Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 192-393729 z dnia 06.10.2017 r. Obsługa laboratoryjna na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.” - II Przetarg.

 

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną – II przetarg”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.), ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania i wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

Przetarg nieograniczony na roboty budowlane związane z: „Budową wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną”, został unieważniony w dniu 23.02.2018 roku, na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 30 000 000,00 zł.

W związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem możliwości pozyskania dodatkowych środków w celu zwiększenia ich do wysokości najniższej oferty na roboty budowlane, obsługa laboratoryjna na ww. zadaniu nie może być wykonywana, tym samym podpisanie umowy na obsługę laboratoryjną nad inwestycją i wydatkowanie w jej wyniku środków finansowych godziłoby w interes publiczny, którym Zamawiający jest zobowiązany się kierować.

O istotnej zmianie okoliczności dotyczących prowadzonego postępowania przesądzają przyczyny, które w kontekście potrzeb Zamawiającego oraz jego nowej sytuacji finansowej tj. brak możliwości pozyskania dodatkowych środków na roboty budowlane, tym samym wydatkowanie środków na wcześniej opisany cel, czynią go bezprzedmiotowym.

Mając na uwadze powyższe, zaciąganie przez Zamawiającego zobowiązań, z których na dzień ich podjęcia nie mógłby się wywiązać przeczy interesowi publicznemu.

 

Białystok, dn. 2018.02.23


Zbiorcze zestawienie ofert

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 328 927,78  zł (z możliwością pozyskania dodatkowych środków)

 

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Doświadczenie Kierownika Zespołu Obsługi Laboratoryjnej

1

Konsorcjum firm: Getinsa Inzamac Polska Sp. z o. o. – Lider                 ul. Nowogrodzka 31,                        00-511 Warszawa i

LAB-TECH Niezależne Laboratorium Drogowo-Budowlane S. J. Michał Stankiewicz, Wojciech Tomaszewski – Partner ul. Makowa 28, 18-400 Łomża

18 450,00 miesięcznie

3 zadania

2

Niezależne Laboratorium Drogowo-Budowlane TBB Marcin Lewko ul. Fabryczna 7/23

16-020 Czarna Białostocka

444 214,50

3 zadania

Białystok, dn. 2017.12.20


Uwaga zmiana terminu składania ofert na dzień 20.12.2017 roku

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu:  Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną – II przetarg.

Zmianie ulegają zapisy dot. okresu gwarancji i rękojmi - 10 lat, we wzorze umowy § 4 ust. 3 i § 11 ust. 2 oraz w SIWZ cz. IV ust.4.

Umowa oraz SIWZ po zmianie z dnia 28.11.2017 r  do pobrania poniżej w załączniku.

Białystok, 28.11.2017 r.


14/11/2017    S218    - - Usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze

2017/S 218-453873

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Usługi

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 192-393729)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.”.

II.1.2)Główny kod CPV

73111000

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną – II przetarg”.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

09/11/2017

VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia

Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 192-393729

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania

VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu

Numer sekcji: IV.2.2

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Zamiast:

Data: 29/11/2017

Czas lokalny: 09:30

Powinno być:

Data: 20/12/2017

Czas lokalny: 09:30

Numer sekcji: IV.2.7

Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert

Zamiast:

Data: 29/11/2017

Czas lokalny: 10:00

Powinno być:

Data: 20/12/2017

Czas lokalny: 10:00

VII.2)Inne dodatkowe informacje:


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną”, tj.:

w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

cz. XIV ust. 2. otrzymuje brzmienie:

„Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 20.12.2017 roku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 SIWZ po zmianach z dn. 2017.11.09 do pobrania w załączniku poniżej.

 

Białystok, 09.11.2017 r.


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia dostępne w załaczniku poniżej z dn. 09.11.2017r..


ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu:  Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.

Zmianie ulegają: kosztorys ofertowy oraz przedmiar na roboty budowlane.

Zamawiający uzupełnia SIWZ o: rysunek oraz schemat odwodnienia.

Kosztorys ofertowy, przedmiar, rysunek, schemat odwodnienia.  do pobrania poniżej w załączniku.

 

Białystok, 08.11.2017 r.

UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku uzupełnia Specyfikację istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu: Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną o przekroje geologiczne i karty odwiertów.

Przekroje geologiczne i karty odwiertów do pobrania poniżej w załączniku.

Białystok, dn. 2017.11.08


UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku uzupełnia Specyfikację istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadanie: Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną o przekroje poprzeczne ul. Mariańskiej.

Przekroje poprzeczne ul. Mariańskiej dostępne do pobrania poniżej w załączniku.

Białystok, dn. 2017.11.06


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na zadaniu: Budowę wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną – II przetarg, wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1

W SIWZ Rozdział III. Punkt 3., podpunkt 1) Zamawiający wskazuje na konieczność wykonywania badań z branży sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej, kolejowej oraz podczas prac rozbiórkowych.

Czy Zamawiający miał na myśli badania gruntowe podczas wykonywania robót branżowych czy jakieś inne, które nie pojawiają się w wykazie badań? Prosimy o określenie zakresu badań oraz dodanie Ich do wykazu badań stanowiącego załącznik do SIWZ.

Odpowiedź 1

Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.

Pytanie 2

W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 2) Zamawiający wymaga od Wykonawcy opiniowania badań sprawdzających wykonywanych przez Wykonawcę Robót.

Prosimy o sprecyzowanie jak ma wyglądać opinia. Czy wystarczy informacja, że wynik badania jest pozytywny / negatywny w odniesieniu do SST?

Odpowiedź 2.

Zamawiający wymaga opiniowania badań sprawdzających wykonanych przez Wykonawcę zgodnie z zaleceniem Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego.

 

Pytanie 3

W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 6) Zamawiający wymaga od Wykonawcy pomocy w sporządzaniu opinii technologicznych przez Nadzór Inwestorski.

Prosimy o sprecyzowanie w jakim zakresie Wykonawca ma wspomagać Nadzór Inwestorski. Czy sporządzenie opinii należy do obowiązków Wykonawcy obsługi laboratoryjnej czy Nadzoru Inwestorskiego?

Odpowiedź 3.

Zgodnie z zapisami SIWZ Obsługa Laboratoryjna działa w ścisłej współpracy z Zamawiającymi i zespołem Nadzoru Inwestorskiego, mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.

Pytanie 4

W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 8) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonywania wszystkich badań zleconych przez Nadzór Inwestorski lub Zamawiającego.

Prosimy o wyjaśnienie jak należy rozumieć pojęcie ''wszystkie badania” - czy Zamawiający migi na myśli tylko badania wyszczególnione w kosztorysie ofertowym? Jak będą rozliczane badania nieuwzględnione w kosztorysie ofertowym?

 

Odpowiedź 4.

Zgodnie z zapisami SIWZ badania wykazane w Wykazie badań nie stanowią katalogu zamkniętego.
W razie konieczności Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST w ramach ceny ryczałtowej.

Pytanie 5

W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.1.2) Zamawiający zapisał, te Wykonawca powinien być do dyspozycji przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty, natomiast w Rozdziale III, punkt 4., podpunkt 4.1. 6) Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby uwzględnił ryzyko związane z rzeczywistym czasem pracy Wykonawcy robót.

Prosimy o wyjaśnienie jak należy interpretować te zapisy, jeżeli Wykonawca będzie wykonywał roboty w niedzielę.

Odpowiedź 5.

Wykonawca usługi laboratoryjnej zobowiązany jest do wykonania badań nie później niż 24 godziny od otrzymania polecenia od zespołu Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego uwzględniając specyfikę i czas pracy Wykonawcy robót.

Pytanie 6

W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.3.4) Zamawiający zapisał, te Wykonawca powinien wykonać powtórne badania kontrolne po wykonaniu poprawek przez Wykonawcę Robót w przypadku gdy wcześniejsze badania były negatywne.

Na etapie oferty Wykonawca nie jest w stanie skalkulować jaki procent będzie procent badań negatywnych - jest to zależne od Wykonawcy Robót. Zapis ten przenosi ryzyko z Wykonawcy Robót na Wykonawcę obsługi laboratoryjnej. Prosimy o dodanie w SIWZ zapisu o maksymalnej ilości lub wartości badań negatywnych (wskaźnik procentowy), które wliczają się do wynagrodzenia ryczałtowego.

Odpowiedź 6.

W cenie ryczałtowej oferty należy uwzględnić konieczność wykonania badań nieujętych w wykazie badań, a których konieczność wykonania nastąpi podczas realizacji inwestycji.

Zamawiający nie przewiduje zmian SIWZ w tym zakresie.

Pytanie 7

W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.4. 2) Zamawiający zapisał, że Wykonawca w sprawozdaniu miesięcznym powinien odnieść się do zatwierdzonych harmonogramów.

Prosimy o sprecyzowanie jakie harmonogramy Zamawiający miał na myśli.

Odpowiedź 7.

W sprawozdaniu miesięcznym Wykonawca usługi laboratoryjnej powinien odnosić się do zatwierdzonych harmonogramów Obsługi laboratoryjnej i Wykonawcy robót.

 

Pytanie 8

W SIWZ Rozdział III. punkt 4„ podpunkt 4.4. 3) Zamawiający zapisał, że Wykonawca w sprawozdaniu 3-mieslęcznym powinien zamieścić zakres finansowy usług.

Prosimy o sprecyzowanie w jaki sposób należy sporządzić zakres finansowy. Czy należy go sporządzić na podstawie cen jednostkowych zamieszczonych w wykazie badań czy na podstawie wskaźnika procentowego uzależnionego od stopnia zaawansowania prac?

Odpowiedź 8.

Zakres finansowy sprawozdania 3-miesięcznego za okres rozliczeniowy należy sporządzić na podstawie wskaźnika procentowego uzależnionego od stopnia zaawansowania prac. W przypadku zmiany podstawy zakresu Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę usługi laboratoryjnej.

Pytanie 9

W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.4.3) Zamawiający zapisał, że Wykonawca w sprawozdaniu 3-miesięcznym powinien zamieścić planowane finansowanie na kolejny okres.

Prosimy o sprecyzowanie na podstawie jakich dokumentów Wykonawca musi zaplanować finansowanie. Czy Wykonawca musi to zrobić na podstawie harmonogramów otrzymanych od Zamawiającego?

Odpowiedź 9.

Wykonawca usługi laboratoryjnej w sprawozdaniu 3-miesięcznym z okresu rozliczeniowego powinien zamieścić planowanie finansowe na kolejny okres w oparciu o  przedstawiony i zatwierdzony harmonogram.

Pytanie 10

W SIWZ Rozdział III. punkt 4., podpunkt 4.4. 4) Zamawiający zapisał, że Wykonawca w sprawozdaniu końcowym powinien zamieścić zakres finansowy wykonanych usług.

W SIWZ oraz we wzorze umowy Zamawiający używa określenia „wynagrodzenie ryczałtowe". Na jakiej podstawie i w jakim celu Wykonawca ma obliczyć zakres finansowy wykonanych usług, jeżeli zgodnie z definicją „wynagrodzenia ryczałtowego'' jest to kwota z góry ustalona niezależna od ilości oraz zakresu wykonanych badań?

Odpowiedź 10.

Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia ryczałtowego za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędny do zakończenia inwestycji zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym oraz SIWZ.

Pytanie 11

W SIWZ Rozdział III. punkt 5., podpunkt 1) Zamawiający zapisał, że zapłata wynagrodzenia ryczałtowego będzie wypłacana (...) na podstawie zatwierdzonego protokołu odbioru częściowego.

Prosimy o sprecyzowanie w jaki sposób należy sporządzić protokół odbioru częściowego? Czy należy to zrobić na podstawie cen jednostkowych czy na podstawie wskaźnika procentowego uzależnionego od postępu prac?

Odpowiedź 11.

Protokół odbioru częściowego sporządza Zamawiający lub osoba przez niego wyznaczona.

Pytanie 12

W SIWZ Rozdział III. punkt 5., podpunkt 4) b) Zamawiający zapisał, Wykonawca musi sporządzić kosztorys powykonawczy.

Prosimy o sprecyzowanie w jaki sposób należy sporządzić protokół powykonawczy. Co będ2ie w sytuacji gdy kosztorys będzie przewyższał cenę ryczałtową?

Odpowiedź 12.

Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia ryczałtowego za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędny do zakończenia inwestycji zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym oraz SIWZ.

Pytanie 13

W SIWZ Rozdział III. punkt 6., podpunkt 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienie pracowników na cały okres realizacji zamówienia.

Czy zamawiający dopuszcza stosowanie umów na czas określony (np.rok), jeżeli będą one systematycznie przedłużane do końca inwestycji? Czy należy od razu zatrudnić pracownika na cały okres trwania inwestycji lub czas nieokreślony?

Odpowiedź 13

Zgodnie z zapisami cz. III pkt. 6 ppkt. 1 SIWZ Zamawiający wymaga aby przy realizacji zamówienia Wykonawca zatrudnił pracowników na cały okres realizacji zamówienia. W związku z tym należy od razu zatrudnić pracownika na cały okres trwania inwestycji.

Pytanie 14

W SIWZ Rozdział III. punkt 7., podpunkt 2) Zamawiający zapisał, że Wykonawca musi wskazać część zadania, którą zamierza zlecić podwykonawcy oraz podać nazwy podwykonawców.

Prosimy o sprecyzowanie czy Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy podczas realizacji zadania jeżeli na etapie oferty nie zakładał pod wykonawstwa, ale z przyczyn od niego niezależnych (np. problemy sprzętowe) nie jest w stanie wykonać całości zamówienia samodzielnie.

Odpowiedź 14.

Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

Pytanie 15

W SIWZ Rozdział III. punkt 7., podpunkt 2) Zamawiający zapisał, że Wykonawca musi wskazać część zadania, którą zamierza zlecić podwykonawcy oraz podać nazwy podwykonawców. W Rozdziale XV punkt 3. Zamawiający zapisał, że badania wskazane w Wykazie badań nie stanowią katalogu zamkniętego.

Prosimy o sprecyzowanie czy Wykonawca może powierzyć podwykonawcy badanie, które nie zostało zamieszczone w Wykazie badań, a konieczność jego wykonania pojawiła się w terminie późniejszym jeżeli Wykonawca nie ma możliwości sprzętowych do jego wykonania.

Odpowiedź 15.

Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

Pytanie 16

W SIWZ Rozdział III. punkt 7., podpunkt 5) Zamawiający zapisał, że Wykonawca może dokonać zmiany podwykonawcy.

Prosimy o sprecyzowanie czy Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy podczas realizacji zadania jeżeli na etapie oferty nie zakładał podwykonawstwa ale proponowany podwykonawca spełnia wymagania SIWZ?

Odpowiedź 16.

Zgodnie z zapisami SIWZ Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

Pytanie 17

W SIWZ Rozdział XIII. punkt 1., podpunkt 5) Zamawiający zapisał, że wraz z ofertą musi złożyć Wykaz badań.

Prosimy o sprecyzowanie w jakim celu Wykonawca musi złożyć Wykaz badać jeżeli nie stanowi on katalogu zamkniętego zgodnie z rozdziałem XV punkt 3. Zamawiający nie określił liczby badań, więc ceny jednostkowe zamieszczone w Wykazie badań nie są w żaden sposób powiązane z kwotą ofertową,

Odpowiedź 17.

Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia ryczałtowego za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędny do zakończenia inwestycji zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym oraz SIWZ.

Pytanie 18

W SIWZ Rozdział XV. punkt 2. Zamawiający zapisał, że w cenie ofertowej należy uwzględnić konieczność wykonania badań nieujętych w Wykazie badań.

Prosimy o sprecyzowanie Jakie badania nieujęte w Wykazie badań Zamawiający miał na myśli. Jeżeli Zamawiający na etapie postępowania zakłada wystąpienie dodatkowych badań to prosimy o ich uwzględnienie w Wykazie badań.

Odpowiedź 18.

Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.

Pytanie 19

W SIWZ Rozdział XX. punkt 1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Prosimy o sprecyzowanie czy wartość zabezpieczenia będącego w rękach Zamawiającego podlega oprocentowaniu?

Odpowiedź 19

Wartość zabezpieczenia należytego wykonania umowy będącego w rękach Zamawiającego podlega oprocentowaniu wg. oprocentowania rachunku bankowego na które wpływa zabezpieczenie.

Pytanie 20

We wzorze umowy (stanowiącym załącznik do SIWZ) w § 1 punkt 2. Zamawiający zapisał, że przedmiotem usługi jest wykonanie badań zgodnie z załączonym wykazem badań.

Prosimy o sprecyzowanie jak należy rozumieć ten zapis w odniesieniu do rozdziału XV punkt 3 SIWZ, gdzie jest informacja, że Wykaz badań nie stanowi katalogu zamkniętego.

Odpowiedź 20

Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia ryczałtowego za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędny do zakończenia inwestycji zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym oraz SIWZ.

Pytanie 21

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 4 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy w wysokości 10% wynagrodzenia brutto. Część tej kwoty w wysokości 30% zostanie zwrócona Wykonawcy po upływie okresu rękojmi za wady.

Prosimy o sprecyzowanie jak należy rozumieć okres rękojmi za wady dla usługi laboratoryjnej. Badania wykonywane są pod nadzorem ze strony Zamawiającego (Nadzór Inwestorski), Nadzór podpisem na sprawozdaniu, arkuszu roboczym z badań lub protokole poboru próbki potwierdza zgodność z normą oraz metodyka badawczą. Czy wartość zabezpieczenia będącego w rękach wykonawcy (przez okres 6 lat) podlega oprocentowaniu?

Odpowiedź 21

Zgodnie z zapisami § 4 wzoru umowy okres rękojmi za wady będzie wynosił 6, 8, 10 lat w zależności od wskazania Wykonawcy robót budowlanych w druku oferty.

Wartość zabezpieczenia należytego wykonania umowy będącego w rękach Zamawiającego podlega oprocentowaniu wg. oprocentowania rachunku bankowego na które wpływa zabezpieczenie.

Pytanie 22

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 3. Zamawiający zapisał, że Personel Wykonawcy nie może być zaangażowany w realizację Innych inwestycji w ramach których ich obowiązki kolidują z obowiązkami wynikającymi z wypełnianiem wymagań określonych w niniejszej umowie oraz SIWZ (m. In. kolizja czasowa, konflikt interesów, itp.).

Prosimy o sprecyzowanie jak należy interpretować ten zapis.. Czy Kierownik Zespołu obsługi Laboratoryjnej oraz inne osoby mogą wykonywać obsługę laboratoryjną na innych inwestycjach jeżeli będą dyspozycyjne zgodnie z zapisami umowy (przystąpienie do badań w ciągu 24 godzin od otrzymania polecenia Zamawiającego?. Czy mają bezwzględny zakaz uczestniczenia w innych Inwestycjach?

Odpowiedź 22

Obowiązki Zespołu obsługi laboratoryjnej wynikające z realizacji innych zleceń nie mogą wpływać na jakość i terminowość zleconych badań na przedmiotowym zadaniu.

Pytanie 23

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 3. Zamawiający zapisał, że Wykonawca powinien skierować do realizacji zamówienia personel wskazany w swojej ofercie. Zmiana którejkolwiek z osób przez Wykonawcę musi być zaakceptowana przez Zamawiającego, stanowi uprawnienie, a nie obowiązek Zamawiającego.

Prosimy o sprecyzowanie co będzie w przypadku zmiany części personelu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. w przypadku rozwiązania umowy o prace przez pracownika Wykonawcy). Czy Zamawiający może takiej zmiany nie zaakceptować jeżeli wskazana osoba spełnia warunki SIWZ?

Odpowiedź 23

Zmiana którejkolwiek z osób przez Wykonawcę musi być zaakceptowana przez Zamawiającego, stanowi uprawnienie, a nie obowiązek Zamawiającego

Pytanie 24

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 4.1 5. Zamawiający zapisał, że Wykonawca musi zaproponować nowy skład personelu w następujących przypadkach: śmierci, przewlekłej choroby lub innych zdarzeń losowych. Zamawiający zastrzega, że taką zmianę może ale nie musi zaakceptować.

Prosimy o skorygowanie zapisu, Zamawiający w takich przypadkach obligatoryjnie powinien zaakceptować zmianę jeżeli wskazana osoba spełnia wymagania SIWZ.

Odpowiedź 24

Zamawiający nie przewiduje zmian w treści umowy.

Pytanie 25

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 6. Zamawiający zapisał, że w przypadkach losowych można zastąpić na czas nieobecności osobę z zespołu Inną osobą na okres 7 dni.

Prosimy o sprecyzowanie co w przypadku je2eli osoba skierowana do obsługi laboratoryjnej (zgodnie z ofertą) przebywa na zwolnieniu lekarskim (nie w wyniku przewlekłej choroby) przez okres np. 21 dni? Co w przypadku przebywania na urlopie osoby skierowane] do obsługi przez ustawowy okres 14 dni (w jednym ciągu)?

Odpowiedź 25

W przypadku nieobecności osoby skierowanej do obsługi laboratoryjnej powyżej 7 dni, Wykonawca zamówienia ma obowiązek poinformowania o tym fakcie Zamawiającego oraz przedstawienia do akceptacji w jej miejsce innej osoby spełniającej wymagania SIWZ.

Pytanie 26

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 14 punkt 1. Podpunkt 1) c) Zamawiający zakłada nałożenie na Wykonawcę kar umownych za niewykonanie lub nierzetelne wykonanie poleceń Zamawiającego lub Nadzoru.

Prosimy o sprecyzowanie Jak należy interpretować ten zapis w przypadku poleceń dotyczących wykonania badań w sposób niezgodny z metodyka badawczą, normami lub specyfikacjami lub niezwiązanych z przedmiotowym zamówieniem.

Odpowiedź 26

Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania poleceń Zamawiającego lub Nadzoru Inwestorskiego egzekwujących wykonywanie obowiązków Wykonawcy wynikających z postanowień Umowy, SIWZ oraz obowiązujących przepisów prawa.

Pytanie 27

We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 14 punkt 1, Podpunkt 1) d) Zamawiający zakłada nałożenie na Wykonawcę kar umownych dopuszczenie do wykonywania usług objętych przedmiotem umowy np. niezaakceptowanego przez Zamawiającego podwykonawcę.

Prosimy o sprecyzowanie czy wyniki badań uzyskane w wyniku takiego działania będą uznane przez Zamawiającego jeżeli będą zgodne z normami oraz metodyką badawczą.

Odpowiedź 27

Zamawiający zakłada nałożenie na Wykonawcę kar umownych za dopuszczenie do wykonywania usług objętych przedmiotem umowy np. niezaakceptowanego przez Zamawiającego podwykonawcę.

Pytanie 28

W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 1 (badania geologiczne) Zamawiający Jako nazwę badania zapisał „odwierty geologiczne".

Prosimy o określenie do jakiej maksymalnej głębokości należy wykonać badanie oraz czy do wykonanych odwiertów należy sporządzić tylko kartę otworu czy dokumentację geologiczną (np. przekroje geologiczne).

Odpowiedź 28

Głębokość odwiertu wynikać będzie z potrzeby i zależna będzie od warunków geologicznych w miejscu wykonywania odwiertu.

Pytanie 29

W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 2 (badania geologiczne) Zamawiający jako nazwę badania zapisał „określenie typu/rodzaju posadowienia korpusu drogowego”.

Prosimy o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego opracowania oraz jakie badania wg Zamawiającego należy wykonać.

Odpowiedź 29

W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia korpusu drogowego wraz z jego przydatnością.

Pytanie 30

W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 3 (badania geologiczne) Zamawiający Jako nazwę badania zapisał „określenie typu/rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich”.

Prosimy o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego opracowania oraz jakie badania wg Zamawiającego nale2y wykonać.

Odpowiedź 30

W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich wraz z jego przydatnością.

Pytanie 31

W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 5 (badania gruntów i warstw kruszywowych) Zamawiający Jako nazwę badania zapisał „badanie nośności podłoża i warstw konstrukcyjnych”.

Prosimy o sprecyzowanie przy zapewnienie przeciwwagi do badania VSS leży po stronie wykonawcy obsługi laboratoryjnej czy wykonawcy robót?

Odpowiedź 31

Cena ofertowa badania powinna zawierać wszystkie elementy niezbędne do jego poprawnego wykonania.

Pytanie 32

W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 15 (badania betonu) Zamawiający Jako nazwę badania zapisał „sprawdzenie szczelności i drożności systemu odwodnienia wiaduktu".

Prosimy o usunięcie pozycji z Wykazu badań lub o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego badania oraz wg jakiej normy należy to badanie wykonać (lub wskazanie odpowiedniej pozycji w SST).

Odpowiedź 32

Badania szczelności i drożności należy wykonać zgodnie z SST.

Pytanie 33

W wykazie badań (stanowiącym załącznik do SIWZ) pozycji 16 (badania betonu) Zamawiający jako nazwę badania zapisał „badanie ciągłości pala”.

Prosimy o sprecyzowanie wg. jakiej normy należy to badanie wykonać (lub wskazanie odpowiedniej pozycji w SST).

Odpowiedź 33

Badania ciągłości pala należy wykonać zgodnie z SST.

 

Białystok, dnia 06.11.2017 r.

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną”, ponieważ omyłkowo zamieszczono niekompletną Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (część SIWZ oprócz Dokumentacji dotyczyła pełnienia nadzoru). W związku z czym zamieszcza poniżej w Załączniku:

  1. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia,
  2. formularz ofertowy,
  3. kryterium oceny ofert - Załącznik Nr 1 do Oferty,
  4. wykaz badań,
  5. JEDZ,
  6. umowa wzór,
  7. wzór zobowiązania do współpracy,
  8. wzór grupa kapitałowa,
  9. wykaz wykonanych usług,
  10. wykaz osób,
  11. doświadczenie osób wskazanych.

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami po zmianie z dnia 09.10.2017 r. (01 SIWZ laboratorium - po zmianie 09.10.2017) dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.

 

Białystok, 09.10.2017 r.

 


06/10/2017    S192    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze

2017/S 192-393729

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.”.

II.1.2)Główny kod CPV
73111000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną – II przetarg”.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL841
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 674 w m. Sokółka.

II.2.4)Opis zamówienia:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu: „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.”.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 29/11/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia).

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000 PLN.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

usług polegających na obsłudze laboratoryjnej robót budowlanych na minimum jednym zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie drogi publicznej klasy minimum Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) wraz z drogowym obiektem mostowym o wartości obsługi laboratoryjnej minimum 200 000,00 PLN (brutto), wraz z załączeniem dowodów czy usługi te zostały wykonane należycie.

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:

1) wykształcenie wyższe budowlane,

2) minimum 5 lat doświadczenia w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia,

3) wykazanie pełnienia samodzielnej funkcji koordynatora pracy zespołu laboratoryjnego na stanowisku kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej na minimum jednym zadaniu polegającym na budowie/ przebudowie/rozbudowie drogi publicznej klasy minimum Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) wraz z drogowym obiektem mostowym o wartości robót minimum 15 000 000 PLN (brutto), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych.

Pracownicy obsługi laboratoryjnej wykonujący badania:

1) minimum 2 osoby,

2) minimum wykształcenie średnie,

3) minimum 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji III.1.3).

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 29/11/2017
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 29/11/2017
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna -pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 6 000 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena – 60 %

Doświadczenie Kierownika Zespołu Obsługi Laboratoryjnej – 40 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

5. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

7. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

9. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz. U. U. E.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
02/10/2017

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Data wytworzenia: 2017-10-06

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data modyfikacji: 2018-02-23

Opublikował: Andrzej Kiszko

Data publikacji: 2017-10-06