Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 092-181758 z dnia 13.05.2017 r. Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania i wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Przetarg nieograniczony na roboty budowlane związane z: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, został unieważniony w dniu 08.06.2017 roku, na podstawie art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ oferta z najniższą ceną tj. 68 170 659,00 zł., przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 35 580 000,02 zł.
W związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem możliwości pozyskania dodatkowych środków w celu zwiększenia ich do wysokości najniższej oferty na roboty budowlane, nadzór inwestorski na ww. zadaniu nie może być wykonywany, tym samym podpisanie umowy na nadzór nad inwestycją i wydatkowanie w jej wyniku środków finansowych godziłoby w interes publiczny, którym Zamawiający jest zobowiązany się kierować.
O istotnej zmianie okoliczności dotyczących prowadzonego postępowania przesądzają przyczyny, które w kontekście potrzeb Zamawiającego oraz jego nowej sytuacji finansowej tj. brak możliwości pozyskania dodatkowych środków na roboty budowlane, tym samym wydatkowanie środków na wcześniej opisany cel, czynią go bezprzedmiotowym.
Mając na uwadze powyższe, zaciąganie przez Zamawiającego zobowiązań, z których na dzień ich podjęcia nie mógłby się wywiązać przeczy interesowi publicznemu.
Białystok, dnia 08.06.2017 r.
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2017/S 096-189747
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Usługi
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 092-181758)
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Sekcja II: Przedmiot
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce”.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym:„Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 17.05.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym:„Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”, tj.:
I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:
w Rozdziale IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA pkt.3 otrzymuje brzmienie:
„3. Termin zakończenia realizacji zamówienia: do 04.11.2019 r.”
II. we wzorze umowy
w § 2 „Terminy realizacji zamówienia” ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Termin zakończenia realizacji zamówienia: do dnia 04.11.2019 r.”
Dokumenty zmianie z dnia 17.05.2017 r. (SIWZ – zmiana 17.05.2017) dostępne do pobrania poniżej.
Białystok, dn. 17.05.2017
ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym:„Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”, tj.:
I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:
w Rozdziale IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA dodaje się pkt.5 o brzmieniu:
„5. W przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia Wykonawcy robót okres pełnienia usługi (nadzoru inwestorskiego) także zostanie przedłużony.”
II. we wzorze umowy § 2 „Terminy realizacji zamówienia” otrzymuje brzmienie:
- Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania zamówienia na Zaprojektuj i Wybuduj wraz z odbiorami i bierze czynny udział w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych w okresie gwarancyjnym (termin określony na podstawie wybranej oferty wykonawcy robót).
- W przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia Wykonawcy robót okres pełnienia usługi (nadzoru inwestorskiego) także zostanie przedłużony.
- Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: z dniem podpisania umowy.
- Termin zakończenia realizacji zamówienia: do dnia 03.11.2018r
- Okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniony będzie nadzór będzie liczony od daty odbioru ostatecznego (termin określony na podstawie wybranej oferty wykonawcy robót).
- W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad którymi będzie pełniona usługa nadzoru inwestorskiego, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia nadzoru inwestorskiego.
- Odbiór ostateczny robót przez Zamawiającego nastąpi po pisemnym zgłoszeniu Zamawiającemu przez Wykonawcę gotowości obiektu do odbioru ostatecznego, potwierdzonego przez Kierownika Zespołu Nadzoru Inwestorskiego. Kierownik Budowy dokona wpisu do dziennika budowy o gotowości obiektu do odbioru. Kierownik Zespołu Nadzoru Inwestorskiego potwierdzi w dzienniku budowy gotowość do odbioru.
- Ostateczny odbiór usługi odbędzie się w ciągu 14 dni od dnia dostarczenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia odbioru ostatecznego potwierdzonych przez koordynatora oraz po dokonaniu odbioru ostatecznego robót objętych badaniami.”
III. Zamawiający dokonuje zmiany Załącznika do SIWZ: kryterium oceny ofert - Załącznik Nr 1 do Oferty - po zmianie 16.05.2017.
Dokumenty zmianie z dnia 16.05.2017 r. (SIWZ – zmiana 16.05.2017) dostępne do pobrania poniżej.
Białystok, dn. 16.05.2017
Polska-Białystok: Nadzór nad robotami budowlanymi
2017/S 092-181758
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Sekcja II: Przedmiot
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce”.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym:„Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”.
Droga wojewódzka Nr 677 na odcinku Śniadowo – Łomża.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym:„Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”
Zamawiający prowadzi 3 postępowania w ramach jednego projektu na zadaniu w formule Zaprojektuj i Wybuduj dotyczącym:
„Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”
1) zaprojektuj i wybuduj,
2) nadzór inwestorski,
3) obsługa laboratoryjna.
Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania tj. na Zaprojektuj i Wybuduj lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.
W tej sekcji zostały wpisane:
1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.
I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę
w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):
1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:
potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP (brak podstaw do wykluczenia).
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 PLN.
Okreslony w sekcji III.1.2).
Posiadanego doświadczenia zawodowego
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:
minimum 1 zamówienia realizowane przez Wykonawcę co najmniej 12 miesięcy, wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegających na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniach związanych z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych klasy minimum G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.), o wartości robót minimum 30 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.
i
minimum 1 zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/rozbudowę/przebudowę dróg publicznych klasy minimum G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.), o wartości zadania minimum 500 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów ze zamówienie zostało wykonany należycie.
lub
wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniu polegającym na zaprojektowaniu/ dostosowaniu/ optymalizacji/ aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej klasy minimum G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) wraz z załączeniem dowodów czy nadzór ten został wykonany należycie.
Osób zdolnych do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:
1. Nadzór nad projektem drogowym. Osoba sprawująca nadzór nad projektem drogowym,
2. Nadzór nad projektem związanym z drogowymi obiektami inżynierskimi,
3. Nadzór nad projektem branży telekomunikacyjnej,
4. Nadzór nad projektem branży energetycznej,
5. Nadzór nad projektem branży sanitarnej,
6. Nadzór nad badaniami geotechnicznymi,
7. Nadzór nad robotami drogowymi – Kierownik Zespołu Nadzoru Inwestorskiego sprawujący pieczę nad nadzorem Inwestorskim – Inspektor nadzoru robót drogowych,
8. Nadzór nad robotami związanymi z drogowymi obiektami inżynierskimi – Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich,
9. Nadzór nad robotami związanymi z branżą telekomunikacyjną. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych,
10. Nadzór nad robotami związanymi z branżą energetyczną. Inspektor nadzoru robót energetycznych,
11. Nadzór nad robotami związanymi z branżą sanitarną. Inspektor nadzoru robót sanitarnych,
12. Nadzór Geodezyjny,
13. Nadzór przyrodniczy. Osoba sprawująca nadzór przyrodniczy,
14. Asystent ds. rozliczeń.
Został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna – pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,- PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 60 %
Doświadczenie Kierownika Zespołu Nadzoru Inwestorskiego – Inspektora nadzoru robót drogowych – 40 %
3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.
9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
10. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postępowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz. U. U. E.
11. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
12. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
Metryka strony