 km,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
c. Kierownik robót mostowych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót na robotach związanych z budową / przebudową drogowych obiektów inżynierskich w ciągu dróg publicznych,
— wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy/ lub kierownika robót na zadaniach związanych z budową / przebudową/remontem obiektów mostowych (minimum 1 Zadanie polegające na budowie/przebudowie/remoncie obiektu mostowego o długości minimum 40 m wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym konstrukcji stalowej ustroju niosącego),
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
d. Kierownik robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej pozwalającej na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z sieciami zewnętrznymi,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
e. KIerownik robót energetycznych winien
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami w specjalności energetycznej pozwalającej na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z sieciami zewnętrznymi,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
f. Kierownik robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego winien:
— posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalającymi na wykonanie robót w zakresie zabezpieczenia ruchu kolejowego,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
g. Geodeta winien:
— posiadać uprawnienia w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych oraz obsługi inwestycji,
— wykazać realizację minimum 1 zadania związanego z budową/przebudową dróg publicznych.
h. Asystent kierownika budowy ds. rozliczeń winien:
— posiadać znajomość obsługi programów komputerowych MS Office w zakresie DOC, XLS,
— wykazać doświadczenie w prowadzeniu rozliczeń na minimum 1 zadaniu współfinansowanym ze środków UE o wartości minimum 5 000 000 PLN.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
1) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość nie mniejszą niż 5 000 000 PLN (brutto),
2) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 10 000 000 PLN (brutto).
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
1. oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 i spełnia warunki art. 22 ustawy - Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.

(wzór przykładowego formularza oświadczenia dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl);
2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia);
3. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia);
4. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia);
5. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia);
6. polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – aktualny na dzień składania wniosku; informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 3.1);
7. informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, (wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków) – informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 3.2).;
8. wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania (należy podać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, klasę drogi, kategorię drogi, wartość zadania, datę wykonania, miejsce wykonania, nazwę inwestora) – informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt 2.1) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie;
(wzór przykładowego formularza - załącznik Nr 2 – Zadanie 1 dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl),
9. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca (należy wskazać: - wytwórnię mieszanek mineralno-asfaltowych: wydajność, rodzaj sterowania, rodzaj mieszania, ilość, dysponuje/będzie dysponował; - rozkładarkę/układarkę/rozściełacz mieszanek mineralno-asfaltowych:szerokość robocza stołu, rodzaj deski, rodzaj listwy, rodzaj sterowania, ilość, dysponuje/będzie dysponował; - walce: masa całkowita, ilość, dysponuje/będzie dysponował)
— informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 2.2) a-d.
(wzór przykładowego formularza - załącznik Nr 3 – Zadanie 1 dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl),
10. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt. 9, Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował;
11. wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (należy wskazać: proponowane przeznaczenie, dysponuje/będzie dysponował; odpowiednio do wymagań: uprawnienia, natomiast w zakresie doświadczenia personelu: w wykazie doświadczenia każdej osoby należy opisać odpowiednio dla:
— kierownika budowy – należy wskazać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, klasę drogi, kategorię drogi, wartość zadania,
— kierownika robót drogowych - należy wskazać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, kategorię drogi, długość zrealizowanego odcinka drogi publicznej,
— kierownika robót mostowych - należy wskazać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa/ przebudowa/remont obiektu mostowego, długość obiektu mostowego,
— geodety - należy wskazać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, kategorię drogi,
— asystenta kierownika budowy ds. rozliczeń – należy wskazać: nazwę zadania, nazwę programu w ramach którego nastąpiło współfinansowanie ze środków UE, wartość zadania,
— informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 2.3) a-h.
(wzór przykładowego formularza - załącznik Nr 4 i 4a – Zadanie 1 dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl);

12. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 11, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował;
13. dokumenty stwierdzające posiadanie właściwych uprawnień przez osoby przewidziane do realizacji zamówienia wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 11 (dotyczy: kierownika budowy, kierownika robót drogowych, kierownika robót mostowych, kierownika robót telekomunikacyjnych, kierownika robót energetycznych, kierownika robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego, geodety);
14. zaświadczenie potwierdzające członkostwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa oraz opłacenie składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej przez osobę przewidzianą do realizacji zamówienia, o której mowa w pkt. 11 (dotyczy: kierownika budowy, kierownika robót drogowych, kierownika robót mostowych, kierownika robót telekomunikacyjnych, kierownika robót energetycznych, kierownika robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego) – aktualne na dzień składania wniosku.
15. dokumenty regulujące współpracę podmiotów występujących wspólnie.
Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 2,3,5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
(dokumenty, o których mowa w pkt. 2, 5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku, dokumenty, o których mowa w pkt. 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia),
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 4, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy (dokument powinny być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2,3,4,5 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument zawierającym oświadczenie o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla pkt. 2, 4, 5 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku, natomiast odpowiednio dla pkt. 3, powinien być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo określające zakres upoważnienia, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z dokumentem rejestracyjnym/ewidencyjnym/Wykonawcy).
Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub uwierzytelnionej notarialnie kopii.
W przypadku złożenia wspólnego wniosku przez kilku wykonawców, zamawiający dopuści taki wniosek, do którego zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy.
Wniosek powinien zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione powyżej w pkt 1-5 dla każdego z wykonawców z osobna, pozostałe zaś składane są wspólnie.
Wykonawca w terminie i miejscu określonym w niniejszym ogłoszeniu złoży wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór przykładowego formularza dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego -http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl).
Wniosek wraz ze wszystkimi oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zapieczętowanej kopercie, zaadresowanej na zamawiającego, na adres podany w niniejszym ogłoszeniu, opatrzonej danymi wykonawcy oraz napisem:
Wniosek na: „Zadanie 1 - Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin)”.

 

Zadanie 2.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1) doświadczenia Wykonawcy tj.
a) doświadczenia Wykonawcy Nadzoru Inwestorskiego tj. wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. z zakresu nadzoru nad budową / przebudową dróg publicznych (minimum 2 zadania każde o wartości usług minimum 500 000 PLN (brutto), polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego, w tym:
— minimum 1 Zadanie polegające na budowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że nadzór ten został wykonany należycie,
— minimum 1 Zadanie z zakresu inwestycji drogowych współfinansowanych ze środków UE, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że nadzór ten został wykonany należycie).
Oraz.
b) doświadczenia Wykonawcy Obsługi Laboratoryjnej tj. wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług polegających na obsłudze laboratoryjnej robót budowlanych (minimum 1 Zadanie na badania dotyczące budowy/przebudowy dróg, placów, parkingów i minimum 1 Zadanie na badania dotyczące budowy/przebudowy/remontu obiektu mostowego, każde Zadanie o wartości minimum 200 000 PLN brutto), wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonany należycie.
2) potencjału technicznego:
Dotyczy Wykonawcy Obsługi Laboratoryjnej - sprzęt, tj: aparatu VSS, aparatu Marshalla, zestawu do badań zagęszczenia metodą Proctora, maszyny wytrzymałościowej do badań próbek betonowych, maszyny wytrzymałościowej do badań próbek wzmocnionych cementem, sprzętu do badania mrozoodporności, zestawu sit, zestawu do wykonywania ekstrakcji, wiertnicy do wycinania próbek, sprzętu do pomiaru równości podłużnej, sprzętu do badania właściwości przeciwpoślizgowych.
3) osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.
a. Kierownik zespołu nadzorującego winien:
— posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do nadzorowania / kierowania robotami drogowymi na drogach publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, minimum 5 letni staż z tymi uprawnieniami,
— wykazać pełnienie funkcji koordynatora robót / koordynatora zespołu nadzorującego / inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/przebudowie dróg publicznych o wartości robót minimum 10 000 000 PLN brutto, współfinansowanym ze środków UE.
b. Inspektor nadzoru robót drogowych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do nadzorowania / kierowania robotami drogowymi na drogach publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, minimum 5 letni staż z tymi uprawnieniami,
— wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na minimum 1 zadaniu polegające na budowie/przebudowie dróg publicznych o wartości robót minimum 10 000 000 PLN brutto,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
c. Inspektor nadzoru robót mostowych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do / kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy / przebudowy drogowych obiektów inżynierskich lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, minimum 5 letni staż z tymi uprawnieniami,
— wykazanie pełnienia funkcji inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót na budowie / przebudowie/remoncie obiektów mostowych (minimum 1 Zadanie polegające na budowie/przebudowie/remoncie obiektu mostowego o długości minimum 40 m wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym konstrukcji stalowej ustroju niosącego),
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
d. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania / kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej w zakresie sieci zewnętrznych, minimum 2 letni staż z tymi uprawnieniami,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
e. Inspektor nadzoru robót energetycznych winien:
— posiadać uprawnienia budowlane do nadzorowania / kierowania robotami w specjalności energetycznej w zakresie sieci zewnętrznych, minimum 2 letni staż z tymi uprawnieniami,
— należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
f. Inspektor nadzoru robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego winien:
O posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalającymi na wykonanie robót w zakresie zabezpieczenia ruchu kolejowego,
O należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z opłaceniem składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej.
g. Geodeta winien:
— posiadać uprawnienia w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych oraz obsługi inwestycji,
— wykazanie realizacji minimum 1 zadania związanego z budową/przebudową dróg publicznych.
h. Asystent kierownika zespołu nadzorującego ds. rozliczeń winien:
— posiadać znajomość obsługi programów komputerowych MS Office w zakresie DOC, XLS, PPT,
— wykazać doświadczenia w prowadzeniu rozliczeń na minimum 1 zadaniu dotyczącym robót drogowych na drogach publicznych, współfinansowanym ze środków UE.
Oraz.
i. Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:
— wykształcenie wyższe konstrukcyjno-budowlane lub drogowe,
— minimum 5 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych na obiektach drogowym lub/i mostowych.
j. Pracownicy obsługi laboratoryjnej wykonujący badania :
— minimum 2 osoby,
— winny posiadać wykształcenie techniczne,
— winny posiadać minimum 2 lata pracy polegającej na wykonywaniu badań laboratoryjnych robót budowlanych na obiektach drogowych i mostowych.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
1) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość nie mniejszą niż 2 000 000 PLN (brutto).
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca powinien złożyć następujące dokumenty i oświadczenia:

1. oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 i spełnia warunki art. 22 ustawy - Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm. (wzór przykładowego formularza oświadczenia - załącznik Nr 1, dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl),
2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia),
3. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia),
4. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4 - 8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia),
5. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia),
6. polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – aktualny na dzień składania wniosku; informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt 3.1);
7. wykaz wykonanych usług dotyczących nadzoru inwestorskiego w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (należy podać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, klasę drogi, kategorię drogi, datę wykonania, nazwę inwestora, wartość usługi – nadzoru, nazwę programu, w ramach którego Zadanie było współfinansowane ze środków UE) - informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 2. 1) a) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że nadzory te zostały wykonane należycie
Oraz.
Wykaz wykonanych usług dotyczących obsługi laboratoryjnej w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (należy podać: nazwę zadania – tytuł inwestycji, wartość badań, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa, czy przebudowa drogi, placu parkingu, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa/przebudowa/remont, obiektu mostowego, rodzaj badań, datę wykonania badań, nazwę zleceniodawcy badań) - informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt 4. 1) b) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
(wzór przykładowego formularza - załącznik Nr 2 i 2a – Zadanie 2, dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl),
8. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca (należy wskazać: nazwę sprzętu, ilość, dysponuje/będzie dysponował)
— informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt. 2.2).
(wzór przykładowego formularza - załącznik Nr 4 – Zadanie 2 dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl),
9. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt. 8, Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował;
10. wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca Nadzoru Inwestorskiego i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (należy wskazać: proponowane przeznaczenie, odpowiednio do wymagań: uprawnienia, staż pracy z uprawnieniami, dysponuje/będzie dysponował), natomiast w zakresie doświadczenia personelu:
— kierownik zespołu nadzorującego – należy podać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, kategorię drogi, wartość zadania, nazwę programu, w ramach którego Zadanie było współfinansowane ze środków UE,
— inspektor nadzoru robót drogowych – należy podać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, kategorię drogi, wartość zadania,
— inspektor nadzoru robót mostowych – należy podać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa/przebudowa/remont obiektu mostowego, długość obiektu mostowego,
— Geodeta – należy podać: nazwę zadania, rodzaj robót wskazujący czy jest to budowa czy przebudowa drogi publicznej, kategorię drogi,
— Asystent kierownika zespołu nadzorującego ds. rozliczeń – należy podać: nazwę zadania, kategorię drogi, nazwę programu, w ramach którego nastąpiło współfinansowanie ze środków UE.
Oraz:
Wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca Obsługi Laboratoryjnej i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (należy podać odpowiednio: proponowane przeznaczenie, wykształcenie, lata pracy polegającej na wykonywaniu badań laboratoryjnych robót budowlanych na obiektach drogowych i mostowych, dysponuje/będzie dysponował).
— informacja musi potwierdzać spełnienie warunku określonego w pkt 2.3) a-j.
(wzór przykładowego formularza - załącznik Nr 3, 3a, 3b – Zadanie 2, dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego ( http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl).
11. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 10, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował;
12. dokumenty stwierdzające posiadanie właściwych uprawnień przez osoby przewidziane do realizacji zamówienia wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 10 (dotyczy: kierownika zespołu nadzorującego, inspektora nadzoru robót drogowych, inspektora nadzoru robót mostowych, inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych, inspektora nadzoru robót energetycznych, inspektora nadzoru robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego, geodety);
13. zaświadczenie potwierdzające członkostwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa oraz opłacenie składek członkowskich i ubezpieczenia od odpowiedzialności zawodowej przez osobę przewidzianą do realizacji zamówienia, o której mowa w pkt. 10 (dotyczy: inspektora nadzoru robót drogowych, inspektora nadzoru robót mostowych, inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych, inspektora nadzoru robót energetycznych, inspektora nadzoru robót w zakresie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego) - aktualne na dzień składania wniosku.
14. dokumenty regulujące współpracę podmiotów występujących wspólnie.
Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2, 3, 5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
(dokumenty, o których mowa w pkt 2,5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku, dokumenty, o których mowa w pkt 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia),
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 4, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument powinny być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, 3, 4, 5 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument zawierającym oświadczenie o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla pkt 2, 4, 5 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania wniosku, natomiast odpowiednio dla pkt 3, powinien być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo określające zakres upoważnienia, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (zgodnie z dokumentem rejestracyjnym/ewidencyjnym/ Wykonawcy).
Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub uwierzytelnionej notarialnie kopii.
W przypadku złożenia wspólnego wniosku przez kilku wykonawców, zamawiający dopuści taki wniosek, do którego zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy.
Wniosek powinien zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione powyżej w pkt 1-5 dla każdego z wykonawców z osobna, pozostałe zaś składane są wspólnie.
Wykonawca w terminie i miejscu określonym w niniejszym ogłoszeniu złoży wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór przykładowego formularza dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego -http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl).
Wniosek wraz ze wszystkimi oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zapieczętowanej kopercie, zaadresowanej na zamawiającego, na adres podany w niniejszym ogłoszeniu, opatrzonej danymi wykonawcy oraz napisem:
Wniosek na: Zadanie 2 – Pełnienie nadzoru inwestorskiego i obsługa laboratoryjna robót budowlanych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Przebudowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 671 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi na odcinku Krypno – Tykocin etap I (odcinek Krypno – Tykocin, przejazd kolejowy na odcinku Knyszyn – Krypno, remont mostu przez rzekę Narew w m. Tykocin).
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Określone w Sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Określone w Sekcji III.2.1).
III.2.3) Zdolność techniczna:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Określone w Sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Określone w Sekcji III.2.1).
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone:
Nie.
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu:
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury:
Ograniczona.
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału:
Przewidywana liczba wykonawców 20
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Zadanie 1:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu. W przypadku, gdy opisane warunki udziału w postępowaniu po zastosowaniu formuły spełnia - nie spełnia, spełni więcej niż 20 wykonawców, zamawiający dokona dodatkowej oceny warunku dot. doświadczenia zawodowego.
Na podstawie wykazu wykonanych robót, spełniających wymagania co do rodzaju i wartości robót (potwierdzonych załączeniem dokumentów stwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie), wykonawca otrzyma 1 punkt za każde wykonane Zadanie.
Jeżeli w przypadku zastosowania oceny jak wyżej, kilku wykonawców zajmie ostatnie, równorzędne miejsce, a liczba wykonawców spełniających warunki udziału przewyższy 20, zamawiający spośród nich wybierze tego, u którego łączna wartość zadań (potwierdzonych załączeniem dokumentów stwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie) spełniających warunki będzie najwyższa.
Zadanie 2:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.
W przypadku, gdy opisane warunki udziału w postępowaniu po zastosowaniu formuły spełnia - nie spełnia, spełni więcej niż 20 wykonawców, zamawiający dokona dodatkowej oceny warunku dot. doświadczenia zawodowego.
Na podstawie wykazu wykonanych usług pełnienia nadzoru i usług dotyczących obsługi laboratoryjnej, spełniających wymagania określone przez zamawiającego co do rodzaju i wartości (potwierdzonych załączeniem dokumentów stwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie) wykonawca otrzyma 1 punkt za każde wykonane Zadanie.
Jeżeli w przypadku zastosowania oceny jak wyżej, kilku wykonawców zajmie ostatnie, równorzędne miejsce, a liczba wykonawców spełniających warunki udziału przewyższy 20, zamawiający spośród nich wybierze tego, u którego łączna wartość zadań z zakresu usług pełnienia nadzoru i usług dotyczących obsługi laboratoryjnej (potwierdzonych załączeniem dokumentów stwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie) spełniających warunki będzie najwyższa.
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu:
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia:
Najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:
Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia:
Nie.
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego:

Dokumenty odpłatne: nie.

 

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

19.1.2010 - 09:30.

 

IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom:
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ:
Nie.
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH:
Tak.
Odniesienie do projektów i/lub programów: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE:
1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, jeżeli zaistnieje taka potrzeba i pozyskane zostaną środki finansowe.
2. Wykonawca w terminie i miejscu określonym w niniejszym ogłoszeniu odpowiednio do zadania - złoży wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wzór przykładowego formularza dostępny w siedzibie zamawiającego lub do pobrania ze strony BIP zamawiającego -http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl).
3. Wniosek wraz ze wszystkimi oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zapieczętowanej kopercie, zaadresowanej na zamawiającego, na adres podany w niniejszym ogłoszeniu, opatrzonej danymi wykonawcy oraz napisem wskazującym odpowiednio nazwę zadania.
4. Forma porozumiewania się w niniejszym postępowaniu: pisemnie, faxem.
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17 a, PL-02-676 Warszawa. E-mail odwolania@uzp.gov.pl. Tel.  +48 224587701. URL: www.uzp.gov.pl. Faks  +48 224587700.
VI.4.2) Składanie odwołań:
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 10 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopię treści odwołania Zamawiającemu.
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:
Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17 a, PL-02-676 Warszawa. E-mail odwolania@uzp.gov.pl. Tel.  +48 224587701. URL: www.uzp.gov.pl. Faks  +48 224587700.
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
14.12.2009.
 

 

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Tomkiel Wydział Zamówien Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Tomkiel

Wprowadzający: Małgorzata Tomkiel

Data wprowadzenia: 2009-12-14

Data modyfikacji: 2010-05-14

Opublikował: Jerzy Grygoruk

Data publikacji: 2009-12-14