Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 234-486361 z dnia 06.12.2017r. Obsługa laboratoryjna na: Zadaniu I - Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 677 na odc. m. Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolej. kat. „B” w m. Konarzyce – w formule zaprojektuj i wybuduj

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na: „Zadaniu I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” - w formule zaprojektuj i wybuduj, zakończone zostało wyborem oferty Niezależnego Laboratorium Drogowo – Budowlanego TBB Marcin Lewko, ul. Fabryczna 7/23, 16-020 Czarna Białostocka.

Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki – oferta uzyskała w kryterium: cena – 12,30 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40,00 pkt., razem – 52,30 pkt;
  2. TPA Sp. z o.o., Parzniewska 8, 05-800 Pruszków – oferta uzyskała w kryterium: cena – 32,00 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40,00 pkt., razem – 72,00 pkt;
  3. Niezależne Laboratorium Drogowo – Budowlane TBB Marcin Lewko, Fabryczna 7/23, 16-020 Czarna Białostocka – oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40,00 pkt., razem – 100,00 pkt;
  4. LAB-TECH Niezależne Laboratorium Drogowo – Budowlane S.J. Michał Stankiewicz, Wojciech Tomaszewski, ul. Makowa 28, 18-400 Łomża – oferta uzyskała w kryterium: cena – 45,80 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40,00 pkt., razem – 85,80 pkt.

 

Białystok, dnia 09.03.2018 r.


Zbiorcze zestawienie ofert

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 169 999,98 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Doświadczenie Kierownika Zespołu Obsługi Laboratoryjnej

01

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.

ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki

2 400 960,00

3 zadania

02

TPA Sp. z o.o.

ul. Parzniewska 8, 05-800 Pruszków

922 500,00

3 zadania

03

Niezależne Laboratorium Drogowo-Budowlane TBB Marcin Lewko

ul. Fabryczna, nr 7/23, 16-020 Czarna Białostocka

492 000,00

3 zadania

04

LAB-TECH Niezależne Laboratorium Drogowo-Budowlane Michał Stankiewicz, Wojciech Tomaszewski Sp.J.

ul. Makowa 28, 18-400 Łomża

644 520,00

3 zadania

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej

- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku

Białystok, dnia 26.01.2018 r.


 UWAGA ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 26.01.2018 r. godz. 09:30


11/01/2018    S7    - - Usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze

2018/S 007-012150

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Usługi

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 234-486361)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Obsługa laboratoryjna na: Zadaniu I-Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 677 na odc. m.Łomża i obejścia m.Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolej. kat. „B” w m.Konarzyce – w formule zaprojektuj i wybuduj

 

II.1.2)Główny kod CPV
73111000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Obsługa laboratoryjna na: „Zadaniu I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” - w formule zaprojektuj i wybuduj.

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
09/01/2018
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 234-486361

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Zamiast:
Data: 17/01/2018
Czas lokalny: 09:30
Powinno być:
Data: 26/01/2018
Czas lokalny: 09:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert
Zamiast:
Data: 17/01/2018
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 26/01/2018
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:
Białystok, 11.01.2018 r.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 09.01.2018 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na: „Zadaniu I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” - w formule zaprojektuj i wybuduj, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:
1. Rozdział XIV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT, ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2.  Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 26.01.2018 roku.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia po zmianie z dnia 09.01.2018 r. dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.
Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

Białystok, 09.01.2018 r.


ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na: „Zadaniu I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz  z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” - w formule zaprojektuj i wybuduj tj. wyjaśnia co następuje:

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 2., podpunkt 2. a) Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykonania kontroli badań geologicznych projektanta.

Prosimy o sprecyzowanie czy chodzi o merytoryczne sprawdzenie uzyskanych wyników otrzymanych od projektanta czy wykonanie powtórnych badań? Jeżeli należy wykonać badania powtórne / sprawdzające to w jakiej ilości? Jakie mają to być badania? W PFU nie ma żadnego zapisu na ten temat.

Odp 1: Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym SIWZ i SST.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 2) Zamawiający wskazuje na konieczność wykonywania badań z branży sanitarnej, elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej.

Czy Zamawiający miał na myśli badania gruntowe podczas wykonywania robót branżowych czy jakieś inne, które nie pojawiają się w wykazie badań? Prosimy o określenie zakresu badań oraz dodanie ich do wykazu badań stanowiącego załącznik do SIWZ.

Odp 2: Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym SIWZ i SST.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 2) Zamawiający wymaga od Wykonawcy opiniowania badań sprawdzających wykonywanych przez Wykonawcę zaprojektuj i wybuduj.

Prosimy o sprecyzowanie jak ma wyglądać opinia. Czy wystarczy informacja, że wynik badania jest pozytywny / negatywny w odniesieniu do SST?

Odp 3: Opinia Obsługi Laboratoryjnej powinna być wykonana z zachowaniem formy pisemnej zgodnie z przyjętymi zasadami  w odniesieniu do  SST. Zamawiający wymaga opiniowania badań sprawdzających wykonywanych przez wykonawcę zgodnie z zaleceniami Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.1. 1) b) Zamawiający zapisał, że Wykonawca powinien być do dyspozycji przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty, natomiast w Rozdziale III, punkt 4., podpunkt 4.1) e) Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby uwzględnił ryzyko związane z rzeczywistym czasem pracy Wykonawcy robót.

Prosimy o wyjaśnienie jak należy interpretować te zapisy jeżeli Wykonawca będzie wykonywał roboty w niedzielę.

Odp 4:Wykonawca usługi laboratoryjnej zobowiązany jest do rozpoczęcia wykonania badań nie później niż 24 godziny od otrzymania polecenia od zespołu Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego uwzględniając specyfikę i czas pracy Wykonawcy robót.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.1. 1) g) Zamawiający zapisał, że Wykonawca do 7-go dnia przed upływem okresu rozliczeniowego przedłoży Zamawiającemu dokumenty do płatności wraz z podaniem kwoty.

Prosimy o wyjaśnienie skąd Wykonawca będzie miał informację jaką kwotę ma zafakturować. Z zapisów SIWZ oraz umowy wynika, że wartość faktury będzie rozliczana na podstawie wskaźnika procentowego od wartości rozliczonych prac przez Wykonawcę robót budowlanych. Czy Wykonawca robót lub Zleceniodawca udostępnią tę informację (wartość kwoty do zafakturowania) Wykonawcy obsługi laboratoryjnej w terminie umożliwiającym wystawienie faktury za dany okres rozliczeniowy? Czy jeżeli Wykonawca robót budowlanych nie wystawi w terminie faktury to będzie to skutkowała brakiem płatności również dla Wykonawcy obsługi laboratoryjnej?

Odp 5: Rozliczenie Obsługi Laboratoryjnej będzie odbywało się zgodnie z zasadami podanymi w SIWZ i Umowie.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.1. 1) j) Zamawiający zapisał, że pierwszy okres rozliczeniowy nastąpi po opracowaniu aktualizacji dokumentacji projektowej i przedłożeniu Zamawiającemu pozwolenia na budowę lub decyzji ZRID (przez Wykonawcę Zaprojektuj i Wybuduj).

Prosimy o wyjaśnienie co w przypadku jeżeli Wykonawca Zaprojektuj i Wybuduj budowlanych nie dopełni tego warunku i zrezygnuje z wykonywania zamówienia np. przed uzyskaniem pozwolenia na budowę. Jak zostaną rozliczone pracy wykonane przez Wykonawcę obsługi laboratoryjnej (m.in. badania kontrolne na etapie projektowania). Analogicznie prosimy o wyjaśnienie co będzie w przypadku gdy Wykonawca Zaprojektuj i Wybuduj nie zrealizuje późniejszych etapów prac.

Odp 6:Usługa wykonana przez wykonawcę obsługi laboratoryjnej zostanie rozliczona w oparciu             o zapisy §19 wzoru umowy

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.1. 2) e) Zamawiający zapisał, że Kierownik Zespołu Obsługi Laboratoryjnej udziela Koordynatorowi ze strony Zamawiającego i Kierownikowi Zespołu Nadzoru Inwestorskiego wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji projektu oraz robót budowlanych.

Prosimy o wyjaśnienie czemu ma służyć ten zapis. Czy Wykonawca obsługi laboratoryjnej ma pełnić funkcję pośrednika pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych? Czy Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany do udzielania takich informacji Kierownikowi Zespołu Obsługi Laboratoryjnej?

Odp 7:Wykonawca usługi laboratoryjnej działa jako laboratorium kontrolne Zamawiającego, tym samym przysługują mu prawa i obowiązki w stosunku do wykonawcy robót i nadzoru inwestorskiego przewidziane w umowie i SIWZ.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.3. a) Zamawiający zapisał, że Wykonawca zobowiązany jest do analizy i korekty wszelkich dokumentów wykonanych zgodnie z PFU.

Prosimy o sprecyzowanie co Zamawiający rozumie pod pojęciem „wszelkie dokumenty”. Czy Wykonawca obsługi laboratoryjnej zgodnie z tym zapisem musi dokonać analizy i korekty dokumentacji projektowej?

Odp 8:Wykonawca usługi laboratoryjnej działa jako laboratorium kontrolne Zamawiającego, tym samym przysługują mu prawa i obowiązki w stosunku do wykonawcy robót i nadzoru inwestorskiego przewidziane w umowie i SIWZ.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.3. h) Zamawiający zapisał, że Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w minimum 50% badań wykonywanych przez Wykonawcę robót.

Prosimy o sprecyzowanie czy należy to rozumieć jako uczestnictwo czy wykonanie 50% badań. Czy osobą obecną musi być Kierownik Zespołu Obsługi Laboratoryjnej czy może być to inny pracownik Wykonawcy (np. laborant).

Odp 9: Wykonawca usługi laboratoryjnej zobowiązany jest do uczestnictwa w min. 50% badań wykonywanych przez wykonawcę robót i potwierdzenia  ich wykonania na protokole roboczym próbek oraz protokole wyników.

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.6. 2) Zamawiający zapisał, że łączne wynagrodzenie za pełnienie obsługi laboratoryjnej nie może przekroczyć kwoty wskazanej w umowie.

Prosimy o sprecyzowanie co w przypadku jeżeli ulegnie zwiększeniu kwota wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych, np. poprzez pozyskanie zamówień uzupełniających lub dodatkowych.

Odp 10: Powyższe regulują zapisy  §3 wzoru umowy

  1. W SIWZ Rozdział III. punkt 6., podpunkt 1) Zamawiający zapisał, Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

Czy Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy, który spełnia wymagania SIWZ,  jeżeli na etapie składania oferty nie zakład podwykonawstwa?

Odp 11: Powyższe regulują zapisy  §15 wzoru umowy oraz SIWZ – Rozdział III pkt. 6.

  1. W SIWZ Rozdział IV. punkt 7. Zamawiający zapisał, że w przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia Wykonawcy Zaprojektuj i Wybuduj okres pełnienia usługi (obsługa laboratoryjna) także zostanie przedłużony.

Prosimy o sprecyzowanie jak należy rozumieć ten zapis w przypadku wydłużenia terminu z winy Wykonawcy robót budowlanych. Dlaczego odpowiedzialność za terminowość Wykonawcy robót budowlanych przenoszona jest pośrednio na Wykonawcę obsługi laboratoryjnej poprzez wzrost jego kosztów?

Odp 12: Powyższe regulują zapisy  §3 wzoru umowy

  1. W SIWZ Rozdział IV. punkt 4. Zamawiający zapisał, że okres gwarancyjny dla usługi wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego.

Prosimy o sprecyzowanie jak należy rozumieć okres gwarancyjny dla badań laboratoryjnych. Badania wykonywane są pod nadzorem ze strony Zamawiającego (Nadzór Inwestorski). Nadzór podpisem na sprawozdaniu, arkuszu roboczym z badań lub protokole poboru próbki potwierdza zgodność z normą oraz metodyka badawczą.

Odp 13: Data zakończenia realizacji Zamówienia tożsama jest z datą zakończenia inwestycji przez Wykonawcę robót. Czas trwania umowy obejmuje w swoim zakresie okres gwarancyjny wynoszący 10 lat.

  1. W SIWZ Rozdział XIII. punkt 11. Podpunkt 4) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty Wykazu badań. Prosimy o wyjaśnienie w jakim celu należy dołączyć Wykaz badań i w jaki sposób będzie on stosowany przez Zamawiającego. Zgodnie z SIWZ rozliczanie następuje na podstawie wskaźnika procentowego, a nie cen jednostkowych. Ponadto Zamawiający (w rozdziale XV. Punkt 2.) informuje, że badania zawarte w Wykazie badań nie stanowią katalogu zamkniętego.

Odp 14: Zgodnie z zapisami SIWZ i umowy należy dołączyć Wykaz Badań do oferty. Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia ryczałtowego za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędnych do zakończenia inwestycji zgodnie z dokumentacją projektowa oraz SIWZ.

  1. W SIWZ Rozdział XV. punkt 6. Zamawiający zapisał, że wartość wynagrodzenia zostanie określona wskaźnikiem procentowym od wysokości kwoty netto faktury Wykonawcy Zaprojektuj i Wybuduj przedłożonej Zamawiającemu.

Prosimy o sprecyzowanie co będzie w przypadku jeżeli Wykonawca robót nie złoży faktury. Jak w takiej sytuacji Wykonawca obsługi laboratoryjnej ma dokonać rozliczenia?

Odp 15: Rozliczenie Obsługi Laboratoryjnej będzie odbywało się zgodnie z zasadami podanymi w SIWZ i Umowie.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 4 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania usługi. Część tej kwoty w wysokości 30% zostanie zwrócona Wykonawcy po upływie okresu rękojmi za wady.

Prosimy o sprecyzowanie jak należy rozumieć okres rękojmi za wady dla usługi laboratoryjnej. Badania wykonywane są pod nadzorem ze strony Zamawiającego (Nadzór Inwestorski). Nadzór podpisem na sprawozdaniu, arkuszu roboczym z badań lub protokole poboru próbki potwierdza zgodność z normą oraz metodyka badawczą.

Odp 16:Data zakończenia realizacji Zamówienia tożsama jest z datą zakończenia inwestycji przez Wykonawcę robót. Czas trwania umowy obejmuje w swoim zakresie okres gwarancyjny wynoszący 10 lat.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 6 punkt 5. Zamawiający zapisał, że umowa może ulec zmianie w przypadku realizacji dodatkowych usług, nieobjętych niniejsza umową.

Prosimy o sprecyzowanie czy Wykonawca obsługi laboratoryjnej otrzyma dodatkowe wynagrodzenie jeżeli Wykonawca robót budowlanych pozyska zamówienie uzupełniające lub dodatkowe.

Odp 17: Rozliczenie Obsługi Laboratoryjnej będzie odbywało się zgodnie z zasadami podanymi w SIWZ i Umowie.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 8 punkt 2. Zamawiający zapisał, że załącznikiem do faktury będzie zatwierdzony protokół odbioru częściowego usługi lub zatwierdzony protokół odbioru końcowego usługi wraz z kosztorysem powykonawczym.

Prosimy o sprecyzowanie co będzie w przypadku jeżeli kwotą z formularza powykonawczego (wykonanego na podstawie cen jednostkowych za badania) będzie niższa lub wyższa od kwoty wynikającej ze wskaźnika procentowego.

Odp 18: Rozliczenie Obsługi Laboratoryjnej będzie odbywało się zgodnie z zasadami podanymi w SIWZ i Umowie.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 10 punkt 3. Zamawiający zapisał, że Wykonawca musi przystąpić do wykonania badań w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania zlecenia.

Prosimy o informację jak należy interpretować ten zapis w przypadku zleceń otrzymanych w sobotę. Zamawiający wymaga dyspozycyjności od poniedziałku do soboty.

Odp 19: Wykonawca usługi laboratoryjnej zobowiązany jest do rozpoczęcia wykonania badań nie później niż 24 godziny od otrzymania polecenia od zespołu Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego uwzględniając specyfikę i czas pracy Wykonawcy robót.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 4. Zamawiający zapisał, że Personel Wykonawcy nie może być zaangażowany w realizację innych inwestycji w ramach których ich obowiązki kolidują z obowiązkami wynikającymi z wypełnianiem wymagań określonych w niniejszej umowie oraz SIWZ (m. in. kolizja czasowa, konflikt interesów, itp.).

Prosimy o sprecyzowanie jak należy interpretować ten zapis. Czy Kierownik Zespołu obsługi Laboratoryjnej oraz inne osoby mogą wykonywać obsługę laboratoryjną na innych inwestycjach jeżeli będą dyspozycyjne zgodnie z zapisami umowy (przystąpienie do badań w ciągu 24 godzin od otrzymania polecenia Zamawiającego). Czy mają bezwzględny zakaz uczestniczenia w innych inwestycjach?

Odp 20: Obowiązki zespołu Obsługi Laboratoryjnej wynikające z realizacji innych zleceń nie mogą wpływać na jakość i terminowość zleconych badań na przedmiotowym zadaniu.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 4. Zamawiający zapisał, że Wykonawca powinien skierować do realizacji zamówienia personel wskazany w swojej ofercie. Zmiana którejkolwiek z osób przez Wykonawcę musi być zaakceptowana przez Zamawiającego, przy czym akceptacja stanowi uprawnienie, a nie obowiązek Zamawiającego.

Prosimy o sprecyzowanie co w konieczności zmiany części personelu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. w przypadku rozwiązania umowy o prace przez pracownika Wykonawcy). Czy Zamawiający może takiej zmiany nie zaakceptować jeżeli wskazana osoba spełnia warunki SIWZ.

Odp 21: Obowiązki zespołu Obsługi Laboratoryjnej wynikające z realizacji innych zleceń nie mogą wpływać na jakość i terminowość zleconych badań na przedmiotowym zadaniu.Zmiana którejkolwiek z osób przez wykonawcę musi być zaakceptowana przez Zamawiającego i stanowi to uprawnienie a nie obowiązek Zamawiającego.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 5. i 6. Zamawiający zapisał, że Wykonawca musi zaproponować nowy skład personelu w następujących przypadkach: śmierci, przewlekłej choroby lub innych zdarzeń losowych. Zamawiający zastrzega, że taką zmianę może ale nie musi zaakceptować.

Prosimy o skorygowanie zapisu. Zamawiający w takich przypadkach obligatoryjnie powinien zaakceptować zmianę jeżeli wskazana osoba spełnia wymagania SIWZ.

Odp 22: Zamawiający nie przewiduje zmian w treści umowy.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 7. Zamawiający zapisał, że w przypadkach losowych można zastąpić na czas nieobecności osobę z zespołu inną osobą na okres 7 dni. Prosimy o sprecyzowanie co w przypadku jeżeli osoba skierowana do obsługi laboratoryjnej (zgodnie z ofertą) przebywa na zwolnieniu lekarskim (nie w wyniku przewlekłej choroby) przez okres np. 21 dni? Co w przypadku przebywania na urlopie osoby skierowanej do obsługi przez ustawowy okres 14 dni (w jednym ciągu)?

Odp 23: W przypadku nieobecności osoby skierowanej do obsługi laboratoryjnej powyżej 7 dni Wykonawca zamówienia ma obwiązek poinformowaniu o tym fakcie Zamawiającego oraz przedstawienia do akceptacji w jej miejsce innej osoby spełniającej wymagania SIWZ.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 14 punkt 1. Podpunkt 1) c) Zamawiający zakłada nałożenie na Wykonawcę kar umownych za niewykonanie lub nierzetelne wykonanie poleceń Zamawiającego lub Nadzoru.

Prosimy o sprecyzowanie jak należy interpretować ten zapis w przypadku poleceń dotyczących wykonania badań w sposób niezgodny z metodyka badawczą, normami lub specyfikacjami lub niezwiązanych z przedmiotowym zamówieniem.

Odp 24: Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania poleceń Zamawiającego lub Nadzoru Inwestorskiego  egzekwujących wykonywanie obowiązków Wykonawcy wynikających z postanowień umowy, SIWZ oraz obowiązujących przepisów prawa.

  1. We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 21 Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia pracowników na cały okres realizacji inwestycji.

Czy zamawiający dopuszcza stosowanie umów na czas określony (np.rok), jeżeli będą one systematycznie przedłużane do końca inwestycji. Czy należy od razu zatrudnić pracownika na cały okres trwania inwestycji lub czas nieokreślony.

Odp 25: Zamawiający nie przewiduje zmian w §21 wzoru umowy

  1. W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 1 Zamawiający jako nazwę badania zapisał „odwierty geologiczne”.

Prosimy o określenie do jakiej maksymalnej głębokości należy wykonać badanie oraz czy do wykonanych odwiertów należy sporządzić tylko kartę otworu czy dokumentację geologiczną (np. przekroje geologiczne).

Odp 26: Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania badań zgodnie z obowiązującymi norami, przepisami jak również wiedzą techniczną. głębokość odwiertu wynikać będzie z potrzeby i zależna będzie od warunków geologicznych w miejscu wykonywania odwiertu.

  1. W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 2 Zamawiający jako nazwę badania zapisał „określenie typu/rodzaju posadowienia korpusy drogowego”.

Prosimy o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego opracowania oraz jakie badania wg Zamawiającego należy wykonać.

Odp 27: W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia korpusu drogowego wraz z jego przydatnością.

  1. W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 3 Zamawiający jako nazwę badania zapisał „określenie typu/rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich”.

Prosimy o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego opracowania oraz jakie badania wg Zamawiającego należy wykonać.

Odp 28: W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia obiektu inżynierskiego wraz z jego przydatnością.

 

Białystok, 09.01.2018 r.


06/12/2017    S234    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze

2017/S 234-486361

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Obsługa laboratoryjna na: Zadaniu I-Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 677 na odc. m.Łomża i obejścia m.Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolej. kat. „B” w m.Konarzyce – w formule zaprojektuj i wybuduj.

II.1.2)Główny kod CPV
73111000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Obsługa laboratoryjna na: „Zadaniu I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” - w formule zaprojektuj i wybuduj.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL84
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 677.

II.2.4)Opis zamówienia:

Obsługa laboratoryjna na: „Zadaniu I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 04/11/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Planowane dofinansowanie z EFRR w ramach RPO WP na lata 2014-2020,Oś priorytetowa IV: Poprawa Dostępności Transportowej, Działanie 4.1. Mobilność Regionalna, Poddziałanie4.1.1.Mobilność Regionalna.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

Potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP (brak podstaw do wykluczenia).

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 .07. 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

Wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 200 000 PLN.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

Usług polegających na obsłudze laboratoryjnej robót budowlanych na minimum 1 zadaniu dotyczącym budowy/rozbudowy/przebudowy drogi publicznej klasy minimum Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) wraz z drogowym obiektem inżynierskim o wartości obsługi laboratoryjnej minimum 200 000,00 PLN (brutto), wraz z załączeniem dowodów czy usługi te zostały wykonane należycie.

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

1. Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:

1) wykształcenie wyższe budowlane,

2) minimum 5 lat doświadczenia w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia,

3) wykazanie pełnienia samodzielnej funkcji koordynatora pracy zespołu laboratoryjnego na stanowisku kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/przebudowie/rozbudowie drogi publicznej klasy minimum Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości robót minimum 15 000 000 PLN (brutto), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych.

2. Pracownicy obsługi laboratoryjnej wykonujący badania:

1) minimum 2 osoby,

2) wykształcenie wyższe budowlane,

3) minimum 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji III.1.3).

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 17/01/2018
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 17/01/2018
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok - sala konferencyjna - pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 7 000 PLN (słownie: siedem tysięcy złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %.

Doświadczenie Kierownika Zespołu Obsługi Laboratoryjnej – 40 %.

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz. U. U. E.

11. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

12. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
01/12/2017

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Data wytworzenia: 2017-12-06

Wprowadzający: Michał Jakubowski

Data modyfikacji: 2019-06-05

Opublikował: Michał Jakubowski

Data publikacji: 2017-12-06