Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 193-395250 z dnia 07.10.2017 r. Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 93 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), ponieważ najniższa cena zaoferowana na realizację zamówienia przez Konsorcjum firm: Lider konsorcjum: Rubau Polska Sp. z o.o., ul. Trojańska 7, 02-261 Warszawa, Partner konsorcjum: Construcciones Rubau S.A., calle Comercio 42, 17463 Flaca, Girona, Hiszpania tj. 223 933 583,98 zł, przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 176 480 409,14 zł., przy jednoczesnym braku możliwości zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty, gdyż środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

 

Białystok, dnia 31.01.2018 r.


Zbiorcze zestawienie ofert

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 176 480 409,14 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków         

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Okres gwarancji i rękojmi

Termin zakończenia realizacji zamówienia

01

Konsorcjum firm:
Lider konsorcjum:
UNIBEP S.A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski

Partner konsorcjum:

BUDREX-KOBI Sp. z o.o., ul. Hetmańska 92, 15-727 Białystok
Partner konsorcjum
Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 183, 17-100 Bielsk Podlaski

258 302 430,10

10 lat

21 miesięcy

02

Konsorcjum firm:

Lider konsorcjum:

Rubau Polska Sp. z o.o., ul. Trojańska 7, 02-261 Warszawa

Partner konsorcjum:

Construcciones Rubau S.A., calle Comercio 42, 17463 Flaca, Girona, Hiszpania

223 933 583,98

10 lat

21 miesięcy

03

BUDIMEX S.A.

ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa

271 393 400,97

10 lat

23 miesiące

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej

- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku

Białystok, 05.12.2017 r.

 


Uwaga zmiana terminu skladania ofert na dzień 05.12.2017 roku.


ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, tj.: dokonuje się zmiany i uzupełnienia dokumentacji:

uzupełnia się:

DW 685 - Makówka_Rys nr 12 – Repery

zmiana:

  • _685 Narew PW BII_1 OPIS+KEP_rev03
  • 18 - 14+053_v3_małynka_półki-PW_03_297x730_
  • 685 estakada rysunki kon_stal rev00-7-SCH_KON_STAL (594x1700)_rev03
  • 685 odc.B - SPECYFIKACJE TECHNICZNE - Branża Mostowa_rev03
  • 685_estakada narew_KOSZTORYS OFERTOWY_rev03
  • 685_estakada narew_PRZEDMIAR_rev03
  • 685_Makówka_KOSZTORYS OFERTOWY_rev03
  • 685_Makówka_PRZEDMIAR_rev03
  • 685_P-18_14+053_małynka_KOSZTORYS OFERTOWY_rev03
  • DW 685 - Makówka_Rys nr 5 - Zbrojenie pala
  • Kosztorys ofertowy -zbiorcze zestawienie kosztów ODCINEK II

 

Dokumenty po zmianie (zmiana i uzupełnienie dokumentacji) z dnia 17.11.2017 r. (zmiana i uzupełnienie dokumentacji z 17.11.2017) dostępne do pobrania poniżej.

 

Białystok, 17.11.2017 r.


Odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, dostępne poniżej w załączniku - "odpowiedzi na pytania z dnia 17.11.2017"

Białystok, dnia 17.11.2017 r.

21/11/2017    S223    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 223-463150

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 193-395250)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr685 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Zabłudów–Nowosady wraz z obejściem m.Trześcianka i m.Narew – odc. II od km 8+462 do km 32+614.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
17/11/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 193-395250

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: VI.3
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Informacje dodatkowe:
Zamiast:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %

Okres gwarancji i rękojmi – 20 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

Powinno być:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %

Okres gwarancji i rękojmi – 20 %

Termin zakończenia realizacji zamówienia – 20 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 17.11.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1) Części IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA otrzymuje brzmienie:

1. Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia ustala się na dzień podpisania umowy.

  1. Zakończenie realizacji robót: 24 miesiące od daty zawarcia umowy.
  2. Zakończenie realizacji zamówienia: 25 miesięcy od daty zawarcia umowy.
  3. Okres od dnia zakończenia realizacji robót do dnia zakończenia realizacji zamówienia nie może być dłuższy niż 1 miesiąc.
  4. W ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest uzyskać przerób (tj. roboty wykonane i odebrane) min. 30% wartości umownej brutto.
  5. Termin zakończenia realizacji robót jednoznaczny jest z datą fizycznego zakończenia robót, potwierdzoną w dzienniku budowy przez Zespół Nadzoru Inwestorskiego. Wykonawca ma maksymalnie 14 dni na sporządzenie pełnej dokumentacji powykonawczej.
  6. Jeśli w wyniku prowadzonych prac archeologicznych lub innych okoliczności wystąpi zwłoka w robotach, Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego o wydłużenie czasu wykonywania robót wynikłych z przyczyn od niego niezależnych, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych prac lub okoliczności. Zmianę terminu realizacji zamówienia ustala i zatwierdza Zamawiający. Wykonawca nie może dochodzić roszczeń z tytułu zmiany terminu realizacji zamówienia.
  7. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje roboty budowlane wraz z odbiorami i okresem gwarancyjnym wynoszącym minimum 6 lat od daty odbioru ostatecznego robót budowlanych (ostateczny okres zostanie określony na podstawie wybranej oferty).

 

2) w Części XV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ ZAMAWIAJĄCY PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT ust. 2 otrzymuje brzmienie:

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej (ON) Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

  • (C) Cena 60 %
  • (G) Okres gwarancji i rękojmi20%
    • (TZ) termin zakończenia realizacji zamówienia – 20%

 

1) Przez kryterium Cena (C) Zamawiający rozumie całkowity koszt realizacji zamówienia. Do oceny Zamawiający przyjmuje cenę brutto wpisaną przez Wykonawcę w formularzu oferty. Liczba punktów w ramach kryterium ceny zostanie wyliczona zgodnie ze wzorem:

C = ( Cmin / Cb ) x 100 x 60 %

gdzie:

C – ilość punktów przyznana za cenę

C min – najniższa cena w złożonych ofertach

C b – cena badanej oferty

100- wskaźnik stały

60 % - procentowe znaczenie kryterium cena

Oferta w kryterium cena  może otrzymać maksymalnie 60 punktów.

 

2) Przez kryterium okres gwarancji i rękojmi (G) do oceny Zamawiający przyjmuje okres gwarancji i rękojmi wskazany przez Wykonawcę w formularzu oferty.

Zgodnie z warunkami SIWZ minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi minimum 6 lat. Zamawiający przy obliczeniu punktów w tym kryterium zastosuje następujące wyliczenie:

  • udzielenie 6 letniej gwarancji i rękojmi na roboty objęte zamówieniem - 0 pkt
  • udzielenie 8 letniej gwarancji i rękojmi na roboty objęte zamówieniem - 10 pkt
  • udzielenie 10 letniej gwarancji i rękojmi na roboty objęte zamówieniem - 20 pkt

 

Maksymalnie wykonawca w kryterium okres gwarancji i rękojmi może  zaproponować 10 lat gwarancji i rękojmi na roboty objęte zamówieniem.

Oferta w kryterium okres gwarancji i rękojmi może otrzymać maksymalnie 20 punktów.

 

3) Przy kryterium (TZ) termin zakończenia realizacji zamówienia do oceny Zamawiający przyjmuje termin zakończenia realizacji zamówienia określony w pełnych miesiącach, liczony od dnia podpisania umowy, wskazany przez Wykonawcę w formularzu oferty.

 

Maksymalny termin zakończenia realizacji zamówienia wynosi 25 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Termin zakończenia realizacji zamówienia zaproponowany przez Wykonawcę nie może być krótszy niż 21 miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

Zamawiający przy obliczeniu punktów w tym kryterium zastosuje następujące wyliczenie:

-  termin zakończenia realizacji zamówienia 25 miesięcy od dnia podpisania umowy - 0 pkt

-  termin zakończenia realizacji zamówienia 23 miesięcy od dnia podpisania umowy - 10 pkt

-  termin zakończenia realizacji zamówienia 21 miesięcy od dnia podpisania umowy - 20 pkt

 

Oferty, w których:

- nie zostanie podany termin realizacji zamówienia lub

- będzie on krótszy niż minimalny okres określony przez zamawiającego lub

- Wykonawca zaproponuje termin realizacji zamówienia inny niż określony przez Zamawiającego do oceny ofert (tj. 25, 23, 21  miesięcy od dnia podpisania umowy)

zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp.

 

Oferta w kryterium termin  realizacji zamówienia może otrzymać maksymalnie 20 punktów.

 

Oferta najkorzystniejsza (ON) = (C) + (G)+ (TZ)

 

Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego oraz uzyska największą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

 

II. Dokonuje się zmiany załącznika „formularz ofertowy”.

 

Dokumenty po zmianie (SIWZ i Załącznik „formularz ofertowy”) z dnia 17.11.2017 r. (SIWZ zmiana 17.11.2017 r. oraz Załącznik „formularz ofertowy” po zmianie z 17.11.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej.

 

Białystok, 17.11.2017 r.


18/11/2017    S222    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 222-460888

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 193-395250)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 685 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Zabłudów–Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odc. II od km 8+462 do km 32+614.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
16/11/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 193-395250

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: II.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Zamiast:
Data: 31/10/2019
Powinno być:
VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Zmiana dotyczy:

Sekcja II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Zamiast:

31.10.2019 r.

Powinno być:

25 miesięcy od daty zawarcia umowy.


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 16.11.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku zgodnie z dyspozycją wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31.10.2017 r. - KIO 2163/17 dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1) w Części III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA z pkt. 13. ODBIÓR ROBÓT ppkt 1) lit. c) otrzymuje brzmienie:

c) odbiór techniczny robót branżowych – czynność przeprowadzana przed zakończeniem realizacji zamówienia przez Inspektora Nadzoru robót branżowych  przy udziale Wykonawcy i gestora sieci polegająca na ocenie technicznej wykonania robót, zakończona spisaniem protokołu; W przypadku wystąpienia wad przy odbiorze technicznym termin ich usunięcia nie może być krótszy niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego;

 

2) w Części III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w pkt. 13. ODBIÓR ROBÓT ppkt 7) otrzymuje brzmienie:

7) Odbiór techniczny, końcowy robót, terenu  i urządzeń obcych nastąpi po dokonaniu odbiorów technicznych robót branżowych. Usunięcie wad i usterek nastąpi w terminie nie krótszym niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego

 

3) w Części III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w pkt. 13. ODBIÓR ROBÓT ppkt 16) otrzymuje brzmienie:

16) W przypadku wystąpienia przy odbiorze usterek i wad, termin ich usunięcia nie może być krótszy niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego

 

4) w Części IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 2, 3 i 6 otrzymują brzmienie:

2. Zakończenie realizacji robót: 24 miesiące od daty zawarcia umowy.

3. Zakończenie realizacji zamówienia: 25 miesięcy od daty zawarcia umowy.

6. Jeśli w wyniku prowadzonych prac archeologicznych lub innych okoliczności wystąpi zwłoka w robotach, Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego o wydłużenie czasu wykonywania robót wynikłych z przyczyn od niego niezależnych, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych prac lub okoliczności. Zmianę terminu realizacji zamówienia ustala i zatwierdza Zamawiający. Wykonawca nie może dochodzić roszczeń z tytułu zmiany terminu realizacji zamówienia

 

II. we wzorze umowy:

1) w §2 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:

3. zakończenie realizacji robót będących przedmiotem umowy: do 24 miesięcy od daty zawarcia umowy.

  1. zakończenie realizacji zamówienia: do 25 miesięcy od daty zawarcia umowy.

 

2) w §6 pkt 3) otrzymuje brzmienie:

3) odbiór techniczny robót branżowych – czynność przeprowadzana przed zakończeniem realizacji zamówienia przez Inspektora Nadzoru robót branżowych  przy udziale Wykonawcy i gestora sieci polegająca na ocenie technicznej wykonania robót, zakończona spisaniem protokołu; W przypadku wystąpienia wad przy odbiorze technicznym termin ich usunięcia nie może być krótszy niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego;

 

3) w §7 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

6. Odbiór techniczny, końcowy robót, terenu  i urządzeń obcych nastąpi po dokonaniu odbiorów technicznych robót branżowych. Usunięcie wad i usterek nastąpi w terminie nie krótszym niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego.

 

4) w §7 ust. 15 otrzymuje brzmienie:

15. W przypadku wystąpienia przy odbiorze usterek i wad, termin ich usunięcia nie może być krótszy niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego.

 

5) w §9 ust. 1 pkt od 2) do 6), pkt 8), 15), 18), 20), 21), 24) otrzymują brzmienie:

2) za zwłokę w zakończeniu realizacji robót w wysokości 1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia następnego po upływie terminu określonego w § 2 ust. 3,

3) za zwłokę w zakończeniu realizacji zamówienia w wysokości 1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia następnego po upływie terminu określonego w § 2 ust. 4,

4) za zwłokę w dostarczeniu dokumentów do odbioru ostatecznego, o których mowa w § 7 ust. 10, w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia następnego po upływie terminu określonego na przedłożenie dokumentów.

5) za zwłokę w dostarczeniu poprawionych i uzupełnionych dokumentów do odbioru ostatecznego w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia następnego po upływie wyznaczonego terminu na dostarczenia poprawionych i uzupełnionych dokumentów,

6) za zwłokę w usuwaniu wad stwierdzonych przy odbiorze robót oraz w okresie gwarancji lub rękojmi za wady w wysokości 0,01% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia następnego po upływie terminu wyznaczonego na usunięcie wad do dnia ich usunięcia,

8) za niewykonanie lub nierzetelne wykonanie obowiązków wynikających z zapisów umowy lub SIWZ lub poleceń Zamawiającego / Kierownika Zespołu Nadzoru / Inspektora Nadzoru zmierzających do wyegzekwowania od Wykonawcy realizacji obowiązków wynikających z zapisów umowy lub SIWZ, w wysokości 5 000 zł za każdorazowe stwierdzone uchybienie przez Zespół Nadzoru Inwestorskiego / Inspektora Nadzoru / Zamawiającego,

15) w przypadku braku zapłaty lub zwłoki w zapłacie wynagrodzenia należnego podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom – w wysokości 0,01 % wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki.

18) za zwłokę w wykonaniu obowiązków, o których mowa w § 16 ust. 1, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 000 zł, za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia następnego po upływie terminu określonego w § 16 ust.1,

20) za zwłokę w dostarczeniu  któregokolwiek z dokumentów o których mowa w §18 ust. 2, w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) za każdy dzień zwłoki z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,

21) w przypadku niezgłoszenia lub zwłoki w zgłoszeniu czasowej nieobecności osoby z personelu  Wykonawcy – w wysokości 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) za każdy przypadek niezgłoszenia lub za każdy dzień zwłoki w zgłoszeniu do dnia faktycznego zgłoszenia,

24) w przypadku nie uzyskania wymaganego przerobu min. 30% wartości umownej brutto w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 0,5% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki, liczony od dnia następnego po upływie terminu,

 

6) w §9 ust. 1 usuwa się pkt 25) o treści:

25) w innych niż określone w pkt. 1-24 przypadkach niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez Wykonawcę – w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 niniejszej umowy.

 

7) w §10 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

5. Jeżeli Wykonawca nie przystąpi do usunięcia wad w terminie nie krótszym niż 14 dni licząc od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich stronie trzeciej na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

8) w §13 ust. 6 lit. a) i ust. 10 otrzymują brzmienie:

a) niezgłoszenia lub zwłoki w zgłoszeniu czasowej nieobecności osoby z personelu,

  1. Niezgłoszenie bądź zwłoka w zgłoszeniu czasowej nieobecności personelu Wykonawcy będzie traktowane przez Zamawiającego jako wstrzymanie robót z winy Wykonawcy i stanowić podstawę do naliczenia kar umownych.

 

9) w §32 ust. 1 pkt 1) lit. e) otrzymuje brzmienie:

e) Wykonawca zwleka z rozpoczęciem lub zakończeniem robót tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w terminie określonym umową, pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego.

 

10) w §33 ust. 1 pkt 2) lit. i) otrzymuje brzmienie:

i) jeśli w wyniku prowadzonych prac archeologicznych wystąpi zwłoka w robotach, Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego o wydłużenie czasu wykonywania robót wynikłych z przyczyn od niego niezależnych, nie więcej jednak niż o czas trwania tych prac lub okoliczności. Zmianę terminu realizacji zamówienia ustala i zatwierdza Zamawiający. Wykonawca nie może dochodzić roszczeń z tytułu zmiany terminu realizacji zamówienia.

 

Dokumenty po zmianie (SIWZ oraz wzór umowy) z dnia 16.11.2017 r. (SIWZ zmiana 16.11.2017 r. oraz wzór umowy po zmianie z 16.11.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej.

 

Białystok, 16.11.2017 r.


16/11/2017    S220    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 220-456569

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 193-395250)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr685 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Zabłudów–Nowosady wraz z obejściem m.Trześcianka i m.Narew – odc. II od km 8+462 do km 32+614.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
14/11/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 193-395250

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału:
Zamiast:
Data: 21/11/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 05/12/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert:
Zamiast:
Data: 21/11/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 05/12/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 14.11.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, tj.: w SIWZ – Istotne warunki zamówienia w Części XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt 2. otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 05.12.2017 roku

 

SIWZ po zmianie z dnia 14.11.2017 r. (SIWZ zmiana 14.11.2017 r.) dostępna do pobrania poniżej.

 

Białystok, 14.11.2017 r.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

  • z Rozdziału III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA z ust. 16. INFORMACJE DODATKOWE wykreśla się zapis:

Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną

 

II: dokonuje się zmiany Dokumentacji:

  • Decyzje-opinie - po zmianie 31.10.2017
  • Dokumentacja Geologiczna - po zmianie 31.10.2017
  • Kosztorysy ofertowe - po zmianie 31.10.2017
  • Projekt Budowlany - po zmianie 31.10.2017
  • Projekt Wykonawczy - po zmianie 31.10.2017
  • Przedmiary - po zmianie 31.10.2017
  • SST - po zmianie 31.10.2017

Dokumenty po zmianie (SIWZ oraz Dokumentacja) z dnia 31.10.2017 r. (SIWZ zmiana 31.10.2017 r. oraz Dokumentacja po zmianie z 31.10.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej.

 

Białystok, 31.10.2017 r.


ODWOŁANIE z dnia 16.10.2017 r.

 Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że dnia 16.10.2017 roku wpłynęło odwołanie potencjalnego Wykonawcy, na treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.
  W związku z powyższym, Zamawiający działając na podst. art. 185 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579), zamieszcza treść odwołania na stronie internetowej zamawiającego, informując jednocześnie, że potencjalnym Wykonawcom przysługuje prawo przystąpienia do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia kopii niniejszego odwołania na stronie internetowej zamawiającego.

Treść odwołania w wersji pdf dostępna w załączniku.

 

Białystok, 17.10.2017 r.


11/10/2017    S195    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 195-399871

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 193-395250)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr685 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Zabłudów–Nowosady wraz z obejściem m.Trześcianka i m.Narew – odc. II od km 8+462 do km 32+614.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
09/10/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 193-395250

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: III.1.3
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe. Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamiast:

Treści pkt. 1. Posiadanego doświadczenia zawodowego.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum 2 zadań wykonanych (zakończonych), tj. doprowadzonych przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości (każde) minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.

Powinno być:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

a) minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999 r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) wraz z budową/ rozbudową/ przebudową minimum jednego drogowego obiektu mostowego o długości minimum 50m (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.2.2005 r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., nr 67, poz. 582).

lub

b) minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzonych przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999 r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) i minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie minimum jednego drogowego obiektu mostowego o długości minimum 50 m. (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.2.2005 r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz.U. z 2005., nr 67, poz. 582)

z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.

VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 09.10.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1) Rozdział V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW w ust. 2) pkt 3) ppkt 1) otrzymuje brzmienie:

3) Zdolności technicznej lub zawodowej:

1) Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

a) minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) wraz z budową/ rozbudową/ przebudową minimum jednego drogowego obiektu mostowego o długości minimum 50m (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., Nr 67, poz. 582).

LUB

b) minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzonych przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) i minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie minimum jednego drogowego obiektu mostowego o długości minimum 5 (długość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005., Nr 67, poz. 582)

z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane  zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

 

II: dokonuje się zmiany załącznika do SIWZ – „doświadczenie zawodowe”.

 

Dokumenty po zmianie (SIWZ oraz załącznik „doświadczenie zawodowe”) z dnia 09.10.2017 r. (SIWZ zmiana 09.10.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 09.10.2017 r.

 


07/10/2017    S193    - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 193-395250

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 685 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Zabłudów–Nowosady wraz z obejściem m.Trześcianka i m.Narew – odc. II od km 8+462 do km 32+614.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
45222000
45232300
45231400
45330000
45221111
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL84
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka nr 685 na odcinku Zabłudów – Nowosady.

II.2.4)Opis zamówienia:

Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 685 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Zabłudów – Nowosady wraz z obejściem m. Trześcianka i m. Narew – odcinek II od km 8+462 do km 32+614.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/10/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Planowane dofinansowanie z EFRR w ramach RPO WP na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IV: Poprawa Dostępności Transportowej, Działanie 4.1. Mobilność Regionalna, Poddziałanie 4.1.1. Mobilność Regionalna.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Zamawiający wymaga wykazania tylko zamówień niezbędnych dla spełnienia warunku określonego w SIWZ (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej: 30 000 000 PLN,

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Okreslony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum 2 zadań wykonanych (zakończonych), tj. doprowadzonych przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum Z o wartości (każde) minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

1) kierownik budowy,

2) kierownik robót drogowych,

3) kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,

4) kierownik robót telekomunikacyjnych,

5) kierownik robót elektroenergetycznych,

6) kierownik robót sanitarnych,

7) geodeta,

8) asystent ds. Rozliczeń,

9) osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy,

10) osoba pełniąca nadzór archeologiczny ze strony wykonawcy.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Został okreslony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 21/11/2017
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 3 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 21/11/2017
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna –pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %

Okres gwarancji i rękojmi – 40 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
03/10/2017

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Data wytworzenia: 2017-10-07

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data modyfikacji: 2018-01-31

Opublikował: Krzysztof Godlewski

Data publikacji: 2017-10-07