Przebudowa drogi wojewódzkiej 682 na odcinku Markowszczyzna - Łapy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020
Projekt Nr POPW.02.02.00-20-0001/17 pn.:
Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 682 na odcinku Markowszczyzna - Łapy
Całkowita wartość inwestycji 181 840 424,18 zł.
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 154 789 418,06 zł.
(Kwota dofinansowania z budżetu Samorządu Województwa Podlaskiego) 27 051 006,12 zł.
Beneficjent: WOJEWÓDZTWO PODLASKIE
Podmiot Reprezentujący Beneficjenta Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
Okres realizacji Projektu: 08.2017 – 12.2019
Projekt Przebudowa DW682 na odc Markowszczyzna Łapy obejmuje inwestycję od km 2+750 do km 16+815 o długości 14,07km polegającą na rozbudowie DW z budową obwodnic m. Uhowo Turośń Dolna i Markowszczyzna. Kończy się ona w pobliżu planowanego węzła na trasie przyszłej południowej obwodnicy Białegostoku będącej elementem planowanej S19-TEN-T (węzeł Białystok Księżyno).
Wykonane zostaną m.in: roboty drogowe: obwodnice miejscowości, skrzyżowania z drogami niższej kategorii nawierzchnia chodniki, ścieżka rowerowa ciągi pieszo rower. zatoki autobusowe ekrany akustyczne zieleń obiekty inżynierskie tj. przepusty; infrastruktura tech: kanalizacja deszczowa oświetlenie uliczne sygnalizacja świetlna kanał tech. przebudowa kolidujących urządzeń obcych.
Przedsięwzięcie w całości wpisuje się w zakres działania 2.2 i przyczyni się do:
•poprawy efektywności transportu poprzez usunięcie niedoborów przepustowości
•podniesienia efektywności układów transportowych w BOF
•zwiększenia konkurencyjności gospodarki poprzez usprawnienie połączeń drugorzędnych i trzeciorzędnych węzłów z infrastrukturą TEN‐T
•wzrostu poziomu wewnętrznej dostępności i spójności transportu w Polsce Wschodniej
Cel ogólny projektu jest zbieżny z celem działania 2.2 dzięki czemu realizuje również cel główny POPW wzrost konkurencyjności i innowacyjności makroregionu Polski Wschodniej w tym m.in: poprawa mobilności mieszkańców i dostępności wew w mieście wojewódzkim i BOF usunięcie niedoborów przepustowości zwiększenie konkurencyjności gosp. poprzez usprawnienie połączeń z TEN-T wzrostu poziomu wew dostępności transportu w BOF wzmocnienie spójności wewnętrznej transportu w Polsce Wschodniej.
Cele pośrednie-poprawa bezpieczeństwa ruchu jakości i standardu infrastruktury ograniczenie zanieczyszczeń skrócenie czasu przejazdu zmniejszenie kosztów eksploatacji ożywienie przedsiębiorczości rozwój społ-gosp w regionie.
Metryka strony