Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 166-341821 z dnia 31.08.2017r. Obsługa laboratoryjna na zadaniu: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród – Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na zadaniu: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród - Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski, zakończone zostało wyborem oferty: Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki.
Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki – oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40,00 pkt., razem – 100,00 pkt.;
- LAB-TECH Niezależne Laboratorium Drogowo – Budowlane Sp.J. Michał Stankiewicz, Wojciech Tomaszewski, ul. Makowa 28, 18-400 Łomża – Oferta odrzucona;
- TPA Sp. z o.o., ul. Parzniewska 8, 05-800 Pruszków – Oferta odrzucona.
Białystok, dnia 18.01.2018 r.
Zbiorcze zestawienie ofert
kwota jaką dysponuje Zamawiający: 169 999,97 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena zł. (brutto) |
Doświadczenie Kierownika Zespołu obsługi laboratoryjnej |
01 |
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. |
1 084 687,80
|
3 zadania
|
02 |
LAB-TECH Niezależne Laboratorium Drogowo-Budowlane Sp. J. Michała Stankiewicz, Wojciech Tomaszewski ul. Makowa 28 18-400 Łomża |
300 218,40
|
3 zadania
|
03 |
TPA Sp. z o.o. ul. Parzniewska 8 05-800 Pruszków |
1 096 668,00
|
3 zadania
|
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej
- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku
Białystok, 24.10.2017 r.
UWAGA ! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA 24.10.2017 r. godz. 09:30
Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze
2017/S 194-398827
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Usługi
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 166-341821)
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Sekcja II: Przedmiot
Obsługa laboratoryjna na zadaniu: Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techn. na odc. Nowogród-Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski.
Obsługa laboratoryjna na zadaniu:
Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród – Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 05.10.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród - Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski, tj.:
I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:
- Rozdział XIV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT, ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 24.10.2017 roku.”
- Rozdział XV. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY, ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powinien wycenić wszystkie badania zawarte w kosztorysie ofertowym. Jednakże w cenie ofertowej należy uwzględnić konieczność wykonania badań nieujętych w kosztorysie ofertowym a których konieczność wykonywania nastąpi podczas realizacji inwestycji.”
II. We wzorze umowy:
- w § 3 Wynagrodzenie za przedmiot zamówienia, dodaje się ust. 5 który otrzymuje brzmienie:
„5. Wynagrodzenie obejmuje analizę dokumentacji projektowej, SST, sporządzanie opinii technologicznych oraz uczestnictwo w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych.”
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz wzór umowy po zmianie z dnia 05.10.2017 r. dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.
Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.
Białystok, 05.10.2017 r.
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na zadaniu: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród - Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski tj. wyjaśnia co następuje:
ZESTAW I:
- W SIWZ Rozdział III. punkt 2., podpunkt 2.2 1) Zamawiający wskazuje na konieczność wykonywania badań m.in. z branży sanitarnej, elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz melioracyjnej.
Czy Zamawiający miał na myśli badania gruntowe podczas wykonywania robót branżowych czy jakieś inne, które nie pojawiają się w kosztorysie ofertowym?
Odpowiedź 1.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 2., podpunkt 2.2 2) Zamawiający wymaga od Wykonawcy opiniowania badań sprawdzających wykonywanych przez Wykonawcę robót.
Prosimy o sprecyzowanie jak ma wyglądać taka opinia. Czy wystarczy informacja, że wynik badania jest pozytywny / negatywny w odniesieniu do SST?
Odpowiedź 2.
Zamawiający wymaga opiniowania badań sprawdzających wykonanych przez Wykonawcę zgodnie z zaleceniem Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 2., podpunkt 2.2 6) Zamawiający wymaga od Wykonawcy pomocy w sporządzaniu opinii technologicznych przez Nadzór Inwestorski.
Prosimy o sprecyzowanie w jakim zakresie Wykonawca ma wspomagać Nadzór Inwestorski oraz jak ta czynność będzie rozliczana. Czy sporządzenie opinii należy do obowiązków Wykonawcy obsługi laboratoryjnej czy Nadzoru Inwestorskiego?
Odpowiedź 3.
Zgodnie z zapisami SIWZ Obsługa Laboratoryjna działa w ścisłej współpracy z Zamawiającymi i zespołem Nadzoru Inwestorskiego, mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 2., podpunkt 2.2 8) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonywania wszystkich badań Zleconych przez Nadzór Inwestorski lub Zamawiającego.
Prosimy o wyjaśnienie jak należy rozumieć pojęcie "wszystkie badania" - czy Zamawiający miał na myśli tylko badania wyszczególnione w kosztorysie ofertowym? Jak będą rozliczane badania nieuwzględnione w kosztorysie ofertowym?
Odpowiedź 4.
Zgodnie z zapisami SIWZ badania wykazane w kosztorysie ofertowym nie stanowią katalogu zamkniętego. W razie konieczności Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 3.1. 1) b) Zamawiający zapisał, że Wykonawca powinien być do dyspozycji przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty, natomiast w Rozdziale III, punkt 3., podpunkt 3.1) f) Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby uwzględnił ryzyko związane z rzeczywistym czasem pracy Wykonawcy robót.
Prosimy o wyjaśnienie jak należy interpretować te zapisy jeżeli Wykonawca będzie wykonywał roboty w niedzielę.
Odpowiedź 5.
Wykonawca usługi laboratoryjnej zobowiązany jest do wykonania badań nie później niż 24 godziny od otrzymania polecenia od zespołu Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego uwzględniając specyfikę i czas pracy Wykonawcy robót.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 3.2. 3) Zamawiający zapisał, że Wykonawca w wyniku przeprowadzonej analizy wnioskuje do Nadzoru Inwestorskiego o wprowadzenie zmian do SST.
Prosimy o sprecyzowanie jak będą rozliczane badania, których konieczność wykonania pojawi się po analizie SST, a które nie zostały zawarte w kosztorysie ofertowym.
Odpowiedź 6.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 3., podpunkt 3.3. b) Zamawiający zapisał, że Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania wszystkich badań zleconych przez Zespół Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego.
Prosimy o wyjaśnienie jak należy rozumieć pojęcie "wszystkie badania" - czy Zamawiający miał na myśli tylko badania wyszczególnione w kosztorysie ofertowym? Jak będą rozliczane badania nieuwzględnione w kosztorysie ofertowym?
Odpowiedź 7.
Zgodnie z zapisami SIWZ badania wykazane w Kosztorysie ofertowym nie stanowią katalogu zamkniętego. W razie konieczności Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST .
- W SIWZ Rozdział III punkt 4. podpunkt 4.3 Zamawiający informuje, że wynagrodzenie nie będzie podlegać zmianom. Łączne wynagrodzenie za pełnienie obsługi laboratoryjnej nie może przekroczyć kwoty z wyceny ofertowej.
Czy Zamawiający przewiduje zwiększenie ilości zleconych badań w stosunku do ilości ofertowych (np. badania powtórne w miejscach gdzie uzyskano wyniki negatywne)? Jak będą one rozliczane? Prosimy o zmianę zapisu lub dopisek „w maksymalnych ilościach badań zawartych w kosztorysie ofertowym”.
Odpowiedź 8.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział III punkt 4. podpunkt 4.7 Zamawiający informuje, że Wykonawca do czasu odbioru ostatecznego ma prawo do wystawienia faktur do wysokości 90% wartości przedmiotu zamówienia.
Prosimy o wyjaśnienie jak należy interpretować ten zapis jeżeli Wykonawca wykona np. 95% badań do momentu odbioru ostatecznego.
Odpowiedź 9.
Wykonawca do czasu odbioru ostatecznego ma prawo do wystawienia faktur do wysokości 90% wartości przedmiotu zamówienia.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 6., podpunkt 1) Zamawiający zapisał, że Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
Czy Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcy, który spełnia wymagania SIWZ, jeżeli na etapie składania oferty nie zakład podwykonawstwa?
Odpowiedź 10.
Powyższe regulują zapisy §15 wzoru umowy oraz SIWZ – Rozdział III pkt. 6.
- W SIWZ Rozdział III. punkt 6., podpunkt 1) Zamawiający zapisał, że Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
Czy Wykonawca może na etapie oferty założyć powierzenie części zamówienia podwykonawcy bez wskazania konkretnej firmy podwykonawczej?
Odpowiedź 11.
Wskazanie podwykonawców w ofercie należy dokonać zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy Pzp.
- W SIWZ Rozdział XV. punkt 1. Zamawiający zapisał, że Wykonawca w cenie ofertowej ryczałtowej musi uwzględnić konieczność wykonania badań nieujętych w wykazie badań, a których konieczność wykonywania nastąpi podczas realizacji inwestycji.
Prosimy o sprecyzowanie czy cenę ofertową należy rozumieć jako cenę ryczałtową – płatność nie jest uzależniona od ilości badań czy rozliczenie następuje na podstawie rzeczywistej ilości wykonanych badań. Czy określenie „wykaz badań” należy rozumieć jako „kosztorys ofertowy”? Czy wartość wyliczona w kosztorysie ofertowym może się różnić od wartości wpisanej w formularzu ofertowym, jeżeli Wykonawca musi założyć konieczność wykonania dodatkowych badań?
Odpowiedź 12.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział XV. punkt 2. Zamawiający zapisał, że badania wykazane w kosztorysie nie stanowią katalogu zamkniętego.
Prosimy o sprecyzowanie jak będą rozliczane badania nieujęte w wykazie badań (kosztorysie ofertowym). Czy Zamawiający wystąpi do Wykonawcy o dodatkową wycenę? Czy Zamawiający może takiej wyceny nie zaakceptować?
Odpowiedź 13.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W SIWZ Rozdział XV. punkt 2. Zamawiający zapisał, że badania wykazane w kosztorysie nie stanowią katalogu zamkniętego.
Czy Wykonawca może powierzyć badania nieujęte w wykazie badań (kosztorysie ofertowym) podwykonawcy, jeżeli na etapie przygotowywania oferty nie posiadał wiedzy na temat badań dodatkowych i nie zakładał podwykonawstwa?
Odpowiedź 14.
Zgodnie z zapisami umowy i SIWZ Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
- W SIWZ Rozdział XV. punkt 6. Zamawiający zapisał, że cena brutto za realizację zamówienia zostanie wyliczona przez Wykonawcę na podstawie wypełnionego Kosztorysu ofertowego.
Zapis ten jest sprzeczny z zapisami zawartymi w rozdziale XV. punkt 1 i 2. W jaki sposób wykonawca ma zawrzeć (skalkulować) w ofercie ryzyko związane z koniecznością wykonania badań dodatkowych jeżeli cena ofertowa musi być zgodna z wyliczeniem zawartym w kosztorysie ofertowym?
Odpowiedź 15.
Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędny do zakończenia inwestycji zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym oraz SIWZ.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 3 punkt 3. Zamawiający zastrzega, że będzie korzystał z usług w takiej ilości jaka będzie konieczna.
Czy zmawiający zakłada minimalny wskaźnik procentowy zleconych badań (np. 30%)?
Odpowiedź 16.
Zamawiający przewiduje zapłatę wynagrodzenia za usługę laboratoryjną obejmującą zakres badań niezbędny do zakończenia inwestycji zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym oraz SIWZ.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 4 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% wynagrodzenia brutto. Część tej kwoty w wysokości 30% zostanie zwrócona Wykonawcy po upływie okresu rękojmi za wady.
Prosimy o sprecyzowanie jak należy rozumieć okres rękojmi za wady dla usługi laboratoryjnej. Badania wykonywane są pod nadzorem ze strony Zamawiającego (Nadzór Inwestorski). Nadzór podpisem na sprawozdaniu, arkuszu roboczym z badań lub protokole poboru próbki potwierdza zgodność z normą oraz metodyka badawczą. Ponadto Zamawiający nie sprecyzował minimalnej wartości procentowej zleconych badań - czy w przypadku zlecenia mniejszej ilości (np. 20%) do momentu odbioru ostatecznego Zamawiający zmniejszy Wykonawcy proporcjonalnie wartość zabezpieczenia? Czy wartość zabezpieczenia będącego w rękach wykonawcy (przez okres 6 lat) podlega oprocentowaniu?
Odpowiedź 17.
Zamawiający nie przewiduje zmian w powyższym zakresie.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 10 punkt 9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedstawienia wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
Prosimy o sprecyzowanie długości terminu (ilość dni roboczych).
Odpowiedź 18.
Termin zostanie określony w zależności od przewidzianego zakresu i formy wyjaśnień.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 3. Zamawiający zapisał, że Personel Wykonawcy nie może być zaangażowany w realizację innych inwestycji w ramach których ich obowiązki kolidują z obowiązkami wynikającymi z wypełnianiem wymagań określonych w niniejszej umowie oraz SIWZ (m. in. kolizja czasowa, konflikt interesów, itp.).
Prosimy o sprecyzowanie jak należy interpretować ten zapis. Czy Kierownik Zespołu obsługi Laboratoryjnej oraz inne osoby mogą wykonywać obsługę laboratoryjną na innych inwestycjach jeżeli będą dyspozycyjne zgodnie z zapisami umowy (przystąpienie do badań w ciągu 24 godzin od otrzymania polecenia Zamawiającego). Czy mają bezwzględny zakaz uczestniczenia w innych inwestycjach?
Odpowiedź 19.
Obowiązki zespołu obsługi laboratoryjnej wynikające z realizacji innych zleceń nie mogą wpływać na jakość i terminowość zleconych badań na przedmiotowym zadaniu.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 3. Zamawiający zapisał, że Wykonawca powinien skierować do realizacji zamówienia personel wskazany w swojej ofercie. Zmiana którejkolwiek z osób przez Wykonawcę musi być zaakceptowana przez Zamawiającego, przy czym akceptacja stanowi uprawnienie, a nie obowiązek Zamawiającego.
Prosimy o sprecyzowanie co w konieczności zmiany części personelu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. w przypadku rozwiązania umowy o prace przez pracownika Wykonawcy). Czy Zamawiający może takiej zmiany nie zaakceptować jeżeli wskazana osoba spełnia warunki SIWZ.
Odpowiedź 20.
Zmiana którejkolwiek z osób przez wykonawcę musi być zaakceptowana przez Zamawiającego, stanowi to uprawnienie a nie obowiązek Zamawiającego.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 4. i 5. Zamawiający zapisał, że Wykonawca musi zaproponować nowy skład personelu w następujących przypadkach: śmierci, przewlekłej choroby lub innych zdarzeń losowych. Zamawiający zastrzega, że taką zmianę może ale nie musi zaakceptować.
Prosimy o skorygowanie zapisu. Zamawiający w takich przypadkach obligatoryjnie powinien zaakceptować zmianę jeżeli wskazana osoba spełnia wymagania SIWZ.
Odpowiedź 21.
Zamawiający nie przewiduje zmian w treści umowy.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 12 punkt 6. Zamawiający zapisał, że w przypadkach losowych można zastąpić na czas nieobecności osobę z zespołu inną osobą na okres nie dłuższy niż 7 dni. Prosimy o sprecyzowanie co w przypadku jeżeli osoba skierowana do obsługi laboratoryjnej (zgodnie z ofertą) przebywa na zwolnieniu lekarskim (nie w wyniku przewlekłej choroby) przez okres np. 21 dni? Co w przypadku przebywania na urlopie osoby skierowanej do obsługi przez ustawowy okres 14 dni (w jednym ciągu)?
Odpowiedź 22.
W przypadku nieobecności osoby skierowanej do obsługi laboratoryjnej powyżej 7 dni, Wykonawca zamówienia ma obowiązek poinformowania o tym fakcie Zamawiającego oraz przedstawienia do akceptacji w jej miejsce innej osoby spełniającej wymagania SIWZ.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 14 punkt 1. Podpunkt 1) c) Zamawiający zakłada nałożenie na Wykonawcę kar umownych za niewykonanie lub nierzetelne wykonanie poleceń Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru.
Prosimy o sprecyzowanie jak należy interpretować ten zapis w przypadku poleceń dotyczących wykonania badań w sposób niezgodny z metodyka badawczą, normami, specyfikacjami lub niezwiązanych z przedmiotowym zamówieniem.
Odpowiedź 23.
Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania poleceń Zamawiającego lub Nadzoru Inwestorskiego egzekwujących wykonywanie obowiązków Wykonawcy wynikających z postanowień Umowy, SIWZ oraz obowiązujących przepisów prawa.
- We wzorze umowy (stanowiącej załącznik do SIWZ) w § 14 punkt 1. Podpunkt 1) d) Zamawiający zakłada nałożenie na Wykonawcę kar umownych za dopuszczenie do wykonywania usług objętych przedmiotem umowy niezaakceptowanego przez Zamawiającego podwykonawcę.
Prosimy o sprecyzowanie czy wyniki badań uzyskane w wyniku takiego działania będą uznane przez Zamawiającego jeżeli będą zgodne z normami oraz metodyką badawczą.
Odpowiedź 24.
Zamawiający zakłada nałożenie na wykonawcę kar umownych za dopuszczenie do wykonania usług objętych przedmiotem umowy np. niezaakceptowanego przez Zamawiającego podwykonawcę.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 1 Zamawiający jako nazwę badania zapisał „odwierty geologiczne”.
Prosimy o określenie do jakiej maksymalnej głębokości należy wykonać badanie oraz czy do wykonanych odwiertów należy sporządzić tylko kartę otworu czy dokumentację geologiczną (np. przekroje geologiczne).
Odpowiedź 25.
Głębokość odwiertu wynikać będzie z potrzeby i zależna będzie od warunków geologicznych w miejscu wykonywania odwiertu.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 2 Zamawiający jako nazwę badania zapisał „określenie typu/rodzaju posadowienia korpusu drogowego”.
Prosimy o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego opracowania oraz jakie badania wg Zamawiającego należy wykonać.
Odpowiedź 26
W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia korpusu drogowego wraz z jego przydatnością.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 3 Zamawiający jako nazwę badania zapisał „określenie typu/rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich”.
Prosimy o sprecyzowanie co wchodzi w zakres takiego opracowania oraz jakie badania wg Zamawiającego należy wykonać.
Odpowiedź 27.
W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich wraz z jego przydatnością.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 1 (numer powtórzony - błędna numeracja) Zamawiający jako nazwę badania wpisał „określenie przydatności gruntów do nasypu i zasypek”.
Prosimy o odpowiedź na pytanie czy określenie przydatności należy rozumieć przez wykonanie wszystkich badań przewidzianych w SST (uziarnienie, wskaźnik piaskowy, zawartość części organicznych, kapilarność bierna, CBR) czy tylko merytoryczne sprawdzenie wymagań z Deklaracjami Producenta otrzymanymi od Zamawiającego.
Odpowiedź 28.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 3 (numer powtórzony - błędna numeracja) Zamawiający jako nazwę badania wpisał „stopień zagęszczenia”.
Prosimy o sprecyzowanie o jakie badanie chodzi. Czy Zamawiający miał na myśli badanie przy użyciu sondy dynamicznej? Do jakiej głębokości należy wykonać badanie?
Odpowiedź 29.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 4 Zamawiający wpisał badanie VSS.
Prosimy o informację czy przeciwwaga potrzebna do badania zapewniana jest przez Zamawiającego czy leży to po stronie Wykonawcy.
Odpowiedź 30.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 5 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie właściwości kruszyw do podbudowy”.
Prosimy o sprecyzowanie czy chodzi o „kruszywo” czy „mieszankę kruszyw” oraz informację czy badanie właściwości należy rozumieć jako wykonanie wszystkich badań zawartych w SST czy tylko sprawdzenie merytoryczne wymagań z Deklaracjami Producenta otrzymanymi od Zamawiającego.
Odpowiedź 31.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do SIWZ) w punkcie 6 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie właściwości kruszyw do warstwy mrozoochronnej”.
Prosimy o sprecyzowanie czy chodzi o „kruszywo” czy „mieszankę kruszyw” oraz informację czy badanie właściwości należy rozumieć jako wykonanie wszystkich badań zawartych w SST czy tylko sprawdzenie merytoryczne wymagań z Deklaracjami Producenta otrzymanymi od Zamawiającego.
Odpowiedź 32.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym w punkcie 19 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie lepiszcza”.
Prosimy o sprecyzowanie co należy rozumieć przez „badanie lepiszcza”. Czy należy wykonać wszystkie badania zapisane w SST czy tylko penetrację w 25 °C?
Odpowiedź 33.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym w punkcie 20 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie kruszyw”.
Prosimy o sprecyzowanie co należy rozumieć przez „badanie kruszyw”. Czy należy wykonać wszystkie badania zapisane w SST czy tylko sprawdzić uziarnienie?
Odpowiedź 34.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- W kosztorysie ofertowym w punkcie 21 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie wypełniacza”.
Prosimy o sprecyzowanie co należy rozumieć przez „badanie wypełniacza”. Czy należy wykonać wszystkie badania zapisane w SST czy tylko sprawdzić uziarnienie i gęstość?
Odpowiedź 35.
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować wszelkie niezbędne badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
ZESTAW II:
- Zgodnie z zapisami SIWZ laboratorium ma wykonać szereg czynności dodatkowych nieprzewidzianych kosztorysem ofertowym (analizę dokumentacji i SST, czynny udział w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych, pomoc w sporządzaniu opinii technologicznej przez nadzór, uczestnictwo w radach budowy lub innych spotkaniach) - proszę o wskazanie sposobu rozliczania kosztów wykonania w/w czynności? Proszę o wprowadzenie do kosztorysu pozycji dodatkowych pozwalających na rozliczenie w/w czynności (a przynajmniej części z nich) np.:
- analiza dokumentacji i SST
- udział w przeglądzie gwarancyjnym
- przygotowanie dokumentów do sporządzenia opinii technologicznej
Odpowiedź 1:
Potencjalny wykonawca ma wykonać czynności przewidziane w umowie i SIWZ w ramach wynagrodzenia za przedmiot zamówienia.
- Jeżeli w pytaniu powyższym Zamawiający określa, że wszelkie koszty działań dodatkowych należy uwzględniać w cenach jednostkowych bardzo proszę o potwierdzenie, że Zamawiający oraz Nadzór będą dążyli do wykorzystania 100% kwoty objętej zamówieniem na obsługę laboratoryjną - koszt wykonania obowiązkowych działań dodatkowych (nie ujętych w kosztorysie) będzie zupełnie inaczej wpływał na ceny jednostkowe przy wykorzystaniu np. 20% wartości umowy a inaczej przy wykorzystaniu 100% wartości umowy.
Odpowiedź 2:
Potencjalny wykonawca ma wykonać czynności przewidziane w umowie i SIWZ w ramach wynagrodzenia za przedmiot zamówienia.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 1 Odwierty geologiczne- proszę o podanie głębokości do jakiej należy przewidzieć wykonanie badania (jednostka obmiarowa to „badanie")
Odpowiedź 3:
Głębokość odwiertu wynikać będzie z potrzeby i zależna będzie od warunków geologicznych w miejscu wykonywania odwiertu.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 2 Określenie typu/rodzaju posadowienia korpusu drogowego- proszę o wskazanie jakie badania należy wykonać w ramach tej pozycji kosztorysowej
Odpowiedź 4:
W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia korpusu drogowego wraz z jego przydatnością.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozy 3 i Określenie typu/rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich - proszę o wskazanie jakie badania należy wykonać w ramach tej pozycji kosztorysowej
Odpowiedź 5:
W zakresie przedmiotowego opracowania powinny zostać wykonane badania pozwalające na określenie typu oraz rodzaju posadowienia obiektów inżynierskich wraz z jego przydatnością.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 3 BADANIA GRUNTÓW I WARSTW KRUSZYWOWYCH Stopień zagęszczenia - Czy zamawiający ma na myśli badanie sondą SD-10? Jeżeli tak, to proszę o podanie głębokości do jakiej należy przewidzieć wykonanie badania (jednostka obmiarowa to „badanie")
Odpowiedź 6:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 4 BADANIA GRUNTÓW I WARSTW KRUSZYWOWYCH Badanie VSS-Czy na leży przyjąć zapewnienie przeciwwagi niezbędnej do wykonania badania po stronie Zamawiającego?
Odpowiedź 7:
Sprzęt oraz inne elementy niezbędne do wykonania poszczególnych badań leża po stronie wykonawcy obsługi laboratoryjnej.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 5 BADANIA GRUNTÓW I WARSTW KRUSZYWOWYCH Badanie właściwości kruszyw do podbudowy - proszę o wskazanie jakie badania należy wykonać w ramach tej pozycji kosztorysowej
Odpowiedź 8:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 6 BADANIA GRUNTÓW I WARSTW KRUSZYWOWYCH Badanie właściwości kruszyw do warstwy mrozoochronnej- proszę o wskazanie jakie badania należy wykonać w ramach tej pozycji kosztorysowej
Odpowiedź 9:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja pozycja 12, pozycja 18, pozycja 27 - Weryfikacja recept. Proszę o określenie, czy weryfikacja recept będzie tylko merytoryczna (na podstawie przekazanych dokumentów), czy też należy wykonać zaroby próbne wraz z badaniami laboratoryjnymi? Jeżeli mają zostać wykonane zaroby laboratoryjne bardzo proszę w każdym przypadku o określenie rodzajów badań do wykonania w ramach weryfikacji recept.
Odpowiedź 10:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW645 pozycja 19 Badanie lepiszcza - proszę o określenie jaki rodzaj badań należy uwzględnić w tej pozycji kosztorysowej? Czy tylko penetrację / temperaturę mięknienia?
Odpowiedź 11:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW645 pozycja 20 Badanie kruszyw - proszę o określenie jaki rodzaj badań należy uwzględnić w tej pozycji kosztorysowej? Czy jak dla badania typu: 3 gęstości + uziarnienie?
Odpowiedź 12:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 21 Badanie wypełniacza - proszę o określenie jaki rodzaj badań należy uwzględnić w tej pozycji kosztorysowej? Czy jak dla badania typu: gęstość + uziarnienie?
Odpowiedź 13:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 25 Odporność na deformacje trwałe-czy do wyceny należy przyjąć wykonanie badań na próbkach MMA pobranych podczas wbudowywania czy też na odwierconych?
Odpowiedź 14:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 29 Równość podłużna badana metodą profilometryczną (w. ścieralna)-Czy zamawiający zakłada wykonanie badań po wykonaniu całego odcina odcinka warstwy ścieralnej ? Jeżeli nie to proszę o wskazanie ile pasów pomiarowych, jakiej długości i ile dziennych działek należy przyjąć do wyceny.
Odpowiedź 15:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
- Kosztorys ofertowy DW 645 pozycja 31,32,33 Zawartość wolnych przestrzeni, Wskaźnik zagęszczenia, Grubość warstwy - Proszę o dodanie dodatkowej pozycji kosztorysowej: „Wykonanie odwiertu", lub też potwierdzenie, że wszystkie 3 oznaczenia będą wykonywane zawsze jednocześnie (wtedy koszt wykonania odwiertu można ująć w cenach jednostkowych w/w pozycji kosztorysowych)
Odpowiedź 16:
Zakres badań Obsługi Laboratoryjnej powinien obejmować badania zgodnie z Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym i SST.
Białystok, 05.10.2017 r.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługa laboratoryjna na zadaniu: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród - Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski, tj.:
I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:
1. Rozdział IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA, ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania robót budowlanych wraz z odbiorami i okresem gwarancyjnym wynoszącym 6 lat od daty odbioru ostatecznego robót budowlanych."
II. We wzorze umowy:
1. w § 2 Terminy realizacji zamówienia, ust. 4 i ust. 5 otrzymują brzmienie:
„4.Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania zamówienia na roboty budowlane wraz z odbiorami i bierze czynny udział w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych w okresie gwarancyjnym wynoszącym 6 lat.
5.Okres gwarancyjny dla usługi wynosi 6 lat od daty odbioru ostatecznego. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad którymi będzie pełniona obsługa laboratoryjna, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres obsługi laboratoryjnej.”
2. w § 4 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, ust. 3 i ust. 5 otrzymują brzmienie:
„3. Zwrot pozostałej części zabezpieczenia w wysokości 30 % nastąpi w terminie nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady, wynoszącym 6 lat.
5. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.”
3. w § 11 Sprawozdawczość, ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Dokumentacja, o której mowa wyżej będzie przechowywana przez okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniona będzie obsługa laboratoryjna i który wynosi 6 lat od daty odbioru ostatecznego.”
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz wzór umowy po zmianie z dnia 12.09.2017 r. dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.
Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.
Białystok, 12.09.2017 r.
Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze
2017/S 166-341821
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Sekcja II: Przedmiot
Obsługa laboratoryjna na zadaniu: Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techn. na odc. Nowogród-Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski.
Obsługa laboratoryjna na zadaniu:
Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród – Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski.
Droga wojewódzka Nr 645 na odcinku Nowogród – Łomża.
Obsługa laboratoryjna na zadaniu:
Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 645 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Nowogród – Łomża wraz z obejściem m. Stare Kupiski.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
W tej sekcji zostały wpisane:
1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.
I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia).
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 200 000 PLN.
Określony w sekcji III.1.2).
1. Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
usług polegających na obsłudze laboratoryjnej robót budowlanych na minimum 1 zadaniu dotyczącym budowy/rozbudowy/przebudowy drogi publicznej klasy minimum Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) wraz z drogowym obiektem inżynierskim o wartości obsługi laboratoryjnej minimum 200 000 PLN (brutto), wraz z załączeniem dowodów czy usługi te zostały wykonane należycie.
2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1. Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:
1) wykształcenie wyższe budowlane,
2) minimum 5 lat doświadczenia w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia,
3) wykazanie pełnienia samodzielnej funkcji koordynatora pracy zespołu laboratoryjnego na stanowisku kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/przebudowie/rozbudowie drogi publicznej klasy minimum Z (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości robót minimum 15 000 000 PLN (brutto), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych.
2. Pracownicy obsługi laboratoryjnej wykonujący badania:
1) minimum 2 osoby,
2) wykształcenie wyższe budowlane,
3) minimum 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia.
Został określony w sekcji III.1.3) i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna – pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: : 7 500 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych).
2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 60 %
Doświadczenie Kierownika Zespołu Obsługi Laboratoryjnej – 40 %
3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz. U. U. E.
11. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
12. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Metryka strony