Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 031-055975 z dnia 14.02.2017 r. Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”, zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: DDG Sp. z o.o. Spółka Komandytowa ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska, Partner konsorcjum: J.S. Hamilton Poland S.A., ul. Chwaszczyńska 180, 81-571 Gdynia.
Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: DDG Sp. z o.o. Spółka Komandytowa, ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska, Partner konsorcjum: J.S. Hamilton Poland S.A., ul. Chwaszczyńska 180, 81-571 Gdynia – oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - 40,00 pkt., razem – 100,00 pkt.;
- ZBM Inwestor Zastępczy S.A., ul. Jagiellońska 88, B.51 BC, lok. 36, 03-215 Warszawa – Oferta odrzucona;
- Sweco Consulting Sp. z o.o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań, Adres do korespondencji: Sweco Consulting Sp. z o.o., ul. 6 Sierpnia 88A, 90-646 Łódź – Oferta odrzucona;
- SAFEGE 15-27 rue du Port, Parc de l”lle, 92022 Nanterre, Francja, Adres do korespondencji: SAFEGE Oddział w Polsce, Al. Jerozolimskie 134, Eurocentrum Office Complex, budynek Gamma, 10 piętro, 02-305 Warszawa – oferta uzyskała w kryterium: cena – 38,25 pkt., doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - 0,00 pkt. (ponieważ Wykonawca w kryterium Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru – Inspektora nadzoru robót drogowych wykazał trzy zadania, jednak zadania: „Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszowały – Kazimierzewo. Zadanie 1: Koszowały – Nowy Dwór Gdański” oraz Przebudowa drogi krajowej nr 7 Jazowa – Elbląg” nie spełniają minimalnych wymagań dotyczących wykazania minimum 12 miesięcy pełnienia samodzielnej funkcji technicznej….), razem – 38,25 pkt.;
- ECM Group Polska S.A., ul. Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa – Oferta odrzucona;
- Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: IDM INWESTYCJE Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, Al. F. Chopina 59/2, 87-800 Włocławek, Partner konsorcjum: JM – PROJEKT JAROSŁAW MALINOWSKI, ul. Klonowa 5, 16-300 Augustów – oferta uzyskała w kryterium: cena – 44,23 pkt., doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru - 40,00 pkt., razem – 84,23 pkt.
Białystok, dnia 20.06.2017 r.
Zbiorcze zestawienie ofert
kwota jaką dysponuje Zamawiający: 721 641,70- zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena zł. (brutto) |
Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru |
01 |
Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: DDG Sp. z o.o. Spółka Komandytowa Partner konsorcjum: J.S. Hamilton Poland S.A. ul. Chwaszczyńska 180, 81-571 Gdynia |
704 515,71 |
3 zadania |
02 |
ZBM Inwestor Zastępczy S.A. |
1 216 863,40 |
3 zadania |
03 |
Sweco Consulting Sp. z o.o. Adres do korespondencji: Sweco Consulting Sp. z o.o. ul. 6 Sierpnia 88A, 90-646 Łódź |
885 600,00 |
3 zadania |
04 |
SAFEGE 92022 Nanterre, Francja Adres do korespondencji: SAFEGE Oddział w Polsce Al. Jerozolimskie 134, Eurocentrum Office Complex, budynek Gamma, 10 piętro 02-305 Warszawa |
1 105 155,00 |
3 zadania |
05 |
ECM Group Polska S.A. |
948 330,00 |
3 zadania |
06 |
Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: IDM INWESTYCJE Sp. z o.o. Sp. Komandytowa Partner konsorcjum: JM – PROJEKT JAROSŁAW MALINOWSKI ul. Klonowa 5, 16-300 Augustów |
955 708,87 |
3 zadania |
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej
- wzór oświadczenia dostępny poniżej w „załączniku do treści”
Białystok, dn. 27.03.2017
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”, tj.:
1) Rozdział IV. SIWZ TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania robót budowlanych, w czasie odbiorów robót i przeglądów gwarancyjnych przeprowadzanych w okresie 10 lat od daty odbioru ostatecznego.”
2) we wzorze umowy w § 2 Terminy realizacji zamówienia, ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniony będzie nadzór wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad którymi będzie pełniona usługa nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia nadzoru inwestorskiego.”
3) we wzorze umowy w § 4 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Zwrot pozostałej części zabezpieczenia w wysokości 30 % nastąpi w terminie nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady, wynoszącym 10 lat.”
4) we wzorze umowy w § 11 Sprawozdawczość, ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Dokumentacja, o której mowa wyżej powinna być przechowywana przez okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniony będzie nadzór i który wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego.”
W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i we wzorze umowy powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego.
Ww. dokumenty po zmianach z dnia 01.03.2017 r. dostępne w załączniku poniżej.
Białystok, 01.03.2017 r.
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2017/S 031-055975
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Sekcja II: Przedmiot
Pełnienie nadzoru inwest. na „Budowa i rozbudowa drogi woj. Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Białystok-Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok – Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”.
Zamówienie obejmuje:
1) nadzór nad robotami drogowymi,
2) nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi,
3) nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną,
4) nadzór nad robotami związanymi z branżą elektroenergetyczną,
5) nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną,
6) nadzór nad robotami związanymi z branżą gazową,
7) nadzór nad robotami związanymi z branżą melioracyjną,
8) geodetę,
9) asystenta ds. rozliczeń,
10) nadzór przyrodniczy w postaci specjalisty przyrodnika,
11) nadzór herpetologiczny w postaci specjalisty herpetologa,
12) nadzór archeologiczny.
Droga wojewódzka Nr 676 na odcinku Białystok – Supraśl.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok – Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”.
Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 9,75 km.
Zamawiający prowadzi 3 postępowania w ramach jednego projektu pod nazwą: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok – Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”:
1) roboty budowlane,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
W tej sekcji zostały wpisane:
1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.
I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę
w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia).
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000 PLN.
Okreslony w sekcji III.1.2).
Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – minimum 2 zamówienia realizowane przez Wykonawcę co najmniej 12 miesięcy (każde), wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniach związanych z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G, każde o wartości robót minimum 30 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.
Osób zdolnych do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1. Kierownik Zespołu Nadzoru – Inspektor nadzoru robót drogowych,
2. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich,
3. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych,
4. Inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych,
5. Inspektor nadzoru robót sanitarnych,
6. Inspektor nadzoru robót gazowych,
7. Inspektor nadzoru robót melioracyjnych,
8. Geodeta,
9. Asystent ds. rozliczeń,
10. Osoba sprawująca nadzór przyrodniczy,
11. Osoba sprawująca nadzór herpetologiczny,
12. Osoba sprawująca nadzór archeologiczny.
Został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna – pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 60 %
Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru – Inspektora nadzoru robót drogowych – 40 %
3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz.U. UE.
11. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
12. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
SIWZ - do pobrania 14.02.2017
Metryka strony