Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski – Hajnówka”.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski-Hajnówka” zakończone zostało wyborem oferty Instytutu Zrównoważonego Rozwoju Sp. z o.o., ul. Elewatorska 17 lok. 1, 15-620 Białystok.
Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- Instytut Zrównoważonego Rozwoju Sp. z o.o., ul. Elewatorska 17 lok. 1, 15-620 Białystok – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 60,00 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 40,00 pkt., razem – 100,00 pkt.,
- Sweco Consulting sp. z o.o., ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 51,05 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 20,00 pkt. (za uznane 2 zadania spełniające warunki określone w SIWZ), razem – 71,05 pkt.,
- Zakład Budownictwa Inżynieryjnego Karol Szymański, ul. Aleja Wojska Polskiego 27A lok. 100, 18-300 Zambrów – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 46,97 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 40,00 pkt., razem – 86,97 pkt.,
- MGGP S.A., ul. Kaczkowskiego 6, 33-100 Tarnów – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 18,02 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 40,00 pkt., razem – 58,02 pkt.,
- ECM Group Polska S.A., ul. Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 16,37 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 40,00 pkt., razem – 56,37 pkt.,
- Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: BAUMARK Sp. z o.o., ul. Świętojańska 106, 07-202 Wyszków, Partner konsorcjum: ROBERT SIEMIENIEWSKI P.H.U."BAUMARK", ul. Świętojańska 106, 07-202 Wyszków – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 30,35 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 40,00 pkt., razem – 70,35 pkt.,
- BICO GROUP Sp. z o.o., ul. Odrowąża 15, 03-310 Warszawa – oferta odrzucona,
- BBC Best Building Consultants Sp. z o.o. SP.K., ul. Aleje Jerozolimskie 155 lok. U3, 02-326 Warszawa – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 27,01 pkt., Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych - 40,00 pkt., razem – 67,01 pkt.
Białystok, dnia 16.12.2020 r.
Zbiorcze zestawienie ofert
kwota jaką dysponuje Zamawiający: 2 000 000,00 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków.
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena zł. (brutto) |
Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - Inspektora nadzoru robót drogowych |
01 |
Instytut Zrównoważonego Rozwoju Sp. z o.o. ul. Elewatorska 17 lok. 1, 15-620 Białystok |
897 900,00 |
3 zadania |
02 |
Sweco Consulting sp. z o.o. ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań |
1 055 340,00 |
3 zadania |
03 |
Zakład Budownictwa Inżynieryjnego Karol Szymański ul. Aleja Wojska Polskiego 27A lok. 100, 18-300 Zambrów |
1 146 975,00 |
3 zadania |
04 |
MGGP S.A. ul. Kaczkowskiego 6, 33-100 Tarnów |
2 988 900,00 |
3 zadania |
05 |
ECM Group Polska S.A. ul. Rondo ONZ 1, 00-124, Warszawa |
3 290 865,00 |
3 zadania |
06 |
Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: BAUMARK Sp. z o.o. ul. Świętojańska 106, 07-202 Wyszków Partner konsorcjum: ROBERT SIEMIENIEWSKI P.H.U."BAUMARK" ul. Świętojańska 106, 07-202 Wyszków |
1 774 890,00 |
3 zadania |
07 |
BICO GROUP Sp. z o.o. ul. Odrowąża 15, 03-310 Warszawa |
1 354 289,04 |
3 zadania |
08 |
BBC Best Building Consultants Sp. z o.o. SP.K. ul. Aleje Jerozolimskie 155 lok. U3, 02-326 Warszawa |
1 994 937,00 |
3 zadania |
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej.
Białystok, dnia 27.10.2020 r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski-Hajnówka”, wyjaśnia co następuje:
- Rozdział IV pkt. 3 SIWZ: „Nadzór nad robotami do 21 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy Wykonawcy Zaprojektuj i Wybuduj.” Czy w terminie 21 miesięcy ujęte są okresy zimowe?
Odpowiedź 1: W terminie 21 miesięcy ujęte są okresy zimowe.
- Wg SIWZ rozdział III pkt. 3.2 h): nadzór inwestorski przewiduje nadzór archeologiczny, natomiast wg § 13 Umowy nie ma wymienionego stanowiska archeologa. Czy przewidziana jest konieczność zapewnienia osoby pełniącej funkcję archeologa?
Odpowiedź 2: Przewiduje się zapewnienie osoby pełniącej funkcję archeologa w przypadku wystąpienia takiej konieczności na etapie realizacji zamówienia.
- Czy przewidziana jest konieczność zapewnienia osoby pełniącej funkcję inspektora nadzoru specjalności melioracyjnej?
Odpowiedź 3: Wymaga się zapewnienia osoby pełniącej funkcję inspektora nadzoru robót sanitarnych, zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ.
Białystok, 08.10.2020 r.
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2020/S 182-438788
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Elewatorska 6
Miejscowość: Białystok
Kod NUTS: PL84 Podlaskie
Kod pocztowy: 15-620
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
E-mail: przetargi@pzdw.wrotapodlasia.pl
Tel.: +48 856767139
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Sekcja II: Przedmiot
Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski – Hajnówka”.
Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski – Hajnówka”.
Droga wojewódzka nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski – Hajnówka.
Pełnienie usługi nadzoru inwestorskiego na zadaniu zaprojektuj i wybuduj: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 689 na odcinku Bielsk Podlaski – Hajnówka”.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
W tej sekcji zostały wpisane:
1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda następujących dokumentów:
Potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez Zamawiającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający może żądać następujących dokumentów:
1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego);
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia nie zbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1, 4, 5, 6, 10 rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400 000,00 PLN.
Określony w sekcji III.1.2.
1. Posiadanego doświadczenia zawodowego.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę, co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającego na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniu związanym z budową/ rozbudową/ przebudową drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości robót minimum 30 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów określających, czy nadzór ten został wykonany należycie.
2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
Nadzór nad pracami projektowymi:
a) kierownik zespołu prac projektowych;
Nadzór nad robotami budowlanymi:
a) kierownik zespołu nadzoru – inspektor nadzoru robót drogowych;
b) inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich;
c) geodeta;
d) nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika;
e) inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych;
f) inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych;
g) inspektor nadzoru robót sanitarnych;
h) asystent ds. rozliczeń.
Został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, tj.: w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, sala konferencyjna – pok. nr 213.
Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego. Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 47 000 PLN (słownie: czterdzieści siedem tysięcy złotych).
2. Termin wykonania zamówienia:
— termin rozpoczęcia realizacji zamówienia ustala się na dzień podpisania umowy,
— termin realizacji zamówienia: do 48 miesięcy od dnia podpisania umowy z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj”, w tym:
• nadzór nad wykonaniem dokumentacji projektowej – rozumiane jako uzyskanie ZRID: do 16 miesięcy od podpisania umowy z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj”,
• a w sytuacji konieczności sporządzenia w ramach postępowania zamierzającego do uzyskania decyzji środowiskowej raportu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko – odpowiednie 27 miesięcy od dnia podpisania umowy z Wykonawcą „zaprojektuj i wybuduj”,
• nadzór nad robotami do 21 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy Wykonawcy „zaprojektuj i wybuduj”,
• w przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia Wykonawcy robót, okres pełnienia nadzoru inwestorskiego, także zostanie przedłużony.
3. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
• cena – 60 %,
• doświadczenie kierownika zespołu nadzoru – inspektora nadzoru robót drogowych – 40 %.
4. Dotyczy sekcji IV.2.6: Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
5. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
6. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
7. W przypadku, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
9. Szczegółowe zasady komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami oraz opis sposobu przygotowania i złożenia ofert zostały opisane w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
10. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
11. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp;
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Informowanie o niezgodnej z przepisami ustawy czynności:
1) Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp;
2) w przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności;
3) na czynności, o których mowa w art. 181 ust. 2 ustawy Pzp, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.
6. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Środki ochrony prawnej reguluje dział VI ustawy.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Informacja dotycząca ograniczenia stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej jako: RODO w zakresie praw przysługujących osobie
Zamawiający zgodnie z art. 8a ust. 5 ustawy Pzp informuje:
1) w przypadku wykonania, na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (wykonania prawa dostępu przysługującego osobie, której dane dotyczą) wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) wystąpienie osoby z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych) nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
3) w przypadku gdy wykonanie, po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (wykonania prawa dostępu przysługującego osobie, której dane dotyczą), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
Metryka strony