Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 130-265145 z dnia 11.07.2017r. Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 677 na odc. Śniadowo–Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce” z podziałem na 2 Zadania.

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY - na Zadanie 1

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, zakończone zostało wyborem oferty firmy BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa.

Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

1) BUDIMEX S.A., Stawki 40, 01-040 Warszawa – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 60,00 pkt., Termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej - 20,00 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 20,00pkt., razem – 100,00 pkt.;

2) Konsorcjum firm: Lider Konsorcjum: UNIBEP S.A., ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski, Partner Konsorcjum: Biuro Projektów Arteria Sp. z o.o., ul. Sienkiewicza 49/412, 15-002 Białystok, Partner Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o., ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża – oferta uzyskała w kryterium: Cena – 52,26 pkt., Termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej - 00,00 pkt., Okres gwarancji i rękojmi - 20,00pkt., razem – 72,26 pkt.

Białystok, dnia 17.11.2017 r.


INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA – na Zadanie 2

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579), ponieważ środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane i Zamawiający nie ma możliwości pozyskania dodatkowych środków powyżej wskazanego poziomu dofinansowania Projektu WND-RPPD.04.01.01-20-0004/16 pn.: „Łomża Śniadowo – przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 677”.

Białystok, dnia 17.11.2017 r.


Zbiorcze zestawienie ofert

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 35 580 000,02 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków i przesunięcia między zadaniami

 

dot.: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej

Okres gwarancji i rękojmi

01

BUDIMEX S.A.
ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa

35 389 610,43

2 miesiące

10 lat

02

Konsorcjum firm:

UNIBEP S.A.

ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski - Lider konsorcjum

Biuro Projektów Arteria Sp. z o.o.

ul. Sienkiewicza 49/412, 15-002 Białystok
 - Partner konsorcjum

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.,

ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża - Partner konsorcjum

40 630 157,32

6miesięcy

10 lat

 

dot.: Zaprojektuj i wybuduj: Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.”

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej

Okres gwarancji i rękojmi

01

BUDIMEX S.A.
ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa

55 411 410,21

2 miesiące

10 lat

02

Konsorcjum firm:

UNIBEP S.A.

ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski - Lider konsorcjum

Biuro Projektów Arteria Sp. z o.o.

ul. Sienkiewicza 49/412, 15-002 Białystok
 - Partner konsorcjum

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.,

ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża - Partner konsorcjum

58 610 235,27

2 miesiące

10 lat

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej

- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku

Białystok, 08.09.2017 r.


UWAGA ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT na dzień 08.09.2017 r.


24/08/2017    S161    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 161-331855

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 130-265145)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr677 na odc. Śniadowo–Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce” z podziałem na 2 Zadania.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest:

1. „Zadanie I – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

2. „Zadanie II – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
23/08/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 130-265145

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału:
Zamiast:
Data: 30/08/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 08/09/2017
Czas lokalny: 10:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert:
Zamiast:
Data: 30/08/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 08/09/2017
Czas lokalny: 11:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 23.08.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załaczniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

  1. Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 10:30 dnia 08.09.2017 roku.

 

  1. Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.6 otrzymuje brzmienie:

6. Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 11:00 - sala konferencyjna- pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

 

II. we wzorze umowy:

w § 34 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Okres gwarancji i rękojmi na opracowaną dokumentację, roboty oraz materiały i urządzenia, w tym oznakowanie poziome, zieleń wynosi minimum … lat (termin ustalony na podstawie wybranej oferty) od dnia odbioru ostatecznego dokonanego przez Zamawiającego

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, wzór umowy po zmianie z dnia 23.08.2017 r. (SIWZ zmiana 23.08.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 23.08.2017 r.

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

  1. Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 10:30 dnia 08.09.2017 roku.

 

  1. Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.6 otrzymuje brzmienie:

6. Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć w dniu określonym w ust. 2 o godz. 11:00 - sala konferencyjna- pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

 

Dokonuje się zmiany opublikowanej w dniu 22.08.2017 r. informacji o zmianie SIWZ w poniższym zakresie:

II. we wzorze umowy:

    1. w § 34 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Okres gwarancji i rękojmi na opracowaną dokumentację, roboty oraz materiały i urządzenia, w tym oznakowanie poziome, zieleń wynosi minimum … lat (termin ustalony na podstawie wybranej oferty) od dnia odbioru ostatecznego dokonanego przez Zamawiającego

  1. w § 34 ust. 2 pkt. 1) otrzymuje brzmienie:

1) w dniu podpisania bezusterkowego protokołu ostatecznego

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia po zmianie z dnia 23.08.2017 r. (SIWZ zmiana 23.08.2017 r.) dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 23.08.2017 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża” wyjaśnia co następuje:

ZESTAW I:

  1. Prosimy o potwierdzenie, iż Wykonawca w Jednolitym Dokumencie ma wskazać wyłącznie części zamówienia, które ma zamiar podzlecić Podwykonawcom oraz wskazać nazwy firm Podwykonawczych wraz z Jednolitymi Dokumentami jedynie dla tych Podwykonawców znanych na etapie składania ofert.

Odp. 1

Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą Jednolity Europejski Dokument Zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ:

1. Do oferty, każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne oświadczenie w zakresie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V niniejszej SIWZ w którym zawarte jest również oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

Wykonawca składa powyższe oświadczenia w formie Jednolitego Dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) – stanowiący załącznik do SIWZ.

2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów.

3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o udzielenie zamówienia. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.

 

ZESTAW II:

  1. Czy na zadaniu nr. I nie dokonują Państwo tożsamej zmiany jak na zadaniu nr II?
  2. we wzorze umowy:

w § 34 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Okres gwarancji i rękojmi na opracowaną dokumentację, roboty oraz materiały i urządzenia, w tym oznakowanie poziome, zieleń wynosi minimum … lat (termin ustalony na podstawie wybranej oferty) od dnia odbioru ostatecznego dokonanego przez Zamawiającego”

Odp. 1

Zamawiający zamieszcza poprawiony wzór umowy na Zadanie I.

 

Białystok, dn. 23.08.2017 r.

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.” wyjaśnia co następuje:

ZESTAW I:

  1. Prosimy o potwierdzenie, iż Wykonawca w Jednolitym Dokumencie ma wskazać wyłącznie części zamówienia, które ma zamiar podzlecić Podwykonawcom oraz wskazać nazwy firm Podwykonawczych wraz z Jednolitymi Dokumentami jedynie dla tych Podwykonawców znanych na etapie składania ofert.

Odp. 1

Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą Jednolity Europejski Dokument Zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ:

1. Do oferty, każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne oświadczenie w zakresie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V niniejszej SIWZ w którym zawarte jest również oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

Wykonawca składa powyższe oświadczenia w formie Jednolitego Dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) – stanowiący załącznik do SIWZ.

2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów.

3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o udzielenie zamówienia. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.

 

Białystok, dn. 23.08.2017 r.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 22.08.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załaczniku poniżej.


ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

  1. Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, ust. 4 OBOWIĄZKI OGÓLNE WYKONAWCY ZAMÓWIENINA NA ETAPIE WYKONYAWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH, pkt.16) i 17) otrzymują brzmienie:

16) Płatność faktury dla Wykonawcy nastąpi po dostarczeniu oświadczeń Podwykonawców o uregulowaniu zobowiązań finansowych między Podwykonawcą i Wykonawcą w zakresie robót rozliczeniowych objętych niniejszą umową, na dzień złożenia oświadczenia.

17)  W przypadku braku możliwości przedstawienia oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu zobowiązań finansowych pomiędzy Podwykonawcą i Wykonawcą, w szczególności w przypadku gdy Podwykonawca odmawia złożenia takiego oświadczenia, Wykonawca przedstawi dowód zapłaty zobowiązań finansowych w stosunku do Podwykonawcy.

 

  1. Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, ust. 12 PŁATNOŚCI, pkt.6 i 7 otrzymują brzmienie:

6.  Płatność faktury dla Wykonawcy nastąpi po dostarczeniu oświadczeń Podwykonawców o uregulowaniu zobowiązań finansowych między Podwykonawcą i Wykonawcą w zakresie robót rozliczeniowych objętych niniejszą umową, na dzień złożenia.

  1. W przypadku braku możliwości przedstawienia oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu zobowiązań finansowych pomiędzy Podwykonawcą i Wykonawcą, w szczególności w przypadku gdy Podwykonawca odmawia złożenia takiego oświadczenia, Wykonawca przedstawi dowód zapłaty zobowiązań finansowych w stosunku do Podwykonawcy.

 

  1. Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 07.09.2017 roku.

 

II. we wzorze umowy:

w § 34 ust. 2 pkt. 1) otrzymuje brzmienie:

w dniu podpisania protokołu ostatecznego

 

III. Zamawiający dokonuje uzupełnienia SIWZ o: Decyzję Wodnoprawną.

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, wzór umowy po zmianie z dnia 22.08.2017 r. (SIWZ zmiana 22.08.2017 r.) oraz uzupełniony dokument dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 22.08.2017 r.


ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

  1. Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, ust. 4 OBOWIĄZKI OGÓLNE WYKONAWCY ZAMÓWIENINA NA ETAPIE WYKONYAWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH, pkt.16) i 17) otrzymują brzmienie:

16) Płatność faktury dla Wykonawcy nastąpi po dostarczeniu oświadczeń Podwykonawców o uregulowaniu zobowiązań finansowych między Podwykonawcą i Wykonawcą w zakresie robót rozliczeniowych objętych niniejszą umową, na dzień złożenia oświadczenia.

17)  W przypadku braku możliwości przedstawienia oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu zobowiązań finansowych pomiędzy Podwykonawcą i Wykonawcą, w szczególności w przypadku gdy Podwykonawca odmawia złożenia takiego oświadczenia, Wykonawca przedstawi dowód zapłaty zobowiązań finansowych w stosunku do Podwykonawcy.

 

  1. Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, ust. 12 PŁATNOŚCI, pkt. 7 otrzymuje brzmienie:

7.  W przypadku braku możliwości przedstawienia oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu zobowiązań finansowych pomiędzy Podwykonawcą i Wykonawcą, w szczególności w przypadku gdy Podwykonawca odmawia złożenia takiego oświadczenia, Wykonawca przedstawi dowód zapłaty zobowiązań finansowych w stosunku do Podwykonawcy.

 

  1. Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 07.09.2017 roku.

 

II. we wzorze umowy:

    1. w § 34 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Okres gwarancji i rękojmi na opracowaną dokumentację, roboty oraz materiały i urządzenia, w tym oznakowanie poziome, zieleń wynosi minimum … lat (termin ustalony na podstawie wybranej oferty) od dnia bezusterkowego odbioru ostatecznego dokonanego przez Zamawiającego

  1. w § 34 ust. 2 pkt. 1) otrzymuje brzmienie:

1) w dniu podpisania bezusterkowego protokołu ostatecznego

 

III. Zamawiający dokonuje uzupełnienia SIWZ o: Decyzję Wodnoprawną.

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, wzór umowy po zmianie z dnia 22.08.2017 r. (SIWZ zmiana 22.08.2017 r.) oraz uzupełniony dokument dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 22.08.2017 r.

Odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, dostępne poniżej w załączniku - "Zadanie 1 odpowiedzi na pytania z dnia 22.08.2017"

Białystok, dnia 22.08.2017 r.

Odpowiedzi na pytania potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, dostępne poniżej w załączniku - "Zadanie 2 odpowiedzi na pytania z dnia 22.08.2017"

Białystok, dnia 22.08.2017 r.

16/08/2017    S155    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 155-321402

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 130-265145)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr677 na odc. Śniadowo–Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce” z podziałem na 2 Zadania.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest:

1. „Zadanie I – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

2. „Zadanie II – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
11/08/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 130-265145

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału:
Zamiast:
Data: 22/08/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 30/08/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert:
Zamiast:
Data: 22/08/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 30/08/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 11.08.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 30.08.2017 roku.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia po zmianie z dnia 11.08.2017 r. (SIWZ zmiana 11.08.2017 r.) dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 Białystok, 11.08.2017 r.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, tj. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

 

Rozdział XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 30.08.2017 roku.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia po zmianie z dnia 11.08.2017 r. (SIWZ zmiana 11.08.2017 r.) dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 11.08.2017 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.” wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1:

Prosimy o podanie dokładnej nazwy zadania, jaką należy wpisać w wadium wnoszonym w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej?

Odpowiedź:

W wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej powinna być wpisana nazwa zadania wskazana w SIWZ Rozdziale XX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM, tj.: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.”

Pytanie 2:

Czy Zamawiający nie wyklucza możliwości podzlecenia całości zamówienia?

Odpowiedź:

W Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ Rozdziale III pkt.15.1  PODWYKONAWCY, Zamawiający określił, iż: „Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.”.

 

Pytanie 3

Proszę o podanie nazwy Beneficjenta Gwarancji wadialnej, jaką należy wpisać w wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej?

Odpowiedź:

Jako Beneficjenta Gwarancji wadialnej, należy wpisać w wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej:

Województwo Podlaskie reprezentowane przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, 15-620 Białystok

bądź

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, 15-620 Białystok

Obie nazwy są dopuszczalne aczkolwiek pierwsza jest bardziej precyzyjna.

 

Białystok, dn. 04.08.2017 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”

wyjaśnia co następuje:

Pytanie 1:

Prosimy o podanie dokładnej nazwy zadania, jaką należy wpisać w wadium wnoszonym w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej?

Odpowiedź:

W wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej powinna być wpisana nazwa zadania wskazana w SIWZ Rozdziale XX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM, tj.: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

 

Pytanie 2:

Czy Zamawiający nie wyklucza możliwości podzlecenia całości zamówienia?

Odpowiedź:

W Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ Rozdziale III pkt.15.1  PODWYKONAWCY, Zamawiający określił, iż: „Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.”.

 

Pytanie 3

Proszę o podanie nazwy Beneficjenta Gwarancji wadialnej, jaką należy wpisać w wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej?

Odpowiedź:

Jako Beneficjenta Gwarancji wadialnej, należy wpisać w wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej:

Województwo Podlaskie reprezentowane przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, 15-620 Białystok

bądź

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6, 15-620 Białystok

Obie nazwy są dopuszczalne aczkolwiek pierwsza jest bardziej precyzyjna.

 

Białystok, dn. 04.08.2017 r.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II - Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, tj.:

 I. w SIWZ:

1) Rozdział III. SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, część 4 OBOWIĄZKI OGÓLNE WYKONAWCY ZAMÓWIENINA NA ETAPIE WYKONYAWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH, pkt. 13 i 14 otrzymują brzmienie:

13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania kwoty za stwierdzone na etapie odbioru ostatecznego wady nieistotne.

14) Zamawiający ma prawo do wstrzymania 25% wartości robót betonowych. Wstrzymana kwota zostanie zwolniona po przedłożeniu Zamawiającemu wyników badań mrozoodporności.

 2) Rozdział III. SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, część 15 PODWYKONAWCY, otrzymuje brzmienie:

1)  Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

2)    Zamawiający żąda, wskazania w formularzu ofertowym przez Wykonawcę którą część zamówienia zamierza zlecić do wykonania podwykonawcy i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z art. 36b) ust. 1 ustawy.

3)    Warunki realizacji zamówienia przy udziale Podwykonawców określają postanowienia wzoru umowy.

4)    Realizacja części przedmiotu umowy poprzez podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za prawidłową realizację przedmiotu umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za działania, zaniechanie działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. Zamawiający ma prawo do żądania usunięcia z placu budowy każdego z pracowników Wykonawcy lub Podwykonawców, którzy przez swoje zachowania lub jakość wykonywanej pracy naruszają postanowienia wzoru umowy lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

5)    Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, oraz oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

 3) Rozdział VI. SIWZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA, część I otrzymuje brzmienie:

I Wykaz oświadczeń, składanych przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:

  1. Do oferty, każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne oświadczenie w zakresie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V niniejszej SIWZ w którym zawarte jest również oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

Wykonawca składa powyższe oświadczenia w formie Jednolitego Dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) – stanowiący załącznik do SIWZ.

Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia Części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w Części IV.

2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów.

Składa również wraz z ofertą oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o udzielenie zamówienia. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.

Wskazane dokumenty potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania.

Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

(wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

W związku z powyższym, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, lecz nie krótszym niż 10 dni, wskazanych poniżej dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, aktualnych na dzień ich złożenia.

Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy pzp, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Jeżeli wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie, o którym mowa powyżej, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp., oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie, chyba, ze mimo ich uzupełnienia lub poprawienia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym składane są oświadczenia lub dokumenty.

 II. we wzorze umowy:

paragraf 9 otrzymuje brzmienie:

  1. Strony ustalają, że zapłata wynagrodzenia za dany okres rozliczeniowy nastąpi na podstawie faktury wystawionej na podstawie zatwierdzonego protokołu odbioru częściowego/ostatecznego.
  2. Zamawiający dokona płatności za elementy wykonane oraz odebrane przez Inspektora Nadzoru po dostarczeniu kompletu dokumentów oraz badań pozwalających na dokonanie odbioru.
  3. Strony postanawiają, że wszystkie dokumenty związane z odbiorem zostaną dostarczone Zamawiającemu na 15 dni przed dokonaniem odbioru.
  4. Dokumenty do odbioru ostatecznego (zgodnie z § 6 ust. 5) dostarczone zostaną Zamawiającemu w ciągu 15 dni od dnia zakończenia realizacji robót.
  5. W przypadku niedostarczenia Zamawiającemu poprawnie skompletowanych i zatwierdzonych dokumentów w w/w terminie, Zamawiający wyznaczy termin ich poprawienia i uzupełnienia. Niedostarczenie poprawionych i uzupełnionych dokumentów w wyznaczonym terminie skutkować będzie naliczeniem kar umownych.
  6. Podstawę do wystawienia faktury za wykonane roboty stanowić będą:
  • 1 ) protokół odbioru częściowego / ostatecznego,
  • 2) rozliczenie robót do odbioru,
  • 3) tabela rozliczeniowa,

- zaopiniowane przez Kierownika Nadzoru Inwestorskiego i Koordynatora oraz zatwierdzone przez Zamawiającego.

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania kwoty za stwierdzone na etapie odbioru ostatecznego wady nieistotne.

8. Zamawiający ma prawo do wstrzymania 25% wartości robót betonowych. Wstrzymana kwota zostanie zwolniona po przedłożeniu Zamawiającemu wyników badań mrozoodporności.

9. Strony postanawiają, że wszystkie dokumenty związane z odbiorem częściowym zostaną dostarczone do zaopiniowania Nadzorowi Inwestorskiemu przed upływem okresu rozliczeniowego (min. 7 dni), którego dotyczą. W przypadku niedostarczenia Koordynatorowi poprawnych dokumentów rozliczeniowych w terminie, zapłata za roboty wykonane w danym okresie rozliczeniowym zostanie rozliczona w następnym okresie rozliczeniowym.

 

W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i wzorze umowy powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego, dokumenty po zmianach z dnia 14.07.2017 r. dostępne w załączniku poniżej.

 

Białystok, 14.07.2017 r.

 


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj.:

 I. w SIWZ:

1) Rozdział III. SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, część 4 OBOWIĄZKI OGÓLNE WYKONAWCY ZAMÓWIENINA NA ETAPIE WYKONYAWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH, pkt. 13 i 14 otrzymują brzmienie:

13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania kwoty za stwierdzone na etapie odbioru ostatecznego wady nieistotne.

14) Zamawiający ma prawo do wstrzymania 25% wartości robót betonowych. Wstrzymana kwota zostanie zwolniona po przedłożeniu Zamawiającemu wyników badań mrozoodporności.

 2) Rozdział III. SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, część 15 PODWYKONAWCY, otrzymuje brzmienie:

1)  Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

2)    Zamawiający żąda, wskazania w formularzu ofertowym przez Wykonawcę którą część zamówienia zamierza zlecić do wykonania podwykonawcy i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z art. 36b) ust. 1 ustawy.

3)    Warunki realizacji zamówienia przy udziale Podwykonawców określają postanowienia wzoru umowy.

4)    Realizacja części przedmiotu umowy poprzez podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za prawidłową realizację przedmiotu umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za działania, zaniechanie działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. Zamawiający ma prawo do żądania usunięcia z placu budowy każdego z pracowników Wykonawcy lub Podwykonawców, którzy przez swoje zachowania lub jakość wykonywanej pracy naruszają postanowienia wzoru umowy lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

5)    Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, oraz oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

 3) Rozdział VI. SIWZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA, część I otrzymuje brzmienie:

I Wykaz oświadczeń, składanych przez wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:

  1. Do oferty, każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne oświadczenie w zakresie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V niniejszej SIWZ w którym zawarte jest również oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

Wykonawca składa powyższe oświadczenia w formie Jednolitego Dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, tj. Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) – stanowiący załącznik do SIWZ.

Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia Części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w Części IV.

2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów.

Składa również wraz z ofertą oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

3. W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o udzielenie zamówienia. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.

Wskazane dokumenty potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania.

Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

(wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

W związku z powyższym, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, lecz nie krótszym niż 10 dni, wskazanych poniżej dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, aktualnych na dzień ich złożenia.

Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy pzp, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Jeżeli wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie, o którym mowa powyżej, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp., oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie, chyba, ze mimo ich uzupełnienia lub poprawienia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym składane są oświadczenia lub dokumenty.

 

II. we wzorze umowy:

paragraf 9 otrzymuje brzmienie:

  1. Strony ustalają, że zapłata wynagrodzenia za dany okres rozliczeniowy nastąpi na podstawie faktury wystawionej na podstawie zatwierdzonego protokołu odbioru częściowego/ostatecznego.
  2. Zamawiający dokona płatności za elementy wykonane oraz odebrane przez Inspektora Nadzoru po dostarczeniu kompletu dokumentów oraz badań pozwalających na dokonanie odbioru.
  3. Strony postanawiają, że wszystkie dokumenty związane z odbiorem zostaną dostarczone Zamawiającemu na 15 dni przed dokonaniem odbioru.
  4. Dokumenty do odbioru ostatecznego (zgodnie z § 6 ust. 5) dostarczone zostaną Zamawiającemu w ciągu 15 dni od dnia zakończenia realizacji robót.
  5. W przypadku niedostarczenia Zamawiającemu poprawnie skompletowanych i zatwierdzonych dokumentów w w/w terminie, Zamawiający wyznaczy termin ich poprawienia i uzupełnienia. Niedostarczenie poprawionych i uzupełnionych dokumentów w wyznaczonym terminie skutkować będzie naliczeniem kar umownych.
  6. Podstawę do wystawienia faktury za wykonane roboty stanowić będą:
  • 1) protokół odbioru częściowego / ostatecznego,
  • 2) rozliczenie robót do odbioru,
  • 3) tabela rozliczeniowa,

- zaopiniowane przez Kierownika Nadzoru Inwestorskiego i Koordynatora oraz zatwierdzone przez Zamawiającego.

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania kwoty za stwierdzone na etapie odbioru ostatecznego wady nieistotne.

8. Zamawiający ma prawo do wstrzymania 25% wartości robót betonowych. Wstrzymana kwota zostanie zwolniona po przedłożeniu Zamawiającemu wyników badań mrozoodporności.

9. Strony postanawiają, że wszystkie dokumenty związane z odbiorem częściowym zostaną dostarczone do zaopiniowania Nadzorowi Inwestorskiego przed upływem okresu rozliczeniowego (min. 7 dni), którego dotyczą. W przypadku niedostarczenia Koordynatorowi poprawnych dokumentów rozliczeniowych w terminie, zapłata za roboty wykonane w danym okresie rozliczeniowym zostanie rozliczona w następnym okresie rozliczeniowym.

 

W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i wzorze umowy powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego, dokumenty po zmianach z dnia 14.07.2017 r. dostępne w załączniku poniżej.

 

Białystok, 14.07.2017 r.

 


11/07/2017    S130    - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 130-265145

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL84

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa dr. woj. Nr 677 na odc. Śniadowo–Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce” z podziałem na 2 Zadania.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest:

1. „Zadanie I – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

2. „Zadanie II – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo.” – w formule zaprojektuj i wybuduj.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
71320000
45222000
45232300
45231400
45330000
45221111
45213320
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL84
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 677 na odcinku Śniadowo – Łomża.

II.2.4)Opis zamówienia:

Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie I -Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku miasta Łomża i obejścia m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 04/11/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zamówienie będzie dofinansowane z EFRR w ramach RPOWP Oś priorytetowa IV: Poprawa Dostępności Transportowej, Działanie 4.1. Mobilność Regionalna, Poddziałanie 4.1.1. Mobilność Regionalna.
II.2.14)Informacje dodatkowe
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II – Budowa i rozbudowa drogi woj. Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”.

Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
71320000
45222000
45232300
45231400
45330000
45221111
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL84
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 677 na odcinku Śniadowo – Łomża.

II.2.4)Opis zamówienia:

Zaprojektuj i wybuduj: „Zadanie II – Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 04/11/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zamówienie będzie dofinansowane z EFRR w ramach RPOWP Oś priorytetowa IV: Poprawa Dostępności Transportowej, Działanie 4.1. Mobilność Regionalna, Poddziałanie 4.1.1. Mobilność Regionalna.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu robót budowlanych, zgodnie z §2 ust. 4 pkt 1) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu usług, zgodnie z §2 ust. 4 pkt 2) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

3) wykazu osób, zgodnie z §2 ust. 4 pkt 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej:

na Zadanie 1 w wysokości co najmniej: 3 000 000,- PLN,

na Zadanie 2 w wysokości co najmniej: 10 000 000,- PLN,

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Okreslony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Na zadanie 1:

Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G o długości minimum 2 km o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto) (…) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, …,

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G o długości minimum 2 km (…) oraz opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, …;

lub

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/dostosowaniu/optymalizacji/aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G (…) i długości minimum 2km o wartości minimum 10 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, ….

Na zadanie 2:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G i długości minimum 5 km o wartości minimum 20 000 000 PLN (brutto) (…) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, ….

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/ rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G o długości minimum 5 km (…) oraz opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, …;

lub

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/ dostosowaniu/ optymalizacji/ aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej klasy minimum G i długości minimum 5 km (…) o wartości minimum 20 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, ….

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia – określono poniżej.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

Na zadanie 1:

1) Kierownik zespołu projektowego/Projektant drogowy,

2) Projektant drogowych obiektów inżynierskich,

3) Projektant – branża sanitarna,

4) Projektant – branża telekomunikacyjna,

5) Projektant – branża energetyczna,

6) jednostka/osoba dokonująca badań geotechnicznych, geologicznych, konstrukcji jezdni i obiektu oraz innych niezbędnych, do opracowania dokumentacji projektowej,

7) Kierownik budowy,

8) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,

9) Kierownik Robót Drogowych,

10) Kierownik robót telekomunikacyjnych,

11) Kierownik robót energetycznych,

12) Kierownik robót sanitarnych,

13) Kierownik robót do prac na terenie kolejowym,

14) Geodeta,

15) Asystent ds. rozliczeń,

16) Osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy.

Minimalny poziom wymaganych standardów został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Na zadanie 2:

1) Kierownik zespołu projektowego/Projektant drogowy,

2) Projektant drogowych obiektów inżynierskich,

3) Projektant – branża sanitarna,

4) Projektant – branża telekomunikacyjna,

5) Projektant – branża energetyczna,

6) jednostka/osoba dokonująca badań geotechnicznych, geologicznych, konstrukcji jezdni i obiektu oraz innych niezbędnych, do opracowania dokumentacji projektowej,

7) Kierownik budowy,

8) Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich,

9) Kierownik robót drogowych,

10) Kierownik robót telekomunikacyjnych,

11) Kierownik robót energetycznych,

12) Kierownik robót sanitarnych,

13) geodeta,

14) Asystent ds. rozliczeń,

15) Osoba pełniąca nadzór przyrodniczy ze strony wykonawcy.

Minimalny poziom wymaganych standardów został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 22/08/2017
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 3 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 22/08/2017
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna – pok. nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości:

Na Zadanie 1: 600 000 PLN (słownie: sześćset tysięcy złotych).

Na Zadanie 2: 1 000 000 PLN (słownie: jeden milion złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

— cena – 60 %

— termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej – 20 %

— okres gwarancji i rękojmi – 20 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
06/07/2017

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Data wytworzenia: 2017-07-11

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data modyfikacji: 2017-11-17

Opublikował: Krzysztof Godlewski

Data publikacji: 2017-07-11