Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 032-057947 z dnia 15.02.2017 Obsługa laboratoryjna na: „Budowa i rozbudowa drogi woj. Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Białystok-Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

            Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”, zakończone zostało wyborem oferty: Niezależne Laboratorium Drogowo – Budowlane TBB Marcin Lewko, ul. Fabryczna 7/23, 16-020 Czarna Białostocka.

Wybrano ofertę z największą liczbą punktów, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:

  1. Niezależne Laboratorium Drogowo – Budowlane TBB Marcin Lewko, ul. Fabryczna 7/23, 16-020 Czarna Białostocka – oferta uzyskała w kryterium: cena – 42,49 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40,00 pkt., razem – 82,49 pkt.
  2. TPA Sp. z o.o., ul. Parzniewska 8, 05-800 Pruszków. Oferta odrzucona;
  3. Laboratorium Drogowo – Budowlane „BUDLAB” Ireneusz Kiełb, Hołudza 6, 28-160 Wiślica – oferta uzyskała w kryterium: cena – 60,00 pkt., doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 0,00 pkt., razem – 60,00 pkt.

 

Białystok, dnia 14.06.2017 r.


Zbiorcze zestawienie ofert

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 481 344,89 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków

 

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Doświadczenie Kierownika obsługi laboratoryjnej

01

Niezależne Laboratorium Drogowo – Budowlane TBB

Marcin Lewko

ul. Fabryczna 7/23, 16-020 Czarna Białostocka

728 129,25

3 zadania

02

TPA Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 8, 05-800 Pruszków

2 458 770,00

3 zadania

03

Laboratorium Drogowo – Budowlane

BUDLAB Ireneusz Kiełb
Hołudza 6, 28-160 Wiślica

515 616,00

3 zadania

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej.

Białystok, dn 2017.03.30


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Obsługę laboratoryjną na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”, wyjaśnia co następuje:

ZESTAW I:

PYTANIE 1:  

W SIWZ Rozdział III punkt 3.2 Zamawiający wymaga aby Wykonawca rozpoczął świadczenie usług z wyprzedzeniem przed rozpoczęciem robót od analizy SST oraz weryfikacji błędów.

Czynność ta nie jest uwzględniona w kosztorysie ofertowych. Prosimy o informację w jaki sposób będzie ona rozliczana

Odpowiedź na pytanie 1:

Wykonawca winien uwzględnić koszt wykonania w/w czynności w cenach jednostkowych kosztorysu ofertowego.

 

PYTANIE 2:  

W SIWZ Rozdział III punkt 3.3 podpunkt 1) Zamawiający informuje, że Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania wszystkich badan kontrolnych robót wykonywanych w ramach zadania 1.

Prosimy o sprecyzowanie co należy rozmieć przez zadanie 1 (postępowanie nie jest podzielone na zadania).

Odpowiedź na pytanie 2:

Przez zadanie 1 należy rozumieć zadanie, polegające na wykonaniu robót budowlanych związanych z „budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok-Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne” .

 

PYTANIE 3:  

W SIWZ Rozdział III punkt 3.3 podpunkt 2) Zamawiający informuje, że Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania wszystkich badań zleconych przez Zespół Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego.

Prosimy o sprecyzowanie jak będą rozliczane badania nieujęte w zadaniu oraz kosztorysie ofertowym zdefiniowane jako „wszystkie badania zlecone przez Zespół Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego”

Odpowiedź na pytanie 3:

badania, nie ujęte w zadaniu oraz kosztorysie ofertowym są zmianą do umowy na wykonanie badań laboratoryjnych, które będą mogły być wprowadzone i rozliczone wyłącznie na zasadach w niej określonych. Wzór umowy jest załącznikiem do SIWZ załączonym na stronie Zamawiającego.

 

PYTANIE 4:  

W SIWZ Rozdział III punkt 3.3 podpunkt 8) Zamawiający informuje, że Wykonawca zobowiązany jest do proponowania sposobów naprawczych w zakresie usunięcia wad w badanych materiałach, produktach oraz elementach konstrukcyjnych.

Czynność ta nie jest uwzględniona w kosztorysie ofertowych. Prosimy o informację w jaki sposób będzie ona rozliczana.

Odpowiedź na pytanie 4:

Wykonawca winien uwzględnić ryzyko wykonania w/w czynności w cenach jednostkowych kosztorysu ofertowego.

 

PYTANIE 5:  

W SIWZ Rozdział III punkt 4.3 Zamawiający informuje, że wynagrodzenie nie będzie podlegać zmianom. Łączne wynagrodzenie za pełnienie obsługi laboratoryjnej nie może przekroczyć kwoty z wyceny ofertowej.

Prosimy o usunięcie zapisu lub dopisek „w maksymalnych ilościach badań zawartych w kosztorysie ofertowym".

Odpowiedź na pytanie 5:

Łączne wynagrodzenie za pełnienie usługi laboratoryjnej będzie zależne od ilości badań kontrolnych zleconych przez Nadzór Inwestorski lub Zamawiającego i niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji. Zamawiający zapłaci za faktycznie wykonane badania na podstawie cen jednostkowych określonych w kosztorysie ofertowym.

PYTANIE 6:  

W SIWZ Rozdział III punkt 7 Zamawiający informuje, że wykonawca może złożyć ofertę tylko do jednego postępowania, tj. na roboty budowlane, nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.

Prosimy o definicję słowa „wykonawca”. Jak należy rozumieć słowo „wykonawca” w stosunku do spółek należących do tej samej grupy kapitałowej?

Odpowiedź na pytanie 6:

Zgodnie z ustawą Pzp. pod pojęciem wykonawcy - należy rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.

Zapis „wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania, tj. na roboty budowlane, nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną” ma na celu zapobieżenie sytuacji gdzie ten sam wykonawca złoży ofertę np. na roboty budowlane, obsługę laboratoryjną lub nadzór inwestorski. Grupy kapitałowe nie będą weryfikowane łącznie w odniesieniu do wszystkich trzech postepowań, a jedynie w odniesieniu do oddzielnego postepowania na roboty budowlane, nadzór inwestorski i obsługę laboratoryjną.

 

PYTANIE 7:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 1 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „określenie przydatności gruntów do nasypu i zasypek”.

Prosimy o odpowiedź na pytanie czy określenie przydatności należy rozumieć przez wykonanie wszystkich badań przewidzianych w SST (uziarnienie, wskaźnik piaskowy, zawartość części organicznych, kapilarność bierna, CBR) czy tylko merytoryczne sprawdzenie wymagań z Deklaracjami Producenta otrzymanymi od Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie 7:

Należy rozumieć wykonanie wszystkich badań kontrolnych przewidzianych w SST i zleconych przez Nadzór Inwestorski lub Zamawiającego i niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji.

 

PYTANIE 8:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 7 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „stopień zagęszczenia” Prosimy o sprecyzowanie o jaki badanie chodzi. Prosimy o wskazanie gdzie w SST pojawia się zapis „stopień zagęszczenia”.

Odpowiedź na pytanie 8:

Badania kontrolne wskaźnika zagęszczenia należy wykonać zgodnie z zapisami w SST.   Punkt 7 kosztorysu ofertowego mówi o badaniach „Wilgotności kruszyw” , a nie „stopnia zagęszczenia”.   Punkt 3 kosztorysu ofertowego dotyczy badań kontrolnych   „stopnia zagęszczenia” metodą sondowania wg. PN-B-04452 w miejscach ulegających szybkiemu zakryciu

 

PYTANIE 9:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 4 Zamawiający wpisał badanie VSS.

Prosimy o informację czy przeciwwaga potrzebna do badania zapewniana jest przez Zamawiającego czy leży to po stronie Wykonawcy.

Odpowiedź na pytanie 9:

Leży po stronie wykonawcy obsługi laboratoryjnej

 

PYTANIE 10:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 5 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie właściwości kruszyw do podbudowy”

Prosimy o sprecyzowanie czy chodzi o „kruszywo” czy „mieszankę kruszyw” oraz informację czy badanie właściwości należy rozumieć jak wykonanie wszystkich badań zawartych w SST (Tablica 1 i Tablica 2 w Zał nr 1 do ST D.04.04.02a oraz Zał nr 1 do ST D.04.04.02b) czy tylko sprawdzenie merytoryczne wymagań z Deklaracjami Producenta otrzymanymi od Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie 10:

Należy wykonać wszystkie badania kontrolne kruszyw/mieszanek kruszyw i innych określone w dokumentacji technicznej i SST niezbędne do podjęcia decyzji o możliwości ich wbudowania przez Wykonawcę robót .

 

PYTANIE 11:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 6 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie właściwości kruszyw do warstwy mrozoochronnej”

Prosimy o sprecyzowanie czy chodzi o „kruszywo” czy „mieszankę kruszyw” oraz informację czy badanie właściwości należy rozumieć jak wykonanie wszystkich badań zawartych w SST (wg Tablicy 1 i Tablicy 2 w specyfikacji D.04.04.00a) czy tylko sprawdzenie wymagań z Deklaracjami Producenta otrzymanymi od Zamawiającego.

Odpowiedź na pytanie 11:

Należy wykonać wszystkie badania kontrolne kruszyw/mieszanek kruszyw i innych określone w dokumentacji technicznej i SST niezbędne do podjęcia decyzji o możliwości ich wbudowania przez Wykonawcę robót .

 

PYTANIE 12:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 23 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie lepiszcza”

Prosimy o sprecyzowanie co należy rozumieć przez „badanie lepiszcza”. Czy należy wykonać wszystkie badania zapisane w SST (np. w przypadku warstwy ścieralnej tablica 2.1 i 2.2 w D.05.03.05c) czy tylko penetrację w 25 °C?

Odpowiedź na pytanie 12:

Należy rozumieć wykonanie wszystkich badań określonych w dokumentacji technicznej i SST.

 

PYTANIE 13:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 24 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie kruszyw”

Prosimy o sprecyzowanie co należy rozumieć przez „badanie kruszyw”. Czy należy wykonać wszystkie badania zapisane w SST (np. w przypadku warstwy ścieralnej tablica 1 w D.05.03.05c) czy tylko sprawdzić uziarnienie?

Odpowiedź na pytanie 13:

Należy wykonać wszystkie badania określone w dokumentacji technicznej i SST,

 

PYTANIE 14:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 25 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „badanie wypełniacza”

Prosimy o sprecyzowanie co należy rozumieć przez „badanie wypełniacza”. Czy należy wykonać wszystkie badania zapisane w SST np. w przypadku warstwy ścieralnej tablica 1 w D.05.03.05c) czy tylko sprawdzić uziarnienie?

Odpowiedź na pytanie 14:

Należy wykonać wszystkie badania określone w dokumentacji technicznej i SST.

 

PYTANIE 15:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 26 Zamawiający jako nazwę badania wpisał „zawartość wolnych przestrzeni”

Prosimy o informację czy w cenie badania należy ująć wykonanie badań gęstości oraz przygotowanie próbek.

Odpowiedź na pytanie 15:

Należy wykonać wszystkie badania określone w dokumentacji technicznej i SST.

 

PYTANIE 16:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 32 i 33 Zamawiający wpisał „32. Równość podłużna (dwa pasy ruchu) (w. wiążąca, podbudowa)” oraz „33. Równość podłużna badana metodą profilometryczną (dwa pasy ruchu) (w. ścieralna)”

Brak zapisu dotyczącego metody profilometrycznej w punkcie 32 sugeruje możliwość zastosowania innej metody. W „Zał nr 1 do ST D.04.07.01 a WT Beton asfaltowy AC22” oraz „Zał nr 1 do ST D.05.03.05a WT Beton asfaltowy AC22 do warstwy wiążącej KR5-KR6” jedyną dopuszczalną metodą jest profilometr laserowy. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie planografu w pozycji 32 kosztorysu ofertowego?

Odpowiedź na pytanie 16:

Zamawiający dopuszcza zastosowanie innej metody badania.

 

PYTANIE 17:  

W kosztorysie ofertowym w punkcie 38 Zamawiający wpisał badanie właściwości przeciwpoślizgowych.

W „Zał nr 1 do ST D.05.03.05a WT SMA8LA do warstwy ścieralnej KR5-KR6” zapisano, że w przypadku raku możliwości wykonania badania współczynnika tarcia metodą zablokowanego koła, należy wykonać

badanie makrotekstury nawierzchni wg PN-EN 13036-1. Prosimy o sprecyzowanie czy chodzi o możliwości techniczne (np. pomiar na łukach) czy sprzętowe wykonawcy? Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie badania zamiennie metodą opisaną w normie PN-EN 13036-1.

Odpowiedź na pytanie 17:

Zamawiający dopuszcza zastosowanie innej, metody badania wyłącznie w miejscach w których nie można wykonać badania metodą zablokowanego koła.

 

 

ZESTAW II:

PYTANIE 1:  

W nawiązaniu do opublikowanego dokumentu SIWZ dla ww zadania: proszę o wyjaśnienie ograniczenia wynikającego z zapisu SIWZ pkt. V, ppkt 3 oraz ppkt 4.1 3):

"... 1 zadaniu dotyczącym budowy/rozbudowy/przebudowy drogi publicznej..."

"3) wskazanie pełnienia samodzielnej funkcji koordynatora zespołu obsługi laboratoryjnej na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/przebudowie/rozbudowie drogi publicznej...."

Badania laboratoryjne zarówno betonów jak i podłoża gruntowego są zbieżne zarówno dla budowy dróg jak i nasypów kolejowych czy innych inwestycji budowlanych. Laboratoria geotechniczne i laboratoria betonów wykonują zakresy badań zgodnie z normami, a doświadczenie zebrane na różnych inwestycjach dowodzi, że zakres rzeczowy tych badań jest taki sam lub bardzo zbliżony dla różnych rodzajów inwestycji budowlanych.

W związku z tym, wnoszę o zniesienie zapisu dotyczącego wymaganego doświadczenia w zakresie obsługi laboratoryjnej Inwestycji drogowej.

Odpowiedź na pytanie 1:

Zamawiający podtrzymuje zapisy określone w SIWZ .

 

Białystok, dn. 14.03.2017


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Obsługę laboratoryjną na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”, tj.:

 

1)   Rozdział IV. SIWZ TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania robót budowlanych wraz z odbiorami i okresem gwarancyjnym wynoszącym 10 lat od daty odbioru ostatecznego robót budowlanych.

 

2)   we wzorze umowy w § 2 Terminy realizacji zamówienia, ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Wykonawca niniejszego zamówienia wykonuje usługi przez okres trwania robót budowlanych w czasie odbiorów robót i przeglądów gwarancyjnych przeprowadzanych w okresie 10 lat od daty odbioru ostatecznego.

 

3)   we wzorze umowy w § 2 Terminy realizacji zamówienia, ust. 4 otrzymuje brzmienie:

4. Okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniona będzie obsługa laboratoryjna wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji dla robót budowlanych nad którymi będzie pełniona usługa laboratoryjna, wydłużeniu o odpowiedni okres ulega także okres pełnienia usługi laboratoryjnej.

 

4)   we wzorze umowy w § 4 Zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ujednolicono numerację ustępów: od 1 do 5.

 

5)   we wzorze umowy w § 4 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Zwrot pozostałej części zabezpieczenia w wysokości 30 % nastąpi w terminie nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady, wynoszącym 10 lat.

 

6)   we wzorze umowy w § 11 Sprawozdawczość, ust. 2 otrzymuje brzmienie:

2. Dokumentacja, o której mowa wyżej będzie przechowywana przez okres gwarancyjny dla robót, nad którymi pełniona będzie obsługa laboratoryjna i który wynosi 10 lat od daty odbioru ostatecznego.

 

W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i we wzorze umowy powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego.

Ww. dokumenty po zmianach z dnia 01.03.2017 r. dostępne w załączniku poniżej.

 

Białystok, 01.03.2017 r.


Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:57947-2017:TEXT:PL:HTML

Polska-Białystok: Laboratoryjne usługi badawcze 2017/S 032-057947

Ogłoszenie o zamówieniu Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

1.1)            Nazwa i adresy

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

ul. Elewatorska 6

Białystok

15-620

Polska

Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel

Tel.: +48 856767139

E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl

Faks: +48 856767153

Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

1.2)            Wspólne zamówienie

1.3)            Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

ul. Elewatorska 6

Białystok

15-620

Polska

Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel Tel.: +48 856767139 E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl Faks: +48 856767153 Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

1.4)            Rodzaj instytucji zamawiającej

Inny rodzaj: administracja samorządowa

1.5)            Główny przedmiot działalności

Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi Sekcja II: Przedmiot

11.1)         Wielkość lub zakres zamówienia

11.1.1)      Nazwa:

Obsługa laboratoryjna na: „Budowa i rozbudowa drogi woj. Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą tech. na odc. Białystok-Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”.

11.1.2)      Główny kod CPV 73111000

11.1.3)      Rodzaj zamówienia

Usługi

11.1.4)      Krótki opis:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”.

11.1.5)      Szacunkowa całkowita wartość

11.1.6)      Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)           Opis

11.2.1)      Nazwa:

11.2.2)      Dodatkowy kod lub kody CPV

11.2.3)      Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL34

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 676 na odcinku Białystok - Supraśl.

11.2.4)      Opis zamówienia:

Obsługa laboratoryjna na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”.

Parametry charakterystyczne inwestycji: długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 9,75 km.

Zamówieniem będą objęte badania laboratoryjne na robotach przewidzianych do wykonania zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót.

Zamawiający prowadzi 3 postępowania w ramach jednego projektu pod nazwą: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 676 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Białystok - Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i m. Krasne”:

1)                        roboty budowlane,

2)                        nadzór inwestorski,

3)                        obsługa laboratoryjna.

Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu tylko do jednego postępowania tj. na roboty budowlane lub nadzór inwestorski lub obsługę laboratoryjną.

11.2.5)      Kryteria udzielenia zamówienia

Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia

11.2.6)      Szacunkowa wartość

II.2.7)        Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Koniec: 27/11/2018

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

11.2.10)   Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

11.2.11)   Informacje o opcjach

Opcje: nie

11.2.12)   Informacje na temat katalogów elektronicznych

11.2.13)   Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak Numer identyfikacyjny projektu: Zamówienie planowane jest do dofinansowania z EFRR w ramach PO Polska Wschodnia na lata 2014-2020, Oś priorytetowa II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.2 Infrastruktura drogowa.

11.2.14)   Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

111.1)       Warunki udziału

111.1.1)   Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

  1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.
  2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.
  3. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę

w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

  1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów: potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określona przez zamawiającego.
  2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1)                        wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2)                      wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia).

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) - 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

111.1.2)   Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000 PLN. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji III.1.2).

111.1.3)   Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

  1. Posiadanie doświadczenia zawodowego.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: usług polegających na obsłudze laboratoryjnej robót budowlanych na minimum 1 zadaniu dotyczącym budowy/rozbudowy/przebudowy drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) wraz z drogowym obiektem inżynierskim o wartości obsługi laboratoryjnej minimum 200 000 PLN (brutto), wraz z załączeniem dowodów czy usługi te zostały wykonane należycie.

  1. Osoby zdolne do wykonania zamówienia.

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

  1. Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:

1)                      wykształcenie wyższe budowlane

2)                      minimum 5 lat doświadczenia w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia.

3)                       wykazanie pełnienia samodzielnej funkcji koordynatora pracy zespołu laboratoryjnego na stanowisku kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/przebudowie/ rozbudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości robót minimum 25 000 000 PLN (brutto), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.

  1. Pracownicy obsługi laboratoryjnej wykonujący badania:

1)                      minimum 2 osoby,

2)                      wykształcenie wyższe budowlane,

3)                        minimum 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Określony w sekcji IM.1.3).

III.1.5)      Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)          Warunki dotyczące zamówienia

111.2.1)   Informacje dotyczące określonego zawodu

111.2.2)   Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

111.2.3)   Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia Sekcja IV: Procedura

  1. 1)      Opis
  2. 1.1) Rodzaj procedury

Procedura otwarta

  1. 1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
  2. 1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
  3. 1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej
  4. 1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak

  1. 2)      Informacje administracyjne
  2. 2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
  3. 2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 30/03/2017 Czas lokalny: 09:30

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert

Data: 30/03/2017 Czas lokalny: 10:00 Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok - sala konferencyjna - pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3) Informacje dodatkowe:

  1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
  2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert: Cena - 60 %

Doświadczenie Kierownika zespołu obsługi laboratoryjnej - 40 %

  1. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  2. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
  3. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.
  4. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  5. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
  6. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.
  7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
  8. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków udziału w postepowaniu, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż zł, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs zł do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w Dz.U. UE.
  9. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  10. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ - Istotne warunki zamówienia.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Urzędu Zamówień

ul. Postępu 17 A

Warszawa

02-676

Polska

Tel.: +48 224587701 Faks: +48 224587700 Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Prezes Urzędu Zamówień ul. Postępu 17 A Warszawa

02-676

Polska

Tel.: +48 224587701 Faks: +48 224587700 Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl VI.4.3) Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

  1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
  2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
  4. Odwołanie wnosi się:

1)                       w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2)                       w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się:

3)                       w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4)                       w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

  1. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Urząd Zamówień Publicznych ul. Postępu 17 A Warszawa 02-676 Polska

Tel.: +48 224587701 Faks: +48 224587700 Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

13/02/2017

Siwz do pobrania 15.02.2017

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data modyfikacji: 2017-06-14

Opublikował: Krzysztof Godlewski

Data publikacji: 2017-02-15