Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 93 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), ponieważ oferta z najniższą ceną zaoferowaną na realizację zamówienia przez STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, tj. 23 835 547,16 zł, przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 5 581 810,26 zł., przy jednoczesnym braku możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty, gdyż środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
Białystok, 16.01.2019 r.
Zbiorcze zestawienie ofert
kwota jaką dysponuje Zamawiający: 5 581 810,26 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena zł. (brutto) |
Okres gwarancji i rękojmi |
01 |
Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S.A. ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki Partner konsorcjum: UAB „Alkesta” LT-62175 Alytus, ul. Naujoji 118 |
26 519 564,85 |
7 lat |
02 |
STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków |
23 835 547,16
|
7 lat |
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej
- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku
Białystok, dnia 10.01.2019 r.
Uwaga zmiana terminu skladania ofert na dzień 10.01.2019 roku.
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2018/S 241-549764
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Roboty budowlane
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2018/S 202-458137)
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Sekcja II: Przedmiot
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 12.12.2018 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, tj.: w SIWZ – Istotne warunki zamówienia: w Rozdziale XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt 2. otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 10.01.2019 roku”
SIWZ po zmianie z dnia 12.12.2018 r. dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.
Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.
Białystok, 12.12.2018 r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na „Rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1. Przepust P-10
a) Prosimy o określenie sposobu prowadzenia robót.
b) Czy Zamawiający przewiduje kanał obiegowy w celu wykonania przepustu docelowego?
c) Czy Zamawiający przewiduje wygrodzenie ściankami szczelnymi miejsca prowadzenia robót?
Odpowiedź 1:
a) Za technologię i sposób prowadzenia prac odpowiedzialny jest Wykonawca robót.
b) Za technologię i sposób prowadzenia prac odpowiedzialny jest Wykonawca robót.
c) Za technologię i sposób prowadzenia prac odpowiedzialny jest Wykonawca robót.
Pytanie 2. Czy Zamawiający zgadza się na zmianę grodzic tymczasowych na inne o nie gorszych parametrach?
Odpowiedź 2: Zamawiający może dopuścić zmianę materiałów pod warunkiem zastosowania materiałów równoważnych o takich samych lub wyższych parametrach technicznych. Zmiana materiału wymaga zatwierdzenia przez Projektanta i Nadzór oraz zgody Zamawiającego.
Białystok, 12.12.2018 r.
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2018/S 233-531852
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Roboty budowlane
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2018/S 202-458137)
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Sekcja II: Przedmiot
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych).
2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 60 %
Okres gwarancji i rękojmi – 40 %
3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Analogiczny wymóg dotyczy JEDZ składanego przez podwykonawcę, na podstawie art. 25a ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych).
2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 60 %
Okres gwarancji i rękojmi – 40 %
3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 30.11.2018 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, tj.:
1. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia w Rozdziale VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA, w części I. ust. 1 dokonuje się zmiany zapisu:
ZAMIAST zapisu:
„W postępowaniu oświadczenia składa się w formie pisemnej, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Analogiczny wymóg dotyczy JEDZ składanego przez podwykonawcę, na podstawie art. 25a ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.”
ZAPIS OTRZYMUJE BRZMIENIE:
„W postępowaniu oświadczenia składa się w formie pisemnej, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.”
2. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia: w Rozdziale XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt 2. otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 21.12.2018 roku”
SIWZ po zmianie z dnia 30.11.2018 r. dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.
Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.
Białystok, 30.11.2018 r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, zamieszcza pytania i odpowiedzi z dnia 30.11.2018 r. do pobrania poniżej w „Załącznikach do treści”.
Białystok, 30.11.2018
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, zamieszcza pytania i odpowiedzi z dnia 21.11.2018 r. do pobrania poniżej w „Załącznikach do treści”.
Białystok, 21.11.2018
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2018/S 217-495660
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Roboty budowlane
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2018/S 202-458137)
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Sekcja II: Przedmiot
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
1. Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1) Kierownik budowy,
2) Kierownik robót drogowych,
3) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,
4) Kierownik robót telekomunikacyjnych,
5) Kierownik robót elektroenergetycznych,
6) Kierownik robót sanitarnych,
7) Geodeta.
1. Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 4 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1) Kierownik budowy winien:
— posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 3 lat doświadczenia z uprawnieniami,
— wykazać pełnienie samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r. Dz.U. z 2006 r., Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na: minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 4 000 000 PLN (brutto) wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 08.11.2018 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, tj.:
I. SIWZ - istotne warunki zamówienia oraz załączniki po zmianie z dnia 08.11.2018 r.
II uzupełnienie SIWZ tj. dokumentów:
1. wzór umowy z dnia 08.11.2018 r.,
2. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia z dnia 08.11.2018 r.,
3. Klauzula antykorupcyjna z dnia 08.11.2018 r.,
4. Zbiorczy kosztorys ofertowy z dnia 08.11.2018 r.,
5. SST z dnia 08.11.2018 r.,
SIWZ po zmianie i uzupełnieniu z dnia 08.11.2018 r. dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.
Białystok, 08.11.2018 r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na „Rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa”, wyjaśnia co następuje:
PYTANIE 1: Prosimy o załączenie brakujących załączników do SIWZ: JEDZ, Wzór umowy, SST, Zbiorczy kosztorys ofertowy.
Odpowiedź na pytanie 1: Zamawiający dokonuje zmiany i uzupełnienia SIWZ w powyższym zakresie – Zmiana i uzupełnienie SIWZ z dnia 08.11.2018 r.
PYTANIE 2: W związku z brakiem powyższych dokumentów prosimy o przesunięcie terminu zadawania pytań w celu zapoznania się z załączonymi dokumentami.
Odpowiedź na pytanie 2: Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ w powyższym zakresie – Zmiana i uzupełnienie SIWZ z dnia 08.11.2018 r.
Białystok, 08.11.2018 r.
Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2018/S 202-458137
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767160
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Sekcja II: Przedmiot
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Droga wojewódzka nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 664 na odcinku Lipsk - Granica Państwa.
PBU1/0039/16
Zamówienie planowane jest do dofinansowania z Projektu pn.: Rozwój współpracy partnerskiej na rzecz poprawy przygranicznej infrastruktury drogowej w województwie podlaskim i rejonie grodzieńskim z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020 w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa (EIS).
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
W tej sekcji zostały wpisane:
1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.
I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
Potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty- Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Zamawiający wymaga wykazania tylko zamówień niezbędnych dla spełnienia warunku określonego w SIWZ (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1), 4), 5), 6), 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000,00 PLN.
Określony w sekcji III.1.2).
1. Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 5 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1) Kierownik budowy,
2) Kierownik robót drogowych,
3) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,
4) Kierownik robót telekomunikacyjnych,
5) Kierownik robót elektroenergetycznych,
6) Kierownik robót sanitarnych,
7) Geodeta.
Został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna – pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego, POLSKA.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 300 000 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych).
2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 60 %
Okres gwarancji i rękojmi – 40 %
3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Analogiczny wymóg dotyczy JEDZ składanego przez podwykonawcę, na podstawie art. 25a ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Informowanie o niezgodnej z przepisami ustawy czynności:
1) Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.
2) w przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.
3) na czynności, o których mowa w art. 181 ust. 2 ustawy Pzp, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art.180 ust. 2 ustawy Pzp.
6. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 15.10.2018 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
Metryka strony