Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530.

 

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530”, zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki, Partner konsorcjum: „ALTOR” Sp. z o.o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki.

Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  • Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki, Partner konsorcjum: „ALTOR” Sp. z o.o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 60,00 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 40,00 pkt., razem – 100,00 pkt.
  • Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych „TRAKT” Sp. z o.o., 1 Maja 8, 18-200 Wysokie Mazowieckie – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 58,51 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 40,00 pkt., razem – 98,51 pkt.
  • STRABAG Sp. z o.o., Parzniewska 10, 05-800 Pruszków – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 45,55 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 40,00 pkt., razem – 85,55 pkt.
  • UAB "ŠIAULIU PLENTAS", ul. Isradeju g. 11, LT-78149 Siauliai, Litwa, reprezentowana przez: UŽDAROJI AKCINE BENDROVE "ŠIAULIU PLENTAS" Sp. z o.o. Oddział w Polsce, ul. Ciołkowskiego 24, 15-545 Białystok – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 54,27 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 40,00 pkt., razem – 94,27 pkt.
  • Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: UNIBEP S.A., 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski, Partner konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o., ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 59,57 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 40,00 pkt., razem – 99,57 pkt.

 

Białystok, dnia 03.09.2019 r.


Zbiorcze zestawienie ofert

 kwota jaką dysponuje Zamawiający: 19 273 753,00 zł. (z możliwością pozyskania dodatkowych środków).

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Okres gwarancji i rękojmi.

01

Konsorcjum firm:

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.

ul. Kolejowa 28

05-300 Mińsk Mazowiecki – Lider Konsorcjum

„ALTOR” Sp. z o.o.

Ul. Kolejowa 28

05-300 Mińska Mazowiecki – Partner konsorcjum

34 301 639,76

7 lat

02

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych „TRAKT” Sp. z o.o.
ul. 1 Maja 8

18-200 Wysokie Mazowieckie

35 172 501,56

7 lat

03

STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10
05-800 Pruszków

45 181 903,79

7 lat

04

UAB "ŠIAULIU PLENTAS"

ul. Isradeju g. 11, LT-78149 Siauliai, Litwa

reprezentowana przez:

UŽDAROJI AKCINE BENDROVE "ŠIAULIU PLENTAS" Sp. z o.o. Oddział w Polsce,

 ul. Ciołkowskiego 24
15-545 Białystok

37 921 287,27

7 lat

05

Konsorcjum firm:

UNIBEP S.A.

ul. 3 Maja 19,

17-100 Bielsk Podlaski – Lider konsorcjum

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.

ul. Sikorskiego 156,

18-400 Łomża – Partner konsorcjum

34 551 364,05

7 lat

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej.

 

Białystok, 30.07.2019 r.


16/07/2019    S135    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2019/S 135-331248

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2019/S 117-285877)

Legal Basis:


Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: przetargi@pzdw.wrotapodlasia.pl
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. nr 678 wraz z drogowymi obiektami inż. niezbędną infr. tech. na odc. Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530

II.1.2)Główny kod CPV

45233120

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

11/07/2019

VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia

Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2019/S 117-285877

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania

VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu

Numer sekcji: III.1.3

Część nr: 1.

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe; Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamiast:

  1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

  1. Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

  1. a) Kierownik budowy,
  2. b) Kierownik robót drogowych,
  3. c) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,
  4. d) Geodeta,
  5. e) Osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Powinno być:

  1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest: wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — inne dokumenty.

  1. Osób zdolnych do wykonania zamówienia w zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
  2. a) kierownik budowy;
  3. b) kierownik robót drogowych;
  4. c) kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich;
  5. d) geodeta;
  6. e) osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

VII.2)Inne dodatkowe informacje:


ZMIANA  SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530”, tj.:

  1. w Części V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

zapis o treści:

  • Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane  zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

otrzymuje brzmienie:

  • Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane  zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

oraz

zapis o treści:

  • KIEROWNIK BUDOWY winien:
  • posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006, Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) – kierownika budowy/kierownika robót drogowych w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lat doświadczenia z uprawnieniami,
  • wykazać pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006, Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na stanowisku kierownika budowy / kierownika robót drogowych na: minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto) wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.

otrzymuje brzmienie:

  • KIEROWNIK BUDOWY winien:
  • posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006, Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) – kierownika budowy/kierownika robót drogowych w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lat doświadczenia z uprawnieniami,
  • wykazać pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006, Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na stanowisku kierownika budowy / kierownika robót drogowych na: minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto) wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.
  1. Dokonuje się zmiany Załącznika „DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE WYKONAWCY ROBÓT”.
  • Dokonuje się zmiany Załącznika DOŚWIADCZENIE OSÓB WSKAZANYCH W WYKAZIE OSÓB”.
  1. Dokonuje się zmiany wzoru umowy.
  2. Dokonuje się zmiany SIWZ w zakresie projektu wykonawczego-budowa kanału technologicznego.
  3. SIWZ po zmianie, załączniki po zmianie, wzór umowy po zmianie, projekt wykonawczego-budowa kanału technologicznego. Dokumenty po zmianie z dnia 11.07.2019 r. dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Białystok, 11.07.2019 r.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia przesłane 11.07.2019r. do pobrania poniżej

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530”, wyjaśnia co następuje:

PYTANIE 1: Zapisy SIWZ w rozdziale V pkt. 3 określają warunki udziału w postepowaniu:

Zdolności technicznej lub zawodowej:

Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane  zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „Trakt” Spółka z o.o. w Wysokiem Mazowieckiem, zwraca się z pytaniem czy Zamawiający dopuści 1 zadanie klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto).

Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający dokonuje zmiany warunku w powyższym zakresie i zamieszcza SIWZ po zmianie.

 

PYTANIE 2: Zapisy SIWZ w rozdziale V pkt. 4a określają warunki udziału w postepowaniu:

  1. KIEROWNIK BUDOWY winien:

- wykazać pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006 r., Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na stanowisku kierownika budowy / kierownika robót drogowych na: minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto) wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych „Trakt” Spółka z o.o. w Wysokiem Mazowieckiem, zwraca się z pytaniem czy Zamawiający dopuści 1 zadanie klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto).

 

Odpowiedź na pytanie 2: Zamawiający dokonuje zmiany warunku w powyższym zakresie i zamieszcza SIWZ po zmianie.

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530”, wyjaśnia co następuje:

PYTANIE 1: SIWZ Zbiorczy kosztorys ofertowy Branża mostowa zakłada wykonanie przepustu P22 i P22a w km 51+132, przepustu P 23 i P 23a w km 51+947,5 i przepustu P24 w km 52+291. Prosimy o załączenie przedmiarów lub szczegółowych kosztorysów ofertowych z wymieniem zakresu robót jakie należy wykonać na poszczególnych przepustach.

Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający nie zamieszcza na stronie kosztorysów ofertowych
i przedmiarów robót. Rozliczenie zamówienia ma charakter ryczałtowy. Potencjalny Wykonawca robót powinien we własnym zakresie wykonać takie kosztorysy i przedmiary w celu określenia ryczałtowej wartości oferty. Ponadto, zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, przed podpisaniem umowy winien przedłożyć Zamawiającemu kosztorys ofertowy z rozbiciem na branże i asortymenty robót.

PYTANIE 2: Branża mostowa -  Proszę o potwierdzenie, iż na przepustach P22 i P22a, P23 i P23a oraz P24 Zamawiający nie wymaga wykonywania stalowych ścianek szczelnych.

Odpowiedź na pytanie 2: Przepusty P22, P22a, P23, P23a i P24 należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i SST, tj. prace prowadzić etapowo z prowadzeniem ruchu pojazdów wykorzystując np. drogi serwisowe lub poszerzenia korpusu drogowego wg dokumentacji czasowej organizacji ruchu opracowanej przez Wykonawcę na etapie realizacji. Jednakże Zamawiający dopuszcza wykonanie przepustów w odmiennej technologii, np. przy wykorzystaniu ścianek szczelnych. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany będzie na swój koszt opracować projekt zabezpieczenia wykopów, uzyskać wszelkie niezbędne opinie i decyzje formalno-prawne oraz administracyjne. Koszty wynikłe ze zmian technologicznych nie będą stanowić podstawy do roszczeń ze strony Wykonawcy robót. Nie może to również wpłynąć na wydłużenie terminu realizacji inwestycji.

PYTANIE 3: Branża mostowa - Zamawiający załączył Zbiorczy Kosztorys Ofertowy, który wskazuje na wykonanie przepustów P22 i P22a w km 51+132, P23 i P23a w km 51+947,5 oraz P24 w km 52+291. Natomiast załączona przez Zamawiającego Dokumentacja wskazuje na wykonanie 24 sztuk przepustów z branży mostowej. Prosimy o potwierdzenie, które przepusty z branży mostowej należy wykonać w ramach tego zadania przetargowego.

Odpowiedź na pytanie 3: Należy wykonać przepusty P22, P22a, P23, P23a i P24 zgodnie z załączonym Zbiorczym Kosztorysem Ofertowym oraz zgodnie z zakresem robót kreślonym w SIWZ.

PYTANIE 4: Jakie materiały z rozbiórek z branży mostowej stają się własnością Zamawiającego?

Odpowiedź na pytanie 4: Materiały z rozbiórki nie przejęte protokolarnie przez Zamawiającego należy zagospodarować zgodnie z przepisami. Przejęte protokolarnie materiały należy odwieźć na miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 100 km.

PYTANIE 5: Na jaką odległość należy wywieść materiały z rozbiórek branży mostowej, które stają się własnością Zamawiającego?

Odpowiedź na pytanie 5: Materiały z rozbiórki nie przejęte protokolarnie przez Zamawiającego należy zagospodarować zgodnie z przepisami. Przejęte protokolarnie materiały należy odwieźć na miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 100 km.

PYTANIE 6: Branża mostowa - Opis techniczny przepustu P-22 i P-22a w km 51+132 wskazuje m.in. na obiekty istniejące w km 51+050 (P-22.1) fi 100cm i długości ok. 13,60m oraz w km 51+395 (P-22.2) przepust żelbetowy długość 9,90m. Proszę o informację, czy rozbiórkę w/w obiektów należy ująć w pozycji przy wycenie przepustu projektowanego P22 i P22a w km 51+132 w branży mostowej.

Odpowiedź na pytanie 6: Rozbiórkę istniejących przepustów P-22.1 i P-22.2 należy ująć w wycenie wykonania nowych przepustów P-22 oraz P-22a.

PYTANIE 7: Na rysunku 22.3 Rysunek ogólny przepustu P-22 i P-22a zaznaczone są m.in. istniejąca sieć telekomunikacyjna przeznaczona do rozbiórki, projektowana elektryczna linia oświetlenia drogowego, projektowana kanalizacja teletechniczna, projektowany słup oświetlenia drogowego. Proszę o wskazanie pozycji zbiorczego kosztorysu ofertowego, gdzie należy ująć wycenę w/w elementów. Proszę o potwierdzenie, iż w/w elementów nie należy wyceniać w pozycji przepustu P-22 i P22a w branży mostowej.

Odpowiedź na pytanie 7: Przebudowę istniejącej sieci telekomunikacyjnej, budowę kanału technologicznego oraz przebudowę i budowę oświetlenia drogowego należy ująć w wycenie wykonania branż: elektroenergetycznej oraz telekomunikacyjnej.

PYTANIE 8: Proszę o potwierdzenie, że SST D.03.01.02 Przepusty stalowe z blachy falistej odnosi się również do przepustów P22 i P22a w km 51+132 i P23 i P23a w km 51+947,5 oraz P24 w km 52+291.

Odpowiedź na pytanie 8: Do wykonania przepustów P22, P22a, P23, P23a i P24 należy stosować SST D.03.01.02 Przepusty stalowe z blachy falistej.

PYTANIE 9: Branża mostowa - Opis techniczny przepustu P-23 i P-23a w km 51+947,5 wskazuje m.in. na obiekt istniejący w km 51+931. Proszę o informację, czy rozbiórkę w/w obiektu należy ująć w pozycji przy wycenie przepustu projektowanego P23 i P23a w km 51+947,5 w branży mostowej.

Odpowiedź na pytanie 9: Rozbiórkę istniejącego przepustu w km 51+931 należy ująć w wycenie wykonania nowych przepustów P-23 oraz P-23a.

PYTANIE 10: W opisie technicznym projektu wykonawczego na przepust P23 i P23a w punkcie 5.3 wskazuje m.in. na roboty rozbiórkowe – elementy posadowienia. Proszę o wskazanie o jakie elementy posadowienia chodzi, proszę konkretnie podać wymiary i rodzaj posadowienia istniejącego.

Odpowiedź na pytanie 10: Istniejący obiekt w km 51+931 to przepust sklepiony, a jego elementy posadowienia tj. ławy fundamentowe nie są możliwe do pomierzenia w terenie. Założono, iż jest to rozwiązanie typowe/katalogowe i przedstawiono je na rysunku inwentaryzacji obiektu z adnotacją, iż ich usytuowanie i wymiary są orientacyjne. Nie wyklucza się istnienia innych elementów posadowienia obiektu.

PYTANIE 11: Na rysunku 23.4 Rysunek ogólny przepustu P-23 i P-23a zaznaczone są m.in. istniejąca sieć telekomunikacyjna przeznaczona do rozbiórki, projektowana elektryczna linia oświetlenia drogowego, projektowana kanalizacja teletechniczna, projektowany słup oświetlenia drogowego. Proszę o wskazanie pozycji zbiorczego kosztorysu ofertowego, gdzie należy ująć wycenę w/w elementów. Proszę o potwierdzenie, iż w/w elementów nie należy wyceniać w pozycji przepustu P-23 i P23a w branży mostowej.

Odpowiedź na pytanie 11: Przebudowę istniejącej sieci telekomunikacyjnej, budowę kanału technologicznego oraz przebudowę i budowę oświetlenia drogowego należy ująć w wycenie wykonania branż: elektroenergetycznej oraz telekomunikacyjnej.

PYTANIE 12: Branża mostowa - Opis techniczny przepustu P-24 w km 52+291 wskazuje m.in. na obiekt istniejący w km 52+293. Proszę o informację, czy rozbiórkę w/w obiektu należy ująć w pozycji przy wycenie przepustu projektowanego P24 w km 52+291 w branży mostowej. Proszę o wskazanie pozycji zbiorczego kosztorysu ofertowego, gdzie należy ująć wycenę rozbiórek istniejącego obiektu w km 52+293.

Odpowiedź na pytanie 12: Rozbiórkę istniejącego przepustu w km 52+293 należy ująć w wycenie wykonania nowego przepustu P-24.

PYTANIE 13: Na rysunku 24.4 Rysunek ogólny przepustu P-24 zaznaczone są m.in. istniejąca sieć telekomunikacyjna przeznaczona do rozbiórki, istniejący gazociąg przeznaczony do rozbiórki, projektowana elektryczna linia oświetlenia drogowego, projektowana sieć telekomunikacyjna, projektowana kanalizacja teletechniczna, projektowany słup oświetlenia drogowego. Proszę o wskazanie pozycji zbiorczego kosztorysu ofertowego, gdzie należy ująć wycenę w/w elementów.

Odpowiedź na pytanie 13: Przebudowę istniejącej sieci telekomunikacyjnej, przebudowę gazociągu, budowę kanału technologicznego oraz przebudowę i budowę oświetlenia drogowego należy ująć w wycenie wykonania branż: elektroenergetycznej, sanitarnej oraz telekomunikacyjnej.

PYTANIE 14: Branża mostowa - Załączone przez Zamawiającego SST M.11.01.06 wskazuje na „Wykonanie ścianek szczelnych”. Prosimy o wskazanie, gdzie należy wbudować w/w ścianki szczelne i w jakich ilościach.

Odpowiedź na pytanie 14: Przepusty P22, P22a, P23, P23a i P24 należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i SST, tj. prace prowadzić etapowo z prowadzeniem ruchu pojazdów wykorzystując np. drogi serwisowe lub poszerzenia korpusu drogowego wg dokumentacji czasowej organizacji ruchu opracowanej przez Wykonawcę na etapie realizacji. Jednakże Zamawiający dopuszcza wykonanie przepustów w odmiennej technologii, np. przy wykorzystaniu ścianek szczelnych. W takim przypadku Wykonawca na swój koszt zobowiązany będzie opracować projekt zabezpieczenia wykopów, uzyskać wszelkie niezbędne opinie i decyzje formalno-prawne oraz administracyjne. Koszty wynikłe ze zmian technologicznych nie będą stanowić podstawy do roszczeń ze strony Wykonawcy robót. Nie może to również wpłynąć na wydłużenie terminu realizacji inwestycji.

PYTANIE 15: Proszę o informację czy Zamawiający będzie wymagał na przepustach P-22 i P-22a, P-23 i P-23a, P-24 wykonywania przepustów tymczasowych. Jeśli tak proszę o wskazanie średnicy i długości.

Odpowiedź na pytanie 15: Przepusty P22, P22a, P23, P23a i P24 należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i SST, tj. prace prowadzić etapowo z prowadzeniem ruchu pojazdów wykorzystując np. drogi serwisowe lub poszerzenia korpusu drogowego wg dokumentacji czasowej organizacji ruchu opracowanej przez Wykonawcę na etapie realizacji. Jednakże Zamawiający dopuszcza wykonanie przepustów w odmiennej technologii, np. przy wykorzystaniu przepustów tymczasowych. W takim przypadku Wykonawca na swój koszt zobowiązany będzie opracować konieczną dokumentację, uzyskać wszelkie niezbędne opinie i decyzje formalno-prawne oraz administracyjne. Koszty wynikłe ze zmian technologicznych nie będą stanowić podstawy do roszczeń ze strony Wykonawcy robót. Nie może to również wpłynąć na wydłużenie terminu realizacji inwestycji.

PYTANIE 16: Prosimy o potwierdzenie, że wynagrodzenie na zadaniu jest ryczałtowe?

Odpowiedź na pytanie 16: Tak, wynagrodzenie za roboty budowlane jest ryczałtowe.

PYTANIE 17: Załączony przez Zamawiającego wzór umowy wskazuje m.in. w punkcie 4 na przekazane przez Zamawiającego szacunkowe „zestawienia ilości robót”. Zwracamy się z prośbą o Załączenie przez Zamawiającego zestawienia ilości robót branża mostowa

Odpowiedź na pytanie 17: W załączeniu skorygowany wzór umowy.

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530”, wyjaśnia co następuje:

PYTANIE 1: Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie do przedmiotowej dokumentacji przedmiarów robót dla wszystkich branż dotyczących wykonana przedmiotowego Zadania od km 50+165 do km 52+530.

Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający nie zamieszcza na stronie kosztorysów ofertowych
i przedmiarów robót. Rozliczenie zamówienia ma charakter ryczałtowy. Potencjalny Wykonawca robót powinien we własnym zakresie wykonać takie kosztorysy i przedmiary w celu określenia ryczałtowej wartości oferty. Ponadto, zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, przed podpisaniem umowy winien przedłożyć Zamawiającemu kosztorys ofertowy z rozbiciem na branże i asortymenty robót.

PYTANIE 2: Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie do przedmiotowej dokumentacji kosztorysów ofertowych dla wszystkich branż dotyczących wykonana przedmiotowego Zadania od km 50+165 do km 52+530.

Odpowiedź na pytanie 2: Zamawiający nie zamieszcza na stronie kosztorysów ofertowych
i przedmiarów robót. Rozliczenie zamówienia ma charakter ryczałtowy. Potencjalny Wykonawca robót powinien we własnym zakresie wykonać takie kosztorysy i przedmiary w celu określenia ryczałtowej wartości oferty. Ponadto, zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, przed podpisaniem umowy winien przedłożyć Zamawiającemu kosztorys ofertowy z rozbiciem na branże i asortymenty robót.

PYTANIE 3: Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie do przedmiotowej dokumentacji wzoru umowy jaka będzie obowiązywała na przedmiotowym zadaniu.

Odpowiedź na pytanie 3: Wzór umowy został uprzednio zamieszczony tj. dn. 20.06.2019r. W załączeniu skorygowany wzór umowy.

PYTANIE 4: Czy Zamawiający dopuszcza ruch wahadłowy na przebudowywanym odcinku?

Odpowiedź na pytanie 4: Zamawiający dopuszcza ruch wahadłowy na określony czas. Jednocześnie przypominamy, iż wszelkie kwestie formalno-prawne jak również wszystkie związane z tym koszty (m.in. uzgodnienia, odszkodowania) leżą po stronie potencjalnego wykonawcy, który winien uwzględnić to w cenie oferty.

PYTANIE 5: Czy nawierzchnie asfaltowe można wbudowywać metodą połówkową (najpierw jeden pas, później drugi)?

Odpowiedź na pytanie 5: Zamawiający dopuszcza wykonie warstw bitumicznych metodą połówkową przy spełnieniu warunków wynikających z SIWZ (XVI Opis Sposobu Obliczenia Ceny pkt. 3) lit. e)).

PYTANIE 6: Ile miesięcy wynosi gwarancja na oznakowanie poziome?

Odpowiedź na pytanie 6: Okres gwarancji i rękojmi jest liczony zgodnie z wzorem umowy
§20 (Gwarancja i odpowiedzialność za wady).

PYTANIE 7: Prosimy o potwierdzenie, że zakres robót nie obejmuje ustawienia wiat przystankowych.

Odpowiedź na pytanie 7: Do obowiązków wykonawcy nie należy ustawienie wiat przystankowych.

PYTANIE 8: Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów z rozbiórek, w tym m.in. destruktu pofrezowego, kruszyw, elementów kamiennych do warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych? Jeśli tak, to prosimy o wskazanie, w których warstwach konstrukcyjnych jest to dopuszczalne.

Odpowiedź na pytanie 8: Zamawiający dopuszcza wykorzystanie frezu z nawierzchni bitumicznej oraz kruszyw z podbudowy do wykonania: warstw konstrukcyjnych pobocza umocnionego kruszywem, podbudowy na zjazdach, podbudowy pod chodnikami. Każdorazowe wykorzystanie materiałów z rozbiórki wymaga opracowania odpowiedniego składu mieszanki spełniającej wymagania SST.

PYTANIE 9: Dotyczy przestawiania ogrodzeń. Prosimy o informację, czy Wykonawca ma w ofercie skalkulować tylko i wyłącznie użycie istniejących elementów, czy też uwzględnić remont/uzupełnienie nowymi materiałami?

Odpowiedź na pytanie 9: Wykonawca ma skalkulować w ofercie rozbiórki ogrodzeń bez ich odtworzenia.

PYTANIE 10: Czy wzmocnienie podłoża poprzez grunt stabilizowany cementem można wykonywać metodą na miejscu z wykorzystaniem gruntu rodzimego?

Odpowiedź na pytanie 10: Wzmocnienie podłoża wykonać zgodnie z założeniami dokumentacji projektowej i zapisami SST. Zamawiający informuje, że zapisy SIWZ oraz wzoru umowy przewidują możliwość dokonania zmian w dokumentacji projektowej (na wniosek potencjalnego wykonawcy) oraz SST pod warunkiem spełnienia wymagań tam określonych.

PYTANIE 11: Dotyczy przeniesienia istniejących obiektów kultu religijnego. Prosimy o informację na temat:

- nowych lokalizacji krzyży/kapliczek;

- czy należy uwzględnić ewentualną renowację/remont tych obiektów?

- czy wymagane będzie zezwolenie właściwego konserwatora zabytków oraz jeśli tak, to w czyjej gestii leżą procedury administracyjne z tym związane.

Odpowiedź na pytanie 11: Obiekty kultu religijnego, wraz z istniejącymi ogrodzeniami i nawierzchniami wokół tych obiektów, kolidujące z realizacją inwestycji należy przenieść w miejsca wskazane w dokumentacji projektowej oraz uzgodnione z Urzędem Gminy, Urzędem Miasta i Radą Parafialną. Wykonawca odpowiada za uszkodzenia w/w obiektów powstałe na skutek ich przestawienia.

PYTANIE 12: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie koloru kostki brukowej betonowej jaką należy zastosować na chodnikach i ścieżce rowerowej i zjazdach.

Odpowiedź na pytanie 12: Na chodnikach należy wykonać kostkę brukową betonową koloru szarego a na zjazdach i ścieżce rowerowej koloru czerwonego, zgodnie z dokumentacją projektową oraz SST.

PYTANIE 13: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie które materiały z rozbiórki przechodzą na własność Wykonawcy robót po wykonanej rozbiórce a które są własnością Zamawiającego. Zwracamy się także o dokładne określnie odległości odwozu materiałów, które są własnością Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie 13: Materiały z rozbiórki nie przejęte protokolarnie przez Zamawiającego należy zagospodarować zgodnie z przepisami. Przejęte protokolarnie materiały należy odwieźć na miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 100 km.

PYTANIE 14: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie kto jest właścicielem dłużycy, pni, konarów i gałęzi pozostałych po karczowaniu. Zamawiający czy Wykonawca. Jeżeli właścicielem jest Zamawiający zwracamy się o dokładne określnie odległości odwozu w/w materiałów.

Odpowiedź na pytanie 14: Właścicielem drewna dłużyc, pni, konarów i gałęzi pozostałych po wycince i karczowaniu jest Wykonawca. Cena ofertowa powinna zostać pomniejszona o wartość pozyskanego materiału z wycinki.

PYTANIE 15: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie kto jest właścicielem humusu pozostałego po humusowaniu Zamawiający czy Wykonawca. Jeżeli właścicielem jest Zamawiający zwracamy się o dokładne określnie odległości odwozu humusu.

Odpowiedź na pytanie 15: Materiały nie nadające się do ponownego wbudowania nie przejęte protokolarnie przez Zamawiającego należy zagospodarować zgodnie z przepisami. Przejęte protokolarnie materiały należy odwieźć na miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 100 km.

PYTANIE 16: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie kto jest właścicielem gruntu z wykopu przeznaczonego na odkład Zamawiający czy Wykonawca. Jeżeli właścicielem jest Zamawiający zwracamy się o dokładne określnie odległości odwozu w/w gruntu.

Odpowiedź na pytanie 16: Materiały nie nadające się do ponownego wbudowania nie przejęte protokolarnie przez Zamawiającego należy zagospodarować zgodnie z przepisami. Przejęte protokolarnie materiały należy odwieźć na miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 100 km.

PYTANIE 17: SST D-02.01.01 Wykonanie wykopu punkt 5.2.4 mówi o wymaganiach dotyczących zagęszczenia i nośności gruntu w wykopie. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przeznaczy dodatkowe środki pieniężne w celu ulepszenia gruntu podłoża wykopu w przypadku gdy wartość wskaźnika zagęszczenia określona w p. 5.2.4 w/w SST nie będzie mogła być osiągnięta przez bezpośrednie zagęszczenie gruntów rodzimych.

Odpowiedź na pytanie 17: Zgodnie z zapisami SST D-02.01.01 Wykonawca ponosi całkowity koszt doprowadzenia podłoża wykopu do wymaganych parametrów. Zamawiający nie przeznaczy dodatkowych środków pieniężnych w celu ulepszenia gruntu podłoża wykopu.

PYTANIE 18: Po analizie SST D-02.01.01 Wykonanie wykopu punkt 5.2.4 oraz SST D-04.01.01 wynika, iż podłoże w wykopie i nasypie należy na przedmiotowym zadaniu zastabilizować w celu osiągniecia parametrów wymaganych przez w/w SST. W związku z powyższym Zwracamy się do Zamawiającego czy Zamawiający przeznaczy dodatkowe środki pieniężne w celu ulepszenia gruntu podłoża wykopu i nasypu w przypadku gdy wartość nie będzie możliwe osiągnięcie parametrów wskazanych w SST.

Odpowiedź na pytanie 18: Zgodnie z zapisami SST D-02.01.01 oraz D-02.03.01 Wykonawca ponosi całkowity koszt doprowadzenia podłoża wykopu/nasypu do wymaganych parametrów. Zamawiający nie przeznaczy dodatkowych środków pieniężnych w celu ulepszenia gruntu podłoża.

PYTANIE 19: Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie iż na nawierzchnię z kostki kamiennej drogowej należy zastosować kostkę kamienną nieregularną o wymiarach 16/20 cm.

Odpowiedź na pytanie 19: Należy zastosować kostkę kamienną rzędową o wymiarach 16/20 cm.

 

PYTANIE 20: Zwracamy się do Zamawiającego o załączenie do przedmiotowej dokumentacji szczegółu konstrukcyjnego wykonania ścieku skarpowego.

Odpowiedź na pytanie 20: Szczegół ścieku skarpowego zawarty jest na Rys. 4.4 Przekroje normalne w Projekcie wykonawczym branży drogowej.

 

PYTANIE 21: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie czy Zamawiający zezwoli na zastosowanie oznakowania poziomego grubowarstwowego chemoutwardzalnego zamiast mas termoplastycznych.

Odpowiedź na pytanie 21: Oznakowanie poziome wykonać zgodnie z Dokumentacją Projektową i SST. Zamawiający dopuści zarówno oznakowanie poziome grubowarstwowe chemoutwardzalne jak również grubowarstwowe z mas termoplastycznych.

 

PYTANIE 22: Zwracamy się do Zamawiającego o określenie czy Zamawiający zezwoli na zastosowanie barier stalowych listwowych o parametrach nie gorszych od przewidzianych w projekcie barier linowych.

Odpowiedź na pytanie 22: Zamawiający informuje, że zapisy SIWZ oraz wzoru umowy przewidują możliwość dokonania zmian w dokumentacji projektowej (na wniosek potencjalnego wykonawcy) oraz SST pod warunkiem spełnienia wymagań tam określonych.

 

PYTANIE 23: Przekroje normalne mówią o wykonaniu ogrodzeń typu olsztyńskiego jako ogrodzeń zabezpieczających ruch pieszy, natomiast SST D-07.06.02 mówi o ogrodzeniach typu lubelskiego. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie jaki rodzaj ogrodzeń należy zastosować.

Odpowiedź na pytanie 23: Zgodnie z Rys. 4.4 Przekroje normalne w Projekcie wykonawczym oraz SST D-07.06.02 branży drogowej – należy wykonać ogrodzenia typu lubelskiego.

 Białkystok, dn. 2019.07.11


20/06/2019    S117    - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2019/S 117-285877

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Legal Basis:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: przetargi@pzdw.wrotapodlasia.pl
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które nie są ogólnodostępne. Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/InstrukcjaUzytkownikaSystemuMiniPortalePUAP.pdf
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. nr 678 wraz z drogowymi obiektami inż. niezbędną infr. tech. na odc. Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
45222000
45232300
45231400
45330000
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL84
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka nr 678 na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie etap I od km 50+165 do km 52+530.

II.2.4)Opis zamówienia:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 678 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Roszki Wodźki – Wysokie Mazowieckie wraz z obejściem m. Brok i m. Mazury – etap I od km 50+165 do km 52+530.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 16/12/2020
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty- Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Zamawiający wymaga wykazania tylko zamówień niezbędnych dla spełnienia warunku określonego w SIWZ (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1), 4), 5), 6), 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej: 3 000 000 PLN

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto), z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

a) Kierownik budowy,

b) Kierownik robót drogowych,

c) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,

d) Geodeta,

e) Osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 30/07/2019
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 30/07/2019
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego, tj.: w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, POLSKA, sala konferencyjna - pok. nr 213.

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego. Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %

Okres gwarancji i rękojmi – 40 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Szczegółowe zasady komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami oraz opis sposobu przygotowania i złożenia ofert zostały opisane w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Informowanie o niezgodnej z przepisami ustawy czynności:

1) Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp,

2) w przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności,

3) na czynności, o których mowa w art. 181 ust. 2 ustawy Pzp, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art.180 ust. 2 ustawy Pzp.

6. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
18/06/2019

Informacja dotycząca ograniczenia stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej jako: RODO w zakresie praw przysługujących osobie

Zamawiający zgodnie z art. 8a ust. 5 ustawy Pzp informuje:

1)      w przypadku wykonania, na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (wykonania prawa dostępu przysługującego osobie, której dane dotyczą) wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

2)      wystąpienie osoby z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych) nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

3)      w przypadku gdy wykonanie, po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (wykonania prawa dostępu przysługującego osobie, której dane dotyczą), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.


Identyfikator postępowania7a0a1852-207e-45b6-b056-bb8320d08fa4

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko - Wydział Zamówień Publicznych

Data wytworzenia: 2019-07-11

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data modyfikacji: 2019-09-03

Opublikował: Krzysztof Godlewski

Data publikacji: 2019-06-20